Gå til innhold

Hverdagen til lillegutt, mamma og mama:)

marielle171

Anbefalte innlegg

Fint:D Har dere samme understell også? jeg liker veldig godt rutene på vogna. Gleder meg sånn til å bruke den!

Nei, ser ikke sånn ut. Vi har classic understell, med fire like store hjul. Vi bor i privat grusvei som brøytes av oss selv, så måtte ha gode stabile hjul :)

Håper legen finner svar på hva som er problemet da! Kjedelig å gå sånn uten å vite noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så nydelig baby rom! Gleder meg til å gjøre det klart selv! Og herregud, så flink du er til å strikke! Har veldig lyst til å begynne med det selv men har jo aldri strikket før. er det vanskelig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, ser ikke sånn ut. Vi har classic understell, med fire like store hjul. Vi bor i privat grusvei som brøytes av oss selv, så måtte ha gode stabile hjul :)

Håper legen finner svar på hva som er problemet da! Kjedelig å gå sånn uten å vite noe.

Jeg skjønner! Kan tenke meg at det er praktisk med store stabile hjul.

Fikk et brev med legen og hun skrev jeg hadde for lite jern så jeg må ta jerntilskudd. Det visste jeg jo egentlig allerede. Jeg hadde håpt på at hun skulle gjøre noe med årsaken til at jeg har for lite jern (jeg blør veeeeldig mye når jeg har mensen) og ikke bare gjøre noe med resultatet av det. Men jeg skal til legen igjen 11.12 så da skal jeg spørre om det igjen.

Så nydelig baby rom! Gleder meg til å gjøre det klart selv! Og herregud, så flink du er til å strikke! Har veldig lyst til å begynne med det selv men har jo aldri strikket før. er det vanskelig?

takk Mira :D Det er kjempekjekt å ordne til babyrommet! Da blir mye mer ekte at det kommer en baby snart! Har du begynt å handle litt allerede?

Vel, jeg lærte å strikke for 2 år siden med videoer på youtube.com og garnstudio.com og da lærte jeg det veldig fort. Og da begynte jeg å strikke sokker og litt vanskeligere ting med engang og søkte opp instruksjonsvideoer på de forskjellige teknikkene. Nå tror jeg jeg kan strikke det meste med hjelp av disse videoene på garnstudio.com :D Så det er bare å kaste seg i strikkeverden. Det er veeeldig kjekt å kunne strikke til sin egen og andre sine babyer! :D

Nå er det ikke lenge til, Marielle!! :jepp:

Hvordan går det med din kjære? Er hun i ok form? :klemmer:

Heeeey nuttapia!! nei, nå er det ikke lenge til i det hele tatt! Nå er alle klærne vasket og alt ligger klart. Jeg vasket hentesettet og ullteppet jeg strikket så nå er snart sykehusbagen ferdig den og:P

H er ikke i superbra form. Sover veldig dårlig om natta, og har vært tett i nesen siden uke 30. Ikke kan hun gå veldig langt og hun er veldig sliten. Så nå får han bare komme seg ut! :P Hvordan er din form??? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei jeg har ikke begynt å kjøpe noe særlig enda. Driver så mye med flytting så jeg har egentlig ikke hatt tid men skal nok begynne med en gang jeg får vite kjønnet!

Ja, jeg kan tro det er morsomt å strikke. Har en mor som er veldig flink så jeg bare ber henne strikke det jeg ønsker :fnise: Hadde vært morsomt å kunne gjøre det selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heeeey nuttapia!! nei, nå er det ikke lenge til i det hele tatt! Nå er alle klærne vasket og alt ligger klart. Jeg vasket hentesettet og ullteppet jeg strikket så nå er snart sykehusbagen ferdig den og:P

H er ikke i superbra form. Sover veldig dårlig om natta, og har vært tett i nesen siden uke 30. Ikke kan hun gå veldig langt og hun er veldig sliten. Så nå får han bare komme seg ut! :P Hvordan er din form??? :)

H er superheldig som har deg til å ordne så mye! Virker som hun har fått kose seg og bruke tiden på det hun skal - nemlig å ruge og pleie seg selv!

