Gå til innhold

Mars/April 2013.


Gjest Little princess

Anbefalte innlegg

Jeg og vesla er fortsatt pjuske, og nå begynner mannen (neeeeiiii!! Må ha noen med energi!!) Satt lenge i dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja dette satt grusomt lenge i. Inatt har jeg såvidt sovet, har hostet som en galing. Og de siste dagene har hosten vært så hyppig og kraftig at jeg kjenner det langt ned i magen hver gang. Usj.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er så mye son går nå.. Vi har også hatt hoste, forkjølelse o.l og som ikke det var nok (litt sliten å være aleine med begge hele dagen i over to uker) så har vi fått vannkopper!!!! Yey..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk at enkelte av dere skal begynne å jobbe! :sjokkert: Hvor har tiden blitt av?

Hvordan gikk første dag på jobb Citrus?

Jobb er en meget fjern tanke for meg, for vi har tatt ut litt ekstra ulønnet permisjon siden vi mest sannsynlig ikke får barnehageplass før agust neste år, så jeg skal være hjemme nesten et halvt år til.

Men det er sikkert ikke bare dumt å begynne å jobbe igjen, for jeg merker at tassen er blitt ganske mye mer krevende de siste ukene. Han er definitivt ingen nyfødt som bare ligger rolig og gurgler lenger nei, her kravler han over gulvet i en rasende fart og har fått ganske bestemte meninger om hva som er greit/ikke greit, gøy/ikke gøy osv :ler:

Vi har hatt en ganske krevende periode nå hvor tassen har ropt/kjeftet/hylt noe voldsomt så snart noe ikke var helt greit, spesielt på kvelden, men nå har vi heldigvis hatt to kvelder som har vært bedre igjen, så jeg håper og tror det bare er en forbigående fase i et utviklingssprang

Men er det ikke det ene så er det jammen noe annet, for samtidig som tassen har blitt litt enklere å ha med å gjøre så har han startet dagen tidligere og tidligere. I går var det morgen kl 05:30, og i dag var det på tide å stå opp 05:00 :natti: Og nå som han har sin første dupp har jeg drukket så mye kaffe at det er ikke snakk om at jeg får sove med det første :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, det var tidlig frøken vims!! Sånn var det her idag også, men jeg takler bare ikke å stå opp så tidlig. Da ligger jeg hellet og slumrer litt ved siden av en bablende baby. :fnise:

Apropos vinterdress som dere diskuterte på forrige side, jeg har tenkt på å kjøpe en god vinterjakke å ha i voksiposen. Når snuppa skal sitte i sportsvogna vil vel overkroppen stikke en del opp av posen, slik at hun må ha noe vindtett der. Andre som har tenkt det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når samboer er ferdig med sin permisjon så skal jeg i ulønnet fram til august. Så er bare jobb for tre måneder.

Skal ha vinterdress til når vi aker eller gjør andre ting. I Vognposen er det ikke vits med mye klær da den er så varm, hun svetter nesten bare med ullbody og ullstrømpebukse på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vært innom jobb å hentet vaktplanen. Det blir bare ettermiddagsjobbing på meg. Får se det positive i det. Mer penger, tips, mer tid med vesla på dagen og de som jobber ettermiddag har jeg tidligere jobbet med på dagtid. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er vinterdress også til bruk i akebrett/på lekeplass/sitte-i-snøen-aktivitet.

Jobbstart gikk!:) Er som å starte i ny jobb. Glemt så mye. Kommer til å savne alenetid med minstemann og rolige formiddager. Men ikke så det gjør vondt;) Deilig å sove!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle gjort hva som helst for litt søvn nå! M våkner ca hver time og vil IKKE ligge for seg selv. Enten er det pupp, eller pappa sin skulder. Bare hylig når vi legger hun ned. What to do!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle gjort hva som helst for litt søvn nå! M våkner ca hver time og vil IKKE ligge for seg selv. Enten er det pupp, eller pappa sin skulder. Bare hylig når vi legger hun ned. What to do!!!

