Gå til innhold

Mars/April 2013.

Gjest Little princess

Anbefalte innlegg

Det er lov å klage litt. :kose:

Jeg har også fått fødeplass på Ahus og ul på Ski! Fornøyd med det altså. ;)

:) Sist gang hadde jeg ul på Ahus også, så ble litt forvirret når jeg fikk brevet bare. Og var dårlig og hormonell og utrykte så fint "neeeeeei, jeg må føde på et lite Alta sykehus!!!". Mens mannen min sa "Om det skulle være, er det jo ikke sånn at Ahus har så voldsomt godt rykte på seg akkurat nå kjære:)". Men ul på Ski og føde på Ahus er supert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her varierer også magen gjennom døgnet, men nå synes den også etter en god natts søvn :-) Synes det har skjedd mye den siste uka, er iflg min termin og ul termin 14+5 i dag :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tok akkurat frem en linjal for å se hvor stort 11,5 cm fra hode til hale egentlig er, ettersom det står i appen fra babyverden at det er så stor mini er blitt nå som jeg er i uke 15. Og når man ser på en linjal hvor langt det er, så er mini faktisk blitt ganske stor :overrasket: Faktisk er mini blitt hele 16 cm lang hvis man regner med bena! Er ikke rart det synes liksom :fnise:

Ble helt sjokka jeg når det gikk opp for meg hvor stort knøttet faktisk er blitt ;)

Ellers så har jeg kjøpt første babyting i dag; et par strikkesokker i størrelse 0-2 mnd :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok akkurat frem en linjal for å se hvor stort 11,5 cm fra hode til hale egentlig er, ettersom det står i appen fra babyverden at det er så stor mini er blitt nå som jeg er i uke 15. Og når man ser på en linjal hvor langt det er, så er mini faktisk blitt ganske stor :overrasket: Faktisk er mini blitt hele 16 cm lang hvis man regner med bena! Er ikke rart det synes liksom :fnise:

Ble helt sjokka jeg når det gikk opp for meg hvor stort knøttet faktisk er blitt ;)

Ellers så har jeg kjøpt første babyting i dag; et par strikkesokker i størrelse 0-2 mnd :hjerte:

Det gjorde jeg å idag. Føltes ganske stort ut, ikke rart magen er kommet seg litt. :)

Jeg merker at nå i ventetiden fram mot ul så har jeg veldig lyst å høre mer av hjertelyden. Skal til legen denne uken for noe annet, tror dere at jeg får høre om jeg spør pent? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på ul i uke 12, og ble også litt satt ut av hvor mange cm knøttet faktisk var, og det er jo snart tre uker siden :-) Litt stas forresten at naboer/venner tilbyr utstyr etc samtidig som gratulasjonene kommer ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:rodmer: Jeg er forlovet :rodmer: Mannen fridde i går kveld! :strix:

Gratulerer så mye!! :hjerte::strix:

Uæææ, tenk så sprøtt!! Knøttene våre begynner å bli store. :fnise:

Koselig å kjøpe den første babytingen da. :hjerte: Jeg har kjøpt en pysj og en kosekanin, tar det fram innimellom og titter på det og drømmer. :rodmer:

Det gjorde jeg å idag. Føltes ganske stort ut, ikke rart magen er kommet seg litt. :)

Jeg merker at nå i ventetiden fram mot ul så har jeg veldig lyst å høre mer av hjertelyden. Skal til legen denne uken for noe annet, tror dere at jeg får høre om jeg spør pent? :)

Ja, det syns ihvertfall jeg at han bør la deg få lov til. :Nikke: Kjenner jeg hadde hatt lyst til det jeg også, men skal ikke til legen på lenge. Men det hadde vært godt med noen slike livstegn før ul.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ikke dere heller til jordmor før i uke 24? Syntes det er så lenge å vente jeg!! Hele 7 uker til ordinær ul så 6 nye uker til jordmor. Har fått innkallelse til ul nå, men dumme legen har regnet mens termin, så er bare 16+4 da. Selvom han vet jeg var på ul og er mindre på vei! Blir man sendt hjem igjen da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg var første gang hos jordmor sa hun at jeg kunne egentlig få neste time når jeg ville. Men vi satte opp time sånn at jeg er 21 uker da, to uker etter ul. Men hadde jeg behov skulle jeg bare komme før det. Jeg har fått ul ganske seint, er nesten 20 uker da. Syns det er verre å vente lenge til ul når man er så spent på å se lille enn lengre tid til jordmor. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå har jeg kommet hjem fra husmorferie og det var gjort underverker. Så nå er vi i full gang med å pakke og vaske leilighet før visning..Spennende :)

Er det noen her som har bestemt seg for vogn?

Vi hadde bestemt oss for en Mountain Buggy urban jungle, men etter å ha snakket med kusiner som har barn, venninner og mamma så fikk de meg fra den vogna. Den virket faktisk ikke "grov" nok til å tåle både sommer og vinter. Værtfall ikke når man ser på sportsdelen som er liten og smal, det går heller ikke an å heise opp fotbrettet slik at babyen kan ligge flatt. Og siden vi skal gjennom en hel vinter med en baby som er under året så ønsket jeg å ha en vogn der babyen ligger varmt, tett og godt. Og horisontalt :jepp: Også er det litt fint at man kan vende sportsdelen både mot seg og fra seg.

Jeg har mountain Buggy og er HELT uening i det dem har sagt til deg. Den funker over alt og på all slags vær og føre. Jeg fikk novemberbarn sist og var ute å trilla hver dag hele vinteren når det var under -10 da.

Så jeg ville ikke valgt noe annet. Den er så lett å trille og ikke minst ut og inn av bilen. Jeg gikk på en skogstur hvis vi trudde det var en fin grusvei. Det var det absolutt ikke og vi endte med å trille og bære vogna med barn oppi i gjørme og vann. Det hadde man ikke klart med så mange andre vogner :)

Ang. at barnet er fra den som triller har ikke vært noen problem. Lillegutt elsker å se utover og koser seg masse på tur. Babyen ligger helt flatt selv om man ikke kan justere fotbrettet :) Den er lun og god.

Men hver sin smak.

Vi må ha søskenvogn og sender nok opp med mountain buggy eller tfk.

:) Sist gang hadde jeg ul på Ahus også, så ble litt forvirret når jeg fikk brevet bare. Og var dårlig og hormonell og utrykte så fint "neeeeeei, jeg må føde på et lite Alta sykehus!!!". Mens mannen min sa "Om det skulle være, er det jo ikke sånn at Ahus har så voldsomt godt rykte på seg akkurat nå kjære:)". Men ul på Ski og føde på Ahus er supert.

Alta har ikke sykehus... hehe..men en liten fødestue som ikke er beregnet på førstegangsfødende..

Men jeg hadde nok heller foretrukket Alta eller Ahus ;)

:rodmer: Jeg er forlovet :rodmer: Mannen fridde i går kveld! :strix:

Gratulerer så mye :)

Endret av Smørblomst82
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alta har ikke sykehus... hehe..men en liten fødestue som ikke er beregnet på førstegangsfødende..

Men jeg hadde nok heller foretrukket Alta eller Ahus ;)

Jada, var ment som et "jeg vil ikke føde hvor jeg ikke føler meg trygg", og Alta er fjernt for meg, derav kommentaren:). Jeg vil tilbake til Ahus for der føler jeg meg trygg, fødte der sist og ble godt tatt vare på tross komplikasjoner. Jeg er en av dem som aldri ville født på abc eller naturenhet (som de nå har fått på Ahus), tror det kommer av å ha jobbet med barn/nyfødte på sykehus og vil ha kompetansen i umiddelbar nærhet.

Noen som skal føde på naturenhet egentlig? Jeg forstår at andre velger det, altså, og har flere venninner som har født på slike avdelinger og har hatt mye bedre fødsler enn meg.

Nå synes jeg faktisk at dagene begynner å gå i et levbart tempo, herlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jada, var ment som et "jeg vil ikke føde hvor jeg ikke føler meg trygg", og Alta er fjernt for meg, derav kommentaren:). Jeg vil tilbake til Ahus for der føler jeg meg trygg, fødte der sist og ble godt tatt vare på tross komplikasjoner. Jeg er en av dem som aldri ville født på abc eller naturenhet (som de nå har fått på Ahus), tror det kommer av å ha jobbet med barn/nyfødte på sykehus og vil ha kompetansen i umiddelbar nærhet.

Noen som skal føde på naturenhet egentlig? Jeg forstår at andre velger det, altså, og har flere venninner som har født på slike avdelinger og har hatt mye bedre fødsler enn meg.

Nå synes jeg faktisk at dagene begynner å gå i et levbart tempo, herlig.

Ja jeg skjønte det :) Ville bare kommentere siden du nevnte Alta :)

Det er viktig å føde et sted hvor man føler seg trygg. Jeg skal føde på TSS. Jeg hadde hastekeisersnitt sist og vil være der hvor det er god kompetanse i forhold til komplikasjoner ved mor/barn osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fødeavdelinger som fokuserer på "naturlig fødsel". At det ikke skal se/føles ut som en sykehusavdeling, man får ikke epidural der osv. Får tettere oppfølging av jordmor enn på vanlig fødeavdeling. For friske gravide, da de ikke bruker smertestilende medikamenter under fødsel (Abc ullevål). På Ahus er det nå åpnet en jordmordrevet naturenhet i september, men her får man faktisk lystgass f.eks. Hyggelig innredet og tett oppfølging av jordmor.

Endret av Citrus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm. Høres ut som noe for meg det jo. Jeg er lite glad i medikamenter så ønsker å føde så natrulig som mulig. Med vann og akupunktur. For øyeblikket er jeg heldig som kan føde i min egen by og ikke 2t unna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...