Dere kan jo fortsatt gå 3 uker til, men jeg håper det går fort nå, og at tassen er klar for å erobre verden! Tror ikke de siste ukene er noe særlig lette, nei. All medfølelse til din kjære :hjerte:

EDIT:

Joda, min form er egentlig veldig bra fortsatt!! :Nikke: Jeg kan fortsatt løpe til bussen, blødningene i munn og nese har gitt seg, litt ligamentsmerter i det siste - men pytt, det går bra.

Eneste som virkelig er slitsomt, er når alt dette i gulvet, for kroppen er ikke særs glad i å bøye seg lenger :fnise:

Ikke har jeg spes med vann i kroppen, og jeg har et normalt forhold til mat (men kan være supersulten om natten, slik som nå.. Har vært våken siden 05..).

Fikk endel komplimenter for magen i helgen, og mange sa at magen min var STOR, og at de ikke klarte å tro på at jeg har hadde HELE 2 måneder igjen :ler:

La oss håpe at tassen ikke runder 4 kg, for jeg er ikke sååå stor ;)

Endret av Nuttapia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei hopp! :)

Guri malla, så utrolig flink du er til å strikke!! Blir helt imponert jeg, over hvor flink enkelte er :) :)

Også det fine rommet da :hjerte: De wallstickerene var også veldig fine! Der innpå får han det nok bra! :-)

Tenk.. Nå er det ikke mange dagene til du blir mamma.. 9 dager! Heldig dere som nesten er i boks! :D

Ønsker deg en finfin dag.

Klem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei jeg har ikke begynt å kjøpe noe særlig enda. Driver så mye med flytting så jeg har egentlig ikke hatt tid men skal nok begynne med en gang jeg får vite kjønnet!

Ja, jeg kan tro det er morsomt å strikke. Har en mor som er veldig flink så jeg bare ber henne strikke det jeg ønsker :fnise: Hadde vært morsomt å kunne gjøre det selv.

Nei det skjønner jeg godt. tror ikke vi kjøpte noe før vi visste kjønnet heller. Men vi har nesten bare kjøpt kjønnsnøytrale klær siden vi begge ikke er så glad i blå så vi kunne egentlig begynt å handle før ultralyd:P

Sikkert litt stress med flytting og sånt! men det blir sikkert deilig å begynne det nye livet med baby og alt i et nytt hus! :) Lykke til!

H er superheldig som har deg til å ordne så mye! Virker som hun har fått kose seg og bruke tiden på det hun skal - nemlig å ruge og pleie seg selv!

Dere kan jo fortsatt gå 3 uker til, men jeg håper det går fort nå, og at tassen er klar for å erobre verden! Tror ikke de siste ukene er noe særlig lette, nei. All medfølelse til din kjære :hjerte:

EDIT:

Joda, min form er egentlig veldig bra fortsatt!! :Nikke: Jeg kan fortsatt løpe til bussen, blødningene i munn og nese har gitt seg, litt ligamentsmerter i det siste - men pytt, det går bra.

Eneste som virkelig er slitsomt, er når alt dette i gulvet, for kroppen er ikke særs glad i å bøye seg lenger :fnise:

Ikke har jeg spes med vann i kroppen, og jeg har et normalt forhold til mat (men kan være supersulten om natten, slik som nå.. Har vært våken siden 05..).

