Gjest asanti Skrevet 7. juni 2013 #661 Del Skrevet 7. juni 2013 Så flinke dere er. Kjenner igjen den surkingen som slutter om de bare får holde rundt fingeren. Ikke alltid der er mer som skal til. Og bare starte noen minutter tidligere hjelper mye, plutselig er man på et normalt leggetidspunkt. Vi er nå nede i en fin plass mellom 20-21. Det er så deilig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tina_O Skrevet 9. juni 2013 Forfatter #662 Del Skrevet 9. juni 2013 Operasjon legging, versjon 2.5: Startet legginga kl 22 i dag, men det var tydeligvis for seint, for hun var skikkelig grinete, prøvde å gi henne mat, men hun spiste mye mindre enn vanlig og bare skreik. Jeg ga opp, og begynte å vugge henne i stedet og da duppa hun fort. Var veldig urolig, så det tok likevel litt tid før hun sovna skikkelig. Våkna opp etter 20 min også. Men i kveld tok hun smokken igjen!! Jippi! Den har hun ikke tatt på nesten en måned. Hun roa seg ned da hun fikk den. Pliis - la hun ta smokken fremover - det vil gjøre legginga mye lettere:-) Mye som har skjedd på utviklingsfronten i helga! - hun holdt flaska selv(!) når pappan skulle gi henne MM på flaske når jeg var på trening i dag - hun har såvidt begynt å gripe etter lekene på vippestolen og babygymmen istedet for bare å dytte borti - hun har begynt å lage en smattelyd med tunga, og holder på å le seg ihjel når jeg hermer etter henne - hun har skjønt poenget med rangla. En rangle med fin lyd har vært livredder når hun har vært lei av å kjøre bil. Jeg eller pappan har da sittet ved siden av og lagd lyd med rangla, da slutter hun som oftest å gråte. Men i dag skjønte hun poenget selv med rangla. Hun holder den og lager lyd. Og ler! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest asanti Skrevet 9. juni 2013 #663 Del Skrevet 9. juni 2013 Smokken er veldig god å ha altså. På kvelder som den du beskriver her så må jeg ofte noen turer ned å putte den på plass igjen. For da er vesla så overtrøtt at hun skvetter til når hun sovner. Men det går gjerne 20-30 min mellom gangene. En superhelg med andre ord! Flink hun er. Er det en løs rangle eller er den festet til bilstolen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tina_O Skrevet 15. juni 2013 Forfatter #664 Del Skrevet 15. juni 2013 Den "magiske" ranglen er løs, men hun har flust av rare dyr som vi fester fast også. Den løse er helt spesiell. Noe med lyden. Og helt enkel, bare et håndak med to kuler på. ------ Legginga er så som så nå som hun er småsyk. Hun sover dårlig, krever mye pupp og er urolig, så nå sover hun i senga vår. Men tidspunktene holder vi på, nå er det legging 21:30:-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nuttapia Skrevet 16. juni 2013 #665 Del Skrevet 16. juni 2013 Grattis med vesla som er over 3 mnd nå God bedring til henne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest asanti Skrevet 16. juni 2013 #666 Del Skrevet 16. juni 2013 Ble hun også syk stakkars? Håper det går bra med dere alle. Kjenner at jeg gruer meg litt til vesla blir syk første gang. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tina_O Skrevet 16. juni 2013 Forfatter #667 Del Skrevet 16. juni 2013 Grattis med vesla som er over 3 mnd nå God bedring til henne Takker:-) Ble hun også syk stakkars? Håper det går bra med dere alle. Kjenner at jeg gruer meg litt til vesla blir syk første gang. Hun ble litt syk hun også, ja. Men det har gått bra. Snørrete og bittelitt feber. 3 netter nå der hun har vært mer krevende og sutrete, men hun er mye bedre i dag:-) Jeg og gubben er også bedre nå, bra det, for i morgen el. tirsdag kjører vi på ferie med bobil:-D For de som ikke har oppdaget det ennå: Elektronisk termometer "TermoFlash" - man bare "skyter de 5 cm fra tinningen og får temperaturen. Fantastisk! Koster rundt 5-600 på apoteket, men verd hver krone. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tina_O Skrevet 16. juni 2013 Forfatter #668 Del Skrevet 16. juni 2013 Forresten, må jo fortelle om hva vi gjorde torsdag og fredag:-) Jeg og mannen har helt siden jeg ble gravid, visst at jeg denne uken skulle på todagers styresamling. Det er noe jeg virkelig har ønsket å få med meg, og vi har planagt deretter. Pumpa MM og lagra opp, øvd på flaske etc. Mannen måtte droppe ledersamling på jobben, for å være med meg og passe vesla. Jeg booka først;-) Det har gått såå bra! Kjøreturene også. Er noen timers kjøretur hver vei, og vi måtte starte flere timer før normal morgen. Det gikk utmerket - vesla sov hele veien, amma henne halvveis. Møtet varte hele dagen begge dagene, men benyttet selvfølgelig alle pauser til amming. Pappan ga MM på flaske, dullet og trillet tur. Styrelederen la opp tilmekstra lange pauser, uten at jeg ba om det, så jeg skulle få tid med vesla:-) Pappan er så stolt over at det gikk bra. Tror han og vesla hadde godt av mye kvalitetstid alene sammen. Han er aktiv i næringslivet og kjente de fleste som var på møtet med meg. De hadde nok aldri sett han i den situasjonen før - og han var kjempestolt over å vise en "ny side" ;-) Var veldig godt for meg å jobbe litt igjen og:-) og sååå takknemlig for at gubben ga meg den anledningen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
My84 Skrevet 19. juni 2013 #669 Del Skrevet 19. juni 2013 Så herlig at det gikk fint! Flinke mannen! Er jo supert for mannfolka å kunne prøve seg litt uten mammaen i nærheten hele tiden. Tror mannen min også kunne tenke seg det, så vi må øve mer på flaske. Har ikke fått det til foreløpig. Noen tips? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tina_O Skrevet 21. juni 2013 Forfatter #670 Del Skrevet 21. juni 2013 Så herlig at det gikk fint! Flinke mannen! Er jo supert for mannfolka å kunne prøve seg litt uten mammaen i nærheten hele tiden. Tror mannen min også kunne tenke seg det, så vi må øve mer på flaske. Har ikke fått det til foreløpig. Noen tips? Gull verdt både for mamman, pappan og baby at flaska kan brukes innimellom, ja:-) vet ikke om jeg har noen tips. Vi prøvde allerede etter 3 uker og den gikk rett inn! Og har gitt regelmessig siden da. Har brukt Avent sine "brystvorteflasker", de som skal ha naturlig form;-) Det var søstern som tipsa meg om å starte tidlig å gi regelmessig, så hun ikke skulle "glemme" det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
My84 Skrevet 26. juni 2013 #671 Del Skrevet 26. juni 2013 Nå har vi også fått til flaske, hurra! Bare å pumpe seg opp et lite melkelager nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusleline Skrevet 26. juni 2013 #672 Del Skrevet 26. juni 2013 (endret) . Endret 26. juni 2013 av pusleline Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tina_O Skrevet 26. juni 2013 Forfatter #673 Del Skrevet 26. juni 2013 Nå har vi også fått til flaske, hurra! Bare å pumpe seg opp et lite melkelager nå. Så bra! Hva var trikset? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
My84 Skrevet 28. juni 2013 #674 Del Skrevet 28. juni 2013 Så bra! Hva var trikset? Det var nok en kombinasjon av å velge rett tidspunkt for å prøve, og å bruke en flaskesmokk hun liker. De andre gangene har hun nok vært litt for sulten og utålmodig. I tillegg så liker hun ikke de flaskesmokkene som det renner veldig sakte av, og det var de vi prøvde sist. Nå angrer jeg på at jeg ikke tok vare på den melka som lakk ut i starten når jeg hadde skikkelig overproduksjon, er jo litt styr med denne pumpinga! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tina_O Skrevet 11. juli 2013 Forfatter #675 Del Skrevet 11. juli 2013 Operasjon legging, versjon 3.0: Aiaiai. Vet ikke helt hvor jeg skal begynne. Begynner med det som går kjempebra: Legginga går kjempegreit! Nå har vi fast rutine på legging kl 21, da er hun stuptrøtt og sovner nesten med en gang:-) Vil ikke legge henne tidligere, for da blir det tidligere opp om morran, og det klarer ikke jeg. Hvorfor kommer her: Konstant kaving gjennom hele natta! De første timene frem til 23-24 sover hun gjerne ganske rolig og godt i egen seng. Sånn ca. Når jeg legger meg vil hun ha mat og nærhet. Spiser til hun sovner, jeg legger henne ned igjen og hun begynner å kave i søvne. Tar jeg henne ikke opp, våkner hun til slutt