Gå til innhold

Prøvedrømming


Pyntestøv

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Weee... i dag hadde jeg negativ EL-test, så da har jeg hatt EL enten søndag eller i går. Hihi. Dette er så spennende! Nå er det to uker med venting, og enten en skuffelse eller en gledelig overraskelse i midten av august.

Jeg skal på Øya på lørdag. Da kan jeg i teorien være gravid. Da bør jeg nok avstå fra alkohol, eller hva? Mange drikker jo i svangerskapets første uker, før de vet de er gravid, og det har gått bra med alle jeg kjenner. Så, jeg føler meg litt småhysterisk når jeg skal fortelle vennene mine at "sorry, jeg drikker ikke øl i dag jeg. Jeg er kanskje, men trolig ikke, gravid. Finner ut om en uke-halvannen." unsure.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest roseduft

Spennende å se :) jeg følger deg hvertfall! :jepp:

Ang drikking på lørdagen, er noe du bør kjenne på selv..

Som noen sier, skal en tro en er gravid 2 uker hver mnd i opp til 2 år f.eks, så går det ut over livskvaliteten til noen.. Så mer eller mindre det ikke plager deg på noen måte å måtte avstå fra alkohol, så er vel ingenting bedre enn at du faktisk ikke drikker, i tilfelle du er gravid?

Synd dersom den kvelden f.eks skulle gjort utslag for at spiren velger å ikke sitte?

Men igjen, hvor fanatiske skal vi prøvere være? Hvis du tenker på narkomane/alkoholikere, med dårlig kosthold, er undervektige etc..som blir gravide til tross for alt det?

Du får følge magefølelsen din :) For alt du vet, så kan du til helgen kanskje kjenne antydninger til graviditet dersom spira sitter?

Om du velger å drikke, så behøver du jo ikke være den som drikker deg fullest heller :)

Klem.

Endret av roseduft
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende å se :) jeg følger deg hvertfall! :jepp:

Ang drikking på lørdagen, er noe du bør kjenne på selv..

Som noen sier, skal en tro en er gravid 2 uker hver mnd i opp til 2 år f.eks, så går det ut over livskvaliteten til noen.. Så mer eller mindre det ikke plager deg på noen måte å måtte avstå fra alkohol, så er vel ingenting bedre enn at du faktisk ikke drikker, i tilfelle du er gravid?

Synd dersom den kvelden f.eks skulle gjort utslag for at spiren velger å ikke sitte?

Men igjen, hvor fanatiske skal vi prøvere være? Hvis du tenker på narkomane/alkoholikere, med dårlig kosthold, er undervektige etc..som blir gravide til tross for alt det?

Du får følge magefølelsen din :) For alt du vet, så kan du til helgen kanskje kjenne antydninger til graviditet dersom spira sitter?

Om du velger å drikke, så behøver du jo ikke være den som drikker deg fullest heller :)

Klem.

Det jeg tenkte på er flere av mine venninner, og familiemedlemmer, som ikke har visst at de var gravid de første ukene (opptil 10 uker faktisk) og har drukket alkohol. De har alle fått friske, og sunne, barn. Men, det er jo egentlig et sjansespill det der.

Når det er sagt så avstod jeg fra alkohol i går, så jeg tror jeg fortsetter og avstår nå i helga også. Det er ikke sånn kjempeviktig for meg, det er viktigere at spiren sitter. Det kan være jeg slutter å være så "fanatisk" om det går 1-2 år med prøving ja, men da har jeg kanskje også gitt litt opp, og bare lar det skje (nå har jeg jo kontroll på EL og alt, så jeg vet at jeg faktisk kan ha en befruktet egg i meg, som bare venter på å feste seg).

Så hurra til å være litt alkoholfri i to uker (kroppen min trenger det etter denne sommerferien, hehe) og krysser fingrene for en lykkespire :smilorange: .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest roseduft

Krysser hva krysses kan for deg Pyntestøv!!! :) :) :) speeeeennende å se hvordan denne pp går!

Håper på spire, som fester seg godt og gror til å bli en liten bebis :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Høres ut som dere har truffet perfekt på el!! :jepp: Blir spennende dette her, håper at dette går deres vei!! :) Når det gjelder det med alkohol så må man nesten følge magefølelsen. Jeg avsto fra alkohol mellom el og ikm, men hadde det ikke klaffet nå så hadde jeg nok ikke vært like streng de neste pp'ene. Alle blir så mistenksomme at det nesten er slitsomt. :filer::fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som dere har truffet perfekt på el!! :jepp: Blir spennende dette her, håper at dette går deres vei!! :) Når det gjelder det med alkohol så må man nesten følge magefølelsen. Jeg avsto fra alkohol mellom el og ikm, men hadde det ikke klaffet nå så hadde jeg nok ikke vært like streng de neste pp'ene. Alle blir så mistenksomme at det nesten er slitsomt. :filer::fnise:

Haha, ja. Merker det også. Jeg har sagt det til noen, men et par stykker kommer ikke til å få vite det på lørdag og jeg må finne på en plausibel unnskyldning. Drikke munkholm i ølglass evt? Hehe :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, ja. Merker det også. Jeg har sagt det til noen, men et par stykker kommer ikke til å få vite det på lørdag og jeg må finne på en plausibel unnskyldning. Drikke munkholm i ølglass evt? Hehe :fnise:

Ja, enten det eller helle alkoholfri vin over i en vanlig vinflaske! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, enten det eller helle alkoholfri vin over i en vanlig vinflaske! :jepp:

Skal på festival nemlig :P Håper de selger noe alkoholfritt, utenom brus. Da slipper jeg unna spørsmålene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten, nå som jeg kanskje kan ha et bekfruktet egg i meg (håperhåperhåper), er det noe jeg kan spise for å få det til å feste seg ekstra godt? :fnise:

Vet at omega 3/6 er bra, samt avokado, nøtter, bønner, linser og mye grønnsaker. Noe mer? Er det nå den forferdelige grapefruktjuicen kommer inn i bildet? :overrasket:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest roseduft

Alkohol fri vin over i en vanlig vinflaske er jo ganske lurt :)

Ellers ang hva en kan spise mot st egget evnt kan feste seg bedre, så vet jeg ikke helt.. Grapefruktjuice er helst ved el tider..slik slimet skal øke og bli mer sædvennlig :)

Men ett sunt variert kosthold + fysisk aktivitet, er nokk "nøkkelen" til det fleste. Samt ikke stresse for mye og trenke seg ihjel som jeg gjør *ler*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alkohol fri vin over i en vanlig vinflaske er jo ganske lurt :)

Ellers ang hva en kan spise mot st egget evnt kan feste seg bedre, så vet jeg ikke helt.. Grapefruktjuice er helst ved el tider..slik slimet skal øke og bli mer sædvennlig :)

Men ett sunt variert kosthold + fysisk aktivitet, er nokk "nøkkelen" til det fleste. Samt ikke stresse for mye og trenke seg ihjel som jeg gjør *ler*

Ja, alkoholfrivin-trikset skal jeg benytte meg av på fest om jeg må, men kan ikke ta med alkohol, eller "alkohol", inn på festivalområdet på lørdag. Jaja, jeg finner en løsning :)

Trodde grapefrukten skulle hjelpe til å øke slimet så egget skulle feste seg jeg? :)

Tenker i hvert fall å spiser sunne fettkilder, en god del fisk og ellers bare trene og kose meg ja :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest roseduft

Du finner alltid en løsning ja :) evnt kan du være sjåfør den kvelden? Eller si du har urinveisinfekjson å går på antibiotika? Har lest det "trikset" flere ganger som prøvere bruker :)

Hmm..trodde grapefuktjuicen skulle drikkes ett par dagen før el til ett par dager etter, skal forebygge el-slimet, slik det blir mer, dermed lettere for spermen og svømme i og komme seg til egget å befrukte det før di evnt dør på veien :fnise:

Men jeg aner ikke.. Prøvde det i min 2pp uten hell :ler: samme med hostesaft som skal hjelpe til og gjøre det leve vennlig der nede..men til ingen nytte :)

Tror ett sunt kosthold, fysisk aktivitet og ikke stresse er "the key" :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tror nok det roseduft sier er det viktigste ja, ikke stress! :) Spis sunt, beveg deg og ellers lev som du pleier. Jeg trodde også grapefrukt var ment til å gjøre det lettere for sædcellene å svømme. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant dette om grapefrukt: "Grapefruktjuicen skal drikkes noen dager før eggløsning, samt hele eggløsningsperioden. Et stort glass om dagen skal være nok. Dette skal gjør eggløsningsslimet tykkere og dermed bedre feste til sæden". Er fra klikk.no riktignok. Så, jeg har bare trodd det skulle feste egget bedre, hehe. Opsda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Advarsel, ekle detaljer!

Masse utflod etter EL. Håper det er et positivt tegn. Får google litt rundt rett og slett :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...