Gjest Elissima Skrevet 26. september 2012 #41 Skrevet 26. september 2012 Liker så godt denne serien, som jeg har skrevet tidligere. Christin og familien virker så koselige! Men ang hun Synne, så var hun finere på håret uten det krusegreiene. Virker helt obsessed med LOVE og sånt hun!! Guttegal hehe. 2
mamma_mia Skrevet 26. september 2012 #42 Skrevet 26. september 2012 Liker så godt denne serien, som jeg har skrevet tidligere. Christin og familien virker så koselige! Men ang hun Synne, så var hun finere på håret uten det krusegreiene. Virker helt obsessed med LOVE og sånt hun!! Guttegal hehe. Ja, hun snakker kun om gutter og forelskelse og sånt. Men det gjorde sikkert jeg også når jeg var 21, om ikke fullt så ille
Calypso Skrevet 29. september 2012 #43 Skrevet 29. september 2012 Har fått det samme forholdet til Forbindelser som jeg etterhvert fikk til Unge mødre; begge seriene er som bilulykker jeg ikke klarer å la være å se på.. Jeg liker hun Christin (?) ganske godt, selv om jeg syntes det er litt trist at hun alltid har noe å klage over når hun har barn som har det bra, en mann som forguder henne, jobb, hobbyer, osv.. Hu kjærlighetssyke dama klarer jeg ikke å ta seriøst lenger etter at hun fikk afro.. ikke at jeg tok henne så veldig seriøst før afroen heller. Alenemoren er litt slitsom. Hun gravide har jeg ikke fulgt så mye med på, men hun virker alright. Hun som shaver håret og går i demonstrasjonstog er interessant å følge med på, ikke fordi hun har så mye fornuftig å komme med (enda), men fordi det er litt artig å følge "utviklingen" hennes med tanke på hva hun står for politisk og slikt. 1
Gjest Bobler Skrevet 11. oktober 2012 #44 Skrevet 11. oktober 2012 Digger serien, syntes den er knall bra lagd. Helt vanlige jenter/damer, helt usensurert med gleder og skuffelser som hverdagen gir. Og de er tøffe! Aldri om jeg ville utlevert meg selv på den måten på TV. 1
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2012 #45 Skrevet 11. oktober 2012 Bare jeg som syntes at hu dama med alle unga ligner på "gjest" her inne? Anonym poster: 92c60c6472a232c14cd028e767234d4c 1
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2012 #46 Skrevet 11. oktober 2012 Synes dette er en fin serie! Ble ganske kleint i starten, litt sjokka over all selvutlevering som ikke alltid er like flatterende, men en føler jo en blir godt kjent med damene! Har sansen for dem alle sammen på hver sin måte, de gir av seg selv og er uredde for å framstille personlige temaer. Spesielt synes jeg Suzanne er den tøffeste, modig og rett fram, og ikke minst veldig flink til å ordlegge seg! Har ikke fått noe spesielt forhold til hun gravide, merker jeg begynner å fikle med mobilen når hennes videopptak vises...(*gjesp*) Anonym poster: 34f9758d7fa14c7a01a40f6d7879cbb6 1
Petra75 Skrevet 14. oktober 2012 #47 Skrevet 14. oktober 2012 Har fått det samme forholdet til Forbindelser som jeg etterhvert fikk til Unge mødre; begge seriene er som bilulykker jeg ikke klarer å la være å se på.. Jeg liker hun Christin (?) ganske godt, selv om jeg syntes det er litt trist at hun alltid har noe å klage over når hun har barn som har det bra, en mann som forguder henne, jobb, hobbyer, osv.. Hu kjærlighetssyke dama klarer jeg ikke å ta seriøst lenger etter at hun fikk afro.. ikke at jeg tok henne så veldig seriøst før afroen heller. Alenemoren er litt slitsom. Hun gravide har jeg ikke fulgt så mye med på, men hun virker alright. Hun som shaver håret og går i demonstrasjonstog er interessant å følge med på, ikke fordi hun har så mye fornuftig å komme med (enda), men fordi det er litt artig å følge "utviklingen" hennes med tanke på hva hun står for politisk og slikt. Jeg syns det er litt deilig, jeg. Det er tydelig at det er en familie som virkelig er glade i hverandre, men som alikevel har småtteri som irriterer. Hvis det ikke hadde vært noe å klage over hadde jeg ikke klart å ta det seriøst. Men Christin er min favoritt også, herlig dame!! Jeg kjenner meg også igjen mye igjen i Suzanne, selv om hun er litt mer out there enn meg. Men drømmen om et godt forhold, men å bare rote seg bort i feil mannfolk. Jepp - been there. Syns også det er litt godt med en gravid som ikke nødvendigvis gløder av lykke og alt er så fantastisk. Man går gjerne rundt og føler på at alle andre virker så lykkelige og harmoniske, og at de får til alt. Jeg syns denne serien viser at jeg kanskje ikke er så alene med tankene mine som jeg hadde trodd 1
