Gå til innhold

Hvem knuller alle disse damene?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Vel, nå finnes det jo forskning som viser tendenser til at det også er andre mekanismer som er med på å styre i hvilken grad man er villig til å ha sex for sexens skyld. En undersøkelse tar for seg hvordan forventning om nytelse, personlighet og seksuelle ferdigheter er med på å styre tilbøyligheten for å "hoppe i høyet".

http://www.psychologytoday.com/blog/love-the-numbers/201106/when-are-women-casual-sex

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hehe, det er vel først og fremst dine svakheter som har kommet frem i denne siste runden. ;) Alle dine angrep, både på min argumentasjon såvel som på den omtalte undersøkelsen av menns og kvinners forhold til tilfeldig sex er plukket fra hverandre, gjennom innvendingene dine har du bare avslørt din egen manglende vitenskapelige skolering og din egen manglende evne til å lese. Tror jeg lar det bli med det. ;)

Ok, jeg skal innrømm at jeg leste feil i forhold til årstall på linken du ga ut og var for rask i svingene der. Men det var fortsatt en av hypotesene man bare delvis fant grunnlag for, og som jeg mener er relevant.

Uansett så er det siste innlegget ditt så fullt av usaklige personangrep og spekulasjon i mine evner at de saklige innspillene dine drukner i det lange løp. Men som sagt; Det føles nok trygt og godt og regelrett slenge dritt når du får motargumenter når du ikke behøver å stå ansikt til ansikt med den du diskuterer med ;)

• Liker 1
Skrevet

Ok, jeg skal innrømm at jeg leste feil i forhold til årstall på linken du ga ut og var for rask i svingene der. Men det var fortsatt en av hypotesene man bare delvis fant grunnlag for, og som jeg mener er relevant.

Uansett så er det siste innlegget ditt så fullt av usaklige personangrep og spekulasjon i mine evner at de saklige innspillene dine drukner i det lange løp. Men som sagt; Det føles nok trygt og godt og regelrett slenge dritt når du får motargumenter når du ikke behøver å stå ansikt til ansikt med den du diskuterer med ;)

Jeg pleier ikke være så redd for å gi uttrykk for mine meninger og kritisere svak argumentasjon i real life heller, så de spekulasjonene tror jeg du skal la ligge. ;)

• Liker 1
Skrevet

Ja, det er vanskelig å vite nøyaktiv hvilken grad det er snakk om. Men at det er ganske mye lettere for jentene er nå både gutter og jenter flest er enige i.

Og det er jo nettopp det som er interessant, å finne ut av i hvilken grad vi fortsatt er styrt av "urinnstinktene" og/eller sosialisering under oppvekst og påvirkning av miljø. Ja, det er lettere for kvinner, noe jeg i og for seg ikke har benektet - men det interessante er hvor mye lettere det og ikke minst om tendensen er synkende.

Sosialiseringen i skole og hjemmet gjør barna likere og visker ut kjønnsrollene. Det vil for eksempel være en mye større variabel enn at flere kvinner blir interessert i tilfeldig sex. Det er jo ingenting som tilsier at kvinner blir mer interessert i tilfeldig sex. Det er derimot mye som tilsier at guttene som vokser opp vil slite på sexrelasjonsmarkedet. Guttene blir oppdratt til å snille og greie mot alt og alle. Det tenner ikke jentene, jentene vil ha badboys og menn som er selvstendige og har selvtillit.

Anonym poster: a432f3d242f5dd407a114acde1492c14

Nja. Om du titter litt tilbake så postet jeg en lenke til en undersøkelse som kan indikere at det ikke er så kjønnnsbetinget. Selvsagt tar eventuelle endringer tid, og at man ikke har like sterke kjønnsroller lenger har utvilsomt en sterk påvirkningskraft. Likevel er det ikke automatisk noe likhetstegn mellom "snill" og det å ikke være selvstendig eller ha selvtillit.

• Liker 1
Skrevet

Jeg pleier ikke være så redd for å gi uttrykk for mine meninger og kritisere svak argumentasjon i real life heller, så de spekulasjonene tror jeg du skal la ligge. ;)

Poenget er å skille mellom å kritisere argumentasjon og det å skrive usaklige personangrep i innlegg etter innlegg. Jeg har null problemer med saklig argumentasjon, men jeg har problemer med personangrep. Og du har faktisk truffet den toleransegrensa nå, det er derfor jeg skriver dette og ikke fortsetter den "ordinære" debatten med deg.

