Gå til innhold

Forhold 2.0: developer's notes (et nerdebryllup)

Pingting

Anbefalte innlegg

Jeg vet ikke helt enda. Jeg liker egentlig tanken på at J-man skal stå og vente på meg (kanskje fordi han er så flink til å komme sent, så jeg er vant til å måtte vente på ham? :ler:). Men vi har jo sett hverandre før på dagen og tatt bilder og sånt, så det blir jo ikke helt det samme. Så kanskje vi går opp sammen? Eller så er det jo en mulighet å gå opp med mamma... Det er ikke kjempeviktig kjenner jeg, vi finner nok ut av det :)

Jeg har jo en lignende bakgrunn som deg, som du vet, og har og et anstrengt forhold til en del av slekten - så jeg og T gikk opp midtgangen sammen. Det føltes trygt og godt å ha en kjent armkrok å holde seg fast i mens vi ruslet opp til dommerfullmektigen :)

Vi gjorde det slik at alle var på plass først, så satte forloverne seg på stolene sine, og så kom vi tuslende til hardingfeler som spilte en tradisjonell bryllupsslått fra der T kommer fra. Det var koselig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg fåkke lov av J-man til å sette Råkkenroll fiskeboll-forkle på ønskelista! :snurt:

1800271_2.jpg

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ting man gjør på en lørdag: bestemmer seg for å velge alkoholfri drikke til hovedretten. Hvordan gjør man det? Ved å lage noe som ligner på hovedretten og å kjøpe tre typer drikke, selvfølgelig! Er man matnerd, så er man matnerd. :nigo:

Hjortekrone, risotto med champignon, traktkantarell og kantarell, og sautert spinat med sprøstekt spekepølse med trøffel.

9533834558_769e31dc35.jpg
(bedriten bildekvalitet fra mobilen og jeg er dårlig på å legge opp mat sånn fænsischmænsi. Men jeg er i det minste, sånn i all ydmykhet, en jævel på å kokkelere!)
Så. innmari. mett.
Godsakene fikk følge av:

9531074985_76d4293958.jpg
- Balholm eple- og blåbærmost
- Vår eple-, kirsebær- og aroniamost
- Innigo moredel morelljus
(og en brown ale)
Innigo er verden kuleste selskap. De lager jus av utsortert frukt fra proffe produsenter. Altså ting som normalt ville blitt kastet pga skjønnhetsfeil, uten at det er noe annet galt. Navnene på justypene sjarmerer meg i senk: Surplomp (syrlig plommejus), Flekkfryd, Pærekjær, Råtass og altså Moredel. Og bakpå flaska står det "Best før, og ikke så verst etter [holdbarhetsdato]".
Men den passa ikke så godt til hjort. Balholm og Vår andre gjorde det. Vår aller best. Selvfølgelig, den var jo dyrest.
I morgen må jeg vaske opp en helsikes masse glass.
Og sånn går nu dagan.
Endret av Pingting
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:spise: Er det mulig å komme på restemiddag?
Ikke for å ta fokuset bort fra den fantastiske middagen, men.. MORELLJUS!

Jeg har ønsket meg det siden jeg var en jentunge. Og nå kan man kjøpe det :hoppendeglad: Hvor får jeg tak i det?

Morelljus! Ahhh.. Kjenner saligheten strømmer på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nomnom! :sikle: Den der Vår-mosten, er det Tine sin? Det var liksom det eneste som dukket opp på google. Jeg hører ordet kirsebær jeg, og da SKAL jeg smake. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen utsalgssteder i nærheten :grine:

Mon tro om jeg klarer å overtale de til å sende til meg. Ser de har det i Vinje. Der tror jeg de også har Heimebaka flatbrød frå Morgedal. Det er det beste flatbrødet i hele verden! Hvis dere ikke har prøvd det før, så anbefaler jeg det på det sterkeste. Jeg må ringe til VInje :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fåkke lov av J-man til å sette Råkkenroll fiskeboll-forkle på ønskelista! :snurt:

1800271_2.jpg

Dermed er det jo innlysende hva J-man får til jul, eller?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

<ut av feriemodus>

Direkte inne fra badestrand langt fra Norge:

1) PingTing du blir nydelig.

2) Dere andre damer, skal vi spleise på KåGe presang - type forkle? ;)

3) PingTing - jeg blir så uendelig glad når noen har sansen for å sette mat og drikke godt sammenslå en helhet selv om det er alkoholfritt. Det må ikke være clausthaler og cola - der clausthaler er en akseptabel om enn lettvint løsning, mens cola er dødssynd.

4) Skjoldmøy er en luring,

</ut av feriemodus>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nomnom! :sikle: Den der Vår-mosten, er det Tine sin? Det var liksom det eneste som dukket opp på google. Jeg hører ordet kirsebær jeg, og da SKAL jeg smake. :fnise:

Det er fra Sunniva (som jo igjen er en del av Tine). Kjøpte den på polet, men har sett den på meny også!

Ingen utsalgssteder i nærheten :grine:

Mon tro om jeg klarer å overtale de til å sende til meg. Ser de har det i Vinje. Der tror jeg de også har Heimebaka flatbrød frå Morgedal. Det er det beste flatbrødet i hele verden! Hvis dere ikke har prøvd det før, så anbefaler jeg det på det sterkeste. Jeg må ringe til VInje :danse:

Flatbrød er nommenom! :hjerte:

Dermed er det jo innlysende hva J-man får til jul, eller?

:ler:

<ut av feriemodus>

Direkte inne fra badestrand langt fra Norge:

1) PingTing du blir nydelig.

2) Dere andre damer, skal vi spleise på KåGe presang - type forkle? ;)

3) PingTing - jeg blir så uendelig glad når noen har sansen for å sette mat og drikke godt sammenslå en helhet selv om det er alkoholfritt. Det må ikke være clausthaler og cola - der clausthaler er en akseptabel om enn lettvint løsning, mens cola er dødssynd.

4) Skjoldmøy er en luring,

</ut av feriemodus>

Gi deg, ikke KG i ferien! Husj med seg! *misunnelig på strandliggeren*

Takk! Og ja - det er viktig for oss at alle skal få et godt alternativ, uansett om de drikker med eller uten alkohol. Vi skal jo ha alkoholfritt øl og mineralvann på menyen i tillegg. Men vi setter grensa ved alkoholfri vin. :eeeh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Neferet

:daane: Morelljus...??? :daane: litt til... Vil ha nååååååå!!! (selv om den ikke passet til hjort, så tror jeg den er veldig god sånn generelt eller...?)

Maten så forresten også helt nydelig ut!! :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Anubiel

Har sniklest denne dagboken noen dager nå og steike! Du kommer til å få et fantastisk bryllup - steampunktstilen er råkul :)

Vi skal ha samme fotograf, så håper du legger ut noen bilder så jeg får sett hvordan han fotograferer et steampunk-inspirert bryllup!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...