Gå til innhold

Mars/April 2013.

Gjest Little princess

Anbefalte innlegg

Her er dårlige netter også tilbake:( ho skriker, babler og kaver om hverandre. Våkner flere ganger. Er sjelden hun vil ha mat på natta, men er mye styr. Stortsett må hun bysses i søvn. Vil ikke sovne i senga med meg.. Og opp kl 05.30.....snork!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vesla sov hos mormoren sin natt til lørdag slik at jeg skulle få litt hvile. Hadde alt for mange migreneanfall denne uken, grusomt. :( Overnattingen gikk kjempebra og de storkoste seg. Når jeg skulle dra til dem igår så var de dratt ut på shopping! Jeg ble skikkelig overrasket av det. :ler:

Vesla var heldig å fikk seg noen leker og litt ullklær. :)

Jeg tror at jeg nesten bare blir å kjøpe ullklær å bruke til daglig i vinter. Hun er skikkelig varm av seg så kjenner at jeg orker ikke kle på henne noe som ikke puster. Hun blir så klam i vanlige bomullsklær. Noen andre som å gjør det slik?

Siden hun sov så godt når hun var borte så måtte det gå verre inatt. Jeg fikk ikke sove for i 1-tiden og klokken 5 så var hun lys våken. Hurra for at samboer kommer hjem idag og nå blir han hjemme for godt, ingen mer reising. :hoppendeglad:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at du fikk sovet ut litt!

Vesla her bor nærmest i ull. trives mye bedre med det. Hun er varm av seg, men jeg synes at ull på ull regulerer bra :jepp:

Ååh, så bra! Så deilig å slippe mer pendling! :jepp:

(for jeg regner med at det er det det betyr?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja virker som at hun får bedre temp av bare ull. :) Kjedelig at det er så dyrt da. :ler:

Jepp! Nå er pendlingen over. Jeg er veldig spent på hvordan det blir med han hjemme hele tiden. Merker at jeg har forventninger til han nå som han skal i permisjon og jeg tror det vil bli sånn som det har vært til nå (at jeg gjør alt av husarbeid) siden jeg bare skal jobbe kveld. Hvordan er det hos dere andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er gubben en uforbederlig unnasluntrer som unnskylder seg med at han ikke ser hva som bør gjøres av husarbeid, ikke engang kaffekoppen klarer han å sette i oppvaskmaskina :sinnatagg: Så her i huset er det jeg som gjør alt av husarbeid... og hadde det vært slik at han skulle ha permisjon hadde det sikkert vært jeg som hadde tatt husarbeidet lell.. så kunne han sitte der med nettbrettet i ene handa og ungen i den andre.

Syteadvarsel deluxe:

Etter at vi flyttet har min mentale helse vært i fritt fall. To mnd har gått og jeg har ikke klart å etablere noe nettverk. Jeg sover dårlig om natten og tonen mellom meg og gubben er mildt sagt SVÆRT dårlig. Kombinasjonen av mangel på sosial stimuli og at jeg er utslitt har dratt meg så langt ned at jeg ikke lenger vet hvor jeg skal gjøre av meg. Jeg er konstant nedstemt, tar alt som kritikk, har skyldfølelse for alt, bekymrer meg for alt... og har tatt megselv i å tenke "om det ikke hadde vært for veslejenta... hvorfor skal jeg stå opp om morgenen?".

Min opplevelse av samværet mellom gubben og meg er at vi ikke lenger klarer å prate sammen og løse konflikter på en konstruktiv måte. Jeg har hele tiden etterstrebet løsninger hvor begges ønsker møtes på halvveien, men gubben gir til stadighet uttrykk for at han mener at jeg overkjører han.. at han går på akkord med hvordan han vil at ting skal organiseres/ løses (som om ikke jeg gjør det!). Kompromi er tydligvis et ukjent ord i hans vokabular... for om jeg er det minste uenig i hvordan han vil ordne ting, og kommer med forslag til hvordan vi kan kombinere løsningene, sitter han der mørk som en tordensky og uffer og bærer seg... eller trasser noe verre. Faen heller! :rasende:

På timeplanen for neste uke blir det psykolog til meg og familieterpi for oss begge.... for å redde hva.. stumpene?!

