Gå til innhold

Cola til middag

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er jeg den eneste som synes brus med smak ødelegger smaken av middagen..? Godt til typisk dagen derpå middag men det er jo ikke hverdagskost.

Anonym poster: 5bd4ed0df33eb23e05e90be7258662c9

Nei, det er jo alment kjent blant folk som er over gjennomsnittet opptatt av mat.

Jeg drikker aldri brus til mat, og faktisk aldri brus til noen anledning overhodet. Vin derimot... :sjarmor:

Anonym poster: c7ba8d302c2d04a8e5d55aa89a1d7b6c

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Gjest Kaxxy
Skrevet

Hvorfor til fisk?

Mener du hvorfor ikke til fisk? Eller... Mente at her i huset er det vanlig med brus til middagen, men ikke om vi har fisk til middag :P usj hahaha

Gjest Corto Maltese
Skrevet

En fam. setter seg til middagsbordet. To voksne og to tenåringer.

Mor setter frem automatisk frem 2 flasker (a 1.5 liter) på bordet.

Jeg observerte hvor mye cola de klarte å drikke.

Mor er 36 år. Mor er overvektig, ungene på veg tl å bli det.

Jeg fryser på ryggen. Er det vanlig å drikke cola til middag??

Dette har de gjort i mange år. Utrolig hva voksen folk klare å presentere.................

Anonym poster: 3147caa96963815b60601056df55d137

Folk kan drikke hva de vil til middag.

Personlig drikker jeg bare vann til middag. Men om folk drikker Cola eller en annen brus hva så er dette virkelig noe og bry seg om ?

• Liker 4
Gjest Uanonymbruker
Skrevet

Jeg visste ikke at det var vanlig å drikke brus til middag før nå jeg. Drikker dere det til frokost og kveldsmat også?

Er det det dere er vokst opp med hjemmefra?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Er jeg den eneste som synes brus med smak ødelegger smaken av middagen..? Godt til typisk dagen derpå middag men det er jo ikke hverdagskost.

Synes også smaken av cola/brus generelt ødelegger det jeg spiser. Unntaket er da nachos som ikke kan fortæres uten cola i mine øyne ;)

Til middag er vann/vin/øl en vinner! Er oppvokst med saft, men skjønner ikke hvordan jeg greide drikke det søte skvipet, men man var vel barn osv. Hadde -aldri- servert cola til mine egne barn hver eneste dag til middag.

Anonym poster: 2de808056f936541a4ef22be062c8c4d

• Liker 1
Gjest Loverdose
Skrevet

La nå folk få drikke hva de vil. Det er ikke ditt problem. Hold deg de sunne greiene dine du og ikke bland deg borti andre personers matvaner.

• Liker 2
Skrevet

Hender nok at jeg drikker brus til maten, og synes det er helt greit. Kommer jo ann på om du drikker ett glass, eller en 1.5l flaske. Men kjenner at jeg blir ganske så irritert når små unger får brus i tåteflaske eller at de enda er for små til å ta sånn høvlig fornuftige valg. Når man er 4-5 år er det for så vidt greit å få brus, så lenge det ikke blir for mye.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Jeg visste ikke at det var vanlig å drikke brus til middag før nå jeg. Drikker dere det til frokost og kveldsmat også?

Er det det dere er vokst opp med hjemmefra?

Nei jeg drikker ikke cola til frokost, på samme måte som jeg ikke drikker vin til frokost eller frokost juice til middag, drikker heller ikke te til middag selv om jeg av og til drikker det til frokost.

vokst opp med hjemmefra, nei det er jeg ikke. Men det er nok og mange andre ting jeg liker eller spiser/drikker i smaksveien nå som jeg ikke er vokst opp med, sånn blir det når man selv kan bestemme hva man skal drikke til maten.

Endret av skreppamedleppa
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Folk kan drikke hva de vil til middag.

Personlig drikker jeg bare vann til middag. Men om folk drikker Cola eller en annen brus hva så er dette virkelig noe og bry seg om ?

Folk gjør jo som de vil,men trodde folk er bedre opplyst enn som så.

Folk drikker cola hele dagen. Hva det gjør med kroppen,tenner osv,ser ikke ut til å bekymre de.

Når du i tilegg er overvektig selv, og har unger ,så kan en jo lure

Husker et program på nrk. Folk som slet med helse og vekt. De filmet hjem til de under middagen,colaen kom på bordet. Eier ikke folk kunnskap?

Personlig ville jeg ikke servert cola. Det fyller magen, ødelegger smaken på maten.

Min erfaring er at de samme folkene drukner maten i ketchup,for så å svelge ned med cola.

Er vel egentlig det samme hva du serverer til slike folk?

Skrevet

Det er mange som drikker cola til middag, særlig vår nye landsmenn. Hvorfor skal du bry deg med om folk drikker cola,sprit eller bensin til sin egen middag?

Anonym poster: 6fea3e6f3cfb3cc075d621c08d6d6968

Jeg hadde brydd meg om de drakk bensin :fnise:

• Liker 1
Gjest Uanonymbruker
Skrevet

Folk drikker cola hele dagen. Hva det gjør med kroppen,tenner osv,ser ikke ut til å bekymre de.

