Gå til innhold

Politiet mener kvinner er det svake kjønn


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Filleproletiet

Til hva da? Som du erkjente selv, kvinner er ikke bare fysisk svakere de er også mentalt svakere. Så hva er det vi trenger politikvinner til? Å skrive ut parkeringsbøter?

Anonym poster: 898145e6c10a3efe8d001101d274dc6f

Seriøst? Er du så dum?

Vi trenger kvinner som etterforskere (Du visste kanskje ikke det, men kvinner er ofte minst like skarpe som menn). Kvinner virker også beroligende for mange hissige menn. Mange roer seg ned dersom de får prate med ei kvinne. Kvinner er sunt for miljøet på arbeidsplassen. Kunne du tenke deg å jobbe et sted med KUN menn..med mindre du liker å kun være rundt menn hele tiden da..hmmmm? :)

Dessuten er da ikke politifolk flest så jævla store og sterke. Personlig er jeg nok sterkere enn 90% av alle politifolk. Mener du at vi da burde høye kravene til politimenns fysikk slik at kravet er at man er sterkere enn 99% av landets øvrige befolkning? Skal vi bare ha bola muskelroboter i politiet mener du?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skal vi bare ha bola muskelroboter i politiet mener du?

Mener du slike er mentalt sterke? Du virker heller bitter som forsøker deg på det dårlige herskertrikset, "hvis du liker å jobbe med menn så er du homo! haha!".

Jeg foretrekker å jobbe med menn. Menn har en hyggeligere tone, har lettere for å forstå hverandre og har ett hyggeligere lag.

Men på fritiden liker jeg å være med kvinner. På fritiden.

Når du må ty til så dårlige herskerteknikker så tyder ikke det på mental styrke.

Innen politiet trengs det først og fremst mental styrke. Som du erkjente selv så er ikke kvinner i besittelse av den mentale styrke som menn har.

Ønsker du å jobbe med damer så ta en jobb som værelsespike eller vaskedame da vel.

Anonym poster: 898145e6c10a3efe8d001101d274dc6f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Filleproletiet

Mener du slike er mentalt sterke? Du virker heller bitter som forsøker deg på det dårlige herskertrikset, "hvis du liker å jobbe med menn så er du homo! haha!".

Jeg foretrekker å jobbe med menn. Menn har en hyggeligere tone, har lettere for å forstå hverandre og har ett hyggeligere lag.

Men på fritiden liker jeg å være med kvinner. På fritiden.

Når du må ty til så dårlige herskerteknikker så tyder ikke det på mental styrke.

Innen politiet trengs det først og fremst mental styrke. Som du erkjente selv så er ikke kvinner i besittelse av den mentale styrke som menn har.

Ønsker du å jobbe med damer så ta en jobb som værelsespike eller vaskedame da vel.

Anonym poster: 898145e6c10a3efe8d001101d274dc6f

Og du snakker om dårlige hersketknikker, og trekker frem den dårligste teknikken jeg noensinne har lest; "Om du ønsker å jobbe med damer, så ta jobb som vaskedame da vel"..

Dette blir så dumt at jeg gir opp. Du har ikke fått med deg at kvinner gjør gode jobber i nær sagt alle yrker? Har du noensinne gått på universitetet? Fått med deg at det går flere kvinner der enn menn?

Nei, kvinner har ikke like god mental styrke som menn når det kommer til å undertrykke følelser, noe som er viktig om du f.eks er i krig. Ingen andre vanlige yrker, inkludert politi, krever slik mental styrke,og de aller fleste politikvinner har god nok mental styrke til å være politifolk.

Hvor skulle du ønske at du levde egentlig? I afghanistan? Nei..vent, selv DER finnes det noen politikvinner. De blir imidlertid latterliggjort av patetiske tapermenn som deg, som sannsynligvis aldri har inseminert ei kvinne før, men likevel..

Endret av Filleproletiet
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette blir så dumt at jeg gir opp. Du har ikke fått med deg at kvinner gjør gode jobber i nær sagt alle yrker? Har du noensinne gått på universitetet? Fått med deg at det går flere kvinner der enn menn?