og begynner å gråte. Hun kaver og trykker hele natta, må ligge inntil med puppen i munnen stort sett hele tiden. Rsultatet er nesten null søvn på meg. Dette har nå pågått i flere uker. Startet da hun ble syk, og har fortsatt siden. Og jeg er utslitt! Hodepine, vondt i alle ledd, nakke, rygg, irritabel, trøtt og susete etc. Mammatrening er vel det siste jeg tenker på, for å si det sånn.... Ikke enkelt for mannen heller å ha en dame som ikke er helt på nett. Leste litt om søvnregresjon og kan se ut som om det er noe sånt. Uansett, det meste er vel en fase, så det går vel over, men vet ikke hvor lenge kroppen og hodet tåler dette. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest asanti Skrevet 11. juli 2013 #676 Del Skrevet 11. juli 2013 Men det går greit når du legger henne 21? Eller er det kaving uansett? Tar hun smokk forresten? Her blir det kaving om hun våkner å ikke har den. Da putter jeg den bare på plass og kavingen er over. Men når det gjelder leggetid så er det alt fra 19-21 her. Alt etter som. Nå rutine på dagen har vi ikke. Akkorat som at hun sliter å finne søvnen da. Skjønner godt at du ikke prioriterer trening nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nuttapia Skrevet 11. juli 2013 #677 Del Skrevet 11. juli 2013 Uffah! Det hørtes ikke noe særlig ut! Føler veldig med deg! Ed hadde en sånn kaveperiode da han rundet 3 mnd. Jeg begynte med grøtsmaking, og det hjalp! Ville bare ligge inntil og spise hver 2.time. Ikke at det er fasiten, men hun er jo snart 4 mnd, så kanskje hun roer seg med bittelitt grøt i magen før hun legges? Respekterer fullt og helt de som vil vente med grøten. Her i gården var det derimot det aller beste Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tina_O Skrevet 11. juli 2013 Forfatter #678 Del Skrevet 11. juli 2013 Men det går greit når du legger henne 21? Eller er det kaving uansett? Tar hun smokk forresten? Her blir det kaving om hun våkner å ikke har den. Da putter jeg den bare på plass og kavingen er over. Men når det gjelder leggetid så er det alt fra 19-21 her. Alt etter som. Nå rutine på dagen har vi ikke. Akkorat som at hun sliter å finne søvnen da. Skjønner godt at du ikke prioriterer trening nå. De første timene er det lite kaving, av og til hun våkner opp, men da får jeg som regel roet henne fort ned. Hun spiser jo godt før 21, og ei lita flaske i tillegg, så muligens derfor hun er roligere da. Men når hun sover på dagtid, er det også lote kaving. Tar ikke smokk lengre desverre.... Har prøvd å få henne til å ta den igjen, men hun nekter. Vi har ikke rutine på dagen vi heller:-) passer bare på at hun får 2-4 blunder, avhengig av hvor lenge hun sover om gangen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tina_O Skrevet 11. juli 2013 Forfatter #679 Del Skrevet 11. juli 2013 Uffah! Det hørtes ikke noe særlig ut! Føler veldig med deg! Ed hadde en sånn kaveperiode da han rundet 3 mnd. Jeg begynte med grøtsmaking, og det hjalp! Ville bare ligge inntil og spise hver 2.time. Ikke at det er fasiten, men hun er jo snart 4 mnd, så kanskje hun roer seg med bittelitt grøt i magen før hun legges? Respekterer fullt og helt de som vil vente med grøten. Her i gården var det derimot det aller beste Har ikke begynt med grøt ennå, nei. Men hun har fått litt MME før leggetid. Har kuttet litt ned på den, sånn ca da kavinga begynte, men vet ikke om det er grunnen. Hun har lagt godt på seg, så helsestasjonen ville jeg skulle kutte ut kveldsflaska. Men er begrensa hvor lenge jeg holder ut uten søvn, så spørs om det blir no mat på henne snart.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kakaoen Skrevet 11. juli 2013 #680 Del Skrevet 11. juli 2013 Jeg ville heller gitt den flaska jeg. om du føler hun er roligere og sover bedre med mer mat i magen! Skjønner godt at du blir sprø, trøtt og sliten Har du prøvd reiving/svøping?? altså at du pakker henne stramt inn i et teppe slik at hun ikke klarer å kave?? Mini her roa seg mye fortere om jeg svøpte han! Helt til han begynte å bryte seg løs Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå