Gå til innhold

Styr unna - velværeprodukter vi ikke kjøper igjen og hvorfor

Gjest mari kontrari

Anbefalte innlegg

Jeg har god erfaring med produktene fra REN, men syns ansiktssåpen er lite drøy. Holder i ca 2 mnd´er, til sammenligning med Origins sin som varer i 6 mnd´er og koster ca det samme.

Jeg kan ikke fatte og begripe hvorfor folk elsker Biotherm sin bodylotion (den som lukter sitrus). Sitruslukten er for stram, og jeg syns virkelig ikke den er god på fuktighet.

Jeg har heller ikke god erfaring med den hvite og blå fra Biotherm (den som lukter sitrus), den gjør ingenting for huden min og som du sier ikke nok fuktighet. Derimot elsker jeg den oransje som er for tørr hud, har til gode å finne en annen bodylotion som gir meg like mye fukt uten å bli klissete.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har heller ikke god erfaring med den hvite og blå fra Biotherm (den som lukter sitrus), den gjør ingenting for huden min og som du sier ikke nok fuktighet. Derimot elsker jeg den oransje som er for tørr hud, har til gode å finne en annen bodylotion som gir meg like mye fukt uten å bli klissete.

Den har jeg ikke prøvd! Liten avsporing, men jeg har lagt min elsk på Origins sin bodylotion. Fritt for kjemikalier, myk og deilig hud, og lukter himmelsk (mild lukt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Emmanuelle

Proactive.

Kjøpte det for noen år tilbake siden den lovte å gi jevnere hud.

Jeg har aldri hatt så forferdelig hud i hele mitt liv. Hele trynet mitt stivna, det tørka ut alt som var (enda jeg kjøpte den for tørr hud) og jeg fikk type 15 kviser på 3 dager.

Brukte den en stund siden de sa virkemidlet måtte bruke tid så ansiktet fikk venne seg til det, men etter 8 kraterkviser ga jeg opp.

Har fremdeles mørke arr etter disse kvisene i ansiktet, ikke gøy.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle kjendisene i reklamen har jo fått ekstremt fin hud etter å ha brukt Proactive, så derfor det jo være et fantastisk bra produkt.

:ironi:

Endret av Samaysa
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

REN: God mild rensemelk, MEN ubrukelige fuktighetskremer (altfor lite fukt eller fett) og en hel haug av dårlige ingredienser som ikke gjør noe annet på sikt enn å irritere huden. Verstingen er nok det rose 02 serumet, 500 kroner cirka for å smøre inn huden i cologne, altså sterk parfyme. Ikke bra. Har MYE fra REN, men kjøper ikke noe av det igjen desverre pga sterke allergiske reaksjoner.

Boots No7 tinted moisturizer. Ikke et dårlig produkt, men takk og lov jeg fant ut at hvis det kom en vanndråpe på ansiktet mitt med denne på, så ble området kritt hvitt... Det var bare flaks jeg fant ut av dette på tur med hundene, og ikke en regnværsdag i byen. Så det kjøper jeg ikke igjen.

Dermalogica.... Overpriset noe så inn i hampen for hva man faktisk får, og hvor effektivt det er. Ikke hjelper det at Dermalogica selv er sære på hvem som får selge, og hvordan.. Jeg har vært Dermalogica kunde lenge bare så det er sagt, og ville ikke skrevet dette om de jekket ned prisene betraktelig.

Mineralfoundation på tørre hudtyper... Det blir bare ikke bra. Ihvertfall ikke hvis huden er aldrende. (Når man er typisk tenåring så ser man bra ut selv med akvarellmaling i ansiktet, så det er alltid viktig å ha det i bakhodet når folk anbefaler ting.)

Kommer sikkert på en hel haug etterhvert, det har jo blitt en del i løpet av årene...

Men dette er ihvertfall MINE observasjoner og erfaringer. Så kan andre gjøre hva de vil med det :)

Anonym poster: 7d8d90316159922af0566e4e50066909

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Proactive er helt grusom!! Tenk at jeg falt for det. Bare bullshit.

Inneholder ikke de samme virkestoffene som MD?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nekter å tro at Justin Bieber og Katy Perry soaka trynet sitt i proactive uten å saksøke selskapet. ALLE jeg kjenner som har prøvd det ( 3 stykk) har fått elendige resultater og en hud ilter som et lemen, med selvsagt nye kviser.

Anonym poster: 41db09ce1254431a55b623d7c68815c4

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer litt på om noen har dårlig erfaring med dior på noe sett?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Emmanuelle

Jeg reagerer på de flytende foundationene til både Dior og Lancome, men det er dog det eneste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har prøvd en foundation (husker ikke hvlken) som skulle være så bra for tørr hud, huden min ble enda mer tørr. Har en mascara, Diorshow iconic overcurl som skal gi ekstremt med volum. Jeg kan ikke si det er den beste volummascaraen jeg har hatt, og jeg syns vippene faller litt sammen etter kort tid. Men det er en topp hverdagsmascara som er enkel å påføre, klumper ikke, og er tårefast. Men den holder ikke hva den lover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Skjæra

Garnier BB cream! Jeg har ganske tørr hud, men den ble så blank at jeg måtte bruke papir for å matte ned i ansiktet hele dagen. Så var den skikkelig feit i konsistensen også...

body shop sin concealer var også bare dritt. Den gjorde urenhetene 10 ganger mer synlige.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Inneholder ikke de samme virkestoffene som MD?

Nei, overhode ikke.

Anonym poster: 7dfe68251423d0964f4c1cde19f92832

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dior Diorshow Mascara. Tror jeg betalte 250 kroner for den. Absolutt ikke verdt pengene, og har ikke kjøpt den siden.

Jeg leste overalt at dette skulle være den beste mascaraen, men skal jeg være helt ærlig synes jeg vanlig mascaraer fra MaxFactor osv. er mye bedre. Tror i grunn at produktene egentlig er likedane i forhold til ingredienser, men at Dior pga. navnet kan selge produktene sine for skyhøye priser. Endret av Samaysa
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Nei, overhode ikke.

Anonym poster: 7dfe68251423d0964f4c1cde19f92832

Joda, AHA-syrer er i de fleste kviseprodukter. Men sammensetningen av ingredienser har alt å si.

Anonym poster: 44a72eb9e4bd9deba1ce953c04fdaec6

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte BB-kremen fra Dior i sommer, har aldri vært plaga med urenheter og kviser, men det fikk jeg masse av da jeg brukte denne. Kutta den ut en stund og testet på nytt, og nye urenheter og kviser. Personlig synes jeg neglelakkene til Dior er temmelig oppskrytt også.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den har jeg ikke prøvd! Liten avsporing, men jeg har lagt min elsk på Origins sin bodylotion. Fritt for kjemikalier, myk og deilig hud, og lukter himmelsk (mild lukt)

Takk for tips :) Kanskje jeg burde prøve den ut da. Vet du hvor jeg får kjøpt den (helst i Norge, jeg hater å bestille på nett fra utlandet fordi jeg hater å vente på ting ;) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mariah

Generelt er jeg ikke fan av Bli vakker, har fått gamle og utgåtte produkter fra Bli vakker. Nå kjøper jeg Babor i butikk (dyyrt - men verdt det.) Fikk utrolig kvisete hud av Babor fra Bli vakker og jeg var helt sikker på at hudpleieren min var inkompetent, nå vet jeg bedre. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...