Gå til innhold

Styr unna - velværeprodukter vi ikke kjøper igjen og hvorfor


Gjest mari kontrari

Anbefalte innlegg

Bare Minerals foundation, den gav meg urenheter og dessuten skled den av fjeset mitt, selv med mineral veil og primer (fra samme merke riktignok).

Alle mascaraer fra L´oreal de fungerer bare ikke for meg. Får bare klumpete edderkoppvipper. Andre billigmerker som Max Factor og Maybelline fungerer mye bedre.

Heller ikke fornøyd med mascaraene fra Lancôme som tørker ut på under en måned, og mascaraene fra Helena Rubinstein, som drysser som bare rakkern.

Men mitt verste kjøp noen sinne er uten tvil Classic care beauty fluid fra Olay. Huden min ble knallrød og det svidde noe helt forferdelig. Tok flere uker før huden min ble normal igjen. Har aldri reagert på noen kremer eller sminkeprodukter før denne, og har ganske robust hud, så det er nok best å holde seg unna :opplyser:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mac Studio Fix. Hva er poenget? Får jo ikke opp noe produkt.

Cocealeren til YSL- Den virker rett og slett ikke på meg.

Piz Buin self tanning lotion+colur Dial- Har aldri i mitt liv blitt så skjoldete noensinne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne? http://www.cheapsmel...t.php?id=355003

Jeg elsker den nemlig, og ser ikke hvit ut etter påføring. Er nc20-25.

Anonym poster: 02f3543c8538e97ab28c586070276b0f

Ja den er det. Hvorrdan er det mulig å ikke bli hvit som et lik av denne? Er du fryktelig blek naturlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mascaraene til Lancome er så overhypet. De drysser, klumper og tørker fort inn.

Kjøpte mascara fra et ukjent merke til 4 pund på Boots sist gang og den var langt bedre.

Endret av Katniss
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Armule

Clinique High Impact Curling Mascara. Den gir et veldig greit resultat (dog litt lite volum) og er fantastisk å fjerne (bruker bare vann), men den drysset noe ekstremt etter påføring. Har kjøpt flere for å se om det var snakk om gammel/dårlig tube, men alle var slik på meg.

Edit:

Og generelt alt av hudpleie fra Garnier, Nivea, Clinique, Shiseido ++ - m.a.o. det meste fra både dagligvare, parfymerier og apotek. Prøvde omtrent alt jeg kunne finne for å få bukt med huden min, men ingenting funket og ga meg mer kviser.

Endret av Cervix
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja den er det. Hvorrdan er det mulig å ikke bli hvit som et lik av denne? Er du fryktelig blek naturlig?

Blir ganske hvit når jeg smører den på ja, men den blender seg inn med huden min. Jeg er ikke likblek men ganske lys ja, blir som regel den 2 lyseste foundationen i generelle merker.

Anonym poster: 02f3543c8538e97ab28c586070276b0f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Garnier BB Cream, ja! Brukte den i 2 uker, og huden min har aldri vært mer uren og kvisete. Den holder faktisk ingenting den lover, null dekkevne whatsoever og kviseframkallende så det holder. Styr unna!

Jeg har brukt den i omtrent en månede, og har aldri hatt så mye kviser som nå. Tenkte at det kanskje var noe annet, har aldri tenkt over at det kunne være den! *går på badet og kaster BB-creamen rett i søpla!!!*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vant et produkt her på Kg for ca et år siden. Ble superglad fordi det er ikke så ofte jeg unner meg dyre produkter. Det var en Matis dagkrem. En med sf 30 og som også skal ha en lysnende effekt på pigmentflekker. Problemet er bare at jeg blir hvit som et spøkelse i ansiktet av den. Prøvde å bruke foundation over men var fremdeles like bleik. INGEN kan bruke denne som dagkremen uten å se syk ut, EMO, eller som en snømann. Bruker den av og til på natta på pigmentflekkene, den har ikke hatt noen effekt. Skjønner godt hvorfor KG gav denne bort for å si det sånn......

Hahah, samme her! Vant den også på KG i fjor. Tror jeg brukte den 3 eller 4 ganger, så gikk den rett i søpla. Så ut som et spøkelse. Og den luktet i tillegg helt forferdelig. Nyttet ikke å prøve å dekke over den med foundation, så likevel dødssyk ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må også legge til at jeg bruker MD rens og når jeg tenker over det, har jeg fått mye mer kviser etter at jeg begynte å bruke produktet. Nå har jeg fått en del kviser som er røde og ømme.

Anonym poster: 19962d34badf87d15d4f15db733a7384

MD sine produkter fungerer på den måten. Det blir verre før det blir bedre, hvor lang tid det tar varierer veldig, men har hørt at det er normalt med 1-4 måneder.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Clinique High Impact Curling Mascara. Den gir et veldig greit resultat (dog litt lite volum) og er fantastisk å fjerne (bruker bare vann), men den drysset noe ekstremt etter påføring. Har kjøpt flere for å se om det var snakk om gammel/dårlig tube, men alle var slik på meg.

Seriøst? Det er min store favoritt. Jeg har prøvd mange andre mascaraer etter jeg begynte med denne for noen år siden, og jeg vender alltid tilbake. Det er jo ikke en volum mascara, men den gir greit med volum med et par strøk. Tørker fort, og varer hele dagen uten at man skal være redd for regn. Tåler alt, og som du sier, fantastisk lett å fjerne med varmt vann. Man opplever ting forskjellig ja :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Armule

Seriøst? Det er min store favoritt. Jeg har prøvd mange andre mascaraer etter jeg begynte med denne for noen år siden, og jeg vender alltid tilbake. Det er jo ikke en volum mascara, men den gir greit med volum med et par strøk. Tørker fort, og varer hele dagen uten at man skal være redd for regn. Tåler alt, og som du sier, fantastisk lett å fjerne med varmt vann. Man opplever ting forskjellig ja :)

Ja, skulle virkelig ønske den funket! Men allerede fra første strøk drysset den, og som linsebruker er det ufattelig irriterende. Brukte den dog en stund, og den tålte alt. Selv sykkelturer i Tromsø i verste snyfåkk. Men drysse, det skulle den.. :P

Endret av Cervix
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, skulle virkelig ønske den funket! Men allerede fra første strøk drysset den, og som linsebruker er det ufattelig irriterende. Brukte den dog en stund, og den tålte alt. Selv sykkelturer i Tromsø i verste snyfåkk. Men drysse, det skulle den.. :P

Æsj, det var jo dumt! Har du prøvd Kanebo 38? Den fungerer på samme måte, tåler alt. Den funka ikke på mine vipper, men kanskje den funker på dine? Må kanskje ha primer for å få volum. Ellers må man vel over på vannfast :)

En mascara som gir supervolum uten å klumpe/drysse, er Diorshow extase, helt fantastisk på volum!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahah, samme her! Vant den også på KG i fjor. Tror jeg brukte den 3 eller 4 ganger, så gikk den rett i søpla. Så ut som et spøkelse. Og den luktet i tillegg helt forferdelig. Nyttet ikke å prøve å dekke over den med foundation, så likevel dødssyk ut.

Klarte ikke kaste den som sagt, bruker den på natta på pigmentflekker. Er snart tom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest BabyBlue

Jeg har brukt Bare Minerals foundation i noen måneder nå, og jeg kan ikke si at jeg er så fornøyd med dekkevnen og syns ikke resultatet blir så jevnt heller. Nå den siste måneden har jeg fått masse hvite "nupper" på haken som IKKE vil gå bort, får bare mer og mer.... Jeg bruker concealer fra Bare Minerals til å dekke over kvisene - kan disse produktene være årsaken til at jeg får så uren hud? Hvilken foundation anbefaler du til en med senstitiv hud, i så fall?

Anonym poster: 19962d34badf87d15d4f15db733a7384

Nå er foundation litt skummelt å anbefale siden folk kan reagere på det mest, men om det er mineralfoundation du er ute etter kan jeg anbefale deg å unngå alt som inneholder bismuth. Og siden du har sensitiv hud kan det kanskje være en ide å unngå ting som inneholder mye av uttørkende ingredienser? Som alcohol denat f.eks. Flytende foundation inneholder ofte mineraloljer, noe som tetter igjen porer og kan gi nuppete og kvisete hud. Så om det er langt oppe på ingredienselista, så styr unna... Anbefaler deg å stoppe å bruke BM i noen uker for å se om du får noen bedring, for det kan absolutt være det som gjør at huden din reagerer : ) Sjekker alltid ingredienselisten på ting som skal være på huden over lengre tid, og bare minerals inneholder så mange fyllestoffer at det er en selvfølge at mange med sensitiv hud reagerer på det.

Hvis du skal kjøpe foundation her i Norge kan det være lurt å rett og slett spørre om en prøve som du kan teste over en uke eller noe. Å finne foundation til vanskelig hud kan fort bli dyrt om man kjøper og feiler hele tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å anbefale foundation er veldig vanskelig, ja. Jeg reagerer for eksempel på veldig mye, men jeg får ikke urenheter, jeg blir bare eventuelt rød og kløende. Min hud er supersensitiv og tidvis dehydrert, men er veldig glad i noen flytende foundations fra Chanel, Dior og Kanebo. Muligens folk kan få urenheter av disse, men jeg kjenner mange med sensitiv hud som bruker foundation fra disse merkene. Vi er dog alle slike som ikke trenger mye dekkevne, så kanskje 'tykkere' flytende foundations er lettere å reagerer på.

Anonym poster: 10bf18aab4bf25ed2a16a1a08912e31b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom på en til! Jeg kjøpte flytende foundation og kompaktpudder fra Make Up Store da de åpnet filial på Byporten. Første gang i mitt liv jeg har funnet perfekt fargematch (ingenting er lyst nok..), men gleden var heller kortvarig. Etter ca. 3-4 dager begynte ansiktet mitt å hovne opp som bare dét, huden ble flammete og sår, og til slutt kunne jeg dra av det øverste hudlaget ++. Tror jeg aldri har opplevd noe så jævlig, det var helt ubeskrivelig vondt. Det var så ille at jeg nesten endte opp på akutten, men mamma visste heldigvis råd. Kjøper aldri noe fra Make Up Store igjen. :snurt:

Endret av Strixvaria
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Har du provd Dr Hauschka sin foundation? Uten alle kjemikalene, lett men samtidig greit dekkende, gir fin gloed :)

Takk for tips! Jeg bruker nå La Roche-Posay fra apoteket, den gir meg ikke uren hud, så forhåpentligvis varer det. Har brukt den ganske lenge nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom på en til, et mineralpudder fra Art Deco. Husker ikke det eksakte navnet, men det gav meg hvertfall flammete, rød hud som svei godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 måneder senere...
Gjest Errata

Drar opp igjen denne for å "avbefale" Jason Naturals sin liksom-beroligende fuktighetskrem med 84% aloe vera siden jeg reagerer på denne (er ikke allergisk mot ren aloe vera, så det er noe annet), Yes to cucumbers sin fuktighetskrem som liksom skal være for sensitiv hud, men som får meg til å reagere på samme måte som Jason sin.

Også er jeg skuffet over Clinique sin stay-matte foundation - den tørker ut kinnene mine men ser fortsatt blank ut over kvisene på haken, og jeg mistenker at de blir flere etter de dagene jeg har brukt sminke.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...