Gå til innhold

Styr unna - velværeprodukter vi ikke kjøper igjen og hvorfor

Gjest mari kontrari

Anbefalte innlegg

Nyfrelst på iHerb bestilte jeg Hugo Naturals, Mango & Sweet Orange Body Butter. Jeg har tørr hud og leggene mine suger vanligvis til seg alt av body lotion og body butter, men ikke dette. Det ble liggende som en feit film utpå hele kroppen, og da det enda ikke viste tegn til å trekke inn etter en halvtime gikk jeg i dusjen og vasket av alt. I tillegg luktet den veldig søtt og kvalmende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest strykebrett

Har forsøkt mange ganger å få en selvbruning fra He-Shi til å funke, men det bli skjolder uansett hva jeg gjør. Andre selvbruninger jeg har prøvd har ikke blitt sånn, så tror ikke det er jeg som gjør noe feil. Peeler alltig først etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foundation fra Chanel. Brukte nesten 400 kroner på en såkalt ordentlig fundation, men fikk urenheter og rød hud. I følge hudpleieren min kommer det av at også eksklusive merker tilsetter ingredienser som ikke er bra for huden.

Nei, jeg sverger til mineralmakeup.

Endret av Aqua
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Flott tråd, men ser ikke helt vitsen med å skrive inn et produkt uten å skrive hvorfor man bør styre unna...

Hva får noen ut av at jeg skriver "Foundation fra Chanel" ?

Anonym poster: b4d2c57a8ecd9adac27b9f4650113b9a

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Selvbruner fra Jane Iredale. Hadde store forventninger til denne, men ble dessverre skuffet. Fikk overhodet ikke noe farge, annet enn rødhet etter påføring. Huden så i tillegg grusom ut dagen etter (store porer etc.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tigress

Eg har i grunnen gjeve opp all dyr sminke, eg synest ikkje dei er særleg betre enn Vita-merkene. Eit undantak er Urban Decay, som verkeleg har bra augeskugger, men som ein til gjengjeld ikkje får kjøpt i Noreg... Eg hadde ein Maybelline-foundation som var like bra som ein Clarins, og maskaraene frå MF og Maybelline synest eg er betre enn dei dyraste eg har kjøpt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg har i grunnen gjeve opp all dyr sminke, eg synest ikkje dei er særleg betre enn Vita-merkene. Eit undantak er Urban Decay, som verkeleg har bra augeskugger, men som ein til gjengjeld ikkje får kjøpt i Noreg... Eg hadde ein Maybelline-foundation som var like bra som ein Clarins, og maskaraene frå MF og Maybelline synest eg er betre enn dei dyraste eg har kjøpt..

Har du prøvd primer under øyenskyggen?

Det skal visstnok gjøre at all øyenskygge sitter bra.

Endret av Samaysa
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tigress

Har du prøvd primer under øyenskyggen?

Det skal visstnok gjøre at all øyenskygge sitter bra.

Har prøvd, men dårleg augeskugge sit framleis dårleg i høve til dei bra. I tillegg så synest eg flytande eyeliner sklir når ein brukar primer, og eg trur ikkje primeren er dårleg, det er Urban Decay sin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest grenlandstuppa

No zit Sherlock (hele pakka med rens, toner og krem) fra Bliss blir aldri kjøpt igjen. Nå sliter jeg ikke med kviser, men med fet hud, og det kan godt være derfor jeg reagerte så. Jeg prøvde i to omganger og fikk så og si byller med rød, tørr hud og noe som så ut som brannsår begge gangene. Tok over 2 uker å få normal hud igjen også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øyenskyggene fra Bodyshop. De sitter dårlig og er vanskelige å påføre.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maybelline er et drittmerke.

Mascaraene har håpløse koster og en ekkel, klissen konsistens.

Leppestifter og glosser tørker ut leppene.

Neglelakker har en ekkel finish.

Bare Minerals får all hud som ikke er perfekt til å se mumifisert ut.

Produktene fra REN er stort sett ikke mer behagelige i bruk eller mer effektive enn Spenol (og ja, jeg har prøvd Spenol :fnise: )

Og ja, en type foundation fra Dr Brandt som skulle gi helt perfekt hud. Det var sparkel! Kittsparkel! Utrolig ekkelt!

Endret av Løvetanten
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tea Tree nattserum og rens fra The Body Shop.. huden min ble sår og rød.

Dr. Brandt produkter som en hudpleier mente var sååå bra.. Riktignok før jeg hadde vett til å lese litt mer om hudpleie FØR jeg bruker mye penger på en gang. SYRE for huden, rett og slett helt grusomt.. !

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

no.7 sin bb krem er bra,fikk en fra garnier igår da som jeg prøvde nå netopp ,men etter jeg leste det her er det bare å glemme å bruke den:) gikk rett for å vaske den bort ..hmm

Noen av dere som bruker no.7 ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Renseserien fra Clinique. Huden ble illrød og stram og blank på samme tid, kan ikke fatte hvorfor folk skryter produktene i sky.

Som 16-åring med huden full av kviser, brukte jeg 1100 kr av de hardt opptjente sommerjobb pengene på den 3 step serien mot kviser. Med det hyggelige resultatet at huden min begynte å blø, fordi produktene var så harde.

Det som tok knekken på kvisene mine var Diane p-piller, helt gratis var det også.

Anonym poster: 62ae5bc473d2aff058ecc3e87f95393c

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Maybelline er et drittmerke.

Mascaraene har håpløse koster og en ekkel, klissen konsistens.

Leppestifter og glosser tørker ut leppene.

Neglelakker har en ekkel finish.

Bare Minerals får all hud som ikke er perfekt til å se mumifisert ut.

Produktene fra REN er stort sett ikke mer behagelige i bruk eller mer effektive enn Spenol (og ja, jeg har prøvd Spenol :fnise: )

Og ja, en type foundation fra Dr Brandt som skulle gi helt perfekt hud. Det var sparkel! Kittsparkel! Utrolig ekkelt!

Hvilke produktter hadde du fra REN?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilke produktter hadde du fra REN?

Har prøvd 4 dagkremer (fikk masse prøver fra en venninne) for normal til tørr hud.

Alle var ekle.

Hudvasken var også ekkel. Luktet godt men hadde konsistens som tynn, klumpete gelè.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har god erfaring med produktene fra REN, men syns ansiktssåpen er lite drøy. Holder i ca 2 mnd´er, til sammenligning med Origins sin som varer i 6 mnd´er og koster ca det samme.

Jeg kan ikke fatte og begripe hvorfor folk elsker Biotherm sin bodylotion (den som lukter sitrus). Sitruslukten er for stram, og jeg syns virkelig ikke den er god på fuktighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vil bare si at de fleste "BB creams" produsert i vestlige land ikke er det samme som de ekte koreanske merkene. De du får kjøpt her i Norge er vanlige tinted moisturizers som har vært på markedet i årevis, i motsetning til BB cream som er et relativt nytt produkt (som er mer enn fuktighetskrem med farge).

Er ikke overrasket over at folk har dårlige erfaringer med Garniers såkalte "BB cream".. :)

Anonym poster: 2b9734fb8fc66275821afb96edb6db43

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...