Gå til innhold

Drømmerens drømmeri!


Drømmeren

Anbefalte innlegg

Ingen pergo, ingen EL tester! ellers vært lite aktive denne måneden så det er tvilsomt at det skal ha skjedd noe denne mnd! ;) sambo har vært å fått medisin og fått fortalt at den ikke skal ha noen innvirkning på hans fruktbarhet. hadde han vært dame så hadde det vært noe, men ikke ettersom at han er mann. tror faktisk at jeg kjente EL denne mnd. på sd 13 istedet for 16. veldig spent på å se om TR kommer!

vært travelt den siste tida! endelig ferdig i sykehuspraksis! som ble avsluttet med en liten FEST! :) nå blir det to uker på skolebenken før det blir ny runde med praksis! tjoho! ikke lenge igjen til bachelorskriving, litt mer praksis, muntlig forsvaring av bachelor og så forhåpentligvis FERDIG sykepleier!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er veldig spent om dagen.. skal ha TR på besøk ila denne uka, men litt usikker på når. det var i går to uker siden jeg kjente masse murringer og minnet veldig om EL. så nå venter jeg bare! Ikke noe synlige tegn til TR i allefall. sjekket nøye i dag tidlig og ingenting. kom på skolen og det rusket og rev i alt der nede akkurat som det gjør ved TR, kom meg på do og dyttet i en tampong. hadde ikke kommet noe da heller. kom hjem og i god tro trodde at TR hadde kommet, men NEI! jeg har ikke sett noe tila enda! å d irriterer meg! har hatt slike "tak" med murringer og rivinger i hele dag. BAH! det er helt umulig at vi kan ha blitt gravide denne mnd! :sengekos: EN gang noen dager før jeg tror jeg har hatt EL! så nå får'a bare se å komme!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Adeline*Jouvin

Ah! Skjønner hva du mener! Det er helt utrolig hvordan kroppen kan spille slike puss av og til! (sett at TR kommer snart,da :) )

Du vet ikke når den egentlig skal komme?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah! Skjønner hva du mener! Det er helt utrolig hvordan kroppen kan spille slike puss av og til! (sett at TR kommer snart,da :) )

Du vet ikke når den egentlig skal komme?

Når jeg har gått på pergo har jeg hatt sykluser på 30/31 dager, så TR skal egentlig komme i morgen eller fredag. har jo ikke tatt pergo denne mnd. og på grunn av ekstra hektiske dager giddet jeg ikke å teste med EL tester eller tempe. startet med temping, men det varte fire dager toppen! det var ikke noe for meg. (sovne med tempmålet i) kremt. er jo fryktelig dumt at jeg ikke testet. nå vet jeg jo ikke om jeg har hatt EL eller ikke.. men er ganske sikker på at jeg kjente den! har resept på provera om :kosteskaft: ikke kommer snart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå må serriøst :kosteskaft: komme snart! det kniper sånn at jeg blir helt tussete!! testet i dag bare for å sjekke. og resultatet var som jeg visste det ville være :) er 15-17 dpo i dag så nå tror jeg :kosteskaft: har slått seg vrang! tror nok det blir en tlf til gyn på mandag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det ser ikke ut til at TR har tenkt å komme.. i morgen ringer jeg gyn!

Har hatt to laaaange dager på skolebenken! gleder meg til å ut i praksis igjen nå på mandag! da blir det 5 uker med praksis, eksamen den 20 desember og så JULEFERIE til 7. Januar!! JUHU! har ikke noe planlagt jobbing i jula, men det kan jo hende det blir ei vakt i ny og ne :) alle monner drar! Det er ikke noe tvil om at det er trangt økonomisk når man har ei fast inntekt og studielån å dekke utgiftene med.., men det blir bedre! :) Enda får vi bare ta en måned av gangen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Snakket med en hyggelig sykepleier på gynekologisk poliklinikk her i dag. skal være sendt et brev for et par dager siden. Ikke fått det enda, men regner med det kommer i løpet av de neste dagene. ikke fått snakket med gynekologen enda. men han skal ringe meg i løpet av dagen. maange spørsmål. Det sykepleiern kunne fortelle meg var at i brevet stod det at om jeg ønsket henvisning til St.Olavs måtte jeg ta kontakt. Så da ser det ut til at d kan bli litt reising! vet jo ikke hvor lang ventetid det er for å få komme dit heller. blir spennende å se. blir også spennende å se hva herr. gynekolog har å si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest roseduft

Hei! :) Der var du ja!

Da har jeg lest gjennom dagboken din, og her skal jeg sannelig følge med videre.. :)

Ser ut for at dere rett og slett "bare" har gått glipp av el dine? Hvertfall de sisste to gangene.....

Men dersom din kjære ikke har testet seg for sine svømmere, så kanskje det spiller inn en vesentlig del for å få ditt egg befruktet..?

Du går fremdeles å venter tr denne pp..?

Hvordan var dine sykluser før pergo? Og kjører du på med pergo hver mnd..?

Kommer bivirkningene dine mens du tar kuren, eller i dagene etter?

Jeg fikk hvertfall beskjed av min gynekolog om å ta pause mnd mellom hver pergo, med tanke på å bli overstimuert, og at en pergo kur henger igjen neste mnd også, slik at en får el da uten en kur.....

Du tar enkel dose ja?..

Ha en fin dag :) Spennende å høre hva gynekolog har å si ja :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! :) Der var du ja!

Da har jeg lest gjennom dagboken din, og her skal jeg sannelig følge med videre.. :)

Ser ut for at dere rett og slett "bare" har gått glipp av el dine? Hvertfall de sisste to gangene.....

Men dersom din kjære ikke har testet seg for sine svømmere, så kanskje det spiller inn en vesentlig del for å få ditt egg befruktet..?

Du går fremdeles å venter tr denne pp..?

Hvordan var dine sykluser før pergo? Og kjører du på med pergo hver mnd..?

Kommer bivirkningene dine mens du tar kuren, eller i dagene etter?

Jeg fikk hvertfall beskjed av min gynekolog om å ta pause mnd mellom hver pergo, med tanke på å bli overstimuert, og at en pergo kur henger igjen neste mnd også, slik at en får el da uten en kur.....

Du tar enkel dose ja?..

Ha en fin dag :) Spennende å høre hva gynekolog har å si ja :jepp:

Nå går jeg og venter på TR ja. ikke tatt pergo denne måneden. før pergo hadde jeg ikke hatt TR på over ett år på grunn av manglende eggløsning. fikk først en 10 dagers kur med provera for å få en blødning og så begynne med pergo. har brukt pergo i tre sykluser rett etterhverandre. og ser nå at hos meg henger ikke pergo igjen neste syklus. (som sagt, venter på tr). ikke vært så aktive denne pp da vi har slitt litt med motivasjonen. men tydelig at jeg ikke har EL uten "påvirkning". i forhold til bivirkninger så hadde jeg noen da jeg tok selve kuren, men også noen etter. var veldig mye kvalm, trett og feber aktig når jeg tok kuren. etter så var det masse murringer, stikkinger i bryst og livmor. har tatt enkel dose alle tre gangene da jeg også har fått påvist eggløsning alle gangene. tror nok neste steg her er å få testet sambos sæd. han er revmatiker og det sies at det som har en revmatisk sykdom naturlig bruker lengre tid på å få barn. hvorfor vet jeg ikke. medisinen han får for det skal ikke ha innvirkning på hans sædkvalitet/kvantitet.

ikke hørt noe fra gynekologen enda, men har fått brevet. det står rett og slett at han anbefaler henvisning til st. olavs fertilitetsseksjon for ivf. hadde vært kjekt å fått hørt fra han! har masse spørsmål som jeg føler at jeg IKKE får svar på igjennom seks setninger i et brev. lurer jo veldig på om det ikke finnes noe annet vi kan prøve. kjenner at jeg ikke er heelt klar for ivf!

hyggelig at du stikker innom! :) jeg tar imot "besøk" flere ganger jeg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oh My LOrd! første hele økta med Jillian Michaels ripped in 30 er gjennomført og jeg trodde virkelig jeg skulle dø!! er meget spent på morgendagen! prøvde meg i går også, men måtte slutte av litt for tidlig. hadde jeg ikke gjort det hadde jeg mest sansynlig gått i gulvet.. :P skal ikke si at jeg er kommet igang, meeen det er en begynnelse!! :) klapp på skuldra til meg selv! flink, flink!

tar kveld her nå. Sambo har enda ikke kommet hjem fra jobb. jeg gidder ikke sitte oppe å vente. har ventet helt siden han egentlig skulle vært færdig på jobb. kl.15.30..... *sinna* det eneste positive er at det medfører litt ekstra kroner i kassen! veldig stramt budsjett denne mnd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest roseduft

Trodde det var ett krav at mannen måtte sjekke sæden sin før en evnt pergo-kur..

For det har jo ingen hensikt for damen i forholdet som tar pergo, dersom hans svømmere ikke duger......

Håper dere finner utav det, og at det ikke må bli ivf med en gang......

Leste en plass om en annen kur, som er noe like pergo, bare at statistikken der viste at flere kvinner faktisk ble gravide ! Husker selvfølgelig ikke hva denne kuren heter da..men er tablettform tror jeg..

Kanskje det kunne vært noe, og ville hjulpet på vei mot spiren :)

Håper uansett det ordner seg for dere.. Du er flink som har vært på trening idag :jepp:

Ny mnd, nye muligheter! Jeg heier på deg! :duskedame:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Adeline*Jouvin

Leste en plass om en annen kur, som er noe like pergo, bare at statistikken der viste at flere kvinner faktisk ble gravide ! Husker selvfølgelig ikke hva denne kuren heter da..men er tablettform tror jeg..

Kan det ha vært Letrozol/ Femar? Den har ganske gode resultater. Og i motsatt til Pergo, gjør letrozol slimhinnen tykkere slik at sjansen for at den sitter er litt større. Men har skjønt det slik at det ikke er så veldig utbredt i norge. Jeg var heldig å fikk prøve. Så du kan jo høre med legen din da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest roseduft

Kan det ha vært Letrozol/ Femar? Den har ganske gode resultater. Og i motsatt til Pergo, gjør letrozol slimhinnen tykkere slik at sjansen for at den sitter er litt større. Men har skjønt det slik at det ikke er så veldig utbredt i norge. Jeg var heldig å fikk prøve. Så du kan jo høre med legen din da?