Endret av Myrvandrer
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så det er vanlig for fedrene dette med kaffen, nettbrett og ungen på andre side? :ler:

Jeg har sagt til samboer at jeg har idag ryddet og vasket for siste gang, og om han ber meg om noe skal jeg ha en ukes betenkningstid sånn som han har hatt nå når han har vært hjemme. (Han er gulvaskern her i hus pga armene mine så jeg spør når han kommer hjem om han kan vaske gulvene og han velger å gjøre det dagen før han drar) :blink:

Jeg har startet med pskologtimer for litt over en måned siden fordi jeg mer eller mindre har vært depmrimert i noe jeg syntes å stemme ett år nå. Vært hjemme siden august '12 og masse angst og forventninger til meg som mamma, samboer og kjæreste har bare tatt overhånd. Så ja, her trengs det oppklaring og det setter en stor demper på parforholdet for han klarer ikke å skjønne hvorfor det er blitt så ille. Jeg gleder meg til å se om han skjønner hvor mye av det mentale det tar å ha ungen en hel dag uten noen til å avlaste seg. Om han ikke skjønner så vet jeg ikke hva jeg skal gjøre.

Så Myrvandrer, det er bra du og dere skal få litt terapi. Det hjelper nok å få snakket ut om problemene og ha en tredjepart i diskusjonene mellom dere to. Samboer har faktisk sagt at han ønsker å være på en av mine timer sånn at en tredjepart kan si sin mening om det vi selv mener.

Men sender over noen klemmer til deg, skjønner hvordan du har det. :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja virker som at hun får bedre temp av bare ull. :) Kjedelig at det er så dyrt da. :ler:

Jepp! Nå er pendlingen over. Jeg er veldig spent på hvordan det blir med han hjemme hele tiden. Merker at jeg har forventninger til han nå som han skal i permisjon og jeg tror det vil bli sånn som det har vært til nå (at jeg gjør alt av husarbeid) siden jeg bare skal jobbe kveld. Hvordan er det hos dere andre?

Vi har to bodyer fra Pierre Robert (de har så mye fint i den babykolleksjonen synes jeg, fine farger! Og ikke så alt for dyrt), noen arvede og så har jeg kjøpt noen nye nå som vi allikevel må opp i 74. Synes ikke ulla må vaskes like mye, og når den må det så tørker det mye fortere enn bomull :jepp:

Uff, det er ikke godt å slite med hodet, nei! Skal ha min første time hos psykologen på tirsdag. Veldig, veldig spent! Jeg er sånn sett veldig heldig som har en mann som sliter litt selv, så han i hvert fall til en viss grad vet hva jeg går gjennom. Men samtidig så merker jeg at det tærer mer på forholdet når det går denne veien enn den andre.

:klemmer: til alle som trenger det! Og det er så bra at dere tar tak i det, i steden for å la det skure!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips! Den skal jeg se etter til uka. :) Vi har nå godt over til å kjøpe ull i str 80, så jeg hoppet vel nesten over str 62 og nå str 74. Bretter bare opp armene litt så går det greit. :)

Jeg fikk tilbud om et type gruppekurs, men pga dårlig med barnevakt på dagtid har jeg nå gått glipp av 3 av 4 så fikk tilbud om privattime med samme kurset fra en student som har vært med på kurset. Bedre enn ingenting iallefall. :)

Jeg kan tenke meg at det hjelper littå ha en samboer som forstår litt, for her skjønner han ingenting. Han har ikke noe han kan sammenligne med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurt, vi burde hoppet over et par størrelser tror jeg :ler:

De har nettbutikk også, sliter litt med å finne det i butikkene :P

Jeg venter på oppstart av gruppegreier, og får timer med psykolog i tillegg. Veldig spent på hvordan det blir!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Little princess

Vi er så heldige å ha Barnas Hus Outlet ikke så langt unna der vi bor, og det selger de fjorårets farger/modell i all ulltøy (og alt annet for den saks skyld) fra Reima, Joha, Ugly childrens clothing, Lille Lam osv til 50-70% rabatt :nigo:

Så jeg har kjøpt en haug til A til under halv pris! Kjempekjekt da vi utelukkende bruker ull nå om dagen, Ull er gull :fnise:

Følte meg nesten litt ull-sossete i dag.. Vi var ute å gikk tur med en venninne av mannen og hennes datter på 2 år, og datteren hadde kun på seg en fleece dress med et lite fleece-pledd over i vogna! Og det var 0 grader ute.. Mens A lå i vogna ikledd ull fra topp til tå og i en stor dunpose. Da måtte jeg spørre forsiktig om det ikke ble litt kaldt der i kun fleece, men nei da det ble hun ikke.

Det er vel en varm frøken hun har da. Jeg er alltid så redd for at A skal fryse, selv om hun er ganske varm av seg og blir svett i hodet kjempelett. Jaja, hønemor da vel :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er gubben en uforbederlig unnasluntrer som unnskylder seg med at han ikke ser hva som bør gjøres av husarbeid, ikke engang kaffekoppen klarer han å sette i oppvaskmaskina :sinnatagg: Så her i huset er det jeg som gjør alt av husarbeid... og hadde det vært slik at han skulle ha permisjon hadde det sikkert vært jeg som hadde tatt husarbeidet lell.. så kunne han sitte der med nettbrettet i ene handa og ungen i den andre.

Syteadvarsel deluxe:

Etter at vi flyttet har min mentale helse vært i fritt fall. To mnd har gått og jeg har ikke klart å etablere noe nettverk. Jeg sover dårlig om natten og tonen mellom meg og gubben er mildt sagt SVÆRT dårlig. Kombinasjonen av mangel på sosial stimuli og at jeg er utslitt har dratt meg så langt ned at jeg ikke lenger vet hvor jeg skal gjøre av meg. Jeg er konstant nedstemt, tar alt som kritikk, har skyldfølelse for alt, bekymrer meg for alt... og har tatt megselv i å tenke "om det ikke hadde vært for veslejenta... hvorfor skal jeg stå opp om morgenen?".

Min opplevelse av samværet mellom gubben og meg er at vi ikke lenger klarer å prate sammen og løse konflikter på en konstruktiv måte. Jeg har hele tiden etterstrebet løsninger hvor begges ønsker møtes på halvveien, men gubben gir til stadighet uttrykk for at han mener at jeg overkjører han.. at han går på akkord med hvordan han vil at ting skal organiseres/ løses (som om ikke jeg gjør det!). Kompromi er tydligvis et ukjent ord i hans vokabular... for om jeg er det minste uenig i hvordan han vil ordne ting, og kommer med forslag til hvordan vi kan kombinere løsningene, sitter han der mørk som en tordensky og uffer og bærer seg... eller trasser noe verre. Faen heller! :rasende:

På timeplanen for neste uke blir det psykolog til meg og familieterpi for oss begge.... for å redde hva.. stumpene?!

Huff jeg syns synd på deg. Det må være veldig tungt så sender deg mange klemmer:)

Hvor har dere flyttet forresten?

Så det er vanlig for fedrene dette med kaffen, nettbrett og ungen på andre side? :ler:

Jeg har sagt til samboer at jeg har idag ryddet og vasket for siste gang, og om han ber meg om noe skal jeg ha en ukes betenkningstid sånn som han har hatt nå når han har vært hjemme. (Han er gulvaskern her i hus pga armene mine så jeg spør når han kommer hjem om han kan vaske gulvene og han velger å gjøre det dagen før han drar) :blink:

Jeg har startet med pskologtimer for litt over en måned siden fordi jeg mer eller mindre har vært depmrimert i noe jeg syntes å stemme ett år nå. Vært hjemme siden august '12 og masse angst og forventninger til meg som mamma, samboer og kjæreste har bare tatt overhånd. Så ja, her trengs det oppklaring og det setter en stor demper på parforholdet for han klarer ikke å skjønne hvorfor det er blitt så ille. Jeg gleder meg til å se om han skjønner hvor mye av det mentale det tar å ha ungen en hel dag uten noen til å avlaste seg. Om han ikke skjønner så vet jeg ikke hva jeg skal gjøre.