Calypso Skrevet 17. oktober 2012 #48 Skrevet 17. oktober 2012 Jeg syns det er litt deilig, jeg. Det er tydelig at det er en familie som virkelig er glade i hverandre, men som alikevel har småtteri som irriterer. Hvis det ikke hadde vært noe å klage over hadde jeg ikke klart å ta det seriøst. Men Christin er min favoritt også, herlig dame!! *snip* Man går gjerne rundt og føler på at alle andre virker så lykkelige og harmoniske, og at de får til alt. Jeg syns denne serien viser at jeg kanskje ikke er så alene med tankene mine som jeg hadde trodd Jeg må jo innrømme at jeg egentlig er enig med det du sier angående Christine, men jeg syntes likevel at hun generelt er mer negativ enn hun trenger å være, men det kan hende jeg bare kjenner meg selv veldig godt igjen i det siden jeg er litt sånn selv. Og du har et godt poeng i det siste avsnittet ditt, tror det kanskje er høsten og mørket som gjør at ting føles ekstra dystert og negativt, heh. =) 1
Sophie-Ann Skrevet 19. oktober 2012 #49 Skrevet 19. oktober 2012 Tråden er ryddet for regelbrudd Sophie-Ann, mod
Dragonfly84 Skrevet 19. oktober 2012 #50 Skrevet 19. oktober 2012 (endret) Jeg liker denne serien kjempegodt! Før den kom tenkte jeg at den kom til å bli helt forferdelig, forberedte meg på å se første episoden og så aldri mer. Men jeg har sett hver episode, og syns det er kjempeinteressant! Jeg liker Christin best. Hun har så mye morsomt å komme med og er så ærlig. Og så er hun opptatt av hva som gjør folk lykkelige, og prøver å lære døtrene at f.eks. penger i seg selv ikke gjør en lykkelig. Men jeg syns hun er litt slem mot døtrene innimellom, sier på tv at Veslemøy (det den yngste heter, sant?) har det kjemperotete på rommet og andre ting du ikke har lyst til at mora di skal si om deg på tv når du er tenåring. Og mannen hennes er sååå glad i henne, gjør alt for at hun skal ha det bra, drar til USA og bygger hytte som var deres felles påfunn, og så virker hun sint fordi han drar dit... Men samtidig er han jo ganske barnslig av seg, roter ned hele huset og tror hun skal bli blid igjen bare han sier han er glad i henne. Suzanne syns jeg er morsom i små doser, hun har et bittersøtt blikk på livet, men det blir litt mye innimellom. Hun syns aldri hun gjør noe bra nok, stakkars, og det virker som foreldrene er enige... Faren ble sint når hun ikke orka å bli med å gå tur to dager på rad, hun er da voksen og kan bestemme selv. Og moren hinter om at hun er feit hele tida. Akkurat som om det vil gi henne noe bedre selvfølelse... Hun er jo egentlig tøff og burde være stolt av seg selv, som slutta i jobben for å gjøre noe usikkert som ville gjøre henne mer glad, og som gikk tur med to pitbuller selv om hun er livredd alle hunder. Eldste Synne syns jeg maser litt for mye om forelskelsene sine. Hun blir dritforelska etter å ha SETT på en gutt omtrent, og det blir ikke noe lettere for henne at det kommer på TV at hun bare prater om Ole hele tida. "Jeg tenker ikke på Ole lenger..." "Jeg tenker nesten aldri på Ole, altså". Derfor du nevner det hele tida? Uff, er jo synd på henne, men han må jo bli litt skremt når hun er så intens. Yngste Synne er vel typisk 15. "Jeg liker det meste Rødt står for, bortsett fra at de er kommunister, da." Og alt er så innmari sterkt hele tida. Begge Synnene føler alt så veldig sterkt. Det er helt UMULIG å klare skolen, men kanskje det hadde blitt litt lettere hvis hun ikke skulka hele tida. Jeg forstår egentlig at foreldrene hennes blir sure for at hun filmer, for det viser jo litt om dem også... hvordan kan de ikke vite at 15-åringen skulker en hel uke, og hvordan kan de reise fra henne hele helger av gangen? Hun føler vel at hun ikke blir sett, og det blir hun hvert fall hvis hun går på Bølle-kurs, er med på demonstrasjoner, får seg sidecut og dreads osv. Hun siste er såpass anonym at jeg ikke husker hva hun heter... Vent, Kjersti var det! Hun er morsom og ironisk, og jeg syns hun har mye bra å si. Men hun burde tatt bedre vare på helsa si, som tvang seg på jobb selv om hun var dritsjuk, gravid og helt utslitt. Virker som hun kanskje bryr seg litt for mye om jobben... Alt i alt en underholdende og overraskende bra serie Endret 19. oktober 2012 av Dragonfly84
Calypso Skrevet 19. oktober 2012 #51 Skrevet 19. oktober 2012 Hun syns aldri hun gjør noe bra nok, stakkars, og det virker som foreldrene er enige... Faren ble sint når hun ikke orka å bli med å gå tur to dager på rad, hun er da voksen og kan bestemme selv. Og moren hinter om at hun er feit hele tida. Akkurat som om det vil gi henne noe bedre selvfølelse... Har reagert på dette selv, syntes foreldrene er litt slemme noen ganger.. en ting er å krangle litt liksom men de slenger jo kompleksene i trynet hennes hele tiden.
Dragonfly84 Skrevet 19. oktober 2012 #52 Skrevet 19. oktober 2012 Har reagert på dette selv, syntes foreldrene er litt slemme noen ganger.. en ting er å krangle litt liksom men de slenger jo kompleksene i trynet hennes hele tiden. Ja, det gjør de virkelig. Og på en sånn vi-prøver-jo-bare-å-hjelpe-deg-måte, så hun får dårlig samvittighet for å bli sur. Akkurat som om hun ikke er veldig klar over kompleksene sine selv, hun har sikkert fått dem av foreldrene. I tillegg går mora og rydder hver gang hun kommer på besøk, og når det er hver eneste gang blir det mer enn bare å hjelpe til litt, da får hun jo bare følelsen av å ikke gjøre ting bra nok (igjen). Og faren ble sur fordi hun sov på dagtid??
Calypso Skrevet 19. oktober 2012 #53 Skrevet 19. oktober 2012 Ja, det gjør de virkelig. Og på en sånn vi-prøver-jo-bare-å-hjelpe-deg-måte, så hun får dårlig samvittighet for å bli sur. Akkurat som om hun ikke er veldig klar over kompleksene sine selv, hun har sikkert fått dem av foreldrene. I tillegg går mora og rydder hver gang hun kommer på besøk, og når det er hver eneste gang blir det mer enn bare å hjelpe til litt, da får hun jo bare følelsen av å ikke gjøre ting bra nok (igjen). Og faren ble sur fordi hun sov på dagtid?? Sa ikke faren noe om at det er ikke rart at hun ser ut som hun gjør når hun ikke gadd å være med på den gåturen to dager på rad? Ganske sykt å si, det er jo ikke noe galt med henne. Hadde faren min sagt noe sånt til meg så hadde jeg ikke snakket med ham med mindre jeg måtte, hadde blitt så lei meg.
Dragonfly84 Skrevet 20. oktober 2012 #54 Skrevet 20. oktober 2012 Sa ikke faren noe om at det er ikke rart at hun ser ut som hun gjør når hun ikke gadd å være med på den gåturen to dager på rad? Ganske sykt å si, det er jo ikke noe galt med henne. Hadde faren min sagt noe sånt til meg så hadde jeg ikke snakket med ham med mindre jeg måtte, hadde blitt så lei meg. Jo, jeg tror han sa noe sånt som at hun skulle se seg selv i speilet og se om hun syntes hun trengte å bli med på gåtur. Det er jo fryktelig hjelpsomt. Og måten de snakker på får det til å høres ut som hun veier 200 kg! Hun er jo ikke så stor. Jeg syns hun er pen som hun er. Men hun selv tør ikke gå med håret opp, fordi hun føler hun må gjemme ansiktsfettet Samme her, jeg hadde blitt så sint og lei meg. Mens hun sier "vi krangla og jeg oppførte meg som en 14-åring". Nei, foreldrene dine såra deg, og du reagerte på det. Det er lov!