Ja, det kan ha vært det :jepp:

Fynket det for deg, bedre enn pergo..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Æsj.. kjedelig med overtid.. Men mindre kjedelig med litt ekstra i kassen:)

Ha en god natt! Sov søtt:)

Ja, råkjedelig!! han var ikke hjemme og i seng før klokken var 00.30! da hadde han jobbet siden 07.30 på morgenen!

Trodde det var ett krav at mannen måtte sjekke sæden sin før en evnt pergo-kur..

For det har jo ingen hensikt for damen i forholdet som tar pergo, dersom hans svømmere ikke duger......

Håper dere finner utav det, og at det ikke må bli ivf med en gang......

Leste en plass om en annen kur, som er noe like pergo, bare at statistikken der viste at flere kvinner faktisk ble gravide ! Husker selvfølgelig ikke hva denne kuren heter da..men er tablettform tror jeg..

Kanskje det kunne vært noe, og ville hjulpet på vei mot spiren :)

Håper uansett det ordner seg for dere.. Du er flink som har vært på trening idag :jepp:

Ny mnd, nye muligheter! Jeg heier på deg! :duskedame:

Jeg har også hørt at det er et krav, men har ikke vært nevnt hos verken fastlege eller gynekolog! det er jeg selv som har pushet sambo til å dra til sin fastlege for å få gjort det! det medfører jo henvisning, venting, venting, venting, time på et sykehus som er to timer unna for å avlevere.. nå har jo vi ei jente fra før så det skal jo i teorien være noe som funker! ;)

som du sier! NY måned! nye muligheter!!

Kan det ha vært Letrozol/ Femar? Den har ganske gode resultater. Og i motsatt til Pergo, gjør letrozol slimhinnen tykkere slik at sjansen for at den sitter er litt større. Men har skjønt det slik at det ikke er så veldig utbredt i norge. Jeg var heldig å fikk prøve. Så du kan jo høre med legen din da?

Har jo lest at du går på letrozol og er jo veldig nysgjerrig på det! leste litt i felleskatalogen om medikamentet og ble egentlig litt forundret. der står det at det brukes i forbindelse med brystkreft hos postmenopausale kvinner eller noe i den duren! (masse faguttrykk i den der boka altså!)

Snakket akkurat med gyn. pol. igjen. ikke hørt noe fra gyno. så da måtte jeg ringe igjen. han var ikke der i dag så da må det vente til over helga. jaja. hva er nå tre dager til i den store sammenhengen. har så masse spørsmål! lurer jo fælt på om det ikke er annet å gjøre enn å starte med ivf med en gang! kjenner på at jeg ikke er heelt klar for det enda! Vi har jo klart det på den naturlige måten en gang tidligere! føler meg litt som en kasteball. nei, dette gikk ikke så da må du videre.. BAH! syting!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Adeline*Jouvin

Har jo lest at du går på letrozol og er jo veldig nysgjerrig på det! leste litt i felleskatalogen om medikamentet og ble egentlig litt forundret. der står det at det brukes i forbindelse med brystkreft hos postmenopausale kvinner eller noe i den duren! (masse faguttrykk i den der boka altså!)

Ja, det stemmer. Vet ikke selv helt hvordan det egentlig funker, men det er i allefall en del hormoner i medikamentet som gjør at det fremskynder el. Funket ypperlig for meg :) Er i allefall verdt et forsøk!

Det er veldig frustrerende å bli "kastet" frem og tilbake som det der. Heldigvis har jeg enda bare en enkelt person å forholde meg til, men kjenner til frustrasjonen din :/

Du får bare pepre de med spørsmål når du får muligheten til det:) Håper det er snart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det stemmer. Vet ikke selv helt hvordan det egentlig funker, men det er i allefall en del hormoner i medikamentet som gjør at det fremskynder el. Funket ypperlig for meg :) Er i allefall verdt et forsøk!

Det er veldig frustrerende å bli "kastet" frem og tilbake som det der. Heldigvis har jeg enda bare en enkelt person å forholde meg til, men kjenner til frustrasjonen din :/

Du får bare pepre de med spørsmål når du får muligheten til det:) Håper det er snart!

Ja, jeg kjenner at jeg ikke kommer til å gi meg så lett enda! skal spørre om Letrozol også! Sambo leste på nett i dag om at Norges første prøverørsabarn hadde også fått prøverørsbarn. Snakket litt om at vi syntes det virker til å ha blitt litt lett for få henvisning til prøverør og at det er gyno som ikke utforsker særlig mange alternativer før det blir gjort. altså, det er kjempebra at de som virkelig trenger det får det! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Adeline*Jouvin

Helt enig! Hadde jeg fortsatt gått til min gamle gyno, hadde hun sikkert begynt med noe sånt også. Så synes absolutt leger burde prøve ut litt ting før de tar den "kjappe" løsningen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...