Så Myrvandrer, det er bra du og dere skal få litt terapi. Det hjelper nok å få snakket ut om problemene og ha en tredjepart i diskusjonene mellom dere to. Samboer har faktisk sagt at han ønsker å være på en av mine timer sånn at en tredjepart kan si sin mening om det vi selv mener.

Men sender over noen klemmer til deg, skjønner hvordan du har det. :klemmer:

Mange klemmer til deg også:)

Håper det blir bedre og at typen din også kan stille opp litt mer.

Vi har to bodyer fra }]Pierre Robert (de har så mye fint i den babykolleksjonen synes jeg, fine farger! Og ikke så alt for dyrt), noen arvede og så har jeg kjøpt noen nye nå som vi allikevel må opp i 74. Synes ikke ulla må vaskes like mye, og når den må det så tørker det mye fortere enn bomull :jepp:

Uff, det er ikke godt å slite med hodet, nei! Skal ha min første time hos psykologen på tirsdag. Veldig, veldig spent! Jeg er sånn sett veldig heldig som har en mann som sliter litt selv, så han i hvert fall til en viss grad vet hva jeg går gjennom. Men samtidig så merker jeg at det tærer mer på forholdet når det går denne veien enn den andre.

:klemmer: til alle som trenger det! Og det er så bra at dere tar tak i det, i steden for å la det skure!

Klemmer til deg også:)

Vi er så heldige å ha Barnas Hus Outlet ikke så langt unna der vi bor, og det selger de fjorårets farger/modell i all ulltøy (og alt annet for den saks skyld) fra Reima, Joha, Ugly childrens clothing, Lille Lam osv til 50-70% rabatt :nigo:

Så jeg har kjøpt en haug til A til under halv pris! Kjempekjekt da vi utelukkende bruker ull nå om dagen, Ull er gull :fnise:

Følte meg nesten litt ull-sossete i dag.. Vi var ute å gikk tur med en venninne av mannen og hennes datter på 2 år, og datteren hadde kun på seg en fleece dress med et lite fleece-pledd over i vogna! Og det var 0 grader ute.. Mens A lå i vogna ikledd ull fra topp til tå og i en stor dunpose. Da måtte jeg spørre forsiktig om det ikke ble litt kaldt der i kun fleece, men nei da det ble hun ikke.

Det er vel en varm frøken hun har da. Jeg er alltid så redd for at A skal fryse, selv om hun er ganske varm av seg og blir svett i hodet kjempelett. Jaja, hønemor da vel :sjenert:

Hvor ligger denne butikken?

Angående barnet til venninnen din så er min lik. Han har nesten aldri brukt ull, og aldri vært kald. Har hatt noen få bodyer, men har ikke vært noe problem med bomull. Så noen er veldig varme:) vesle jenta mi er også varm, men blir litt klam av bomull. Så hun har vi mer ull til henne.

Hvis A ofte blir svett så bør du kle av litt. Er verre for de små å bli for varme. I tillegg blir de raskere syke da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har heller litt mindre klær eller fler lag slik at det er lett å ta av og ekstra teppe over, da er det lettere å kontrollere tempen. Svett og for varm unge er ikke noe særlig.

Smørblomst, er det ikke lettere å ha ull på da? Vesla er veldig varm av seg, men opplever at hun ikke blir klam og for varm med ull på framfor bomull.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Little princess

Hvor ligger denne butikken?

Angående barnet til venninnen din så er min lik. Han har nesten aldri brukt ull, og aldri vært kald. Har hatt noen få bodyer, men har ikke vært noe problem med bomull. Så noen er veldig varme:) vesle jenta mi er også varm, men blir litt klam av bomull. Så hun har vi mer ull til henne.

Hvis A ofte blir svett så bør du kle av litt. Er verre for de små å bli for varme. I tillegg blir de raskere syke da.

Den ligger på Kalbakken, ser den fra hovedveien når man kommer kjørende fra Oslo og utover. :) (jeg er elendig å forklare..)