Fikk endel komplimenter for magen i helgen, og mange sa at magen min var STOR, og at de ikke klarte å tro på at jeg har hadde HELE 2 måneder igjen :ler:

La oss håpe at tassen ikke runder 4 kg, for jeg er ikke sååå stor ;)

Vel, jeg prøver å være veldig snill med henne og ordne en del slik at ikke hun trenger å stresse med det. Egentlig pga to ting: 1) fordi hvis jeg selv blir gravid engang vil jeg at hun skal gi meg like mye omsorg:P haha.. og 2) fordi jeg vil at hun har det bra selvfølgelig. hehe

Jeg er veldig spent på når ungen kommer! Håper virkelig ikke på 2 uker overtid. Det har jeg/vi virkelig ikke lyst til. Jeg føler selv at han kommer 17. desember. Vi får se:)

Bra du har det litt bedre nå!:D Jeg har sett på bildene du har lagt ut i det siste og du har en utrolig fin og stor mage! Veldig stor:) Den virker større en magen H har nå i hvert fall. Har du målt omkretsen? :P Tror H sin mage var 110 cm nå, litt usikker. når har du termin igjen?

Hei hopp! :)

Guri malla, så utrolig flink du er til å strikke!! Blir helt imponert jeg, over hvor flink enkelte er :) :)

Også det fine rommet da :hjerte: De wallstickerene var også veldig fine! Der innpå får han det nok bra! :-)

Tenk.. Nå er det ikke mange dagene til du blir mamma.. 9 dager! Heldig dere som nesten er i boks! :D

Ønsker deg en finfin dag.

Klem :)

Tusen takk:) jeg var veldig stolt av strikkeprosjektet mitt! både jeg og H hadde ikke trodd resultatet skulle ligne på en heldress men den ble veldig fin:) Jeg merker at jo mer man øver jo flinkere man blir men det gjelder vel det meste egentlig:)

hehe, jeg håper det bare er 9 dager igjen, men jeg tviler. Blir sikkert overtid på oss!

-----------------------------

En liten oppdatering.. jeg har vært sjuk. Igår fikk jeg omgangssjuka og jeg spydde og hadde diare og det var så sykt kjedelig! Nesten alle på jobb har fått det og del brukere med og jeg var så flink til å sprite meg og bruke munnbind men på tirsdag ble jeg ringt av en kollega og en mann hadde falt på gulvet og spydd overalt og hun trengte hjelp så da hadde jeg ingen munnbind jeg kunne ha på meg:( Så det var sikkert da jeg ble smittet.

Det siste jeg ville var jo å smitte H.. hun skal jo snart føde men nå har hun begynt å bli kvalm. Skikkelig kjedelig:S Men jeg leste på babyverden at kvalme og løsmage også kan være tegn på fødsel så jeg håper jo mest på det:P

Ellers er det ikke så veldig mye som skjer her for tida. Jeg skal begynne å pakke sykehusbagen! jeg har allerede valgt ut klærne til lillegull og jeg gleder meg sånn til å ta på han dressen jeg har strikket! Tror den er litt for stor men pytt, det er tanken som teller:P

------------------

Oi, nå fikk jeg beskjed at jeg måtte vaske doen for hun føler hun må spy. Så nå vaska jeg den og er klar for en ny runde med omgangsjuken. å nei.. nå hører jeg spylyder. Neeeii:(( jeg syns så synd i ho:( stakkars..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Usj, nesten 40 uker på vei og omgangssjuke. Dét unner jeg ingen - det høres helt forferdelig ut!! :( God bedring til H!!!!

Min mage ligger på 32 (er det riktig..?) på sf-mål. Er på den øverste linja av de 3, så kanskje det vil si at jeg ligger øverst ift gjennomsnittet?

Målte omkretsen nettopp til ære for deg, og den var på 113cm. Men jeg har lagt på meg de siste 5-6 ukene, tror jeg.. Og bebissen min driver jo og svinger litt frem og tilbake, for han har ikke festet hodet enda. :fnise: Terminen min er 1.februar. :) Men satser på at han kommer litt før, slik at han kan få egen bursdagsdato :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Usj, nesten 40 uker på vei og omgangssjuke. Dét unner jeg ingen - det høres helt forferdelig ut!! :( God bedring til H!!!!

Min mage ligger på 32 (er det riktig..?) på sf-mål. Er på den øverste linja av de 3, så kanskje det vil si at jeg ligger øverst ift gjennomsnittet?

Målte omkretsen nettopp til ære for deg, og den var på 113cm. Men jeg har lagt på meg de siste 5-6 ukene, tror jeg.. Og bebissen min driver jo og svinger litt frem og tilbake, for han har ikke festet hodet enda. :fnise: Terminen min er 1.februar. :) Men satser på at han kommer litt før, slik at han kan få egen bursdagsdato :Nikke:

Nei:( hun har det ikke så veldig bra akkurat nå. Håper hun også bare spyr engang slik som meg.

Jeg vet ikke helt hvor H ligger på den grafikken. Jordmor glemte å skrive det opp forrige gang. Hehe takk for at du målte omkretsen din:P da er enten H mye mindre enn gjennomsnittet eller du mye større.

Nei, det er vel litt tidlig enda å feste hodet. Her festet ikke hodet seg før i uke 37.

H sa det ble mye mer ubehagelig å være gravid etter at han festa seg!

1 februar ja.. Bare 6 % blir født på termindagen da så sjansen er stor at han får sin egen bursdagsdato. Hvem ellers har bursdag .1. februar? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei:( hun har det ikke så veldig bra akkurat nå. Håper hun også bare spyr engang slik som meg.

Jeg vet ikke helt hvor H ligger på den grafikken. Jordmor glemte å skrive det opp forrige gang. Hehe takk for at du målte omkretsen din:P da er enten H mye mindre enn gjennomsnittet eller du mye større.

Nei, det er vel litt tidlig enda å feste hodet. Her festet ikke hodet seg før i uke 37.

H sa det ble mye mer ubehagelig å være gravid etter at han festa seg!

1 februar ja.. Bare 6 % blir født på termindagen da så sjansen er stor at han får sin egen bursdagsdato. Hvem ellers har bursdag .1. februar? :)

Uffah :klem:

Tipper det kan bli slitsomt etter at hodet har festet seg, ja!

Hans kommende mormor har bursdag da.. Og jeg har bursdag akkurat 1 uke etterpå.. Osv osv. MANGE som har bursdag fra slutten av januar til midten av februar ;) SÅ jeg håper han er så lur og kommer litt tidligere, as!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uffah :klem:

Tipper det kan bli slitsomt etter at hodet har festet seg, ja!

Hans kommende mormor har bursdag da.. Og jeg har bursdag akkurat 1 uke etterpå.. Osv osv. MANGE som har bursdag fra slutten av januar til midten av februar ;) SÅ jeg håper han er så lur og kommer litt tidligere, as!

Og det hadde vært bra for deg også da, å ikke gå overtid. Jeg er skikkelig utålmodig allerede nå og vil ikke tenke på hvor utålmodig jeg blir hvis vi må vente 2 uker ekstra!:P Så jeg håper også for din skyld at han kommer litt tidligere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ugh... Omgangssyka er noe dritt (bokstavlig talt)!! Hadde Noro-viruset jula for 2 år. Starta med søstra mi på lille julaften, niesa mi på julaften, mamma og jeg 1. juledag, pappa og tante 2 juledag og svogeren min i bilen på vei hjem fra Kr.sund til Trondheim 3. juledag! :P Eneste som greide å holde seg frisk var bestemor - til tross for at hun var hjemme hos oss hele julaften :P

Får håpe din kjære kommer seg raskt på bena, og får igjen kreftene til fødselen starter! :) God bedring!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei nå er det ikke lenge igjen!

Huff, er kjipt med spysjuka..får håpe H blir fort frisk!

Hehe, jeg sitter på badegulvet, mens O kryper naken rundt og leker og sier "dæ" (der) hele tiden..han trenger nemlig å lufte stumpen sin. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei nå er det ikke lenge igjen!

Huff, er kjipt med spysjuka..får håpe H blir fort frisk!

Hehe, jeg sitter på badegulvet, mens O kryper naken rundt og leker og sier "dæ" (der) hele tiden..han trenger nemlig å lufte stumpen sin. ;)

Nå er H heldigvis helt frisk igjen. Hun var faktisk bare kvalm og spydde en gang og så var hun ferdig:P Hun hadde visst hørt en plass at man som gravid har en bedre immunforsvar, og det virker som det stemmer også!

