Gå til innhold

Gutter liker naturlige pene jenter?

Fremhevede innlegg

Gjest test123
Skrevet (endret)

Kjære deg, TS, hvor gammel er du? Jeg husker selv at det var slik på ungdomsskolen, men nå som jeg går på universitetet og har kommet inn i et mer voksent miljø er det svært få gutter som kun går etter slike jenter:)

Det er vel like mye at man ikke finner mange slike* jenter når man blir i eldre, i hvertfall ikke på universitetene. På den andre siden kan man jo bruke ganske mye tid på å fikse på utsseende selv om man ikke kler seg som en "hore".

*jentene med mest mulig push up som så å si går med puppene langt oppe i halsen, de med flere lag brunkrem, i tillegg til pudder og solpudder, de som er helt orange fordi de vil være brune, og de som har overbleket gult hår

Endret av test123
Videoannonse
Annonse
Skrevet

ALLE gutter vil da ikke ha det. Hva er galt med jenter som sminker seg, og ønsker å se bra ut? Betyr da nødvendigvis ikke at de puler rundt på alt og alle alikevel?

Mye sminke, og lite klær, er et visuelt signal som mannfolk tolker som at hun er billig og løs ( = sex).

• Liker 3
  • 2 uker senere...
Skrevet

Jeg er en gutt på 25 år, og jeg har aldri vært giret på ONS, hørt kompisene snakker om det, men det får være dems interesse.

Jeg har alltid vært interessert i mer ordentlige jenter som ikke er rølpete, kler seg fint og ikke bruker 100 lag med smike.

De eneste sminkene jeg synes er riktig er de som fremmer den naturlige skjønnheten.

til TS, det er utrolig stor forskjell på jenter som er sminket med 100 lag og jenter som er naturlig fine, jenter som er naturlig fine er mer skremmende å komme i kontakt med fordi man er redd for å bli avvist, men de bimbo jentene er så frampå at man ser dem som easy game, derfor er gutter mer med de jentene, men i all hemmelighet, dersom de viste at den stille naturlig pene jenta i hjørnet liker deg og er singel så hadde ikke den bimbo jenta en sjangs.

• Liker 6
Skrevet

I en ideell verden så hadde vi muligens gått for den partneren vi uforbeholdent syns var den mest tiltrekkende. I virkeligheten er det utrolig lett å bli smigret av mye oppmerksomhet og ros. Jenter med denne litt overdrevne sminkestilen er ofte sosiale vesen og gjerne avhengig av konstant oppmerksomhet fra andre. De lærer raskt at å ta kontakt, fortsette å ta kontakt, kreve ros (type: "er ikke denne hotpantsen bare råstilig?" før de viser seg fornøyd frem) og søke nærhet fungerer. Mange menn velger en slik jente rett og slett fordi hun er tilgjengelig. En enkel løsning.

At de stadig har en liten flokk gutter rundt seg er ikke rart: de har antagelig kontakt med ti ganger så mange i løpet av en dag som hun stille jenta som liker seg på lesesalen. Har en kontakt med mange nok vil en før eller siden finne noen som er interessert i selv de mest inane samtaleemner.

Anonym poster: d684074cc411355f2751e0c6344c178a

Skrevet

Alle gutter sier de liker naturlige pene jenter, en de får se uten sminke av og til, og en som ikke bruker mye penger på alt mulig unødvendig for å se "bra" ut.

Men hvorfor er det altid de jentene med mest mulig push up som så å si går med puppene langt oppe i halsen, de med flere lag brunkrem, i tillegg til pudder og solpudder, de som er helt orange fordi de vil være brune, og de som har overbleket gult hår som alle guttene vil ha?

Anonym poster: f62e41b46700250e09565308de4275b0

De jentene som er sånn som du skriver om her i uthevet skrift er den typen jenter som blir sett på som "lette på tråden". Og det er mange gutter som (gjerne etter en litt alkohol) bare ønsker å få pult litt. Disse jentene passer bra da, men i et seriøst forhold passer de ikke.

Nå kan jeg bare svare for meg selv, men jeg vil ha en naturlig jente. Hun kan godt bruke sminke, ingenting galt med det, men det må se naturlig ut. Og det må være mulig å ta på henne og klemme henne uten å bli helt klissete og innsmurt med diverse sminkeprodukter. Hun bør heller ikke se ut som en barbiedokke.

• Liker 4
Skrevet

Er vel en nær korrelasjon mellom alder på de såkalte "guttene" og hvor ivrige de er på å jakte på brunkremjentene. De få gangene slike har dukket opp på fest i omgangskretsen min bruker det stort sett ende opp i at de sitter for seg selv (er ofte veldig lite interessert i å delta i diskusjoner og lengre samtaler - gjerne bare overdreven latter, mobiltasting og å springe på do med venninnene sine) mens resten av oss egentlig synes det hele ser merkelig ut. Nå er min omgangskrets veldig åpne og lar alle få en sjans, men etter gjentatte forsøk ender det opp med at man gjerne gir opp. Virker å være "mye bæ og lite ull" for å si det sånn.

Det blir vel tilsvarende sportsgutta på grunnskolen som etterpå kun lever på gamle bragder. Det er grenser for hvor interessant det er for voksne kviner at du var kretsmester i 100 meter da du var 16 mens du nå jobber deltid på den lokale sportssjappa og trener 4.divisjonslaget i fotball :P (satt på spissen). Noen vokser opp og kaster det av seg - andre føler de har ingenting annet å tilby og blir sittende fast.

1. "gutter" som faller for slike jenter er gjernen like blåst i huet selv og er som sådann ikke mye å gråte over spør du meg

2. oppmerksomheten de får varer gjerne til alkoholen er gått ut neste dag og fyren kryper hjem så fort som mulig

Når det er sagt finnes det noen få oppegående trivelige og smarte jenter som av en eller annen grunn bare liker å kle seg litt vel "slutty" og kanskje ha enkelte av disse trekka.

Så moralen i greia er vel at du skal ikke deppe over å ikke få oppmerksomhet fra smågutter som kun er ute etter noe billig å dra med seg hjem uansett. Gled deg heller til du får oppmerksomhet fra de som er ute etter noe mer :)

• Liker 3
Skrevet

Alle gutter sier de liker naturlige pene jenter, en de får se uten sminke av og til, og en som ikke bruker mye penger på alt mulig unødvendig for å se "bra" ut.

Men hvorfor er det altid de jentene med mest mulig push up som så å si går med puppene langt oppe i halsen, de med flere lag brunkrem, i tillegg til pudder og solpudder, de som er helt orange fordi de vil være brune, og de som har overbleket gult hår som alle guttene vil ha?

Alle er ikke alle.

Skrevet

Alle er ikke alle.

Men de er mange. Det er mye sutring inne på KG om at snille gutter får seg ikke, men jøye meg. Det blir ikke mye på de snille, beskjedne jentene heller. Helt enig med deg, TS.

Anonym poster: 094d4e956ed0dcc9966fac140737f0fd

• Liker 4
Skrevet

Men de er mange. Det er mye sutring inne på KG om at snille gutter får seg ikke, men jøye meg. Det blir ikke mye på de snille, beskjedne jentene heller. Helt enig med deg, TS.

Anonym poster: 094d4e956ed0dcc9966fac140737f0fd

Sitter man i en krok og ikke sier et pip så kan man ikke regne med å få mye oppmerksomhet.

• Liker 1
  • 5 måneder senere...
Skrevet

Er foundation, litt rouge, eyeliner og mascara regnet som "mye" sminke - altså, løst?

Eller mener dere de jentene som klæsjer trynet fullt for å skjule sine trekk i ansiktet?

Jeg håper ikke dere mener de jentene som sminker seg for å fremheve sine skjønnhetstrekk og som kler seg som et skikkelig menneske, i så fall er jeg doomed.

Virker som at jenter ikke får bruke noe sminke i det hele tatt for tiden uten at det skal bli sett på som at man er usikker på seg selv og kun er ute etter et ligg.

Funfact til dere menn som lever i en rosa boble: Svært få kvinner er naturlig pene. Dere blir foret hver dag av media av "naturlig pene jenter", og brekker dere når alkoholen er ute av blodet og dere ser hvilket menneske dere har tatt med hjem. De kvinnene dere ser på som naturlig pene, har som oftest et lag med foundation/pudder som passer til huden, litt rouge i kinnene for å få et mer livlig ansikt, eyeliner for å fremheve øynene og til slutt ett eller to lag mascara. Er det det som går under "naturlig pen"? Jeg har nemlig aldri sett et særlig vakkert ansikt uten noe sminke.

Anonym poster: 5a242da271bff99eacdfbcf7218579ce

• Liker 6
Skrevet

Er foundation, litt rouge, eyeliner og mascara regnet som "mye" sminke - altså, løst?

Eller mener dere de jentene som klæsjer trynet fullt for å skjule sine trekk i ansiktet?

Jeg håper ikke dere mener de jentene som sminker seg for å fremheve sine skjønnhetstrekk og som kler seg som et skikkelig menneske, i så fall er jeg doomed.

Virker som at jenter ikke får bruke noe sminke i det hele tatt for tiden uten at det skal bli sett på som at man er usikker på seg selv og kun er ute etter et ligg.

Funfact til dere menn som lever i en rosa boble: Svært få kvinner er naturlig pene. Dere blir foret hver dag av media av "naturlig pene jenter", og brekker dere når alkoholen er ute av blodet og dere ser hvilket menneske dere har tatt med hjem. De kvinnene dere ser på som naturlig pene, har som oftest et lag med foundation/pudder som passer til huden, litt rouge i kinnene for å få et mer livlig ansikt, eyeliner for å fremheve øynene og til slutt ett eller to lag mascara. Er det det som går under "naturlig pen"? Jeg har nemlig aldri sett et særlig vakkert ansikt uten noe sminke.

Anonym poster: 5a242da271bff99eacdfbcf7218579ce

Det er jo ikke lett å se det når alle bruker sminke.

Skrevet

Et av de rareste "komplimentene" jeg har fått var av en fremmed som bare - du er pen uten sminke på. Og det var det første (!!!) han sa til meg (ikke på byn og null alkohol inni bildet). Så da tok jeg det ikke som et kompliment lengre, for fyren var åpenbart sosialt tilbakestående (og sikkert en smule merkelig på flere andre plan også).

Ellers datet jeg en fyr som hele tiden skulle poengtere at han IKKE likte jenter med mye sminke på. Da tenkte jeg bare - OK, men det du egentlig sier er at du legger listen der at du vil ha en jente som er så pen at hun slipper å bruke sminke.

Gutter vil ha jenter de synes er fine uansett. "Naturlig pen" betyr bare at de er kresen og ser forbi brunkremen.

Anonym poster: bf4afe9780656f2ea3e55e9c9584df8a

• Liker 4
Skrevet

Et av de rareste "komplimentene" jeg har fått var av en fremmed som bare - du er pen uten sminke på. Og det var det første (!!!) han sa til meg (ikke på byn og null alkohol inni bildet). Så da tok jeg det ikke som et kompliment lengre, for fyren var åpenbart sosialt tilbakestående (og sikkert en smule merkelig på flere andre plan også).

Ellers datet jeg en fyr som hele tiden skulle poengtere at han IKKE likte jenter med mye sminke på. Da tenkte jeg bare - OK, men det du egentlig sier er at du legger listen der at du vil ha en jente som er så pen at hun slipper å bruke sminke.

Gutter vil ha jenter de synes er fine uansett. "Naturlig pen" betyr bare at de er kresen og ser forbi brunkremen.

Anonym poster: bf4afe9780656f2ea3e55e9c9584df8a

synes du tolker ting i verst mulig mening.

Anonym poster: c62339f4d8e8b56997e8cecbc7bd88f3

• Liker 1
Skrevet

På byen er det fortsatt slik selv om man er i 30-årene. :) Jeg prøver å kle meg stilig, men ikke utfordrende (får ofte komplimenter av kompiser, venninner og kolleger på klesstil), men det er de venninnene som går med korte skjørt, utringning og masse sminke som får all oppmerksomheten når vi er ute på byen.

Jeg trøster meg litt med at oppmerksomhet på byen ikke nødvendigvis betyr noe mer enn at de ser ut som et lett bytte for playerne. :)

Anonym poster: 06b471fb3836eb34b4d6819de0522e62

• Liker 3
Skrevet

Jeg pleier å bruke øyenskygge,eyeliner,maskara og leppomade, men da er det bare for å se mer våken ut. Hvis jeg skal pynte meg så bruker jeg kanskje en leppomade i sterk farve eller øyenskygge i sterk farve. Synes ikke jeg blir noe særlig penere av sminke, men nå er jeg jo tross alt butt ugly uansett :briller2:

Gjest Svampebob1
Skrevet (endret)

Det er fordi gutter, akkurat som jenter, ikke har en døtt peiling av hva de egentlig liker.

De følger følelsen uten å tenke over hvorfor eller hva som egentlig gjør at de blir interesserte.

I bunn og grunn er vi mer styrt av følelser og instinkter enn det vi selv tror vi er.

De som pynter seg og oppfører seg som attraktive byttedyr er såklart mer interessante enn de som gir faen og lar være å pynte seg. Gjør man en effort, så blir det merket. Dette gjelder på alle plan.

Endret av Svampebob1
Gjest spavalica
Skrevet

Jeg bruker sminke HVER dag og bryr meg hva folk synes om det.Mascara,blush og lip gloss.

Liker å se fresh ut .. Damer uten sminke ser trøtte og slitne ut,utvasket.

Litt mascara gjør underverker...

Skrevet

Men kjære gutter, hva er naturlig sminket for dere da?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...