Gjest Katten. Skrevet 20. oktober 2012 #55 Skrevet 20. oktober 2012 Må innrømme at jeg så rundt seks-syv av de første episodene *skamme seg* Er det bare jeg som synes serien er sosialt selvmord for mesteparten av deltagerne? Jeg ville skydd samtlige som pesten - ikke bare i frykt for å bli nevnt eller ta del i det - men også pga galskapen vi ser i praksis. 3
Dragonfly84 Skrevet 20. oktober 2012 #56 Skrevet 20. oktober 2012 Må innrømme at jeg så rundt seks-syv av de første episodene *skamme seg* Er det bare jeg som synes serien er sosialt selvmord for mesteparten av deltagerne? Jeg ville skydd samtlige som pesten - ikke bare i frykt for å bli nevnt eller ta del i det - men også pga galskapen vi ser i praksis. Jeg syns de kanskje burde ha satt en aldersgrense på 18 år... Man sier mye rart som 15-åring, og det er kanskje ikke alt man vil ha foreviget på en tv-serie. De som er eldre klarer kanskje bedre å se konsekvensene av avgjørelsen om å bli med, sånn som f.eks. for eldste Synne er det PR for musikken hennes, og de fleste som er med der er i kreative yrker der det er bra å få PR. Så de vil jo være i media for å skape blest om seg selv. Men jo, noe av det som blir sagt der er kanskje ting ingen egentlig har noe med... Og familiemedlemmene til deltakerne har aldri bedt om å få være med, men havner på TV likevel.
Calypso Skrevet 20. oktober 2012 #57 Skrevet 20. oktober 2012 Er det bare jeg som synes serien er sosialt selvmord for mesteparten av deltagerne? Jeg ville skydd samtlige som pesten - ikke bare i frykt for å bli nevnt eller ta del i det - men også pga galskapen vi ser i praksis. Jeg kan være enig når det gjelder de to Synne'ne.. Jeg vil ikke høres slem ut her, men hun eldste virker jo helt dramaqueen når det gjelder det motsatte kjønn og forelsker seg i alt med puls får man inntrykk av, så hvis jeg var mann så ville jeg sett på det som et stort advarselsskilt om jeg traff henne. Den yngre Synne er jo veldig ung (hun er vel 16 nå?) og selv om det er interessant å se på utviklingen hennes personlighetsmessig så er det sikkert mye hun sier nå som hun kanskje ikke vil stå for når hun blir eldre.
Gjest badeand1 Skrevet 20. oktober 2012 #58 Skrevet 20. oktober 2012 Veslemøy virker så sur og grinete mesteparten av tia. Uhg.. 1
Gjest Bobler Skrevet 20. oktober 2012 #59 Skrevet 20. oktober 2012 Veslemøy virker så sur og grinete mesteparten av tia. Uhg.. Var ganske mye sur og grinete jeg også når jeg var 16
Dragonfly84 Skrevet 20. oktober 2012 #60 Skrevet 20. oktober 2012 Veslemøy virker så sur og grinete mesteparten av tia. Uhg.. Ja, skjønner hva du mener... Ofte tenker jeg "jeg var da ikke sånn da jeg var 16??" Jeg syntes skikkelig synd på mora da hun hadde satt av en dag til at de skulle kose seg sammen, og så tok Veslemøy med tre venninner og brukte mora som sjåfør på handletur. Mora ble sittende alene, og satt og spiste alene da de kom tilbake. Da ble Veslemøy sur fordi hun spiste...! Og den gangen hun hadde bursdag og ønsket seg penger, og Christin tenkte at det er kjedelig å få bare penger, så hun hadde handlet inn noen billige ting bare så hun skulle få noe å pakke opp på bursdagen sin. Da ble hun sur fordi mora "hadde kjøpt masse dritt"... 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå