Gå til innhold

Anekdotene del2


MarianneE

Anbefalte innlegg

Har hatt jentungen hos tannlegen nå. Han er utrolig flink og har en engels tålmodighet med barn som ikke akkurat er samarbeidsvillige....

Frokost på meg straks, glemte det i farta siden vi måtte ut av huset 45 min tidligere enn vanlig.

Sola står inn vinduet og avslører at støvsugeren har hvilt et par dager for lenge... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Støvsugeren har blitt matet og på kjøkkenet koker suppe basert på rester etter salt knoke fra igår og de grønnsakene som lå I kjøleskapet. 👍

Begynner på jobb om to timer, har hatt fri i nesten en uke nå så det skal bli godt å jobbe litt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag er det begravelsen til JM.

Han var en god venn av André i over 20 år. I 1999 var JM I en stygg bilulykke som gjorde at han endte i rullestol.

Det endte dessverre som det kan gjøre: En sterkere og sterkere avhengighet av smertestillende medisiner og etterhvert det som verre er. Gutta mistet etterhvert kontakt da de tok VELDIG forskjellige retninger i livet men man har jo felles kjente som oppdateres.

Så JM døde da i slutten av september og begravelsen er idag. Han rakk og fylle 42 men sluttet å leve for flere år siden egentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

^

Fininger!

****

Jeg bor med to (tre?) rotekopper så FriFredag brukes til litt rydding og småpuslerier hjemme.

Prøver å undertrykke den påtrengende følelsen av å legge meg på senga og lukke øynene. Bare litt. Får heller brette opp ermene og sette i gang med oppvasken.

Bare slutte å gjespe først, føles som om jeg ikke har sovet i natt. Var hjemme fra jobb 20.30 og fikk etterhvert på meg morgenkåpa i fleece og litt mat i kroppen.

Da jeg i tillegg satte meg godt til rette var det kort vei til å zzzz zzzz frem til kl 23 og da kan det hende jeg beveget meg inn i senga.

:lol:

Nei... skal jeg fortsette å gjøre det levelig her, tro?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har spist middag. Chilikylling med chorizo og Rotgrønnsaker etter oppskriften i Trines Mat.

Nam!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mmmm chilikyllingen til Trine er god!

Tenkte jeg skulle få lest litt i helga. Nå når mann og sønn er borte så er det jo gode muligheter for

lesekos uten avbrytelser...

Ble enda mer motivert nå når du sa at du likte den fra starten av!

Har tatt meg   :vin:, skål - og riktig god helg!  :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjør oss klare til TMs første håndballcup.

Mor og far gleder seg, ungen gruer seg.

Alt som vanlig med andre ord...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håndballcup viste seg å være suksess. Hun gruet seg veldig hjemme og på vei dit, men det var vist ikke så farlig som en skulle tro gitt...

Vant kamper gjorde de og.

Hun scoret ikke mål, men hadde et par skudd på mål og viste at hun tør å prøve seg.

Mor og far var veldig stolte!

...og slik skal vi fortsette en gang pr mnd ut sesongen.

Idag har vi bare satt på slowmotion hjemme.

Sola skinner og jeg har litt dårlig samvittighet for at vi ikke går lang søndagstur.

Men, om en time skal vi på fotballkamp og se FK Grenland spille. Opprykk til 3. Divisjon står mellom FK og Notodden.

Vi reiser alle tre til tross for at det er kun André som gjerne vil. TM er med for å få vaffel/ pølse/ brus.

Jeg er bare med for å være grei. :sjenert:

Endret av MarianneE
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

[1] Category widget

Ja... asså jeg har ikke noe I mot fotball, veltrente menn og testosteron jeg. :lol:

Rosenborg spilte uavgjort og fikk ikke sikre seriegullet i denne kampen.

Ingen bra fotballhelg med andre ord.

Jeg har et glass jeg hiver småpenger på. Jeg pleier å handle for André sin mormor og gjør henne noen tjenester nå og da. For handelen får jeg alt mellom 10 og 20 kroner hver gang (må jo få noe for at jeg går, selvom jeg skal handle selv) og så gir hun meg penger for andre tjenester.

Det er egentlig unødvendig av henne synes jeg, men hun vil gjerne. Så.. jeg legger pengene på et glass og sparer. Hender det går litt småpenger til f.eks bussen ut men stort sett får det stå i fred.

Nå skal jeg gå og tømme glasset (litt over 600 kroner) og sette inn på forbrukssparingskontoen min.

Det er en konto jeg har funnet ut at jeg skal sette penger inn på nå og da. Rett og slett spare penger for å ha i bakhånd til det kommer en større utgift evt noe dyrt jeg ønsker meg.

Har vanlig sparekonto og som jeg overfører et fast beløp til men som ikke skal røres.

Make sense?

Herregud, jeg føler meg så smart som har funnet på dette. :lol:

Endret av MarianneE
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det høres ut som du har funnet en smart spareløsning. :jepp:

Det er som jeg sier til jentene på jobben: Jeg er ikke bare et perfekt ytre, det er ting inni huet som funker og!

:fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er som jeg sier til jentene på jobben: Jeg er ikke bare et perfekt ytre, det er ting inni huet som funker og!

Ingenting er bedre enn det :nigo:

Endret av Aprilis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...