AnonymBruker Skrevet 3. august 2013 #101 Skrevet 3. august 2013 Menn har ikke peiling på sminke, det er nesten som de er blinde for det meste av det. Når de sier at de ikke liker damer med mye sminke så mener de at de ikke liker damer med sminke på transvestitt/sirkus-nivå, eller veldig stygg, dårlig påført sminke. Selv bruker jeg en hel verktøykasse med sminkeprodukter, ofte inkludert ganske mørk øyenskygge, sorte kajaler og iblant falske øyenvipper, og får fremdeles høre at jeg er naturlig vakker og at det er så fint at jeg ikke trenger å bruke så mye sminke som andre damer osv. Og går jeg for det mer naturlige en dag - som i min verden betyr primer, foundation, concealer, pudder, highlighter, solpudder og/eller rouge, øyenbrynspenn+farge+voks, kanskje 2-3 nøytrale øyenskygger, lipgloss, mascara og muligens en syltynn kajalstrek - så får jeg høre hvor nydelig jeg er uten sminke. Går jeg helt uten sminke så tror folk jeg er syk. Anonymous poster hash: f53b4...c87 3
Steinar40 Skrevet 4. august 2013 #102 Skrevet 4. august 2013 Menn har ikke peiling på sminke, det er nesten som de er blinde for det meste av det. Når de sier at de ikke liker damer med mye sminke så mener de at de ikke liker damer med sminke på transvestitt/sirkus-nivå, eller veldig stygg, dårlig påført sminke. Selv bruker jeg en hel verktøykasse med sminkeprodukter, ofte inkludert ganske mørk øyenskygge, sorte kajaler og iblant falske øyenvipper, og får fremdeles høre at jeg er naturlig vakker og at det er så fint at jeg ikke trenger å bruke så mye sminke som andre damer osv. Og går jeg for det mer naturlige en dag - som i min verden betyr primer, foundation, concealer, pudder, highlighter, solpudder og/eller rouge, øyenbrynspenn+farge+voks, kanskje 2-3 nøytrale øyenskygger, lipgloss, mascara og muligens en syltynn kajalstrek - så får jeg høre hvor nydelig jeg er uten sminke. Går jeg helt uten sminke så tror folk jeg er syk. Anonymous poster hash: f53b4...c87 Ja, fordi du bruker altfor mye sminke. 1
-Artemis Skrevet 4. august 2013 #103 Skrevet 4. august 2013 I ansiktet bruker jeg litt pudder (får helt fnatt av foundation), i min egen farge, men for å jevne ut fargen litt bare, og litt rouge i kinnene. På øynene bruker jeg mascara og en hudfarget øyenskygge for å gjøre øyelokket matt. Brynene er så mørke fra før av, så de gjør jeg ikke noe med. På leppene bruker jeg lypsyl. Skjønner ikke at folk orker å bruke noe mer tid på sminke enn dette til hverdags. Da ser jeg frisk og opplagt ut, men fremdeles helt naturlig ut. På fest bruker jeg litt mer rouge og litt mer øyenskygge + en kajal og farge på leppene. Jeg hadde sikkert sett enda litt bedre ut om jeg hadde brukt litt mer av alt mulig naturlig sminke, men jeg har i grunn ikke noen problemer nå heller. De gangene jeg går uten sminke så ser folk sjelden noe forskjell egentlig, noe jeg selv ikke skjønner, fordi jeg ser stor forskjell på mascara og uten mascara.
Gjest Søren76 Skrevet 4. august 2013 #104 Skrevet 4. august 2013 Hehe, de fleste liker classy striglede jenter. Jeg liker deg jeg
AnonymBruker Skrevet 4. august 2013 #105 Skrevet 4. august 2013 Ja, fordi du bruker altfor mye sminke. Hehe, du gikk åpenbart glipp av hele poenget, den ekstreme trangen din til å fortelle folk at de skal følge dine regler overgikk vel lese-evnene som vanlig Anonymous poster hash: f53b4...c87
Steinar40 Skrevet 4. august 2013 #106 Skrevet 4. august 2013 Hehe, du gikk åpenbart glipp av hele poenget, den ekstreme trangen din til å fortelle folk at de skal følge dine regler overgikk vel lese-evnene som vanlig Anonymous poster hash: f53b4...c87 Nei. Jeg bare plukket ut det interessante poenget i innlegget ditt. Og det er altså det faktum at du vanligvis (alltid) bruker så mye sminke at folk (nesten) aldri ser deg uten. Og da blir altså forskjellen så stor når det først skjer at de tror at du er syk. Hadde du derimot vanligvis ikke brukt så mye sminke, så hadde ingen reagert noe særlig når du ikke bruker sminke. Skjønner? 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå