Gå til innhold

Styr unna - velværeprodukter vi ikke kjøper igjen og hvorfor


Gjest mari kontrari

Anbefalte innlegg

Jeg bruker BareMinerals, og merker litt av det samme. Men har ikke sett en sammenheng- før evt nå. Hva bruker du nå? Jeg vil prøve en annen og sjekke dette selv...

Anonym poster: 0f713f570e5c48d6587b3c80920d256f

Jeg gikk over til å bruke Diorskin Forever foundationen, den er flytende men jeg liker den veldig godt. Har ikke reagert noe på den hvertfall. :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Cevita

Skriver under på garnier sin bb-creme!

Den lyseste var alt for mørk (les: gul) for meg, huden min ble kjempevond og etter noen minutter så jeg veldig solbrendt ut i hele ansiktet (knall rød!) den gikk rett i søpla!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Origins A Perfect World Antioxidant moisturizer With White Tea skulle ifølge damen jeg kjøpte den fra være "rent fukt" for huden. Jeg ønsket en fuktighetskrem som ga masse fukt til min tørre, fuktfattige hud. Resultatet var at jeg måtte bruke MASSE, og likevel ble huden min tørr og fæl. Kremen kostet over 300 kr, noe som hadde vært greit dersom den var drøy i bruk, men jeg måtte stadig smøre på nytt fordi huden ble så tørr og stram.

Jeg har slutta aa kjope kremer uten aa faa en tester som varer 5-6 dager, saa jeg er sikker paa at den passer. Origins Have a Nice day har jeg hatt veldig godt hell med naar det gjelder fukt, kanskje den kunne vaere noe for deg? I tillegg er det lite som gir huden mer fuktighet enn flytende omega 3. Merker stor forskjell paa naar jeg ikke har tatt det paa en stund og naar jeg tar jevnlig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min leppeskrubb fra Lush har jeg hatt siden tidlig i vår, og den er fortsatt like fin. Har aldri hørt om at den har tørket inn for noen, så pussig! Det er rimelig kjipt.. :forvirret:

Jeg kjøpte Glögg (Lush) en gang, for jeg elsker den "julelukten" av kanel etc., og den luktet himmelsk i dusjen.. men jeg luktet gammel mann etterpå (!!). Vet ikke hvordan jeg skal beskrive det, men det var rett og slett jævlig. Den ekle lukta satte seg i hele leiligheten min, i gardiner, i klær etc. Tok flere måneder å få bort lukta. Den såpa kjøper jeg definitivt ikke igjen. Holder meg til Happy Hippy :happy:

Jeg har også prøvd meg på en selvbruner fra Garnier (flasken er sånn mørkeguloransj-ish), og fikk heftige allergiske reaksjoner etterpå. Leggene mine var flammete og vonde i en uke etterpå :snurt:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stimulash.. det virker som alle som har prøvd den får utrolige vipper av den men jeg har brukt min hver kveld i 12 uker nå, uten å se resultater:-( buhu..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bodyscrub og bodybutter fra Boots i Brazilian nut. Meget søt lukt, på nippen til (svært) kvalmende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjøpte meg en ansiktsmaske fra Lush, med blåbær. Den stivnet noe så inni hampen, og jeg måtte pille av blåbær med neglene tilslutt........passe sår og rød hud etterpå! Ironien er at den skulle være for sensitiv hud... :gjeiper:

Kjøpte og en shampo fra Lush, et slags såpestykke, den var heller ikke noe bra. Ikke skummet den og håret ble skikkelig tungt. Og den luktet litt intenst.....

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velvet touch - til å fjerne dunet over lippene. Første gangen brukte jeg nok litt for mye kraft, ble illrød og flasset. Gav det en sjanse til, og var ekstremt forsiktig, men allikevel sviende rød. Gikk rett i søpla.

Garnier BB cream - fikk fin farge og jevnet ut bra hos meg, men fikk masse kviser! Tok et opphold før jeg prøvde igjen, men med samme resultat. Kjipe greier.

The falsies, mascara fra Maybelline - klumpete på vippene, og blir svart under øynene utover dagen.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mew12

Foundation fra Tikei - helt håpløs! Tørr og kakete, veldig vanskelig å legge.

All selvbruning fra loreal - ORANSJE!!

Essie baselakk "grow stronger" - null effekt, selv etter bruk i flere uker

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maria_Marihøne

Så rart at mange reagerer på garnier BB cream. Jeg har veldig ømfintlig hud, men reagerer ikke i det hele tatt, så den bruker jeg nesten hvert dag. Jeg kan være enig i at den er litt for mørk og glinsende, men jeg bruker et lysere matt pudder utenpå, og da blir resultatet veldig fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så rart at mange reagerer på garnier BB cream. Jeg har veldig ømfintlig hud, men reagerer ikke i det hele tatt, så den bruker jeg nesten hvert dag. Jeg kan være enig i at den er litt for mørk og glinsende, men jeg bruker et lysere matt pudder utenpå, og da blir resultatet veldig fint.

Jeg reagerer på veldig mange slike produkter, og foundations. Ikke bare de billigere produktene, men også dyrere merker. Håpet jeg ikke skulle med denne, for den var super ellers nå om sommeren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BabyBlue

Bare minerals foundation, fikk masse nupper av den!

Må være det mest opphypede produktet jeg noengang har prøvd. Selv da jeg prøvde den som 13 åring, uten erfaring med sminke whatsoever, skjønte jeg aldri helt hva folk elsket med det. Nå inneholder det bismuth i tillegg da, noe jeg reagerer ganske kraftig på.

Det er en av de første mineralfoundationene som kom på det norske markedet, noe jeg tror er den eneste grunnen til at den fremdeles har kult status :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg reagerer på veldig mange slike produkter, og foundations. Ikke bare de billigere produktene, men også dyrere merker. Håpet jeg ikke skulle med denne, for den var super ellers nå om sommeren.

Har du provd Dr Hauschka sin foundation? Uten alle kjemikalene, lett men samtidig greit dekkende, gir fin gloed :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tidssone

En boks med neglelakkfjernerservietter som jeg kjøpte på Lindex. Med jordbærlukt. Fatter ikke at jeg ikke skjønte at det måtte være en miss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vant et produkt her på Kg for ca et år siden. Ble superglad fordi det er ikke så ofte jeg unner meg dyre produkter. Det var en Matis dagkrem. En med sf 30 og som også skal ha en lysnende effekt på pigmentflekker. Problemet er bare at jeg blir hvit som et spøkelse i ansiktet av den. Prøvde å bruke foundation over men var fremdeles like bleik. INGEN kan bruke denne som dagkremen uten å se syk ut, EMO, eller som en snømann. Bruker den av og til på natta på pigmentflekkene, den har ikke hatt noen effekt. Skjønner godt hvorfor KG gav denne bort for å si det sånn......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

- "Mineralfoundation" fra Maybelline. Fikk utrolig mange kviser av denne.

- Aroma Cleanse cleansing milk og toner fra Decleor. Jeg har fet hud, men disse gjorde huden fetere og gav meg mange urenheter.

- Lancome Hypnose mascara. Klumper, drysser og tørket ut øyenvippene mine.

- Glominerals sin oil free foundation. Gav meg mange kviser, skjoldet seg og ved den minste dråpe vann på huden så rant den av. Ble veldig blank utover dagen.

- "Oil control" Facial cleanser fra MD. Etter å ha prøvd denne i 7 måneder ble bare huden min verre og verre, og hadde alltid masse kviser og var ofte rød etter å ha brukt det produktet. Ble for sterke syrer for min hud, noe som gjorde at ble den irritert og produserte mer urenheter. Fjernet også sminke veldig dårlig, selv om det står at den fjerner alt.

Kan hende disse produktene funker for mange, men huden min har vært ganske fet med en del urenheter, og jeg reagerer på mange "kvisefremkallende" ingredienser. Listen finner dere her: http://www.caryskincare.com/acnecomedogeniclist.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vant et produkt her på Kg for ca et år siden. Ble superglad fordi det er ikke så ofte jeg unner meg dyre produkter. Det var en Matis dagkrem. En med sf 30 og som også skal ha en lysnende effekt på pigmentflekker. Problemet er bare at jeg blir hvit som et spøkelse i ansiktet av den. Prøvde å bruke foundation over men var fremdeles like bleik. INGEN kan bruke denne som dagkremen uten å se syk ut, EMO, eller som en snømann. Bruker den av og til på natta på pigmentflekkene, den har ikke hatt noen effekt. Skjønner godt hvorfor KG gav denne bort for å si det sånn......

Denne? http://www.cheapsmel...t.php?id=355003

Jeg elsker den nemlig, og ser ikke hvit ut etter påføring. Er nc20-25.

Anonym poster: 02f3543c8538e97ab28c586070276b0f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må være det mest opphypede produktet jeg noengang har prøvd. Selv da jeg prøvde den som 13 åring, uten erfaring med sminke whatsoever, skjønte jeg aldri helt hva folk elsket med det. Nå inneholder det bismuth i tillegg da, noe jeg reagerer ganske kraftig på.

Det er en av de første mineralfoundationene som kom på det norske markedet, noe jeg tror er den eneste grunnen til at den fremdeles har kult status :P

Jeg har brukt Bare Minerals foundation i noen måneder nå, og jeg kan ikke si at jeg er så fornøyd med dekkevnen og syns ikke resultatet blir så jevnt heller. Nå den siste måneden har jeg fått masse hvite "nupper" på haken som IKKE vil gå bort, får bare mer og mer.... Jeg bruker concealer fra Bare Minerals til å dekke over kvisene - kan disse produktene være årsaken til at jeg får så uren hud? Hvilken foundation anbefaler du til en med senstitiv hud, i så fall?

Anonym poster: 19962d34badf87d15d4f15db733a7384

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brukt Bare Minerals foundation i noen måneder nå, og jeg kan ikke si at jeg er så fornøyd med dekkevnen og syns ikke resultatet blir så jevnt heller. Nå den siste måneden har jeg fått masse hvite "nupper" på haken som IKKE vil gå bort, får bare mer og mer.... Jeg bruker concealer fra Bare Minerals til å dekke over kvisene - kan disse produktene være årsaken til at jeg får så uren hud? Hvilken foundation anbefaler du til en med senstitiv hud, i så fall?

Anonym poster: 19962d34badf87d15d4f15db733a7384

Må også legge til at jeg bruker MD rens og når jeg tenker over det, har jeg fått mye mer kviser etter at jeg begynte å bruke produktet. Nå har jeg fått en del kviser som er røde og ømme.

Anonym poster: 19962d34badf87d15d4f15db733a7384

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...