Hun holder ikke på å bli syk? Slik var det her når vesla var syk, sår halv og tett nese.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skulle gjort hva som helst for litt søvn nå! M våkner ca hver time og vil IKKE ligge for seg selv. Enten er det pupp, eller pappa sin skulder. Bare hylig når vi legger hun ned. What to do!!!

Regner med du har prøvd dette, men funker det å legge henne i senga med deg og amme liggende? Så kan hun sove inntil deg, og du kan enkelt amme når hun våkner. Det er jo ingen langsiktig løsning, men nå er jo dette mest sannsynlig ikke noe langsiktig problem heller. Det viktigste nå er jo at du for hvilt litt når det står på.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regner med du har prøvd dette, men funker det å legge henne i senga med deg og amme liggende? Så kan hun sove inntil deg, og du kan enkelt amme når hun våkner. Det er jo ingen langsiktig løsning, men nå er jo dette mest sannsynlig ikke noe langsiktig problem heller. Det viktigste nå er jo at du for hvilt litt når det står på.

Ja det er det jeg gjør nå om dagene. Men hun er ikke fornøyd da heller. Hun får pupp, sovner inntil meg og våkner gjerne etter en time og sutrer. Hun er jo IKKE sulten! Tror heller ikke at hun holder på å bli syk for det har vart i en ukes tid nå? Vet ikke hva som gjør det, og det er utrolig frustrerende. I natt tok pappaen henne til kl 3 så jeg fikk noen timer :) skjønner jo nå at nettene før med 2-3 matinger var luksus!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er det jeg gjør nå om dagene. Men hun er ikke fornøyd da heller. Hun får pupp, sovner inntil meg og våkner gjerne etter en time og sutrer. Hun er jo IKKE sulten! Tror heller ikke at hun holder på å bli syk for det har vart i en ukes tid nå? Vet ikke hva som gjør det, og det er utrolig frustrerende. I natt tok pappaen henne til kl 3 så jeg fikk noen timer :) skjønner jo nå at nettene før med 2-3 matinger var luksus!

Kan hende det er tenner som plager henne? Det er jo iallefall riktig tid for det?

Uff, føler med deg. Her ser det ut som vi er på vei ut av en sånn krevende periode nå, og i dag sov tassen til halv syv! Luksus! :danse::nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ja det er det jeg gjør nå om dagene. Men hun er ikke fornøyd da heller. Hun får pupp, sovner inntil meg og våkner gjerne etter en time og sutrer. Hun er jo IKKE sulten! Tror heller ikke at hun holder på å bli syk for det har vart i en ukes tid nå? Vet ikke hva som gjør det, og det er utrolig frustrerende. I natt tok pappaen henne til kl 3 så jeg fikk noen timer :) skjønner jo nå at nettene før med 2-3 matinger var luksus!

Her har søvnen også bare blitt verre, skjønner ikke hva jeg klaget for før :)

I natt våknet han hver time og det var morgen kl 6, men heldigvis hadde han en dupp på over en time på morgenen, så fikk sove litt mer da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regner med du har prøvd dette, men funker det å legge henne i senga med deg og amme liggende? Så kan hun sove inntil deg, og du kan enkelt amme når hun våkner. Det er jo ingen langsiktig løsning, men nå er jo dette mest sannsynlig ikke noe langsiktig problem heller. Det viktigste nå er jo at du for hvilt litt når det står på.

Dette gjorde jeg på morgenen før, men sluttet da han var tre måneder fordi han da visstnok kom til å våkne tidligere og tidligere for å få komme opp i senga sammen med meg. Angrer på at jeg sluttet, for nå vil han ikke ligge slik lenger, og det hadde vært veldig praktisk de gangene morgenen starter 5 (eller 7 for den saks skyld :) )

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Little princess

Søvnen har bare blitt verre og verre her å.. Det er bare styr hver natt! Lurer på om eneste løsning på dette kaoset er å nattavvenne.. Hun spiser jo 4 måltider om dagen pluss pupp så hun trenger jo ikke puppen på natta. Men......

Endret av Little princess
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker også at hun bør hvertfall klare seg med 1 måltid om natten nå. Men det er så lett for å bare dra fram puppen for å få litt søvn!! Jeg håper nesten det er tennene, og at de kommer igjennom snart, for nå er vi rimelig sliten begge to her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...