Gå til innhold

Politiet mener kvinner er det svake kjønn


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

I Østfinnmarks politilogg, som er offentlig og som forteller om politiets hendelser, kunne man lørdag morgen lese om en hendelse i Kirkenes natt til lørdag, skriver Nordlys.

I loggen står det at en beruset og skadet mann ble kjørt til lege, før han ble hjemkjørt av politiet.

Videre stod det: «Etter legebesøket ble han hjemkjørt av politet til rett adresse hvor han han ble tatt hånd om av det svake kjønn».

http://www.dagbladet.no/2012/08/18/nyheter/politi/finnmark/likestilling/23020449/

Politiet har altså offentlig gått ut og sagt at kvinner er det svake kjønn. På tide å avskaffe feminismen og innse at kvinner og menn er forskjellige?

Anonym poster: 898145e6c10a3efe8d001101d274dc6f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva har dette med feminisme å gjøre? Er det ikke antifeministisk å kalle kvinner "det svake kjønn"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke avisen som skrev det?

Nei, det var politiet som skrev det. I sin offentlige logg.

"I Østfinnmarks politilogg, som er offentlig"

Anonym poster: 898145e6c10a3efe8d001101d274dc6f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva har dette med feminisme å gjøre? Er det ikke antifeministisk å kalle kvinner "det svake kjønn"?

Det er det. Du har helt rett i det. Når selv politiet er antifeminister så kanskje det burde ringe en bjelle hos noen? På tide å avskaffe feminismen kanskje?

Anonym poster: 898145e6c10a3efe8d001101d274dc6f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, ja. En politimann skrev at kvinnen er det svake kjønn. Loggen er endret, men vi må for all del avskaffefeminismen på dette grunnlaget. :ironi:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er det. Du har helt rett i det. Når selv politiet er antifeminister så kanskje det burde ringe en bjelle hos noen? På tide å avskaffe feminismen kanskje?

Eller kjøre på hardere med enda mer feminisme (grøss), alt etter hvordan en ser på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke kvinner det svake kjønn da? Muskulært er det vel ikke noe særlig tvil...

Men det svake kommer vel av at vi må hjelpe dem til å få lederstillinger, vi må hjelpe dem til å ta høyere utdannelse (selv om det er flest jenter som tar høyere utdannelse). Det må lages egne kvinneggrupper i politikk og næringsliv. Hjelpes inn til militæret og selvsagt hjelpes inn i yrker som er mannsdominerte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er det. Du har helt rett i det. Når selv politiet er antifeminister så kanskje det burde ringe en bjelle hos noen? På tide å avskaffe feminismen kanskje?

Anonym poster: 898145e6c10a3efe8d001101d274dc6f

Det ringer i hvert fall en bjelle hos meg.

Den sier at en dust av en politimann i Finnmark ikke burde fått lov til å skrive offentlige notater.

Og disse skal ta vare på samfunnets verdier. Grøss.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er overrasket over at noen reagerer på det. "Det sterke" og "svake kjønn" har man da brukt som begrep gjennom mange generasjoner. Det henspeiler kun på at menn er fysisk sterkere enn kvinner og har ikke noe med menneskeverd, mental utrustning, likestilling eller feminisme å gjøre. Uansett likestilling vil menn være sterkere. Er det diskriminerende at menn er fysisk sterkere? Eller er det noe som man skal holde skjult? Skal vi også holde det skjult at det bare er kvinner som kan føde barn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser for meg en kvinnehater som skrev det der.

Anonym poster: bafdfd8b65d93bfcf8b979d12e02e4c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser virkelig ikek problemet. Kvinner har da langt lavere fysiske opptakskrav både i politi, brannvesen og forsvar. Eneste grunnen til dette må jo være fordi kvinner er representanter for det svake kjønn? Hvis det ikke er slik så må vi endre på opptakskravene, må vi ikke?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Han ble tatt hånd om av de svake kjønn hjemme, da regner jeg med de refererer til kona, ikke en kvinnelig politibetjent..

Anonym poster: bafdfd8b65d93bfcf8b979d12e02e4c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Badebuksa

Men hvis en blir tatt hånd om av "det svake kjønn", hvilket kjønn er da svakt, det som steller og klarer det, eller det som sitter der og må bli tatt hånd om? :P

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var ikke klar over at begrepene "det sterke kjønn" og "det svake kjønn" var ukjent og noe man reager på. Et nysgjerrig spørsmål: Er dette ukjente begreper for deg? Hvis det er ukjent for deg: Hvor gammel er du og hvor omtrent bor du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Men hvis en blir tatt hånd om av "det svake kjønn", hvilket kjønn er da svakt, det som steller og klarer det, eller det som sitter der og må bli tatt hånd om? :P

Ja og det er vel nettopp det som er ironien i det og som var grunnen til at de skrev det i første omgang. Men begrepene sterke og svake kjønn henviser kun til fysisk styrke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ærlig talt så bryr jeg meg ikke. Dette er en gammelt utrykk som noen etternølere bruker i ny og ned og kommer fra et enkeltmenneske innenfor politiet - ikke et felles standpunkt de liksom har tatt!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja og det er vel nettopp det som er ironien i det og som var grunnen til at de skrev det i første omgang. Men begrepene sterke og svake kjønn henviser kun til fysisk styrke.

Nei, det stemmer ikke.

Det svake kjønn er blitt brukt om kvinner i mange år og i mange sammenhenger for å trykke kvinner ned.

Anonym poster: a432ae1b82f358ac59832feb379a1679

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Feminist

Jeg er overrasket over at noen reagerer på det. "Det sterke" og "svake kjønn" har man da brukt som begrep gjennom mange generasjoner. Det henspeiler kun på at menn er fysisk sterkere enn kvinner og har ikke noe med menneskeverd, mental utrustning, likestilling eller feminisme å gjøre. Uansett likestilling vil menn være sterkere. Er det diskriminerende at menn er fysisk sterkere? Eller er det noe som man skal holde skjult? Skal vi også holde det skjult at det bare er kvinner som kan føde barn?

Så absolutt. Jeg mener det er uheldig at kvinner har lettere opptakskrav til fysiske yrker som politi, forsvaret etc.

For øvrig er det også svært uheldig at menn løper 100m fortere enn kvinner. Hvorfor skal det være automatikk i at Usain Bolt skal være raskere enn hvilken som helst kvinne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...