mann 32 år Skrevet 17. august 2012 #1 Skrevet 17. august 2012 Jeg har gjort det rundt 30 ganger i mitt liv. I mest i Norge, men også i utlandet. Helt ærlig gidder jeg ikke å spille kat og mus spillet på byen. Jeg er middels sosial, ser meget godt ut, og har det økonomisk greit. Har vært i trekant dramagrunnet fylle sex, eller sex med venner før, noe jeg ikke gidder og gjenta. Må jeg snike rundt på intrenett etter noen som kanskje skulle være interessert i sex, eller er det ikke bedre å gå til ei/en prostituert. ( i mitt tillfelle ei) Hvis prostitusjon skjer som mennskehandel skjønner jeg kritikken godt, men er det noen som jobber slik av egen vilje ser jeg ikke problemet i det heltatt. Politikken i Norge er rettet kun mot kunden, noe som ikke stopper menneskehandel i særlig grad. I Norge florerer det av reisende prostituerte, men ingen stopper de. Vi sier det ulovlig, og lukker øynene. Hvorfor benekter vi dette i Norge og mange andre land? Det er ikke sosialt akseptert og være prostituert, så vi skyver bare skitten under matta! Hvorfor? Det finnes prostituerte i alle land, og det er nok en grunn til det. Mange men vil ha, og jeg synes de prostituerte skulle fått en madalje. Hvis man eier sin egen kropp, noe de aller fleste gjør, hva er så problemet med prostitusjon??? 9
Gjest "gjest" Skrevet 17. august 2012 #2 Skrevet 17. august 2012 Hvis du finner en prostituert som du liker, så ser jeg ikke problemet. 4
solch Skrevet 17. august 2012 #3 Skrevet 17. august 2012 (endret) Jeg syntes prostitusjon er greit, men samtidig syntes jeg er det blir litt feil å gå til en, i den forstand at så lenge det er mange benytter seg av dette tilbudet, vil antall prostituerte bare øke. Skjønner du hva jeg prøver å si? Om ingen eller få hadde benyttet seg av prostituerte, ville færre og færre også vært prostituerte. Må også legge til at det er flere ledd som henger sammen her. Det er liksom ikke bare prostitusjonen i seg selv, men pengene som kommer inn er for det første svart arbeid, for det andre går pengene kanskje til dop. Også styrker dette igjen selgerne av dopet. Endret 17. august 2012 av solch 7
Gjest "gjest" Skrevet 17. august 2012 #4 Skrevet 17. august 2012 Tviler egentlig på at flere vil velge å prostituere seg, det er liksom ikke bare, bare å å gå å gjøre det. 3
Gjest meh Skrevet 17. august 2012 #5 Skrevet 17. august 2012 (endret) Nei, det er ikke noe galt i å gå til en prostituert, det er jo en felles avtale om å yte en tjeneste for penger, relativt godt betalt også, hvor begge sider er med på det. På hvilken måte er det noe mer galt enn å inngå en avtale om en annen tjeneste mot betaling, dog lovlig? Må også legge til at det er flere ledd som henger sammen her. Det er liksom ikke bare prostitusjonen i seg selv, men pengene som kommer inn er for det første svart arbeid, for det andre går pengene kanskje til dop. Også styrker dette igjen selgerne av dopet. I de aller fleste tilfeller så klarer man nok å skille mellom en vanlig prostituert, og en som prostituerer seg for å finansiere narkotika, da dette i disse tilfellene sannsynligvis handler om tyngre stoffer. Endret 17. august 2012 av meh 2
solch Skrevet 17. august 2012 #7 Skrevet 17. august 2012 Nei, det er ikke noe galt i å gå til en prostituert, det er jo en felles avtale om å yte en tjeneste for penger, relativt godt betalt også, hvor begge sider er med på det. På hvilken måte er det noe mer galt enn å inngå en avtale om en annen tjeneste mot betaling, dog lovlig? I de aller fleste tilfeller så klarer man nok å skille mellom en vanlig prostituert, og en som prostituerer seg for å finansiere narkotika, da dette i disse tilfellene sannsynligvis handler om tyngre stoffer. Følger man samme tankegang burde man vel generelt unngå å overføre penger direkte til andre personer, pengene kan jo tross alt gå til å finansiere f.eks cannabis.... Uansett, jeg synes ikke man skal prøve å styrke prostitusjon som yrke, og det hjelper man til med så lenge man benytter seg av en. Det er ikke bare fryd og gammen det å leve som prostituert, og i mange land har prostituerte blitt et stort problem. Jeg tenker da dog også på sikkerheten til den prostituerte. Det er mange syke mannfolk der ute. 1
Gjest "gjest" Skrevet 17. august 2012 #8 Skrevet 17. august 2012 Tror den jevne horekunde ikke er interessert i å skade leverandøren sin.