Husker et program på nrk. Folk som slet med helse og vekt. De filmet hjem til de under middagen,colaen kom på bordet. Eier ikke folk kunnskap?

Personlig ville jeg ikke servert cola. Det fyller magen, ødelegger smaken på maten.

Min erfaring er at de samme folkene drukner maten i ketchup,for så å svelge ned med cola.

Jeg bruker ketchup på alt unntatt grøt omtrent, men det har aldri falt meg inn å drikke cola, eller brus generelt til middag- eller frokost eller lunsj eller kveldsmat. Det har liksom alltid bare vært noe man bare har "lov" til å gjøre på cafè :fnise:

Jaja, ikke det dummeste vanen jeg kunne dratt med meg fra barndommen.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg drikker bare brus til middag i helgene og spesielle anledninger, og ikke så mye som før, 1-2 glass. Ellers drikker jeg vann, saft juice eller melk. Hadde ikke gitt mine barn brus hver dag, har ikke barn ennå men når jeg får det så skal jeg prøve å redusere til kun lørdager (nå blir det lett fredag og lørdag). Fordi brus er ikke sunt! Uansett om den er sukkerfri eller ikke. Kullsyre er skadelig for tenner og aspertan i de sukkerfrie er skadelig.

Før drakk jeg Cola hver dag, byttet til Pepsi Max (likte ikke Cola Light) og byttet til Cola Zero etterhvert, og sluttet å drikke det daglig. Gikk ned nesten 20 kg i vekt i løpet av de første 6 mnd (ble litt mer aktiv men ikke mye, slanket meg ikke bevist). Pga aspertan har jeg byttet tilbake til Cola og har ikke gått opp i vekt. Mengden man drikker har mye å si!

Og nei barn burde drikke brus hver dag, jeg hadde ikke blandet meg inn i hva andre familier gjør men hadde reagert i mitt stille sinn hvis jeg så det samme som TS.

Anonym poster: 652043b3abc8ae9aa4e3128355565503

Skrevet (endret)

Kan ikke noe for at jeg danner meg et bilde av hvordan folk er i virkeligheten basert på hva man skriver her inne, enkelte dømmende mennesker er søte da..

Endret av skreppamedleppa
  • Liker 2
Skrevet

Jeg drikker av og til cola til middag, ser ikke noe galt med det. Gjorde sjeldent dette under oppveksten, men heldigvis kan man velge selv når man flytter ut:) Har ikke barn enda, men om jeg får så blir det nok en endring i brusvanene mine. Folk må få drikke akkurat hva de selv vil til maten sin, men det er trist at overvektige barn får servert brus på denne måten.

Skrevet

Nei. Jeg liker å legge litt ekstra kjærlighet i maten min, og hvorfor skal jeg da ødelegge det med brus som legger seg i kjeften og forandrer smaken på maten?

Drikker vann, kanskje farris med lime om jeg har/vil ha. Lime smaken komplimenterer en del råvarer, som kan gjøre smaken enda litt bedre.

Skrevet

Min eks drakk cola til ALT! Jeg skjønner ikke hvordan en person kan sette seg ned å ete kjøttkaker og drikke COLA til! WTF

Skrevet

Ehh, NEI! :nei:

Her drikker vi skjeldent brus, vi har som regel kun brus i kjøleskapet til gjester.

AnonymBruker
Skrevet

"Sjeldent", ikke "skjeldent"

On topic: Jeg er så lei av alle som fortsatt maser om at "folk må få gjøre som de vil". Helt greit, men jeg gjentar, har man UNGER så kan man IKKE gjøre som en vil. Egentlig bør ingen drikke så mye brus som mange voksene/unge/ungdom osv gjør idag. Men det verste er så barn, som blir lært til å drikke cola til ganske mange av måltidene iløpet av en uke, det er ikke bra.

Anonym poster: bc12e94e7fcdbca7ae5292e3a4f08ddf

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

"Sjeldent", ikke "skjeldent"

On topic: Jeg er så lei av alle som fortsatt maser om at "folk må få gjøre som de vil". Helt greit, men jeg gjentar, har man UNGER så kan man IKKE gjøre som en vil. Egentlig bør ingen drikke så mye brus som mange voksene/unge/ungdom osv gjør idag. Men det verste er så barn, som blir lært til å drikke cola til ganske mange av måltidene iløpet av en uke, det er ikke bra.

Anonym poster: bc12e94e7fcdbca7ae5292e3a4f08ddf

Siden du åpnet for slikt selv her: Det heter "voksne", ikke "voksene". Utrolig irriterende stavefeil som brer om seg.

(Og dessuten "i dag" og "i løpet av").

Anonym poster: c7ba8d302c2d04a8e5d55aa89a1d7b6c

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Drikker brus til typisk helgemat (burger, pizza, nachos osv), men brus til vanlig middag blir bare rart :)

Anonym poster: dea7dc76504e64084815dc5544847ed7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...