Gå til innhold

Anekdotene del2


MarianneE

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ja, jeg er såååå enig!

Pff... hvem vil vel måtte bo der, når man kan bo i en liten 70 m2 leilighet istedet?

Idag skal de på besøk på en vingård med smaking av vin. Det ville aaaldri jeg gjort, så da er det mye bedre og gå på Europris og kjøpe smågodt samt reise på et familieidrett... opplegg... greier... noe som vi skal på sammen med søsterG&barna.

TM sov lengest idag, til 7.30.

Kryss i taket, hun som aldri sover lenge!

Kjempe deilig og stå opp 7.15 alene. :)

Lite på hjertet sånn ellers akkurat nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper det blir hyggelig på familieidrett.. opplegg da. :fnise:

Det var igrunnen all-right.

Det var da idrettslaget som hadde 80års jubileum.

Det startet med at alle som ville (og det var ikke så mange) kunne delta på litt zumba. Etterpå var det turnoppvisning i hallen hvor de små og litt større viste hva de kunne.

Da de var ferdige kunne ungene få prøve seg litt på og hoppe på trampoline (TM var SÅ skuffa over at hun ikke klarte og slå salto bare ved og hoppe på trampolina og på tjukkasen) mens de som ville fikk gratis bløtkake, og jaggu var det ikke en glutenfri sjokoladekake der og!! :nigo:

Ungene fikk prøve seg på litt mer turn og fikk et stempel på handa.

De kunne og få kaste ball på bokser og gjennom hull i en papplate.

Etter og da fått tre stempel på hånda fikk de medalje på en bruskasse fordekket litt så det så ut som et lite podie.

Flere små lag hadde og fotball turnering.

En veldig all-right dag (eller... tre timer da) og fin måte de viste seg fram og prøve og få flere medlemmer på.

:)

Bussturen inn til byen tar ca 8 min, men da vi skulle hjem blingsa jeg litt på klokka så vi ble sittende i 20 min på bussholdeplassen, bussen var og litt forsinka (suprise...) så siden vi og skulle innom Europris for smågodt, Kiwi for matvarer og Narvesen for is... 1t og 40 time tok det fra vi gikk fra idrettsplassen og til vi var hjemme.

Hadde jeg hatt bil hadde vi unna gjort hjemmveien og handling på 30-40 min vil jeg tro.

Var ganske sliten igrunnen da vi kom hjem, og da kjente jeg at det var et savn etter Andrè.

Ingen kan gi mor ti min for seg selv når mor er den eneste voksne.

Løste det med og ligge på senga og se på bilder sammen med TM.

Etterhvert ble det og tacolørdag.

Da vi var ferdige med og spise ringte min venninne-I og lurte på om jeg kunne komme ut på trappa for hun ville prate med meg om noe.

Så jeg gikk ut og lot TM se ferdig Timmyfilmen alene.

(og nå vet jeg ikke hvordan jeg skal fortsette)

"jeg vet ikke hvordan jeg skal si dette til deg, sa hun, men jeg har fått diagnosen livmorhals kreft"

Min nydelige, vakre 29 år gamle venninne har kreft.

Veldig tidlig, men allikevel.

Det ligger i livmortappen og hun skal opereres mest sannsynlig i løpet av neste uke.

Vi klemte hverandre lenge og tørket noen tårer, ihvertfall jeg. Hun sa at hun klarte ikke ta det innover seg så hun var igrunnen ikke så lei seg, men det var tydelig at hun var veldig prega av det hele.

Hun har en kronisk sykdom fra før av som kan gi henne mye trøbbel, så dette fortjener hun virkelig ikke (som om noen gjør det...)

Fordelen er at det er et veldig tidlig stadium og av de 2% av norges kvinner som har hatt dette har 1,9% overlevd. Det er gode odds!!

Jeg hadde ingen til og gi meg en klem igår, og jeg ville ikke ringe Andrè pga dette, han kjenner I godt han og så jeg ville ikke ødelegge turen hans. Så jeg ringte broder'n for han viste det sa I, hun skulle til søsterG etterpå og prate med henne (sånn er det når tre søsken har en felles venn) så søsterG og jeg prata litt etterpå, det hjalp.

:sad:

Men, her hjemme går livet videre.

Husvask og hamburger står på dagens plan.

Spennende.... :riste:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:kose: Så forferdelig triste nyheter! Men heldigvis gode prognoser, så da krysser vi fingrene så inderlig for at det går bra. Hun er jo ung og har sikkert en kropp som er velig klar til å kjempe! :klem:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:klemmer: Det er tungt og vanskelig når de nære får kreft, men samtidig så er det gode odds for at de blir friske. Vet veldig godt hvordan du har det, for her er det svigerfar som kjemper mot kreften akkurat nå. :klemmer:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff så trist med venninna di da. :hug:

Bra det ble oppdaget tidlig, da har hun jo kjemepgode prognoser.

Viser bare hvor viktig det er å ta GU-prøven når man skal..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen kom tilbake igår, kjempe sliten etter tur&øl.

Jeg fikk en flaske vin fra vingården Bodega Pares Balta hvor de var på besøk samt et brodert sjal.

Sjalet var ikke helt min stil, men det var fint. :)

Det var godt og være tre igjen.

Jeg har kost meg masse med TM og synes helga har vært koselig, men vi er tre som bor her og hører sammen.

:hjerte:

Nå ønsker jeg og få en skravlekveld med ei venninne.

Føler de jeg prater med om dagen er de på jobben eller Andrè.

SøsterG kunne bare i helga, men da jobber Andre så da er jeg litt stuck, så jeg har smset noen andre.

Litt jenteprat med en kopp varm drikke i hånda er det jeg har et ønske om for tida.

*føler seg desperat og litt taper-ish* :ler:

Hmm....

Trekke på meg joggeskoene og gå meg en tur før jeg tar med minstemann fra barnehagen?

Trur det ja!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå ønsker jeg og få en skravlekveld med ei venninne.

Føler de jeg prater med om dagen er de på jobben eller Andrè.

SøsterG kunne bare i helga, men da jobber Andre så da er jeg litt stuck, så jeg har smset noen andre.

Litt jenteprat med en kopp varm drikke i hånda er det jeg har et ønske om for tida.

*føler seg desperat og litt taper-ish* :ler:

Me too!! Savner skikkelig jenteprat med ei venninne.

Vi bor jo nærme hverandre men skulle bodd enda litt nærmere!!

Fortsatt velkommen på besøk hit :smilorange:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

TM syk idag, og Andre blir hjemme med henne.

Hun virker grei i formen men har stygg hoste og hadde feber igår kveld, og den er litt på vei tilbake nå kjenner jeg.

Nå er det på tide og tusle på jobb, noe TM blir glad for, for hun skal se film da.

Må bare vekke han som har sovna på sofaen først...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

:fnise: Høres ut som om det var en velkommen sykedag for Andre, han er kanskje litt sliten etter helga fremdeles? ;)

Igrunnen ikke.

Men, han var på tur med MCen på tirsdag og har bøyd seg gærnt og strukket en muskel i ryggen så han var litt funksjonshemmet kan du si og satte pris på dagen hjemme.

TM kunne fint vært i barnehagen sett ut i fra formen hennes, men siden hun hadde feber på tirsdagskveld var det litt greit og holde henne hjemme og.

Jeg er sliten i hodet.

Har nesten ikke sovet i natt grunnet migrene og kjenner at om jeg lener meg litt til sida så enten bare detter jeg- eller så besvimer jeg.

Foreløpig har jeg klart og la være og gjøre noe av det.

Egentlig vil jeg være hjemme fra jobb idag, men med så liten arbeidsdag så klarer jeg og komme meg på jobb.

Skal ut og skravle og spise middag med annaB idag og tenker at om jeg er i form til det, er jeg i form til og reise på jobb og. :jepp:

Mandag var jeg og sa opp hos Elixia.

Jeg har en mnd oppsigelse så jeg hører til der ut oktober.

Men så ringte de fra Friskhuset (eller Stamina som jeg prøver og lære meg at det nå heter) at om jeg er interessert så kan jeg få en mnd gratis trening hos dem om jeg melder meg inn nå.

Det er jo salgstriks til tusen, men jeg hiver meg på allikevel.

Jeg er utrolig lite motivert til og gå på Elixia nå.

Jeg har jo bestemt meg for og slutte og er på en måte og mentalt ferdig hos dem. Jeg har egentlig bare sett fram til og begynne på Stamina.

Så det blir vel innom etter jobb og bli medlem tenker jeg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tilbake og oppdatert :goodbye: Høres ut som dere hadde en flott tur til Danmark, ihvertfall. Og gratulerer med dagen, godt på etterskudd.

God bedring til deg også :klemmer: Håper dagen blir bra til tross for verkende hjerne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av en eller annen merkelig grunn får jeg vist bare skrevet her annenhver dag! :fnise:

Hodet er bedre nå etter torsdagen.

Men, torsdagens migrene var helt jævlig.

Det er lenge siden (og da snakker vi i fjor en gang) siden det var så ille.

Men jeg kom meg på jobb (hurra for "dop") og spiste middag med annaB og venninneI (hun med kreft) i byen, men tilslutt kjørte venninneI meg hjem med beskjed om at jeg måtte gå og legge meg for jeg så for jævlig ut.

Her hjemme var TM forkjølt og Andrè hadde fått migrene han og i løpet av ettermiddagen.

Så da jeg kom hjem var TM på vei i seng så jeg leste godnatt historie for henne, så sa jeg godnatt til Andrè etterpå for da gikk han og i seng.

Etterpå satte jeg meg i sofaen forran TVen og syntes det var SÅ deilig og sitte alene i stua. :)

Igår var det fredag, og... don't we just love fridays?

TM og jeg innledet kakaosesongen igår kveld mens vi så på Norske Talenter.

Det var koselig.

Jeg var og oppom venninneI med 20 hvite roser siden hun har bursdag idag.

Hun ble veldig glad og tørket tårer...

Denne uka er det mobilitetsuke og idag er det bilfridag.

i den anledning skal søsterG og jeg ta med barna på båttur med http://www.skarsfos.no/ som skal gå gratis mellom Skien og Porsgrunn.

Det blir koselig!

Og siste innkjøp på jålefronten er denne...

http://isadora.blogg.no/2012/06/12/nyhet-magnetic-nails-2/

Veldig stilig....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...