• Liker 1
Skrevet

Vel, nå finnes det jo forskning som viser tendenser til at det også er andre mekanismer som er med på å styre i hvilken grad man er villig til å ha sex for sexens skyld. En undersøkelse tar for seg hvordan forventning om nytelse, personlighet og seksuelle ferdigheter er med på å styre tilbøyligheten for å "hoppe i høyet".

http://www.psycholog...omen-casual-sex

Undersøkelsen du viser til viser jo også at kvinner er kresnere enn menn, så spørsmålet blir bare hvorfor det er slik. Kan det være at kvinner er like ivrige som menn hvis vi kompenserer for at det er lettere for menn å få seksuell tilfredsstillelse, slik at kvinners kresenhet handler om jakten på seksuell tilfredsstillelse? Undersøkelsen som omtales her har så vidt jeg kan se en konklusjon som går langt i den retning. Men det er jo helt kurant, hva som ligger til grunn for skjevheten på sexrelasjonsmarkedet er ikke det vestenlige i min argumentasjon, jeg ønsker bare at vi skal være åpne om at det er en skjevhet der.

• Liker 2
Skrevet

Poenget er å skille mellom å kritisere argumentasjon og det å skrive usaklige personangrep i innlegg etter innlegg. Jeg har null problemer med saklig argumentasjon, men jeg har problemer med personangrep. Og du har faktisk truffet den toleransegrensa nå, det er derfor jeg skriver dette og ikke fortsetter den "ordinære" debatten med deg.

Du fikk svar på tiltale, jeg filleristet argumentasjonen din, jeg forstår at det ikke føltes så bra, men det var slik jeg ser det fullt fortjent.

• Liker 3
Skrevet

Du fikk svar på tiltale, jeg filleristet argumentasjonen din, jeg forstår at det ikke føltes så bra, men det var slik jeg ser det fullt fortjent.

Du filleristet vel egentlig ikke så mye når du bare legger inn et personangrep her og der, argumenter med personangrep har har vel egentlig ikke så mye tyngde ;) Du hadde noen gode poenger som jeg vel var villig til å svare på, men når det bare drukner i dritt fra deg så går det en grense for hvor lenge jeg gidder å forsøke å være imøtekommende.

• Liker 1
Skrevet

Du filleristet vel egentlig ikke så mye når du bare legger inn et personangrep her og der, argumenter med personangrep har har vel egentlig ikke så mye tyngde ;) Du hadde noen gode poenger som jeg vel var villig til å svare på, men når det bare drukner i dritt fra deg så går det en grense for hvor lenge jeg gidder å forsøke å være imøtekommende.

Nå oppfattet jeg deg aldri som imøtekommende. Og det var kvaliteten på argumentene dine jeg angrep, innsikten du viste i det vi diskuterte og evnen til å lese - både det jeg skrev og det som stod i presentasjonen av forskningen jeg linket til. Utover dette kjenner jeg deg jo ikke, så alle angrep på deg som person utover kritikk av det du har vist i denne tråden ville jo falt på sin egen urimelighet.

• Liker 2
Skrevet

Undersøkelsen du viser til viser jo også at kvinner er kresnere enn menn, så spørsmålet blir bare hvorfor det er slik. Kan det være at kvinner er like ivrige som menn hvis vi kompenserer for at det er lettere for menn å få seksuell tilfredsstillelse, slik at kvinners kresenhet handler om jakten på seksuell tilfredsstillelse? Undersøkelsen som omtales her har så vidt jeg kan se en konklusjon som går langt i den retning. Men det er jo helt kurant, hva som ligger til grunn for skjevheten på sexrelasjonsmarkedet er ikke det vestenlige i min argumentasjon, jeg ønsker bare at vi skal være åpne om at det er en skjevhet der.

Ja, jeg tolke denne undersøkelsen slik at den åpner for at forventningen om den forestilte seksuelle tilfredsstillelsen og hvordan personligheten til den som "tilbyr" er med på å styre tilbøyeligheten for tilfeldig sex. Men det er da også en åpning for at "rene" kjønnsforskjeller ikke har så mye å si. Altså noe som nyanserer bildet.

Skrevet (endret)

Ja, jeg tolke denne undersøkelsen slik at den åpner for at forventningen om den forestilte seksuelle tilfredsstillelsen og hvordan personligheten til den som "tilbyr" er med på å styre tilbøyeligheten for tilfeldig sex. Men det er da også en åpning for at "rene" kjønnsforskjeller ikke har så mye å si. Altså noe som nyanserer bildet.

Nå har jeg en mistanke om at det er mer enn bare nytelsen ved orgasmen som driver menn til å gå på jakt etter kvinner. Jeg mistenker at en mann også ofte vil være motivert av å finne en form for bekreftelse på at han tilhører de som er attraktive nok til å få snøret i bånn hos det annet kjønn, slik at en mann neppe tar det så tungt om hun var et "dårlig ligg". Ikke noe å ta på vei for, at jakten endte i sengen var jo uansett en stor del av belønningen.

Jeg tror menn rent seksuelt ofte vil kunne få større utbytte av eksperimentell sex med en fast partner, men at den gevinst one night stands gir er av en annen og mer psykologisk art: bekreftelse på at man kan få det man har lyst på her i verden, uten så altfor store anstrengelser og uten å måtte vente år og dag. Hvis dette er riktig er hypotesen om at menn og kvinner er like i den grad kvinner legger avgjørende vekt på nytelsen ikke fullt så treffende. For menn legger i så fall mindre vekt på nytelsen og mer på selve jakten og nedleggelsen.

Uansett er forklaringen den aktuelle forskning tar opp forenlig med mange andre mindre psykologisk orienterte forklaringer, det kan f.eks være at kvinner finner noen menn mer attraktive enn andre nettopp fordi de ubevisst antar at dette er menn som har større evne til å gi dem nytelse. Og hvis dette er et biologisk trekk ved kvinnen kan det være utviklet nettopp for å sikre at kvinner går etter de menn som gir størst sannsynliget for at avkommet skal overleve, med andre ord at de menn kvinner tror er best egnet til å gi dem nytelse egentlig bare er de som vil gi dem det mest overlevelsesdyktige avkom.

Men nok om det, nå er vi langt ute på viddene, det er uansett ingen uenighet om at kvinner er mer kresne på sexrelasjonsmarkedet, og det er vel kanskje ikke så rart at vi er enige om det, for det er jo noe man vil oppleve og se ved selvsyn på en hvilken som helst bar i en hvilken som helst by et hvilket som helst sted i verden. Med unntak av de deler av verden der det stort sett bare er prostituerte kvinner som går ut da, der vil jo kvinnene til og med være mer pågående enn menn, av naturlige grunner.

Endret av Cuckold
  • Liker 3
Skrevet

Ok, jeg legger alle kortene på bordet.

Det er meg, jeg knuller alle disse kvinnene. Akkurat nå står det en kø fra døren min og utover hele campus!

Skrevet

Det er meg, jeg knuller alle disse kvinnene. Akkurat nå står det en kø fra døren min og utover hele campus!

Du er for sent ute. Jeg har allerede inrømmet fakta :)

Gjest "gjest"
Skrevet

Du husker på vår avtale klokken 1539 på mandag?
Skrevet

Av ren nysgjerrighet lurer jeg ganske enkelt på hvem som knuller alle disse damene - som har myyye mer sex enn menn?

Du kunne spurt i den tråden, kanskje? Fristet å opprette en ny tråd for å svare deg på dette, men holdt meg i skinnet.

Og jeg håper virkelig at du vet svaret på det spørsmålet.

Skrevet

Du kunne spurt i den tråden, kanskje? Fristet å opprette en ny tråd for å svare deg på dette, men holdt meg i skinnet.

Og jeg håper virkelig at du vet svaret på det spørsmålet.

Det er ingen hemmelighet altså, jeg er dum.

For ikke å nevne sykelig oppmerksomhetssyk!

Enten det, eller så var det et forsøk på å være morsom :)

Skrevet

Av ren nysgjerrighet lurer jeg ganske enkelt på hvem som knuller alle disse damene - som har myyye mer sex enn menn?

Vil påstå at dette spørsmålet har blitt ganske så grundig besvart :-)

Skrevet

Vil påstå at dette spørsmålet har blitt ganske så grundig besvart :-)

Mange som har tatt på seg skylda ihvertfall! :)

Gjest "gjest"
Skrevet

Det er ingen hemmelighet altså, jeg er dum.

For ikke å nevne sykelig oppmerksomhetssyk!

Enten det, eller så var det et forsøk på å være morsom :)

He, he, he. :lol:
Gjest gnækvåg
Skrevet

Kvinner som sliter på sexrelasjonsmarkedet = sosialt tabu, men de finnes.

shefights.net bruker forresten tilbakestående og hjemløse menn til produksjonene sine.

Kjærligheten, i sin helhet, kjenner få grenser. Se påforeldrene til Sigrid. Det er tendeniøse forskjeller mellom kvinner og menn, men I fysisk kjærlighet og voksenlek så er det ikke det reproduktive systemet alene som avgjør 'kem leiken gjeng'.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...