Gå til innhold

Prøvedrømming


Pyntestøv

Anbefalte innlegg

Da er du jo enda ikke sen? Eller..? Hvis en EL-test slår ut positiv 24-48 timer FØR EL ? Så vil den slå ut idag/imorgen..senest torsdag?? :) Fingers crossed :jepp:

Joda, men jeg hadde sånn nesten-positive tester en uke før den faktisk slo ut forrige måned. Denne gangen er de ikke i nærheten engang. Så vidt jeg skimter den el-streken :-/ Derfor jeg mistenker forsinket EL. Er ikke i ko-ko-land enda. Har flyttet inn dit permanent, haha :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest roseduft

Hehe, du får bare ta tida til hjelp da :) :)

Kjenner til ko-ko-land! Jeg har også flyttet inn dit permanent etter vi ble prøvere.. Kjenner ikke meg selv igjen mange ganger :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, du får bare ta tida til hjelp da :) :)

Kjenner til ko-ko-land! Jeg har også flyttet inn dit permanent etter vi ble prøvere.. Kjenner ikke meg selv igjen mange ganger :fnise:

Ja, kanskje jeg stresser så mye med hele barneprosjektet, at jeg rett og slett gjør kroppen min ustabil. Hadde vært TYPISK meg, haha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk at hvis du har vært/er veldig stresset, syk eller lignende så kan EL bli forsinket :) Jeg merker selv at jeg er stresset og VIL så gjerne at den skal komme at den faktisk blir forsinket =\

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk at hvis du har vært/er veldig stresset, syk eller lignende så kan EL bli forsinket :) Jeg merker selv at jeg er stresset og VIL så gjerne at den skal komme at den faktisk blir forsinket =\

Dessverre tror jeg nettopp det har skjedd nå.

Men, hvordan ikke stressa da? Hva kan man faktisk gjøre, som hjelper? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Godt spørsmål! De "ikkestressende" syklusene mine har jeg ikke tenkt så mye på prøving og symptoner.. Har bare latt som om jeg ikke prøver. Selv om vi ikke aktivt prøvde på de syklusene jeg brukte EL-tester, tenkte jeg "tenj om det klaffet likevell!" selv om jeg egentlig visste at det ikke var sjangs, og det resulterte i mye tenking og overanalysering.. Prøv å tenk "skjer det, så skjer det" selv om det er UTROLIG vanskelig.. sjelden jeg klarer det selv :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt spørsmål! De "ikkestressende" syklusene mine har jeg ikke tenkt så mye på prøving og symptoner.. Har bare latt som om jeg ikke prøver. Selv om vi ikke aktivt prøvde på de syklusene jeg brukte EL-tester, tenkte jeg "tenj om det klaffet likevell!" selv om jeg egentlig visste at det ikke var sjangs, og det resulterte i mye tenking og overanalysering.. Prøv å tenk "skjer det, så skjer det" selv om det er UTROLIG vanskelig.. sjelden jeg klarer det selv :(

Ja, får nesten ikke stresse så mye med de nærmest "blendahvite" el-testene om dagene. EL er forsinka, så den får bare komme når den kommer. Ha sex annenhver dag og prøve å ikke teste etter el hver eneste dag, hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dumme, DUMME, kroppen, som har bestemt seg for å utsette EL på uviss tid. Jeg skulle hatt EL i dag, men en så negativ test jeg satt med i hånden i morges så tilsier det at det nok er både 1 eller 2 uker til den faktisk dukker opp. Jeg som hadde så fin syklus forrige måned. Vurderer å stikke til legen om EL ikke kommer overhode, for å sjekke at alt er bra med hormonverdiene, etc.

Endret av Pyntestøv
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Teite EL.

Når sluttet du med prevensjon...?

7. juli tror jeg det var, altså 2 måneder siden, hehe :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er veldig individuelt hvor lang tid det tar før kroppen stabiliserer seg etter å ha sluttet på prevensjon, så det at EL er fraværende kan nok tyde på at kroppen din trenger litt lenger tid før den klarer å ha en regelmessig syklus.

Jeg vet det er lettere sagt enn gjort, men hvis du klarer, kan det nok være lurt i å stoppe opp og senke skuldrene litt og ha en "jeg tar det som det kommer" holdning de nærmeste månedene.

Stakkars kroppen, den skal gjennom mange endringer etter avsluttet bruk av prevensjon..

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er veldig individuelt hvor lang tid det tar før kroppen stabiliserer seg etter å ha sluttet på prevensjon, så det at EL er fraværende kan nok tyde på at kroppen din trenger litt lenger tid før den klarer å ha en regelmessig syklus.

Jeg vet det er lettere sagt enn gjort, men hvis du klarer, kan det nok være lurt i å stoppe opp og senke skuldrene litt og ha en "jeg tar det som det kommer" holdning de nærmeste månedene.

Stakkars kroppen, den skal gjennom mange endringer etter avsluttet bruk av prevensjon..

