Gå til innhold

Mars/April 2013.


Gjest Little princess

Anbefalte innlegg

Nå som flere her er i jobb igjen og fedrene har tatt over permisjonen - oppfører babyen seg på samme måte ovenfor far som deg? Her hadde far hele ansvaret forrige helg mens jeg var på kurs og han skjønte ikke at jeg ikke fikk jenta til å sove på dagtid. Han bare la henne i vogna og vips så sov hun 2 t sammenhengende × 2. Med meg sover hun bare 30 min × 2 uansett hva jeg gjør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå stuper jeg snart! Vesla er tilbake til å sove så dårlig om nettene igjen. Kan være våken i flere timer og humøret er vekslende..

Hun bæsjer hele tiden! Fargen varierer..men ofte grøn.. Sover plutselig bare korte lurer igjen. Lager mye "presselyder" i søvne både dag og natt. Har ikke introdusert noe nytt. Får mme, grøt og litt frukt eller avokado.

Nå har det vært slik en uke..

Noen andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå som flere her er i jobb igjen og fedrene har tatt over permisjonen - oppfører babyen seg på samme måte ovenfor far som deg? Her hadde far hele ansvaret forrige helg mens jeg var på kurs og han skjønte ikke at jeg ikke fikk jenta til å sove på dagtid. Han bare la henne i vogna og vips så sov hun 2 t sammenhengende × 2. Med meg sover hun bare 30 min × 2 uansett hva jeg gjør.

Har dessverre ikke noen råd.. Men det der er så typisk.. Veldig rart at det blir slik. Storebror her var også sånn..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde en del urolige netter tidligere i uka, ville bare sove ved puppen og ikke legges over i egen seng. Bæsjet ikke mye da, heller motsatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Little princess

Nå stuper jeg snart! Vesla er tilbake til å sove så dårlig om nettene igjen. Kan være våken i flere timer og humøret er vekslende..

Hun bæsjer hele tiden! Fargen varierer..men ofte grøn.. Sover plutselig bare korte lurer igjen. Lager mye "presselyder" i søvne både dag og natt. Har ikke introdusert noe nytt. Får mme, grøt og litt frukt eller avokado.

Nå har det vært slik en uke..

Noen andre?

Jeg hører flere som sier at avføringen blir grønn når de små har vondt i magen. Kolikkbabyer får ofte det feks. Kan det være noe slik?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hører flere som sier at avføringen blir grønn når de små har vondt i magen. Kolikkbabyer får ofte det feks. Kan det være noe slik?

Ja jeg har lurt litt på det, men skjønner ikke hva hun plutselig skal reagere på.. Hmmm.. Har også hørt at mme barn ofte har grønn avføring?

Ho "skriker" og presser i søvne.. Ho er ikke ordentlig våken. Men våkner mer til etter hvert. Var våken fra 01.30 til 04 i natt.. Sovnet og våknet igjen kl 06!!!

Trøøøøøøt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vesla har hatt grønn avføring store deler av tiden, selv om hun er stråleblid og bæsjer opptil flere ganger dagen, så det er normalt hos MME-barn har jeg skjønt :jepp:

Og så har hun blitt mye enklere å legge for kvelden etter at hun ble vant med at vi veklser litt på å legge henne. Aner ikke om det er tilfeldig eller ikke. Men hun kan plutselig begynne å virkelig hylskrike, både i søvne og våkne av det. Men hun lar seg roe, da. Det bare høres så grusomt ut!

Jeg har vel da ikke noe å klage på når hun våkner halv seks hver morgen for tiden. Må bare passe på å komme meg i seng rundt ti, og det er litt vanskelig når mannen jobber til da og jeg liker å si hei før jeg legger meg, i hvert fall... Hun sover kanskje tre timer fra halv seks til legging rundt seks/halv syv, da. Først ca 8-9, så ca 11-11:30, ca 13:30-14 og kanskje en lur rundt fire om hun er sliten. Men sammenlagt er det vel innafor normalen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Little princess

Ja jeg har lurt litt på det, men skjønner ikke hva hun plutselig skal reagere på.. Hmmm.. Har også hørt at mme barn ofte har grønn avføring?

Ho "skriker" og presser i søvne.. Ho er ikke ordentlig våken. Men våkner mer til etter hvert. Var våken fra 01.30 til 04 i natt.. Sovnet og våknet igjen kl 06!!!

Trøøøøøøt..

Hva med å prøve å ha litt Malt i melka eller Lactulose i maten hennes i noen dager? Kanskje hun ikke får i seg nok vann og dermed blir litt forstoppet? Sette henne i badestampen med godt og varmt vann, slik at tarmene kanskje får litt fart på seg?

A har hatt mye treg mage og om vi ikke passer på å gi henne vann til og under hvert måltid så gjør det henne treg i magen med en gang. Det skal så lite til synts jeg, før hun blir treg i magen at legen rådet oss til å gi henne Lactulose i lang tid slik at tarmene skulle venne seg til å fordøye mat, uten at A skulle få store plager ved det.

Jeg har plutselig fått meg jobb og skal jobbe ca 2-3 dager i uken! Trodde det skulle bli grusomt å være borte fra A, men det går overraskende bra :) Godt med litt forandring iblant også. (Nå skal jeg ikke rope så høyt her, jeg har vært på jobb en dag :fnise: Men den dagen gikk bra værtfall! )

Og nå gleder jeg meg til jul! :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå sitter jeg her med våken unge igjen:) nå orker jeg ikke mer så gikk i stua og la henne i vognen.. Nå tror jeg hun sovner snart.. Etter 1,5 times våkentid...

Malt har vi i flaske og/eller grøt. Hun bæsjer opp til 5 ganger om dagen så kan vel ikke være forstoppet?

Bæsjer så mye at hun er blitt sår stakkars:(

Skal på kontroll denne uken så må snakke med hs da. Hva med låsning?

Ellers er det vel tenner forhåpentligvis:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å prøve å ha litt Malt i melka eller Lactulose i maten hennes i noen dager? Kanskje hun ikke får i seg nok vann og dermed blir litt forstoppet? Sette henne i badestampen med godt og varmt vann, slik at tarmene kanskje får litt fart på seg?

A har hatt mye treg mage og om vi ikke passer på å gi henne vann til og under hvert måltid så gjør det henne treg i magen med en gang. Det skal så lite til synts jeg, før hun blir treg i magen at legen rådet oss til å gi henne Lactulose i lang tid slik at tarmene skulle venne seg til å fordøye mat, uten at A skulle få store plager ved det.

Jeg har plutselig fått meg jobb og skal jobbe ca 2-3 dager i uken! Trodde det skulle bli grusomt å være borte fra A, men det går overraskende bra :) Godt med litt forandring iblant også. (Nå skal jeg ikke rope så høyt her, jeg har vært på jobb en dag :fnise: Men den dagen gikk bra værtfall! )

Og nå gleder jeg meg til jul! :hjerte:

Spennende med ny jobb da:) godt at det gikk bra å være borte fra a.

Gleder meg også masse til jul og til å pynte snart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres kjent ut dette Smørblomst. Hos oss så må tassen heldigvis bæsje litt nærmere morgen, og når klokka er ca halv seks (ofte tidligere), så er det ingen bønn, da må vi opp så tassen for krabbet litt sånn at systemet kommer i gang. Da tar det gjerne 2 minutter og så må bleien byttes :fnise:

Halv seks er ikke så galt hvis man har fått en grei natts søvn, men nå har tre tenner dukket frem de siste to ukene, så nettene er ganske oppstykket i utgangspunktet. Noen som sa trøtt? :natti:

Føler meg ikke så innmari fresh om dagen akkurat. Lurer nesten på om jeg skal ønske meg en omgang med botox til jul :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Little princess