Gjest meh Skrevet 17. august 2012 #9 Skrevet 17. august 2012 (endret) Uansett, jeg synes ikke man skal prøve å styrke prostitusjon som yrke, og det hjelper man til med så lenge man benytter seg av en. Det er ikke bare fryd og gammen det å leve som prostituert, og i mange land har prostituerte blitt et stort problem. Jeg tenker da dog også på sikkerheten til den prostituerte. Det er mange syke mannfolk der ute. Det at livet som prostituert ofte ikke er noe særlig er i stor grad på grunn av at det nettopp er mye stigma rundt yrket, og at praksisen er ulovlig for kundene som gjør at alt må foregå "bak lukkede dører", hvor kriminelle kan operere nærmest uhindret. Hadde prostituerte kunnet drevet med yrket i kontrollerte former via bordell o.l så ville staten i mye større grad kunne hatt innsyn, og i stor grad kunnet forhindret det av tvang og menneskehandel som hender i miljøene rundt. Endret 17. august 2012 av meh 2
Gjest Herr Heftig Skrevet 17. august 2012 #10 Skrevet 17. august 2012 Det er ikke lov, men jeg ser ikke noe moralsk galt i det.
Gjest "gjest" Skrevet 17. august 2012 #11 Skrevet 17. august 2012 Bordellvirksomhet virker hesligere enn å ta i mot en kunde nu og da i sin egen heim eller kjøre utover til ham. 1
Gjest meh Skrevet 17. august 2012 #12 Skrevet 17. august 2012 Bordellvirksomhet virker hesligere enn å ta i mot en kunde nu og da i sin egen heim eller kjøre utover til ham. Kanskje det, men veldig mye tryggere. 3
Gjest "gjest" Skrevet 17. august 2012 #13 Skrevet 17. august 2012 Kanskje det, men veldig mye tryggere. Kommer an på definisjonen på trygghet. Hvis alle irundt deg vet du tar betaling for sex i ny og ne, så er du egentlig ikke trygg mer.
solch Skrevet 17. august 2012 #14 Skrevet 17. august 2012 Det at livet som prostituert ofte ikke er noe særlig er i stor grad på grunn av at det nettopp er mye stigma rundt yrket, og at praksisen er ulovlig for kundene som gjør at alt må foregå "bak lukkede dører", hvor kriminelle kan operere nærmest uhindret. Hadde prostituerte kunnet drevet med yrket i kontrollerte former via bordell o.l så ville staten i mye større grad kunne hatt innsyn, og i stor grad kunnet forhindret det av tvang og menneskehandel som hender i miljøene rundt. Det er jeg igrunn veldig enig i. Men det er ikke slikt det fungerer til dags dato, og det vil nok ikke bli noen endringer ved det første heller. Så slik ting er nå, så syntes jeg ikke man skal benytte seg av prostituerte, kun basert på tilbud og etterspørselen. Nettopp fordi yrket er slik som det er. 1
solch Skrevet 17. august 2012 #15 Skrevet 17. august 2012 Tviler egentlig på at flere vil velge å prostituere seg, det er liksom ikke bare, bare å å gå å gjøre det. Det blir iallefall ikke færre av at etterspørselen øker. Det er bare å legge sammen to pluss to det. 1
AnonymBruker Skrevet 17. august 2012 #16 Skrevet 17. august 2012 Da har du utsatt deg for en smittefare som gjør at jeg ikke vil ta i deg med ildtang. I utgangspunktet er jeg enig i at det ikke er noe galt i kjøp og salg av sex isolert sett hvis man tar utgangspunkt i at den lykkelige hore finnes, men smittefaren og leflingen med ulovlig virksomhet er enormt turn-off. Anonym poster: b1a170a1d0c498121b6f9be0e5f32fdb 8
sløyfe Skrevet 17. august 2012 #17 Skrevet 17. august 2012 Synes det er noe rart med hele greia jeg, når personen faktisk må kjøpe sex fordi han ikke får seg noe selv. Jeg vet godt at det ikke er tilfelle (bare se på TS), men det er slike fordommer man vokser opp med. I teorien ser jeg ikke noe galt med det, men det er som sagt, noe rart med det. Klarer ikke definere det helt! Hadde forøvrig en kompis som kjøpte sex i Thailand. Visste ikke helt hvordan jeg skulle reagere da han fortalte det, men han tok så lett på det, så det endte med at jeg og gjorde det. Som om det var verdens mest naturlige ting å bruke penger på. Nei, kjøp dere sex om dere ønsker det :-)