:)

Ja, er mer og mer klar over det, innerst inne, men er så trist når jeg så gjerne vil bli gravid NÅ og de fleste (80 prosent) av de jeg kjenner til i omgangskretsen har blitt gravid på første eller andre forsøket. Ser ikke ut som det går slik for meg gitt.

Bør jeg ikke teste etter EL overhode, mener du? :) Eller, bare teste når det kjennes ut som jeg har EL? (Får lette menssmerter da nemlig).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kjenner meg så godt igjen det du skriver. Jeg også lengter etter å bli og å være gravid, men gang på gang støter jeg på negative tester og andre utfordringer.

Hva du velger å gjøre er så klart opp til deg, men kanskje det kan være lurt å legge testinga på hylla noen måneder. La kroppen få litt tid til å komme seg, og ta dagene "som det faller seg". Mine erfaringer er ihvertfall at testing, analysering, håping og tenking tar mye energi, energi som det heller er lurt å kanalisere ut andre steder.

Prøv å kos deg i hverdagen og ha sex når dere har lyst og overskudd. Å ha sex fordi "en må" er nok, for mange, ikke en heldig situasjon i lengden..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest roseduft

Er virkelig ikke lett å være prøver nei.. Det er utfordrende både psykisk og fysisk!

Håper kroppen din stabiliserer seg fortløpende, og at du med tiden klarer senke skuldrene dine litt og ikke tenke for mye på værken el eller prøving og testing.. Selv om jeg vet det er vanskelig.....er jo i samme bås selv :ler:

Føler det går bedre nå da, i pp4.... Tenker ikke så mye over det hele, og jakter ikke symptomer. Aner jo ikke selv om jeg har hatt el en gang..testene mine er like blendahvite som dine! :)

Tvi tvi Pyntestøv. Det skjer når det skjer? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner meg så godt igjen det du skriver. Jeg også lengter etter å bli og å være gravid, men gang på gang støter jeg på negative tester og andre utfordringer.

Hva du velger å gjøre er så klart opp til deg, men kanskje det kan være lurt å legge testinga på hylla noen måneder. La kroppen få litt tid til å komme seg, og ta dagene "som det faller seg". Mine erfaringer er ihvertfall at testing, analysering, håping og tenking tar mye energi, energi som det heller er lurt å kanalisere ut andre steder.

Prøv å kos deg i hverdagen og ha sex når dere har lyst og overskudd. Å ha sex fordi "en må" er nok, for mange, ikke en heldig situasjon i lengden..

Jeg tror, og vet, du har helt rett. Har et arsenal av el-tester liggende, men tror jeg kun skal bruke de som stikkprøver fremover. Har ikke testet for EL i dag og vil ikke gjøre det med det første heller.

Vi er fortsatt så forelska at sex har vi jevnt uansett, så det burde jo ikke bli et problem å bli gravid over tid, om alt er ok med både meg og han :) Takk for gode, og beroligende ord. :smilyblomst:

Er virkelig ikke lett å være prøver nei.. Det er utfordrende både psykisk og fysisk!

Håper kroppen din stabiliserer seg fortløpende, og at du med tiden klarer senke skuldrene dine litt og ikke tenke for mye på værken el eller prøving og testing.. Selv om jeg vet det er vanskelig.....er jo i samme bås selv :ler:

Føler det går bedre nå da, i pp4.... Tenker ikke så mye over det hele, og jakter ikke symptomer. Aner jo ikke selv om jeg har hatt el en gang..testene mine er like blendahvite som dine! :)

Tvi tvi Pyntestøv. Det skjer når det skjer? :)

Oi, når skulle du egentlig hatt EL da? Fint at noen er litt i samme bås, selv om jeg selvfølgelig ikke ønsker det for noen. Er så kjedelig når man føler kroppen ikke fungerer slik den skal.

Vi skal sitte med en positiv test i hånden til slutt, begge to. Og da vil alt dette strevet være verdt det :klemmer:.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Pyntestøv :D Da jeg sluttet på P-Plaster hadde jeg 50-53 dagers sykluser det første halve året, og da regner jeg med at jeg ikke hadde EL i det hele tatt iom at syklusene var så lange.. Dette er helt normalt når man slutter på hormonprevansjon.. Kan det være dette du opplever kanskje? Hvor langt i syklusen er du nå? :) Håper selvfølgelig den bare er forsinket!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler med deg altså!!

Min EL tuller seg også :(

Den ene appen min sier EL den 4 sept, den andre sier 9 sept. Håper virkelig den 9 stemmer!!

Har så sykt EL-smerter, bare ingen positive EL-tester...

Håper sånn vi får positiv EL-test snart begge to!!!!! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk positiv EL-test i dag, på morgenurin, så tar en i kveld også, men kroppen er tilbake på plass.

Syklusene mine er nå mellom 31-33 dager, ser det ut som :)

Takk for at dere er innom med slike fine, støttende kommentarer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...