Gå til innhold

Anekdotene del2


MarianneE

Anbefalte innlegg

8 kilo! :daane:

Du står der fremdeles og steker?

Men veldig godt og kjekt å ha i fryser'n. :sikle:

Det gjorde jeg.

Har stekt 157 farsekaker og allikevel frosset ned en drøy halvkilo ferdig farse for å koke kjøttboller av.

Gjett hva vi skal ha til middag i morgen, da.

:lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:ler:

Pizza? :P

Vurderte det faktisk, men det blir nok farsekaker. :lol:

Jobber 9-15 idag sammen med hun vi har hos oss fra NAV.

W er kjempe all-right og flink.

Bare synd vi ikke har noen stilling til henne.

Når jeg kommer hjem blir det etterhvert pakking til Stavangertur i morgen.

Vi har booket hotell (med barn... 😞 ) og skal besøke broder'n.

Gleder meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Medisterkaker = jul :hoppe:

Medisterkaker = jul.

Farsekaker = helårs mat!

:jepp:

Masse å gjøre på jobb Idag, gikk hjem fra jobb med en god følelse!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det bare jeg som ikke vet hva farsekaker er? :sjenert: Er det et annet navn for medisterkaker? Jeg har aldri smakt noen av delene jeg, men vi pleide å ha kjøttkaker av halvblanda kjøttdeig og medisterdeig som tilbehør til juleribba da jeg var liten.. :)

Uansett tror jeg neppe det hadde frista til middag hvis jeg nettopp hadde stekt så store mengder :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det bare jeg som ikke vet hva farsekaker er? :sjenert: Er det et annet navn for medisterkaker? Jeg har aldri smakt noen av delene jeg, men vi pleide å ha kjøttkaker av halvblanda kjøttdeig og medisterdeig som tilbehør til juleribba da jeg var liten.. :)

Uansett tror jeg neppe det hadde frista til middag hvis jeg nettopp hadde stekt så store mengder :ler:

Medisterkaker er laget av medisterdeig.

Farsekaker er laget av farse, det samme som ofte brukes i kjøttpudding, lunchkaker o.l

*driver opplæring* :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen!

De to jeg deler bolig med ligger i senga enda så jeg har satt meg i stua med en kaffekopp og fargebøkene.

En halv times stillhet om morran er luksus noen ganger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skal vi se....

Morragretten mann reiste på jobb uten et "hadet"

TM gikk fra 8 til 2 år etter å sutra om mangel på en spesiell type pålegg, at jeg måtte be henne om å smøre brødskiva istedenfor å se på TV, at hun ikke fikk den ene typen tannkrem som fremdeles var nedpakket osv osv...

Det toppet seg da jeg sa at jeg rekker ikke å lage kinaflette så jeg kan lage vanlig flette.

Da satte hun seg ned med armene i kryss over brystet og ropte JEG VIL IKKE!!!

Vi kom oss ut av huset til tida men helt ærlig er jeg veldig glad for at jeg har noen timer fri fra dem begge to nå.

:sukk:

Endret av MarianneE
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Påfyll ja... Kjøpte iskaffe i butikken, det får duge.

Stavanger...

Joda, det var en fin tur.

Hotellet var utrolig fint og TM ble sjarmert av gratis is og Yatze, lekerom og nystekte vafler til frokost.

Var fint å treffe min bror igjen. Men... det er vanskelig å håndtere en singel bror som er vant til stillhet og at ting skal gjøres på han måte, Vs en pratsom aktiv 8 åring.

Han setter pris på at vi er der osv men jeg merker at toleransen knapt er til stede. Og han gir uttrykk for det.

Så jeg blir gående og hysje litt, roe litt ned og dempe hun på 8, og prøve å få min bror til å innse at han må finne seg i litt mer.

TM kan faktisk ikke holde tempoet til de voksne når vi går, han må tåle at hun vil stoppe opp for å se på ting, stoppe for å spørre osv.

Nei, med hotell så fikk vi den pausen fra hverandre men allikevel fikk vi tilbrakt en del tid sammen.

Han har søkt jobb her i distriktet nå, for det er skikkelig nedgang i firmaet han jobber I. Oljebransjen...

Håper han får den for jeg er utrolig lei av å ha familien spredd her og der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff....

Jeg har blitt hekta på Dr.Phil igjen. :sjenert:

Kaffe, fargebøker og Dr.Phil.

Fridag med andre ord. 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husets herre har gått over på puben for å se fotball etter et forslag fra meg.

Vesle kranglebøtta vår sover trygt med Putanten i armene.

Jeg spiser kveldsmat nå: Havrerundstykker med smør og ost. Etterpå vurderer jeg virkelig å gå rett i seng.

Gi blanke i resten av fotballkampen og heller bare sove.

Det er tross alt vinterhalvåret nå noe som betyr at kroppen min går i dvale og er klar for natta rundt kl 20. Og etter vi har stilt klokka en time tilbake er det enda verre.

Yay...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...