Høres kjent ut dette Smørblomst. Hos oss så må tassen heldigvis bæsje litt nærmere morgen, og når klokka er ca halv seks (ofte tidligere), så er det ingen bønn, da må vi opp så tassen for krabbet litt sånn at systemet kommer i gang. Da tar det gjerne 2 minutter og så må bleien byttes :fnise:

Halv seks er ikke så galt hvis man har fått en grei natts søvn, men nå har tre tenner dukket frem de siste to ukene, så nettene er ganske oppstykket i utgangspunktet. Noen som sa trøtt? :natti:

Føler meg ikke så innmari fresh om dagen akkurat. Lurer nesten på om jeg skal ønske meg en omgang med botox til jul :fnise:

:fnise: Jatakk til botox! Jeg, mannen og A tok heisen på kjøpesenteret nær oss her om dagen, og i den heisen var det et heller ukledelig lys kan man si. Jeg så alle mine nyerverede rynker og de småslitne øynene mine stirre tilbake på meg selv, og ble smått hysterisk :fnise: "Er det virkelig sånn jeg ser ut?! Man kan da ikke gå rundt slik blant folk! Jeg trenger Botox! Og Restylane!"

Mannen himlet med øynene og mente jeg var stokk dum.. Men det er ikke han som ser ut som en oppvridd vaskeklut..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her er det mannen som når er oppvridd vaskeklut, mens jeg får sove søtt:) Stakkars! Men han takler det veldig bra. Jeg har vært syk i tillegg nå, og ikke hatt ork til å hjelpe så mye på nettene selv om det har vært noe fri, og det forstår jeg er kjipt. Men han er best. Supertålmodig og herlig!

Og det er klart at vesla er annerledes om ting i forhold til han, noe får han til bedre andre ting får jeg til "bedre". Man gjør jo ting ulikt, er tålmodig til forskjellige ting - så jeg tenker det er naturlig, og greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Send gjerne botox denne veien også! Når har rynkene liksom kommet.... Plutselig var jo man dekt av rynker.. Huff..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har skiftet nick :) Tidligere myrvandrer her

Her er det mannen som når er oppvridd vaskeklut, mens jeg får sove søtt:) Stakkars! Men han takler det veldig bra. Jeg har vært syk i tillegg nå, og ikke hatt ork til å hjelpe så mye på nettene selv om det har vært noe fri, og det forstår jeg er kjipt. Men han er best. Supertålmodig og herlig!

Og det er klart at vesla er annerledes om ting i forhold til han, noe får han til bedre andre ting får jeg til "bedre". Man gjør jo ting ulikt, er tålmodig til forskjellige ting - så jeg tenker det er naturlig, og greit.

Skulle ønske Gubben klarte å hale seg ut av senga når vesla skriker om natten.. men nei, han snorker så søtt og skjønner heller ikke hvorfor hun ikke griner når bare han sover på rommet, mens hun griner når jeg sover der. "Det er fordi du ikke våkner av det!" :murvegg:

Ellers er faktisk vesla blitt veldig enkel å ha med å gjøre etter nattavvendingen *bank i bordet*. Hun gråter fremdeles litt om natten, men det er først og fremst fordi hun kryper oppover i senga om natten og ligger tilslutt med hodet dyttet opp mot sprinklene - gjør nok litt vondt da, men hun roer seg når jeg får dratt henne ned igjen :)

Håper det går bra med alle små og store :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Little princess

Jeg så at Havmus hadde skrevet her og jeg tenkte umiddelbart "hvorfor skriver noen fremmede i tråden vår??" :fnise:

A syntes det å sove natta lang er kjipt og veksler mellom å våkne 3-4 gang hylende for å få smokken sin for å så sovne igjen, være sinna som en veps og nekte å ta smokken og nekte å sove, og kombinere de to første også legge til en time eller to med våkentid mellom 3-5. GJESP. Såh slitsomt!! Ikke vært så mye våken på natta på månedsvis... Og jeg som hadde planer om barnevakt i jula!

