Gå til innhold

Bomkjøp mat!

Anbefalte innlegg

Gjest mari kontrari
Skrevet

Tenkte jeg skulle dele helgens bomkjøp med dere, og inspirere andre til å dele sine bomkjøp innenfor matvarer. Kan i grunn ta med utstyr til matlaging også :)

Matvare som antakelig ender opp med å bli kastet: Uncle Bens ris til risotto. Skulle lage risotto lørdagskvelden, men fant ikke annen risottoris enn denne på vei hjem fra jobb, og jeg orket rett og slett ikke se på andre butikker etter risen jeg vanligvis bruker. Tenkte vel at ris er ris, så lenge den er til risotto blir det nok greit nok. FAIL! Denne risen blir rett og slett seig, den går fra hard til gummiaktig, og om du prøver å koke den lengre for å få det til å gå over blir den bare mer seig. Fysj! Prøvde en gang til med en liten porsjon søndagen som jeg lagde nøyaktig etter oppskriften på esken fremfor slik jeg vanligvis bruker risottoris, men den ble om mulig enda fælere. Styr unna!

Også kan jeg jo si at det er dumt å kjøpe visp til rundt åtte kroner på Søstrene Grene - den faller fra hverandre etter ca to gangers bruk. Koster bare åtte kroner, så burdre skjønt det, men føler meg både litt dum og litt som et ekkelt bruk-og-kast-menneske. Kvalitet fra nå av, æresord.

Det var mitt bidrag - gleder meg til å lære av andres bomkjøp :)

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Gjest gjest17
Skrevet

Jeg har hatt noen episoder med dårlige hermetikktomater, synes Mutti sine koster nok og er på utkikk etter gode rimeligere alternativer. Noen har vært gode mens andre har vært grusomme selv om det har vært italienske tomater det er lagt av. Nå husker jeg ikke nøyaktig hvilket merke det var, men som sagt kvaliteten varierer mye! :-)

• 3 uker senere...
Skrevet

S&W sine tomater syns jeg er blant de beste.

Også et nytt bomkjøp: Santa Maria sin salsa uten sukker (http://www.santamari...o-sauce-medium/) syns både jeg og en venninne var direkte vond på smak, besk på et vis. Skuffende siden jeg vanligvis syns Santa Maria har bedre produkter enn f.eks. Old el Paso.

Jeg vet ihvertfall av et produkt fra Santa Maria som jeg aldri kommer til å smake igjen. Refried Beans var, etter min mening, helt motbydelig.

• Liker 1
Skrevet

De siste 3-4 gangene jeg har kjøpt First Price bananer har skallet "sprukket" slik at man ser inn i bananen. Tenkte det var noe med temperaturen på kjøkkenet, men da jeg kjøpte "vanlige" bananer forrige uke sprakk de ikke. Denne uka kjøpte jeg FP bananer, og nå har de sprukket... Merkelig siden jeg har kjøpt FP bananer i to-tre år uten at dette har skjedd før...

Anonym poster: 1c5582850907839b674015f734be8d35

Skrevet

Oreokjeks. Hjelpe meg for noe oppskrytt svineri av en industrikjeks. :sprettoy:

Og for ikke å snakke om den gangen jeg lot meg friste av hyllesten i tråder her inne, og kjøpte meg et stykke Oreokake på Deli de Luca. Antakelig det verste jeg noengang har smakt.

Anonym poster: 9693adc71e050f5754612961cf8c32e5

• Liker 26
Skrevet

Jeg vet ihvertfall av et produkt fra Santa Maria som jeg aldri kommer til å smake igjen. Refried Beans var, etter min mening, helt motbydelig.

