Gå til innhold

Cola til middag

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

En fam. setter seg til middagsbordet. To voksne og to tenåringer.

Mor setter frem automatisk frem 2 flasker (a 1.5 liter) på bordet.

Jeg observerte hvor mye cola de klarte å drikke.

Mor er 36 år. Mor er overvektig, ungene på veg tl å bli det.

Jeg fryser på ryggen. Er det vanlig å drikke cola til middag??

Dette har de gjort i mange år. Utrolig hva voksen folk klare å presentere.................

Anonym poster: 3147caa96963815b60601056df55d137

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

på tide å krabbe ned fra sin høye hest monteracheval.gif

Anonym poster: 1516c5af715fbe7732d53d98836e3070

• Liker 25
AnonymBruker
Skrevet

Det er mange som drikker cola til middag, særlig vår nye landsmenn. Hvorfor skal du bry deg med om folk drikker cola,sprit eller bensin til sin egen middag?

Anonym poster: 6fea3e6f3cfb3cc075d621c08d6d6968

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Jeg drikker brus til middag (og forsåvidt alle andre måltider), men jeg drikker pepsi max som er tilnærmet kalorifri.

Anonym poster: d5884077e3f09515d1cbb5b092c23650

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ler rått hver gang pepsi max reklamen går på tv og de sier: "Maten smaker bedre med pepsi max til." :skratte:

Anonym poster: 65ee93de38ba55e3a674e8ce4754386f

• Liker 6
Skrevet

jeg drikker cola eller melk til middag, og så? Nå er ikke jeg overvektig men det gjør ikke det sunt selv om. Men kjære vene hva andre gjør med sine matvaner eller kropp får da vel være opp til de hva. Det er ikke din verken mat, drikke, kropp, vanner, familie eller noe annet så hvorfor bry seg så mye. Kan banne bein på at noen får frysninger av dine vaner og ts.

• Liker 9
Skrevet

Jeg ler rått hver gang pepsi max reklamen går på tv og de sier: "Maten smaker bedre med pepsi max til." :skratte:

Det er Coca Cola Zero, Pepsi Max er faktisk ikke pyton slik som Cola Zero :P

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Det går en ny reklame for tiden, med familien som samler seg ved middagbordet, og der står cola`en på bordet. Reklame for Coca-Cola selvfølgelig.

Jeg ble overrasket, har ikke sett en så usunn reklame på lenge, i og med at her var cola`en på middagsbordet, det var ikke den vanlige reklamen med happy ungdommer / cool livsstil.

Jeg kjenner ingen som har cola/brus til middag, og vokste selv opp med at brus har en kun på lørdager.

Anonym poster: f9c4e97b1d051b8aa5595c208e45ccff

• Liker 3
Gjest Kaxxy
Skrevet

Vi har alltid drukket brus ved middag, untatt til fisk

• Liker 3
Skrevet

God fantasi du? Den reklamen er for cola.

Ellers kan jeg ikke se hva du har med verken mors vekt eller familiens drikkevalg til middag.

Har du litt for lite annet å bekymre deg for, kanskje?

:heks:

• Liker 5
Skrevet

jeg drikker cola eller melk til middag, og så? Nå er ikke jeg overvektig men det gjør ikke det sunt selv om. Men kjære vene hva andre gjør med sine matvaner eller kropp får da vel være opp til de hva. Det er ikke din verken mat, drikke, kropp, vanner, familie eller noe annet så hvorfor bry seg så mye. Kan banne bein på at noen får frysninger av dine vaner og ts.

Dersom foreldre servere cola til barna sine (som allerede er på vei til å bli overvektige) hver dag ved middag syns jeg man skal ha rett til å reagere, særlig om barna er veldig unge.

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet

Synes ofte det er godt med en iskald boks Pepsi Max til grillmaten, men som regel drikker jeg vann eller melk til middagen. I "min verden" er det vanlige å drikke brus til enkelte måltider innimellom, men ikke til alle.