Ntåååå søte klumpen din:) Viktig å lufte stumpen av og til kan jeg tenke meg! Og det høres lurt ut å gjøre det på badet i tilfelle han begynner å tisse eller noe:P

Ugh... Omgangssyka er noe dritt (bokstavlig talt)!! Hadde Noro-viruset jula for 2 år. Starta med søstra mi på lille julaften, niesa mi på julaften, mamma og jeg 1. juledag, pappa og tante 2 juledag og svogeren min i bilen på vei hjem fra Kr.sund til Trondheim 3. juledag! :P Eneste som greide å holde seg frisk var bestemor - til tross for at hun var hjemme hos oss hele julaften :P

Får håpe din kjære kommer seg raskt på bena, og får igjen kreftene til fødselen starter! :) God bedring!

Ja, veeeldig mye dritt:P Og det er jo så sykt smittsomt! Jeg bor på en halvøy og her smitter det noe sinnsykt raskt, alle får det. Høres ut som det var en koselig julefeiring for 2 år siden! haha litt dårlig timing at alle ble syke akkurat rundt jula. Bestemora di er tydeligvis en sterk kvinne da som slapp unna!

Hun er heldigvis helt frisk igjen. Så nå er vi klare for fødselen! :D

----------------------------

I går spiste jeg julemat med en klubb vi er med i, og det var så utrolig salt!! Kålrabistappa var veldig god men pinnekjøttet var veldig salt så jeg våknet så mange ganger for å drikke. Det var ikke noe særlig. jeg har ikke helt fått dilla på norsk julemat enda. Jeg er vant til å spise raclette på julaften og da steiker man selv det man har lyst på og da sitter vi timesvis med bordet og spiser sammen og det er så koselig! Det savner jeg veldig for det er så godt:) Jaja, kanskje jeg liker det når jeg har spist det litt oftere!:P

For litt siden hadde vi kjøpt nye gardiner til stua men de var litt for lange så forrige helg hadde jeg kjøpt fliselin (eller hva det enn heter) og forkorter gardinene og strykt dem også og nå ser det så fint ut igjen i stua:) Kjempefornøyd. Men det hang sånne grå/sølv persienner i vinduene og det så bare så lite koselig ut så i går kjøpte jeg grå liftgardiner og fikk hengt dem opp og nå er stua helt klart til all besøket vi kommer til å få når ungen kommer. Vi har fått skikkelig vaskedilla her i huset:P Alt må være ryddig og fint.. til og med gardinene er strykt. haha

Og H har vært så flink! Hun (som vanligivis aldri baker) har bakt 6 forskjellige kaker og de ble så gode! Er skikkelig imponert. Så nå har vi nok kaker til besøket som kommer.

På onsdag er min siste praksisdag og etter det har jeg kun 2 hjemmeeksamener og det passer jo veldig bra. Jeg trenger ikke å lese noe særlig til det så nå får ungen bare lov til å komme ut. vi er HELT klare!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja han er veldig søt, men en skikkelig ramp også ;)

Så bra H ble fort frisk.

Jeg er ikke sånn superglad i julemat. altså jeg synes det er veldig godt og det hører til julen, men deler ikke den store entusiasmen for det som mange nordmenn gjør :fnise: raclette er godt! Vi bruker ikke å ha det så ofte da, men når vi er på hytten tar vi ofte jernet fram og koser oss. Nam..fikk lyst på nå :) men bruker dere poteter til? Vi pleier å koke potet, så har vi den smeltede osten oppå også alt tilbehøret ved siden av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åååå stor nyhet her...... Fødselen har starta?!!!! Sykt spennende:-D det begynte med en sterk ri kvart over 3 og en tegnblødning og nå er de sterke og regelmessige og kommer hver tiende minutt og varer ett minutt. Wihuuu:-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...