Mmmm, den er så god! Men så er jo jeg skikkelig bønnefantast også da. :ler:

Men bomkjøp, ja. Det har blitt noen av dem, men den som jeg kommer på akkurat nå er teriyaki-saus fra Blue Dragon. Dødsekkel! :spy:

• Liker 1
Skrevet

Mmmm, den er så god! Men så er jo jeg skikkelig bønnefantast også da. :ler:

Men bomkjøp, ja. Det har blitt noen av dem, men den som jeg kommer på akkurat nå er teriyaki-saus fra Blue Dragon. Dødsekkel! :spy:

Jeg elsker bønner jeg også. Men akkurat Refried Beans fra Santa Maria var rett og slett motbydelig. Takke meg til å koke bønnene og smaksette dem selv...

• 10 måneder senere...
Skrevet

Måtte bare lete fram denne gamle tråden. Mandag kjøpte jeg Knorr ferdig hollandaisesaus. Den var på tilbud og jeg tenkte latskapen skulle få råde til gårdagens fiskemiddag. Heldigvis smakte jeg på sausen før jeg helte den over fisken. For fytti for en kvalmende ekkel saus. :spy:

Det ble smeltet smør til fisken i går...

AnonymBruker
Skrevet

Jeg greier stadig vekk å kjøpe hermetisk tunfisk med alskens mulig ekle ting i, mais, paprika etc. Hater det!

Anonymous poster hash: 2b933...2b9
  • Liker 1
Gjest Crazycatlady
Skrevet

Old el pasos Tortilla bake kit må være noe av det ekleste jeg har smakt på lenge. Lignet litt på en lasagne med tortillalefser,men smaken var helt forferdelig. Ostesausen hadde en sur og spesiell smak som satt i lenge etter at vi hadde spist,og tortillaene var tørre og rare i konsistensen.

Aldri igjen!

• Liker 1
Skrevet

Jeg greier stadig vekk å kjøpe hermetisk tunfisk med alskens mulig ekle ting i, mais, paprika etc. Hater det!

Anonymous poster hash: 2b933...2b9

Huff, ja. Kjøpte en gang tunfisk i sursøt saus. Den var ekkel!

• Liker 1
Skrevet

First Price makrell i tomat - ææææsssj asså :-O

• Liker 5
Skrevet (endret)

Ikke kjøp hermetisk mais på europris.. De er seige og "skallet" er hardt og seigt. O tillegg smaker de nesten ingenting.. Blæh. Jeg kasta all maisen jeg kjøpte..

Endret av Kjempeliten
Gjest Elseby13
Skrevet

Svensk kyllingfilet.. Trådete, seig og gummikonsistens... Grøss!

Gjest Riskjeks
Skrevet

Enig - og vil legge til alle andre billig-merker med makrell i tomat også. Billigmerkene er bra på mye, men makrell i tomat bør man overlate til Stabburet.

• Liker 11
Gjest winston
Skrevet

Det er jo den beste:)

• Liker 3
Skrevet

Må si meg enig med at den refried beans er skikkelig guffen. Den kjøper jeg helt klart ikke igjen!

Blitt skuffa over mye jeg har kjøpt i butikken. Det mest irriterende er Schweppes grape .Den var supergod før da jeg var liten, men byttet plutselig smak og ble bitter og besk. Innimellom må jeg kjøpe den bare for å teste om de har fått vett i skallen og gått tilbake til den gode smaken, men neida. Mange liter brus ned i vasken der ja... :(

Guacamole på boks. Smaker ikke guacamole, og iallefall ikke godt.

• Liker 1
Gjest vilma2000
Skrevet

Kyllingvinger fra Prior. Mye fett, lite kjøtt og ekkel smak. Fra nå av kjøper jeg kun kyllingvinger i ferskvaredisken.

Skrevet

Gårdagens innkjøp av Remas egen pizza med salami falt definitivt ikke i smak. Måtte til slutt fjerne salamien og nøye meg med tomatsaus, ost og oliven for å orke å spise meg mett.

Et annet bomkjøp var den gangen jeg skulle prøve med med Fjordlands biffsnadder. Tror salt må være hovedingrediensen der, og så er det tilsatt litt kjøtt og poteter for syns skyld.

Sier meg forøvrig enig i det med Schweppes grapesoda også. Hva i allverden skjedde med den? Den var jo favoritt før i tiden og nå er den helt udrikkelig.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...