Gå til innhold

Nautika prøver igjen

Nautika

Anbefalte innlegg

Så hyggelig! Kaffe? :kaffekopp:

Drikker kun kaffe til sjokoladekake, så du vet hva du må gjøre.... :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi får ta det en annen gang Missdior ;)

Jeg har endelig satt meg ned for å styre litt med selvangivelsen. Ser ut til at jeg får 18 000 tilbake :hoppe: Vet ikke om jeg har husket alt, det er jammen mye å holde styr på når man plutselig har fått fast jobb, kjøpt hus, fått masse gjeld og mottatt arv :sjenert: Det er litt mer å sette seg inn i nå enn før når man bare måtte sjekke om det var oppgitt riktig inntekt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har vi gått igjennom ettårsbefaringen. Gah! Mental utladning når utbygger absolutt ikke vil gå med på noe som helst, selv om de skriftlig har sagt at det skal tas opp på ettårsbefaringen. Også kommer de og sier at det kan vi jo ikke komme med ett år etterpå :murvegg: Jaja, det verste får vi heldigvis utbedret.

Var noen lister som hadde flasset, og da kommer de og sier at egentlig var det noe som vi burde ha tatt opp på overtakelse, men for å være snille kan de jo gjøre det :rolleyes: Også tror de selvfølgelig at det skaper goodwill hos meg slik at de kommer unna med andre ting som er mye dyrere å utbedre... :sukk: Jeg blir glad den dagen vi ikke trenger å vente på flere utbedringer altså!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gah, for noen slimåler! De slipper vel unna mange utgifter på det viset, spesielt hvis det er unge og litt spake folk. Men ikke gi deg!

Og kos deg videre med hjemmekontor :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Makan til folk altså. Stå på ditt og ikke la dem slippe unna med ting dere har krav på :opplyser::regler:

Håper EL er rett rundt hjørnet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker som så at så lenge det ikke gjør at selv bygget tar skade, gidder ikke jeg bry meg nevneverdig om det ikke er som det skal. Hvis vi hadde kjøpt et hus som ikke var nybygd hadde vi jo bare måttet leve med feilene som man finner etterhvert ;)

Jeg har klart å svi av en 1000-lapp nå i ettermiddag på hage-stæsj. Ble pallekarmer fra plantasjen i stedet for for jula (de var utsolgt), kjøpte også litt plantejord, 20 små stemorsblomster og potter til disse. Har brukt en liten time på planting av dem ;) Sååå kos! Er så deilig å kunne sette blomster på trappa og på balkongen :) Jeg tenker jeg begynner med pallekarm-prosjektet i påsken. Burde egentlig kjøpe bygningsfolie for å ha på innsiden så de ikke råtner så fort, men Biltema hadde bare en stooor rull til 250 kr. Er ikke mange meterne jeg trenger, så jeg får høre med pappa om han har noe liggende ;)

Nå er det jammen vår! :sol: Og snart påskeferie! :sol: :sol: :sol:

Endret av Nautika
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Drikker kun kaffe til sjokoladekake, så du vet hva du må gjøre.... :nigo:

Åååh..sjokoladekake!! *tenker på kaken som ligger og roper på meg i fryseren*... Så var det noe med dette nye livet da.. :sjenert::ler:

Hagearbeid er såå koselig! :) Vi er snart ferdig med raking av eiendommen (den er på en måte i tre etasjer, så det tar en stund :fnise:, også har vi lagt vekstduk i ett av bedene og lagt stein i hele beddet slik at vi slipper det forbanna ugresset! Det skal vi gjøre med de andre bedene også. :) Vi brukte så mye tid på å luke bedene i fjor, at vi fant ut av nok var nok!

Her er det for tidlig å sette ut stemor, så vi venter til rundt 10.mai. Da burde vi være sikret at det grå bra. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror faktisk jeg skal legge stein i en skråing her også, for å slippe å luke ;) Lurer på å kanskje ha noen frukttrær eller noe der også, så blir den litt "nyttig"

:frustrert: Hva er det med forsinka håndverkere da? :sinna: Vi hadde avtalt at de kom kl 7 i dag, og hadde egentlig gitt opp at de kom kl 7:30. Akkurat når vi var på vei ut døra kom de inn i oppkjørselen.. Gah! Jeg kommer sikkert ikke på jobb før ihvertfall kl 9. Grunnen til forsinkelsen var visst at de måtte kjøpe inn materialer.... :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er på min andre kopp kaffe for dagen :kaffekopp: Tror jeg har blitt immun mot kaffe, og jeg som til vanlig egentlig klarer meg fint uten kaffe på morgenen :Gjesp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er nok lurt. Luking er noe dritt, dessuten er det veldig fint med steinbed synes nå jeg da. :) Vi har veldig enkel tilgang til steiner også da vi har hav med fjære rett utenfor huset. Rett før tomtgrensen vår er det et område med masse stein som vi kan ta av. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heldige dere er da! Vi får se hvor mye som blir gjort i år. Det et jammen dyrt alt sammen! Vi var på møte med noen av naboene i går kveld for å samordne litt mtp terrasse i hagen. En av naboene hadde fått tilbud om å gjøre det for 1100 pr kvm. Vi har sett for oss rundt 35 kvm, så pengene flyr! Kan prøve å gjøre noe selv, men selve fundamentet og rekkverk vet jeg ikke om jeg tør at vi gjør selv. Sparemodus fremover!

I dag ser det ut til at jeg blir ferdig med datainnsamlingen på prosjektet jeg holder på med, og det til og med under budsjett! Skal bli godt å bli ferdig og slippe å måtte være tilgjengelig på telefon utenom arbeidstid osv. Nå gjenstår bare kjedelig analyse og rapportskriving. Wohoooo! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en lite produktiv dag! Motivasjonen et ikke på topp når arbeidet består i å dobbeltsjekke tall mot hverandre. Lengter etter ferie nå altså, det skal jammen bli godt! Sikkert derfor dagen snegler seg avgårde også :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Håndtverkarbeid er svindyrt ja! Vi har nettopp fått skiftet tak på huset. Det ble 139 000 kr! Og det var til og med ikke av den dyreste takdypen (Dekra).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare en arbeidsdag før ferie! Og jeg skal en tur til legen + at det er vinlotteri, så da går forhåpentligvis dagen litt fortere :)

Jeg begynner faktisk å få antydning til sexlyst! Den har våknet fra noen år i dvale pga pillene :fnise::sengekos: Nå er det en som blir fornøyd i heimen (eller egentlig to) ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi, p-pilleslutt har sine fordeler :fnise: merket noe til EL ennå?

Har dere store planer for påsken? :sol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vi skal mest sannsynlig på hytta en tur, men vet ikke når og hvor lenge vi blir. Det er kanskje tid til å fikse litt i hagen i slutten av påsken også ;)

Skal bli godt å slippe å være så treigstartet :fnise:

Ikke antydning til EL nei....

Endret av Nautika
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde faktisk litt murring i eggstokk-området til morgenen i dag! Tror jeg må teste etter EL når jeg kommer hjem (og kanskje bestille flere tester) ;) Aksjer ble lagt inn i går ihvertfall :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...