Det der tror jeg er en sannhet med visse modifikasjoner, selv om jeg ikke har noen relevant forskning å vise til (men det har neppe du heller). Ihvertfall har jeg hørt flere ganger fra mine ingeniør-kompiser i oljeindustrien at deres kvinnelige kolleger som oftest mangler både kunnskap og faglig interesse. De ble gjerne ingeniører fordi de blei oppfordret til det og p.g.a at kjønnskvoteringen ville gi dem visse fordeler, ikke fordi de har en genuin interesse for mekanikk og duppeditter. Dermed faller de også gjerne til kort når det kommer til både faglighet og arbeidsutførelse.

Nå er det helt ok for meg at kvinner jobber i politiet, som ingeniører eller med hva som helst annet, men da må det i så fall være fordi de har en genuin interesse for det. Vi kan ikke ha det sånn at kvinner velger seg yrker "i likestillingens navn" eller fordi de får kvoteringsfordeler både i utdannelse og jobb. I så fall senker vi nivået.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Filleproletiet

Det der tror jeg er en sannhet med visse modifikasjoner, selv om jeg ikke har noen relevant forskning å vise til (men det har neppe du heller). Ihvertfall har jeg hørt flere ganger fra mine ingeniør-kompiser i oljeindustrien at deres kvinnelige kolleger som oftest mangler både kunnskap og faglig interesse. De ble gjerne ingeniører fordi de blei oppfordret til det og p.g.a at kjønnskvoteringen ville gi dem visse fordeler, ikke fordi de har en genuin interesse for mekanikk og duppeditter. Dermed faller de også gjerne til kort når det kommer til både faglighet og arbeidsutførelse.

Nå er det helt ok for meg at kvinner jobber i politiet, som ingeniører eller med hva som helst annet, men da må det i så fall være fordi de har en genuin interesse for det. Vi kan ikke ha det sånn at kvinner velger seg yrker "i likestillingens navn" eller fordi de får kvoteringsfordeler både i utdannelse og jobb. I så fall senker vi nivået.

Nei, selvsagt ikke. Tror ikke jeg gav uttrykk for det? Kvinner MÅ gjøre en like god jobb som menn i respektive stilling. Men ja, statistikken taler for seg selv, kvinner velger typiske kvinneyrker, og menn velger som regel typiske manneyrker. Men det det MÅ være rom for er at både kvinner og menn kan få velge utradisjonellt, men da må det være basert på interesse og ikke kvotering. Selvsagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I utgangspunktet refererer "sterk" og "svak" til fysisk styrke

Jeg ba ikke om å bare gjenta påstanden. Jeg ba om en kilde på hva du/dere mener uttrykket viser til. Det er jo en kjennsgjerning at kvinner også har vært ansett for å være mentalt svake historisk sett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Poenget er at det er mange stillinger både i politi og forsvar som ikke krever ekstrem styrke. Kontorjobber, etterforskere osv.

De fleste begynner vel i ordensavdelingen. Og man kan fint legge ned noen som er større enn seg med riktig teknikk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til hva da? Som du erkjente selv, kvinner er ikke bare fysisk svakere de er også mentalt svakere. Så hva er det vi trenger politikvinner til? Å skrive ut parkeringsbøter?

Politiet bruker bare unntaksvis fysisk makt. Som regel går det på kommunikasjon, og der er kvinner vel så drevne som menn. Og så kan de bruke teknikkene de har lært hvis de først må arrestere noen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Filleproletiet

De fleste begynner vel i ordensavdelingen. Og man kan fint legge ned noen som er større enn seg med riktig teknikk.

Ikke om de har bedre teknikk. Men poenget var vel at kvinner gjør en nyttig jobb i politiet, selv om de kanskje ikke kan legge så mange menn i bakken alene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke om de har bedre teknikk. Men poenget var vel at kvinner gjør en nyttig jobb i politiet, selv om de kanskje ikke kan legge så mange menn i bakken alene.

Politiet jobber som regel alltid i par, og jeg tror nok politifolk har lært hvordan de skal gjøre noe selv med folk med "god teknikk".

Å unnskylde kvinnelige politibetjenter ved å si at "de kan jo jobbe på kontor" er å støtte de som mener kvinner ikke har noe i politiet å gjøre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Filleproletiet

Politiet jobber som regel alltid i par, og jeg tror nok politifolk har lært hvordan de skal gjøre noe selv med folk med "god teknikk".

Å unnskylde kvinnelige politibetjenter ved å si at "de kan jo jobbe på kontor" er å støtte de som mener kvinner ikke har noe i politiet å gjøre.