PS: Mini er 8 mnd i dag! :rodmer: Seriøst, hva har skjedd med månedene? Er jo et nytt år snart, og sa sitter vi her med 1 åringer hele gjengen! Blir litt rørt nesten jo.. Kan ikke tro hvor fort tiden har gått.

Endret av Little princess
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så at Havmus hadde skrevet her og jeg tenkte umiddelbart "hvorfor skriver noen fremmede i tråden vår??" :fnise:

A syntes det å sove natta lang er kjipt og veksler mellom å våkne 3-4 gang hylende for å få smokken sin for å så sovne igjen, være sinna som en veps og nekte å ta smokken og nekte å sove, og kombinere de to første også legge til en time eller to med våkentid mellom 3-5. GJESP. Såh slitsomt!! Ikke vært så mye våken på natta på månedsvis... Og jeg som hadde planer om barnevakt i jula!

PS: Mini er 8 mnd i dag! :rodmer: Seriøst, hva har skjedd med månedene? Er jo et nytt år snart, og sa sitter vi her med 1 åringer hele gjengen! Blir litt rørt nesten jo.. Kan ikke tro hvor fort tiden har gått.

Da har du vel gjerne ekstra behov for barnevakt:)

Vesla her styrer også mye på nettene, er våken i timesvis, men som oftest blid som en sol. Får flere tenner samtidig nå, er nok det som gjør det. Og er så ivrig på å sette seg opp og begynne litt å prøve å reise seg også, så hun må jo øve på natten også, så klart.. mannen er trøtt! og har begge mye alene på ettermiddag/kveld + nettene, jeg hadde vært helt skutt. All ære.

Jeg synes også at havmus hadde vært snikleser nokså lenge ja :fnise:

Vesla har begynt å danse btw! Det er så søtt! Om hun sitter på gulvet og det kommer på noen form for musikk eller noen synger begynner hun å glise og gynge i et beundringsverdig tempo - så gøy! Hun er veldig fornøyd med seg selv når hun klapper og danser:) søta!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Little princess

Da har du vel gjerne ekstra behov for barnevakt:)

Vesla her styrer også mye på nettene, er våken i timesvis, men som oftest blid som en sol. Får flere tenner samtidig nå, er nok det som gjør det. Og er så ivrig på å sette seg opp og begynne litt å prøve å reise seg også, så hun må jo øve på natten også, så klart.. mannen er trøtt! og har begge mye alene på ettermiddag/kveld + nettene, jeg hadde vært helt skutt. All ære.

Jeg synes også at havmus hadde vært snikleser nokså lenge ja :fnise:

Vesla har begynt å danse btw! Det er så søtt! Om hun sitter på gulvet og det kommer på noen form for musikk eller noen synger begynner hun å glise og gynge i et beundringsverdig tempo - så gøy! Hun er veldig fornøyd med seg selv når hun klapper og danser:) søta!

A har ikke en eneste tann enda hun :sjenert: Hun er så søt nå for tiden når hun driver å gliser med det tannløse smilet sitt :ler: Plutselig kommer vel alle på en gang tenker jeg.

Åå så søt, danser og klapper :rodmer: Der virker som om frøkna di er litt tidlig ute med å lære seg nye ting? Syntes hun har vært så kjapp og nesten tidligere ut enn noen av de babyene som er eldre en henne :)

Forresten, dette syntes jeg var festlig! Vært litt ivrig ja :sjenert:

post-22008-0-49708500-1385673735_thumb.j

Endret av Little princess
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja tiden flyr, virkelig :) M er jo en av de yngste og bare 6,5 mnd, men likevel.

Vi skal på julebord neste helg, 4 timer unna, og jeg gruer meg sånn!! Hadde egentlig bestemt meg for å ikke dra, men jeg vet at jeg kommer til å angre. Så nå skal jeg dra opp lørdag-søndag. Det er på hotell, og vi trenger å slappe av og ha litt egentid. Men jeg kjenner det gjør vondt i magen allerede!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...