Ms.Mx Skrevet 17. august 2012 #18 Skrevet 17. august 2012 Hvorfor har du skrevet "ei/en"? Betyr det at du går til både mannlige og kvinnlige prostituerte? 2
Muscae Skrevet 17. august 2012 #19 Skrevet 17. august 2012 Jeg har gjort det rundt 30 ganger i mitt liv. I mest i Norge, men også i utlandet. Helt ærlig gidder jeg ikke å spille kat og mus spillet på byen. Jeg er middels sosial, ser meget godt ut, og har det økonomisk greit. Har vært i trekant dramagrunnet fylle sex, eller sex med venner før, noe jeg ikke gidder og gjenta. Må jeg snike rundt på intrenett etter noen som kanskje skulle være interessert i sex, eller er det ikke bedre å gå til ei/en prostituert. ( i mitt tillfelle ei) Hvis prostitusjon skjer som mennskehandel skjønner jeg kritikken godt, men er det noen som jobber slik av egen vilje ser jeg ikke problemet i det heltatt. Politikken i Norge er rettet kun mot kunden, noe som ikke stopper menneskehandel i særlig grad. I Norge florerer det av reisende prostituerte, men ingen stopper de. Vi sier det ulovlig, og lukker øynene. Hvorfor benekter vi dette i Norge og mange andre land? Det er ikke sosialt akseptert og være prostituert, så vi skyver bare skitten under matta! Hvorfor? Det finnes prostituerte i alle land, og det er nok en grunn til det. Mange men vil ha, og jeg synes de prostituerte skulle fått en madalje. Hvis man eier sin egen kropp, noe de aller fleste gjør, hva er så problemet med prostitusjon??? Har ikke lest tråden, men svarer dette først: Har du lest boken "men tankene mine får du aldri" av Sverre Austrevik? Har tok for seg en del av de "frivillige" prostuerterte på gaten i Oslo for en del år tilbake, og skrev bok av deres erfaringer. Tror du mye er forandret i dag? Den eneste forskjellen er at det i stor grad et utenlandske piker som drives ut i prostitusjon, istedenfor norske. De norske som driver enda er nok heller ikke 100% frivillig, enten ligger det noe økonomisk//sosialt bak, eller så er det en psykisk ubalanse, der de driver seg selv til å tro at dette er det eneste de kan. Det er nok et jævlig liv, som jeg ikke unner noen! Om menn ønsker å profitere/nyte på deres bekostning, så vil jeg si at det er personer jeg ikke ville tatt i med ildtang! 11
Muscae Skrevet 17. august 2012 #20 Skrevet 17. august 2012 Så har jeg lest tråden, men fortsatt er mitt syn uforandret. Jeg ville aldri hatt en mann som bevisst gikk og betalte for å ha sex med en kvinne. Det er helt utenfor min fatteevne at det går an som oppegående menneske, og normalt tiltrekkende mann. Om man er heeelt utenfor samfunnet når det gjelder å være normalt intelligent og fungerende, så kan jeg til en viss grad forstå det. Men om man er normal på de fleste områder, så vil ikke "kjøpe og betale for å ha sex med en dame som ikke blir tilfredsstilt, ikke har noe glede av det, og som har hatt samleie med X antall menn før deg samme kvelden", stemme med mitt syn (og mange menns uttalelser) om at begge skal nyte det, at begge skal ha glede av det, og at kvinnens nytelse betyr noe. Jeg er i et godt forhold med min kjære samboer, men dersom det skulle etterhvert vise seg at han hadde hatt noe med en prostituert å gjøre tidligere, så hadde jeg ikke klart å fortsette forholdet. Og dersom det skjer mens man er i forhold, så er det enda verre; En ting er å "miste grepet" i begjær på fylla, men å bevisst oppsøke et menneske for å betale for sex, mens man er i et forhold, det er grunn nok til meg for å aldri se vedkommende igjen. Om du, TS, hadde fått deg en dame, hadde du fortalt om din fortid, og ville du fortsette med å oppsøke prostituerte? 11
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå