Gå til innhold

Nevn noe du har stjålet på butikken!


Dricka

Anbefalte innlegg

Mange ærlige sjeler her! Jeg hadde en periode på ungdomsskolen hvor vi i lunsjpausen gikk ned til matbutikken og tok det vi ville spise enkelt og greit ut av butikken. En baguett her, og en bolle der. Kanskje en brus. Det var veldig vanlig for trinnet mitt og omgangskretsen min da så jeg tenkte ikke så mye over det.

Kunne aldri stjelt noe i dag, og skjønner ikke helt hvorfor jeg gjorde det på ungdomsskolen, hadde vel bedre ting å bruke penger på enn mat. Litt annerledes mentalitet da man er 14-15 enn nå!

Og det foregår nok en del knabbing blant de som jobber i matbutikker også. Tviler sterkt på at de som jobber i ferskvaredisken har med seg matpakke...!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har faktisk aldri stjålet noe i butikken!

Men, jeg har fått med meg to lamper, noen kort og en grønnsak her og der, hvor jeg ser på kvitteringen at det ikke har kommet med, eller at betjeningen har telt feil.

Og latt være å kjøre tilbake til butikken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og det foregår nok en del knabbing blant de som jobber i matbutikker også. Tviler sterkt på at de som jobber i ferskvaredisken har med seg matpakke...!

Jeg hadde ALLTID det.

Jeg har stjålet masse. Alt fra postkort til klær og sko. Tom. tamrotter og mus fra dyrebutikken...... Var 14-15-16 i den perioden. Ikke særlig stolt av det nei... :(

Dette er jo 12-13 år siden, og aldri om jeg kunne stjelt idag. Eller for 10 år siden. Jeg sier derimot ikke ifra om jeg får for mye tilbake når jeg har betalt på butikken. Beklager, men not my mistake.

Kan legge til at jeg har kjent godt på noe som heter karma........... Og jeg angrer på mye...

Anonym poster: f9bd176060b63b6750780cfa629967dd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var kleptoman da jeg var 13/14 år. Skjønner ikke hvordan jeg klarte å holde på så lenge.. Stjal blant annet:

- MASSE sminke

- godteri

- bøker (ja, faktisk - snek de ned i bæreposer)

- klær (helst det som hang utenfor butikken)

- smykker, hårting ol.

- skrivesaker

Jeg gikk på senteret etter skolen (alene) og kom hjem med noen enorme "fangster". Alle vennene mine fikk fine gaver og ingen visste at det var stjålet..

Ble tatt på rimi, med 2 sjokolader. Måtte til politiet med mamma og pappa..ikke særlig gøy! Mye grining da ja.

Har nesten glemt det egentlig, må ha fortrengt det:/

Anonym poster: 2126c273f3fcfb9a28575cfdb4aa6338

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Filleproletiet

Stjal et Conan-blad da jeg var 10. Mamma fikk imidlertid vite om det og jeg måtte pent gå ned til kiosk-pakistaneren (eneste pakissen i bygda på den tiden), be om unskyldning, samt gi ham to hundre kroner som plaster på såret. Det var ydmykende nok til at det tok minst 5 år før jeg gjorde noe kriminelt igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjæresten min var så stolt av meg, siden jeg hadde sluttet og snuse pga han ikke likte det. Men sannheten var at jeg rett og slett hadde begynt og smug snuse for han istede! (slemt jeg vet, men ville absolutt ikke slutte)

Jeg stod i allefall i kassa på butikken, med en kunde foran meg og skulle til og betale for snusen min. Men inn kom selvfølgelig Kjæresten!

Helt uten og tenkte, puttet jeg snusboksen i jakkehetta på kunden foran meg og tok kjapt en tyggis pakke og betalte for den ! Mens dama foran meg, gjorde seg ferdig og gikk ut..

Godt ikke hun ble tatt, for min dumhet i allefall ;) Hun skjønte sikkert lite da hun kom hjem med en snusboks i hetta !

Jeg lo høyt av den der! :biggrin:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke stolt av det, men her er en LIIIIIITEN liste :) Var 14- 15 år da, kan "skylde" på at skole venninne hadde det ene og det andre, og jeg ikke fikk det selv..

Startet smått, endte med større tyverier... :biggrin:

- Godtri / brus

- MASSE sminke...

- Smykker

- Undertøy fra H&M/ Cubus (Alt fra bh til truse til, korsett)

- Klær (Jeans, jakke, topper...

- SKO (Friis & Company! )

Ikke stolt nei, men ikke noe jeg ville tørre nå...

Anonym poster: 55138d076052147f4930cd674a7507ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Filleproletiet

Er det vanlig å stjele på butikken? Jeg har aldri stjålet noe jeg.

Ja, det er helt vanlig. Du er unormal. Nå, gå ut og stjel!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri stjelt fra en butikk før, men jeg "stjal" en kopp kaffi en gang. Jeg trodde det var plassert frem gratis, men fikk vite etterpå at det kostet 20 kroner. Det var på et hotell. De som stod i skranken der gikk forbi meg mange ganger mens jeg satt og drakk, men de sa ikke et pip til meg, og jeg synes i grunn det var for mye med 20 kroner for en kopp kaffi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og det foregår nok en del knabbing blant de som jobber i matbutikker også. Tviler sterkt på at de som jobber i ferskvaredisken har med seg matpakke...!

Jeg jobber på matvarebutikk. Vi har ikke med oss matpakke, fordi den får vi fra varmmatdisken. Vi må betale for den, men får det tilbakebetalt senere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri stjålet fra butikken, men var så frekk og stjal med meg kjøkkenbordet som stod i den delvis møblerte leiligheten jeg leide før da jeg flyttet. Jeg hadde fått en ny huseier iløpet av tiden jeg bodde der, og han hadde aldri vært i min leilighet og sett, så han hadde ikke oversikt over hva som stod der og ikke. Kan vel egentlig ikke kalles stjeling da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg stjeler ofte fra Ikea, vell og merke aldri med vilje. De små tingene havner alltid på bunnen av handlevognen, og vimsete som jeg er glemmer jeg alltid de når jeg står i selvbetjeningskassen. Tror jeg skal begynne å gå i den vanlige kassen, ja...

Ellers har jeg ikke stjelt noe særlig i mitt liv, eneste jeg kommer på er den gangen jeg stjal en hel leppestiftserie for å finne den perfekte fargen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Fleecejakke

Som liten stjal jeg engang buljongterninger siden mamma ikke ville kjøpe de til meg. Ubevist har jeg stjålet en pakke tresleiver på Ikea.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg stjeler ofte fra Ikea, vell og merke aldri med vilje. De små tingene havner alltid på bunnen av handlevognen, og vimsete som jeg er glemmer jeg alltid de når jeg står i selvbetjeningskassen. Tror jeg skal begynne å gå i den vanlige kassen, ja...

Ellers har jeg ikke stjelt noe særlig i mitt liv, eneste jeg kommer på er den gangen jeg stjal en hel leppestiftserie for å finne den perfekte fargen.

Ehm.. Kan du ikke se igjennom en handlevogn? Hvordan er det mulig å overse noe som ligger i en så luftig handlevogn? Har selv brukt disse hurtigkassene på IKEA, og har aldri vært i nærheten av overse noe som ligger i vogna... :klo:

Anonym poster: 7a6fbf128bae7cc7df1f745ab511c21c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ehm.. Kan du ikke se igjennom en handlevogn? Hvordan er det mulig å overse noe som ligger i en så luftig handlevogn? Har selv brukt disse hurtigkassene på IKEA, og har aldri vært i nærheten av overse noe som ligger i vogna... :klo:

Anonym poster: 7a6fbf128bae7cc7df1f745ab511c21c

Godt mulig men når jeg har kjøpt tepper, hyller og gud vet hva så ligger det øverst og har glemt det andre jeg har kjøpt så da tar jeg ikke utav alt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg stjal en leppestift på H&M engang. Gikk rundt med den i hånda mens jeg kikka etter flere ting å kjøpe, men fant ikke noe og gikk ut av butikken. Kjente ikke at jeg gikk med den i hånda før jeg gikk ut av kjøpesenteret for å ta en røyk.. Tenkte å gå tilbake, men synes det var så flaut at jeg lot være. Det er ti år siden, men jeg tenker enda på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På tidlig ungdomsskole så skjedde det et par ganger at jeg puttet små godtegreier i lomma. Husker ikke hvorfor jeg gjorde det, men heldigvis skjedde det ikke så mange ganger. La merke til at en ansatt holdt øye med meg, og klarte å skjønne at konsekvensene for å bli tatt var så mye verre enn de dritt-tingene jeg naska.

Ja, også fikk jeg med et uhell med meg en øyeskyggepallett fra h&m. Hadde tusen poser og stod i kø for å betale noen varer, og mens jeg styra for å finne lommeboken, så havnet den oppi en av posene med ting jeg allerede hadde betalt. Burde gått tilbake med den, men var fortsatt ganske ung, og hadde akkurat hatt en ganske ekkel episode med en vekter som trodde jeg hadde stjålet noe (og det hadde jeg ikke), så var egentlig mer redd for hvordan det ble tatt i mot hvis jeg kom tilbake, enn jeg hadde lyst på en gratis pallett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble bittelitt sniking i plukkesnopet på en butikk da jeg var liten. Utover det så har jeg alltid betalt for meg på butikkene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...