Gå til innhold

Desperate kvinner som mister ungdommen gjør jo nesten hva som helst for å beholde ungdommen...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er hønngammel siden jeg har passert 50. Har du noe forslag til hvordan man sminker ansiktet til en som meg? Og hvordan synes du jeg bør gå kledd? Kan jeg bruke mascara og leppestift? Kan jeg ha fargerike klær?

Eller bør jeg gå i mørkeblå skjørt, hvit bluse med en kledelig cardigan over? Og perlesmykker?

Hei! - Jeg har mørkeblå maxiskjørt, hvit bluse med cardigan over og perlesmykker, og jeg er 25. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei! - Jeg har mørkeblå maxiskjørt, hvit bluse med cardigan over og perlesmykker, og jeg er 25. :fnise:

Da er det på tide å slå seg mer løs. Sånne ting kommer langt senere:)

Anonym poster: dd53850fe62996669189318e82ae8b00

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det på tide å slå seg mer løs. Sånne ting kommer langt senere:)

Anonym poster: dd53850fe62996669189318e82ae8b00

Vel. Skjørtet har splitt, blusen er "gjennomsiktig" og hælene høye. Så jeg ser da ikke så tantete ut! Bare syns det var artig med måten klesskapet mitt ble beskrevet på. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel. Skjørtet har splitt, blusen er "gjennomsiktig" og hælene høye. Så jeg ser da ikke så tantete ut! Bare syns det var artig med måten klesskapet mitt ble beskrevet på. :fnise:

Slik du spesifiserer antrekket ditt er nok dette langtfra det jeg hadde i tankene. Ingen splitt, gjennomsiktig bluse og høye hæler her nei!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne kanskje din snille sønn hjelpe meg med mobil og databruk, også? Jeg kan tasse rundt i filttøflene mine så jeg ikke forstyrrer ham. Han skal få portvin av meg. Det er det beste jeg har å by på. Mine sønner bor milevis unna, skjønner du. Jeg er helt alene jeg, buhuuu :( .

Han kan sikkert hjelpe deg også. Men du må regne med at det blir en stund til, siden min evne til nyinnlæring er relativt svekket, slik at dette vil ta tid. Mot juletider kan vi vel kanskje forvente at jeg mestrer dette nye med disse mobiltelefonene og denne internetten.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Jeg er tidlig i 20-årene, så det er en liten stund til jeg bikker over de 30.

De på 30 er på tidlig-dinosaur-stadiet, så derfor har jeg ikke nevnt 30-åringene.

Anonym poster: a2000c773be17aab50a020f61ebdffd2

Det kommer til å gå dritfort skal jeg si deg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Han kan sikkert hjelpe deg også. Men du må regne med at det blir en stund til, siden min evne til nyinnlæring er relativt svekket, slik at dette vil ta tid. Mot juletider kan vi vel kanskje forvente at jeg mestrer dette nye med disse mobiltelefonene og denne internetten.

Godt at man kan få hjelp til både klesvalg og intrikate dataspørsmål her hos alle de fremmelige ungdommene.Og jeg som har svevet i den villfarelsen at sms bare var et dekknavn for kgb .

Nå starter jeg rullatoren og tar meg en tur på senteret. Særlig.

Laughing out loud :lillesky:

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det antrekket der passer ingen med mindre mann har underkjole! i ingen alder passer det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har alle sett disse damene som TS snakker om. Som noen påpekte tidligere i tråden, så er det ikke alle som har noen stilsans overhodet og som derfor kler seg i det moten dikterer, men dette gjelder jenter i alle aldre.

Som hauggammal kjerring vil jeg som flere andre gjerne påpeke TS´ jevnaldrenes latterlige overforbruk av sminke og ofte også selvbruning/solarium.

Jeg blir lykkelig i mitt gamle hjerte hver gang jeg ser en ungjente som lar den fine glatte huden sin få slippe lag-på-lag med foundation, pudder, bronzer, rouge osv.

Det ser helt forj***** ut med det tykke laget med sparkel, den tunge øyensminken, edderkoppbein-øyevipper (alt.løsvipper) i dagslys...

Kudos til TS om hun kler seg tekkelig og kledelig, spesielt om hun klarer å la være å ødelegge det friske unge utseendet sitt med for mye sminke.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

(Den store utbredelsen av dette må da være et særnorskt fenomen? Ser sjeldent like mange i utlandet.

Da har du ikke være i USA, England eller Italia tydeligvis. :filer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Laughing out loud :lillesky:

Jøsses - det var jo samme forbokstavene som i Lots of love. Nei dette skjønner jeg ikke. :biggrin: :biggrin:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Buddy

Vi som har vokst opp med mote-mas og om hvor viktig det er å kle seg riktig osv har nok en litt annen oppfatning enn deg (og andre) som har vokst opp i en annen tid der mote og klær og lignede ikke var viktig.