Ja, når vi legger henne for å sove så kler vi ikke på henne så mye, men om hun plutselig sovner mens hun sitter i vognen på tur og er mer ute av posen, så rekker jeg ikke å kle av henne. Og da blir jeg alltid litt usikker på om jeg skal åpne posen -hva om det kommer trekk på henne?- eller om jeg skal prøve å lirke av jakken.. Eller ta av lua? Pleier å gjøre en eller flere av delene da, liker ikke at hun blir svett/klam.

Uff, kan det ikke bare bli ordentlig kald slik at jeg vet hva jeg skal ha på henne?! :fnise:

Raskere syke? Det har jeg ikke hørt faktisk, hvorfor blir de det? Ikke lett å være liten altså..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var å handlet her en dag der jeg ble stoppet opp av en dame som ble så nysgjerrig på vognposen, spurte masse spørsmål og da sa jeg faktisk at jeg syntes det kunne bli kaldere slik at jeg kunne bruke posen mer. :ler: Så jeg er enig i at det kan bli kaldere så det blir litt lettere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har heller litt mindre klær eller fler lag slik at det er lett å ta av og ekstra teppe over, da er det lettere å kontrollere tempen. Svett og for varm unge er ikke noe særlig.

Smørblomst, er det ikke lettere å ha ull på da? Vesla er veldig varm av seg, men opplever at hun ikke blir klam og for varm med ull på framfor bomull.

Jo lillesøster bruker ull siden hun blir klam :) men storebror ble altfor varm av ull, men ikke klam av bomull. Så de er litt forskjellige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Den ligger på Kalbakken, ser den fra hovedveien når man kommer kjørende fra Oslo og utover. :) (jeg er elendig å forklare..)

Ja, når vi legger henne for å sove så kler vi ikke på henne så mye, men om hun plutselig sovner mens hun sitter i vognen på tur og er mer ute av posen, så rekker jeg ikke å kle av henne. Og da blir jeg alltid litt usikker på om jeg skal åpne posen -hva om det kommer trekk på henne?- eller om jeg skal prøve å lirke av jakken.. Eller ta av lua? Pleier å gjøre en eller flere av delene da, liker ikke at hun blir svett/klam.

Uff, kan det ikke bare bli ordentlig kald slik at jeg vet hva jeg skal ha på henne?! :fnise:

Raskere syke? Det har jeg ikke hørt faktisk, hvorfor blir de det? Ikke lett å være liten altså..

Ja det er ikke så lett. Ville prøvd å ledd av jakka eller åpna posen litt.. Kommer an på været ute og det er jo så skiftende nå.

De blir raskere syke pga varme/kulde sies det. Så hvis de svetter blir de kalde når de blir kledd av.. Sier jo at ull skal regulere dette, men er ikke alltid det fungerer:)

Men det kan jo bare være gammelt svigermor snakk;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Little princess

Hurra! Da har vi endelig satt dato for bryllupet :rodmer: Og booket kirke,lokale og fikset meny.

Så den 27.09.14 blir vi mann og kone! Veldig spennende må jeg si :Nikke:

Den dagen vi gifter oss har vi vært forlovet i ett år og 364 dager :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååh, så gøy! Og da kan dere ha en nydelig liten blomsterpike om dere vil også! :rodmer:

Masse lykke til med planlegging! Kos dere med den, ikke stress, og ha hormonene godt innelåst før du beveger deg inn på bryllupsforumet! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Little princess

Jaa! Det er veldig spennende :hoppe:

A skal bli ikledd en nydelig bløtkake-brudepikekjole som hun nesten drukner i! Jeg syntes det er såå søtt med små jenter å skikkelige pyntekjoler :rodmer:

Akkurat nå har jeg er veldig avslappet forholdt til det hele, og jeg håper det holder seg slik.

Jeg er nemlig truende til å bli en liten bridezilla om jeg begynner å skal planlegge dette bryllupet ned til den minste detalj :sjenert: Så planen nå er å planlegge kun det viktigste og la dagen gå litt av seg selv :) Sikkert enklere sagt enn gjort.. (Bare se på bryllupsforumet. Der inne er jo halvparten helt sprø :fnise: )

Endret av Little princess
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...