Gå til innhold

Forhold 2.0: developer's notes (et nerdebryllup)


Pingting

Anbefalte innlegg

Folkens, kan dere synse noe om noe veldig viktig, kanskje det viktigste med hele bryllupsdagen?

...kake!

:nigo:

*kopiere innlegg fra bryllupsforumet*

Prøver å se over kakebordplanene våre. Er litt usikker på om det er nok kaker, og om det er variert nok.

Vi blir en 50-55 gjester, og jeg er VELDIG bestemt på at det skal være mye å velge i også for person nr 55 som forsyner seg. Bittesmå kakebord som tømmes helt er for dumt. Samtidig så vil vi jo ikke at det skal bli så mye til overs at det blir umulig å få spist det opp. Det kommer alle mulige slags folk, så vi prøver å kombinere tradisjonelle kaker og moderne fancy greier.

På lista så langt:

Bryllupskake, porsjonskaker o.l.:

  • bryllupskaka: pasjonsfruktmoussekake til 58 pers
  • multekrem og rosetter/rosettbakkels
  • hjemmelagde lefser, 55 stk
  • små brownie-posrsjonskaker med kaffsmørkrem, 55 stk
  • fruktsalat
  • makroner, 60 stk

Kaker i normal størrelse

  • bløtkake 1: bringebærfyll
  • bløtkake 2: tyttebærfyll (høres sært ut, men er moderns spesialitet og innmari godt)
  • rom-kake (sukkerbrød med melisglasur og romkrem)
  • suksessterte
  • eplekake
  • en kake til (ei venninne som har sagt hun kan lage, vet ikke hvilken type enda)

Herlighet, det ser sinnssykt mye ut når jeg lister det opp sånn. :ler:

Er det nok? Ville du savnet noe her? Er det for mye? Ville du fått valgproblemer? Æææææh!

Jeg tror vi har greie alternativer for de med de vanligste allergiene og intoleransene? (er ikke mange slike blant gjestene, men vet det kommer en med nøtteallergi, to med laktoseintoleranse og ei med glutenintoleranse)

Endret av Pingting
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

En ostekake og/eller noe med sjokolade kanskje...? :sikle: Eller hva med denne, som kombinerer begge deler? Den er helt fantastisk! :jepp: (Dårlig gjort med dette kakesnakket btw!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Daenerys

Hun med glutenintoleranse, er hun veldig sensitiv? Jeg er det, og jeg tror jeg kunne spist fruktsalat om det ikke var en eller annen skummel saus, makaroner og eventuelle kaker uten mel. Husk å sette de som er uten gluten et stykke unna de andre, og at kakespader aldri må byttes :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tekola

Vi hadde en haug med boller i bryllupet vårt, og det var det mange som satte pris på. For det er søtt, men ikke megasøtt, så det er en fin avveksling :jepp:

En frisk ostekake er jo alltids nam, om du kjenner noen som er flinke!

Og så hadde vi litt smågodt (yngste gjest var 14 og happy for det), chips og nøtter. Det gikk overraskende mye av det også :jepp:

Ellers så må jeg bare si at jeg gleder meg svært til å være dokurv i bryllupet ditt, altså! :nigo:

Endret av Tekola
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, ostekake tror jeg må til. Men den oppskriften tør jeg ikke åpne :daane:

Usikker på hvor sensitiv hun er, men det kan jeg jo få undersøkt. Fruktsalaten tenkte vi uansett å ha naturell, og servere hakket sjokolade og mammas hjemmelagde kløversirup (som saus) ved siden av. Så får folk ordne selv. :)

Tips er notert! Vi tenkte også å ha små skilt som det står på hva kaka er og hva den inneholder (eller rettere sagt ikke inneholder). Så er det enkelt for folk å finne ut. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Daenerys

Skilt er genialt, det ville i alle fall jeg satt utrolig stor pris på :) Er flaut å alltid måtte finne ut hvem som har lagd kaka, og deretter spørre om det er mel eller ikke i den. Pluss i boka :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå måtte jeg sjekke gjestelista. Vår yngste gjest er 25! :ler:

Salt snacks har vi også tenkt å ha! Ellers er det litt vanskelig med logistikken med disse kakene. Jeg skal lage brownies og har nok å gjøre ellers før bryllupet, å kjøpe mange kaker blir så dyrt, mamma skal lage endel kaker, og svigermor er ikke en bakeperson. Så jeg lurer litt på hvor den ostekaka skal komme fra - men jeg synes vi burde ha en. :P ...og jeg får meg liksom ikke helt til å be noen om å lage for oss heller. Unntatt en kompis av oss som lager verdens seriøst beste eplekake. Han kan godt gi den i stedet for bryllupsgave. Vi blir evig takknemlige. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glutenfrie brownies kanskje? Serverte denne nylig, og til og med de som kan spise gluten forsynte seg med mer enn et stykke :) Dog kan eplemosen med fordel dobles

Edit: nå ser jeg at du allerede skal lage brownies... Ops! :)

Hva med banansjokoladekake??! :spise: Alle oppskriftene er melke- og glutenfrie :nigo:

Endret av Alyah
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Spør noen utvalgte venner om de kan ta med kake.

Vi laktoseintolerante stuper rett i sjokoladekaken og ... Eh ... Hva skal dere andre ha?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forøvrig glemte jeg å dele bilder av hanskene som havnet i "men-i-ville-helvete-det-der-skjer-bare-ikke-kategorien. Jeg elsker Etsy og eBay, men gudbedremeg så mye stygt det finnes der ute.

Søndagsunderholdning.

*sjenker seg en Haandbryggeriet Dark Horizon"

il_570xN.482220036_hcev.jpg

"Jeg er tom for ideer til nye hansker. Alt vi har av materialer er den tutuen, og de gamle gardinene til bestemora mi. Veeeent nå litt..."

$T2eC16F,!zcE9s4g0uVlBR3WOnG5Gg~~60_3.JP

"Tina angret på at hun hadde gått på fylla på Panduro. Først hadde hun ramlet overende i limhylla. Så i strass-avdelinga. Det var en dårlig dag."

il_570xN.471770877_r6mj.jpg

"For bruden som gjerne skulle gått enda litt mer i ett med bryllupskaka"

il_570xN.298100627.jpg

"Tante Magda hadde ikke funnet seg selv og sin egen livmor helt enda, men hun fikk ihvertfall strikket et par fine hansker mens hun lette."

il_570xN.420192834_czv8.jpg

"Nurse! Scalpel!"

il_570xN.411334966_ez5j.jpg

"AHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAjegkanikketroatdereviljegskalværemodellfordetgreieneherHAHAHAHAHAHAHAHA"

il_570xN.425437727_4np8.jpg

"No comment. Just... no."

il_570xN.480576982_j1x6.jpg

"Du er ikke ånkli brud før hanskene dine spyr tyll"

il_570xN.397695032_9ec1.jpg

"Jeg gjentar: spyr tyll"

$T2eC16Z,!ysE9sy0i2WDBRwL0rDoRw~~60_12.J

[kommentar fjernet grunnet overdreven bruk av obskøniteter]

couture-bridal-gloves-ivory-wedding-glov

Jeg... æh...

*dropper ølen, tar seg en whisky*

Endret av Pingting
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Blondie65

Dagen derpå hansker. De spyr tyll. (Nei iPad ikke tull, tyll).

Og eh altså dypdykkerten i lim og strasshyllen kunne jo fungert kanskje muligens. Bestemors gardiner og greier derimot.

Og de siste de manglet alt: stil, fasong, moderasjon, vett. Kan det være at vedkommende er en frysepinn med komplekser for små hender?

Endret av Blondie65
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Neferet

:skratte: Det var jammen festlig å få et innblikk i de helt uaktuelle alternativene også. Noen ganger lurer jeg på om folk bare glemmer å tenke, eventuelt bruke øynene de har fått tildelt... :ler:

Og kakebordet :daane: Jeg hadde nok fått problemer med å velge, men det er ingen negativ ting! Og takket være deg har jeg nå lyst på alt som finnes av kaker før kl 08.30 på en mandag..... :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja til sunnmørsk kakebord!!! Det vil vel sånn ca si ei halv rund kake pr person :opplyser:

Jeg tror du har dekt kakebehovet med lista di jeg :jepp: men HVOR er Kvæfjordkaka?

Kvæfjordkake, suksessterte, mor(mors) spesialbløtkake og sjokoladekake er like viktige som bryllupskaka må vite.

*løper og gjemmer meg så jeg slipper å se stygge hansker*

Du skal ha de cufflinksa du veit!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Oooh eller en pavlova! :nigo: men Kvæfjordkake er godt da. Det er jo gulrotkake også.. Og dronningens juvel...

Akk, hvorfor blir jeg aldri invitert i bryllup :daane:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man KAN ha både Kvæfjordkake og Pavlova, altså. Jeg har prøvd! :jepp:

Endret av Skjoldmøy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Jeg smakte snickerskake i dag, spesialoppskrift uten krem. 1,5 bokser peanøttsmør, karamell og sjokolade på toppen.

Nam.

Eller, jeg spiste et bittelite stykke, noe større stykke og jeg hadde også spydd tyll.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Man KAN ha både Kvæfjordkake og Pavlova, altså. Jeg har prøvd! :jepp:

Når det gjelder kaker så er det OG som gjelder, ikke eller,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...