Anonym poster: a2000c773be17aab50a020f61ebdffd2

Og jeg er ganske overbevist om at du og dine såkalte motevenninner hadde hatt godt av å se litt til de som vokste opp i denne andre tida du henviser til, så kanskje dere hadde lært ett og annet MER viktig enn dustete kles og motediller :frustrert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Over førti...

Jøsses - det var jo samme forbokstavene som i Lots of love. Nei dette skjønner jeg ikke. :biggrin: :biggrin:

Hehe, dette minner meg om den historien om hun som sendte melding til slekta :" bestefar er død, lol "

Hun ble visst temmelig flau da hun fikk høre den riktige betydningen av forkortelsen..... Meldingen fikk jo en litt annen betydning enn påtenkt :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jøsses - det var jo samme forbokstavene som i Lots of love. Nei dette skjønner jeg ikke. :biggrin: :biggrin:

Ikke jeg heller.

ROFLMAO :bolledeig:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er glad man kan være den man vil og kle seg i det man vil jeg.

Tenk så kjedelig om alle skulle sett like ut :overrasket:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Æh, jo da, ser for meg middelaldrende kvinner bruke uttrykk som "yo", "ass", "esse", "lzm", "åssen", "hipt", "cash" osv.... :fnise:

Anonym poster: a2000c773be17aab50a020f61ebdffd2

Ord man begynte å bruke som ung henger nok i selv om man passerer 40. Så modererer man seg vel litt, men det er ganske merkelig å tro at 40-åringer skal forandre språket sitt og at de ikke skal la seg påvirke av språket rundt seg. Tror TS glemmer at vi er alle først og fremst mennesker.

En annen ting TS glemmer, er at dårlig smak er dårlig smak uansett om man er 20 eller 40. Jeg ser med mild overbærenhet på 20-åringene som kler seg trashy, horete og latterlig. Og jeg ser med mild ovenbærenhet på 40-åringer som kler seg slik. Så er det slik at noen bærer stygge klær bedre enn andre, dette har vel først og fremst med kroppsfett, holdning og muskelmasse å gjøre. En dvask 20-åring ser verre ut enn en slank og trent 40-åring uansett hva de har på seg.

En siste ting TS ser ut til å glemme er at det er 40-åringene som har kjøpekraft. 20-åringene bor hjemme hos disse "tragiske 40+ åringene" og veldig mange av de hippe 20-åringene snylter på de tragiske 40-åringene.

De fleste 40-åringer kler seg moderne og bra. Så har man noen som kler seg usmakelig, men de er i mindretall i forhold til usmakelige 20-åringer syns jeg.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Belle Gunnes

Typisk 20-åring i dag
http://thechive.files.wordpress.com/2010/10/douchette-trashy-girls-4.jpg

Typisk 40-åring i dag
http://gfx.dagbladet.no/pub/artikkel/4/47/476/476123/MXA_858_1157682620_1157682636.jpg

Ja huff disse hønngamle kjærringene på 40 år er virkelig klare for gamlehjem og fotformsko.

 

 

 

 

 

img-tags fjernet

Bond, forumansvarlig

Endret av Bond
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hannee

Hva jeg synes er pent og ikke spiller ingen rolle. Jeg mener at folk kan få kle seg og se ut som de vil, så lenge det ikke er til skade for andre. Jeg hadde heller reagert hvis en person gikk med blod rennende nedover kroppen, hadde hakekors tatovert i panna eller gikk med en t-skjorte med bilde av døde barn. Det hadde vært noe annet, men samtidig, hvis personen ikke hadde skadet noen, hvem er jeg til å fortelle hvordan personen skal kle seg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 år senere...

Nå er det tre år siden jeg startet denne tråden. Leste igjennom denne igjen og kan bare konstatere at jeg ikke hadde skrevet slik i dag som jeg gjorde den sommerdagen for tre år siden. 

 

Og ja, det betyr at oppfatningen fra den gangen er hakket mer moderert og langt mer nyansert. Jeg står fortsatt inne for deler av innholdet, men ikke alt, ettersom jeg har fått en annen oppfatning siden sist. Selv om det er veldig mange 40-åringer som ser ganske trashy ut i et krampaktig forsøk på å holde på ungdommen, er det mange andre som "eldes" med stil og klasse. Det har også noe med at 40-åringer generelt er mer tryggere og har bedre selvbilde enn mange 20-åringer har og det gjenspeiles på holdningen. 

 

Så, ja, det kan se ut til at jeg er blitt mer nyansert siden sist.

 

Og nei, dette var ingen tulletråd, slik enkelte trodde, det var en oppriktig mening som jeg hadde, om enn satt veldig på spissen.

 

Og denne tråden kan godt slettes. 



Anonymous poster hash: 5e6cc...0df
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...