Jojo, men du skjønner jo at to kvinnelige politibetjenter ikke kan hamle opp med to mannlige bråkemakere? Poenget mitt er at kvinnelige politibetjenter er bra å ha, men ikke alene ute på gata.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jojo, men du skjønner jo at to kvinnelige politibetjenter ikke kan hamle opp med to mannlige bråkemakere? Poenget mitt er at kvinnelige politibetjenter er bra å ha, men ikke alene ute på gata.

Hvorfor kan de ikke det? Hva er din kompetanse som gjør at du kan uttale seg så skråsikkert om hva kvinnelige politibetjenter kan eller ikke kan gjøre?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Filleproletiet

Hvorfor kan de ikke det? Hva er din kompetanse som gjør at du kan uttale seg så skråsikkert om hva kvinnelige politibetjenter kan eller ikke kan gjøre?

Tror du seriøst to kvinner, uansett hvor godt trent de er klarer hamle opp med to sterke muligens godt trente menn? Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror du seriøst to kvinner, uansett hvor godt trent de er klarer hamle opp med to sterke muligens godt trente menn? Lykke til.

Tror du seriøst to menn klarer det?

Men du svarer jo ikke på spørsmålet ditt. Din kompetanse som tilsier at du kan uttale deg, takk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Filleproletiet

Tror du seriøst to menn klarer det?

Men du svarer jo ikke på spørsmålet ditt. Din kompetanse som tilsier at du kan uttale deg, takk.

Om jeg tror to godt trente politiMENN klarer hamle opp med to godt trente bråkemakere? Håper da det? Hva er din kompetanse? Jeg har ingen annen kompetanse enn at jeg har drevet mye med idrett og kampsport.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Styrkeforskjellen mellom kvinne og mann er i dagens samfunn ikke like markant som det engang var, og utrykket "svake kjønn" er utdøende og stammer fra da menn hadde fysisk krevende jobber, brukte kroppen mer og stort sett var fysisk overlegne kvinner. I dag derimot beveger kvinner seg mer og mer inn i yrker som krever trening og fysikk, og mange menn har stillesittende kontorjobber. En godt trent kvinne kan håndtere de fleste av dagens kontormenn med god teknikk og erfaring. På en annen side så er det vel heller sjeldent at det er disse kontormennene som havner i bråk og basketak. En bråkemaker har som regel fyiskk nok til å tørre å være bråkemaker og da vil selv en politimann ofte slite om han skal overmanne kun ved fysisk styrke.

Anonym poster: b2771807ae141a682671bceb3522cf4a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Filleproletiet

Styrkeforskjellen mellom kvinne og mann er i dagens samfunn ikke like markant som det engang var, og utrykket "svake kjønn" er utdøende og stammer fra da menn hadde fysisk krevende jobber, brukte kroppen mer og stort sett var fysisk overlegne kvinner. I dag derimot beveger kvinner seg mer og mer inn i yrker som krever trening og fysikk, og mange menn har stillesittende kontorjobber. En godt trent kvinne kan håndtere de fleste av dagens kontormenn med god teknikk og erfaring. På en annen side så er det vel heller sjeldent at det er disse kontormennene som havner i bråk og basketak. En bråkemaker har som regel fyiskk nok til å tørre å være bråkemaker og da vil selv en politimann ofte slite om han skal overmanne kun ved fysisk styrke.

Anonym poster: b2771807ae141a682671bceb3522cf4a

Nei, det der er ikke helt sant. En hvilken som helst mann, utrent sådan, klarer f.eks 20 pushups. Han klarer også 60kg i benkpress uten trening. Ei kvinne klarer 60kg i benkpress kun hvis hun er svært stor, eller trent svært lenge. Eksempelvis benkpress.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om jeg tror to godt trente politiMENN klarer hamle opp med to godt trente bråkemakere? Håper da det? Hva er din kompetanse? Jeg har ingen annen kompetanse enn at jeg har drevet mye med idrett og kampsport.

Hvorfor er politimennene dine godt trent, men ikke politikvinnene?

Vil to tilfeldige politimenn i halvdårlig form klare det?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En hvilken som helst mann, utrent sådan, klarer f.eks 20 pushups. Han klarer også 60kg i benkpress uten trening.

Nei.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...