Gå til innhold

Forhold 2.0: developer's notes (et nerdebryllup)


Pingting

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Har laga hårpynt! :nigo:

9657873302_0faf967a6d.jpg

Vaskeposenetting?

Skal dere ha nålebindingsnåler i dokurven? :sjokkert: FANTASTISK! Jeg har akkurat lært meg nålebinding! *sniker seg med i bryllupet*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klo: Sikker? Det ser så mye mykere ut.

Du er ikke alene om det. Strikking må jeg lære hver høst når jeg tar det fram igjen :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er helt sikker på at vaskeposene mine er i god behold! :ler: Tyll kan være veldig mykt og fint det og altså, det brukes jo som slør. :)

ellers støtter jeg ideen om lembas, men jeg håper det ikke gir gjestene ideen om at de ikke skal få noe annet å spise!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er inne på noe der.... Sikker på at det ikke heter noe annet da? Hvorfor henger jeg meg opp i dette i det hele tatt? :vetikke:

Hva med nymotens lembas? Snurrings :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Vi bruker fredagskvelden på å øve på brudevalsen.

...les: sitter på sofaen, drikker whisky og ser på dansevideoer på Youtube.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelp, to og en halv uke igjen! :bond: Jeg er litt lei nå. Lei av at ting må gjøres fordi di MÅ GJØRES, og ikke fordi jeg har lyst. Jaja - det er fortsatt gøy også. Gleder meg, jeg. Og gleder meg til å ha mer fritid til andre ting etter bryllupet. Win-win :)

Planen for borddekorasjonene er så og si ferdig. Vi har kost oss fælt med å finne på ting. Med fare for å spoile det litt for eventuelle gjester som stikker innom dagboka, så må jeg fortelle (folk som skal i bryllupet kan jo eventuelt DRITE I å lese videre).

Vi spiller mye på vitenskap/oppdagelse-ideen. I grunnen kommer middagsbordet til å se ut som skrivebordet til en gal vitenskapsmann. :ler: Vi leier hvite duker gjennom lokalet. Oppå dem skal vi ha løpere laget av boksider som dette: (laget av verdens snilleste og flinkeste forlovere)

tumblr_lvwk7lfMU01qeoxexo1_500.jpg

Som blomster skal vi ha papirroser lik disse, også laget av boksider:

il_340x270.457177170_fwh6.jpg

Og de skal stå i reagensrør/glasskolber/målebegre som jeg får låne av ei venninne.

Bordkortene er et kapittel for seg selv. Selve kortene blir ikke så superspennende, de ligner på adresseetikettene vi hadde på konvoluttene (brun bakgrunn, et barokkornament i gylne farger, og navnet i en enkel sans-font). Men kortholderne! Åh, holderne! I tråd med gale vitenskapsmenn, så har vi kjøpt inn masse små glassflasker som ser ut som medisinglass eller noe fra en lab. Også har vi laga etiketter selv, med masse nerdete referanser. Og fylt dem med masse rart.

Seee!

9756764793_2b80bf43c9.jpg

Vi har laga 11 forskjellige:

9756764133_95e1c86c29.jpg

Wonderflonium (Dr. Horrible's Sing-Along Blog): sukker og glitter

Midi-Chlorian (Star Wars): teriyakisaus

Unobtainium (brukt i masse sci-fi og t.o.m. ingeniørfag og kjemi, sist jeg så det var i Avatar. Møkkafilm, btw.): bakepulver

9756763783_9f4d4f9264.jpg

Mithril (Ringenes herre): glittersukker

Oxytocin (ekte kjemisk stoff som har blitt kalt "kjærlighetshormonet"): gurkemeie

Star Dust (stjernestøv, kan være hva som helst. Men vi er jo veldig glad i Stardust-filmen): glitter

Tylium (Battlestar Galactica. De som kjenner til det: seee, jeg har kutta av hjørnene!): røkt salt

9756487152_2f58c5491b.jpg

Polyjuice Potion (Harry Potter): vann med konditorfarge

Athalas (Ringenes Herre): tørkede urter

Adamantium (X-men): sølvkuler (sånne av sukker)

Miraculix' Magiske Styrkedråper (Asterix og Obelix): rapsolje

Også skal alle kortene festes til korken med sånne stang-ting-greier.

9756697564_16d52f5554.jpg

Best av alt? Vi brukte rundt 250 kr på flasker. Etikettene er vanlig printerpapir, skrevet ut hjemme. Og alt innholdet er ting fra kjøkkenskap og andre skap. Med andre ord ble det ikke så himla dyrt.

Er SÅ fornøyd med dem! Forhåpentligvis kan de funke som en samtalestarter også. Wheeeee!

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Herregud! Noe så fantastisk! Kjenner misunnelsesmonsteret krype innom. Jeg vil og være med!

Jeg tror det der er de eneste bordkortene jeg mer enn gjerne ville tatt med hjem igjen :rodmer:

Og løperen.

Og blomstene

Og dokurvene

Og brudekjolen

Og... ALT!

Endret av Soleklart
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aww, takk!

Jeg ser jo at dette begynner å bli bra. Sånn på utsiden ihvertfall. Alt mulig stæsj og pynt er jo poengløst om stemninga ikke er på plass og folk ikke har en trivelig kveld. Det er hundre ganger viktigere. Men jeg tror jammen meg at vi skal få til det også! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Blondie65

Herregud! Noe så fantastisk! Kjenner misunnelsesmonsteret krype innom. Jeg vil og være med!

Jeg tror det der er de eneste bordkortene jeg mer enn gjerne ville tatt med hjem igjen :rodmer:

Og løperen.

Og blomstene

Og dokurvene

Og brudekjolen

Og... ALT!

Ameeeeeeeeeeeen ... !!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow, så flotte og gjennomtenkte bordkort! Et lite forslag: om det er noen av gjestene som er mer enn gjennomsnittlig interessert i en av de nevnte filmene/seriene osv., kan jo de prioriteres til å få akkurat det glasset. (Men det hadde du sikkert tenkt på allerede...?)

Dr. Horrible FTW

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow, så flotte og gjennomtenkte bordkort! Et lite forslag: om det er noen av gjestene som er mer enn gjennomsnittlig interessert i en av de nevnte filmene/seriene osv., kan jo de prioriteres til å få akkurat det glasset. (Men det hadde du sikkert tenkt på allerede...?)

Dr. Horrible FTW

Takk for tips, vi har allerede vært innom tanken ja. Og det omvendte: hvilke glass kan vi "kaste bort" på de av gjestene som ikke kommer til å skjønne bæret uansett. Gamle tanter og sånt :ler:
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...