Anonym poster: 9e164e52bbdd5a00cea229ea2839f005

• Liker 2
Skrevet (endret)

Sikkert ikke det sunneste å skylle ned middagsmaten med nei, men definitivt det beste :jepp:

Endret av Hecubaa
  • Liker 7
Skrevet

Dersom foreldre servere cola til barna sine (som allerede er på vei til å bli overvektige) hver dag ved middag syns jeg man skal ha rett til å reagere, særlig om barna er veldig unge.

Med setningen som

"Jeg fryser på ryggen. Er det vanlig å drikke cola til middag??

Dette har de gjort i mange år. Utrolig hva voksen folk klare å presentere................."

gjør hele innlegget hennes/hannes bare totalt mislykket på å prøve å bry seg om denne familien. Det er utrolig hva voksne mennesker kan klare å prestere, ts er et fint eksempel.

Å stikke nesen sin opp i cola glasset er utrolig, da hun/hannes nese ikke har noe å gjøre oppi det cola glasset å gjøre.

• Liker 5
Gjest _La Femme
Skrevet

En fam. setter seg til middagsbordet. To voksne og to tenåringer.

Mor setter frem automatisk frem 2 flasker (a 1.5 liter) på bordet.

Jeg observerte hvor mye cola de klarte å drikke.

Mor er 36 år. Mor er overvektig, ungene på veg tl å bli det.

Jeg fryser på ryggen. Er det vanlig å drikke cola til middag??

Dette har de gjort i mange år. Utrolig hva voksen folk klare å presentere.................

Anonym poster: 3147caa96963815b60601056df55d137

Jeg tror ikke det er et helt uvanlig fenomen at flere og flere familier drikker brus til maten. Jeg har sett babyer få Cola på tåteflaske, og det gjorde meg direkte sint.

Det er mange som drikker cola til middag, særlig vår nye landsmenn. Hvorfor skal du bry deg med om folk drikker cola,sprit eller bensin til sin egen middag?

Anonym poster: 6fea3e6f3cfb3cc075d621c08d6d6968

Vanligvis er jeg en person som pleier å be andre om å holde seg unna andre, og å feie foran egen dør. Men faktisk så syns jeg kanskje at det er på tide at man begynner å blander seg inn hva andre spiser/drikker. Det begynner å bli et stort problem at flere og flere spiser usunt, og drikker sukkerholdig drikke. Verden blir feitere og feitere hele tiden, og det er et stort problem. Det har blitt et kollektivt problem også, i og med at det blir mindre kunnskap om hva som er sunn mat, og hva sunn mat gjør for kroppen.

Jeg blir ærlig og oppriktig bekymret for mennesker som drikker brus til middagen. Særlig om det skjer hver dag. Til hvert eneste måltid. Selv ikke (kanskje SÆRLIG ikke) light-brus er sunt. Det TS beskriver kan være et engangstilfelle, og i så fall er det ikke et problem, men poenget er at brus begynner å bli den nye tørstedrikken til mange, og det er ikke bra!

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

En ting er at det har vært "vanlig" å drikke cola til middag, at det er så "bra" er en helt annen sak.

Det er greit at folk må få velge hva de vil drikke, men da mener jeg at dette bør KUN gjelde voksene, ikke barn. Og har man barn, ja, da bør man ikke drikke brus til middag, for det ser jo dumt ut hvis de voksene får brus, og barn får "vann?" ol.

Når jeg var liten så drakk vi brus i helgene, på 17. mai, bursdagsselskap osv, det var ikke vanlig å drikke det hver dag. Særlig når barna er på grensen til å bli overvektige og følge i sine foreldres fotspor så mener jeg at man bør kunne blande seg. "Ser du ikke hva du gjør med ungen din?"

Anonym poster: bc12e94e7fcdbca7ae5292e3a4f08ddf

Gjest Marmot
Skrevet

Vi har alltid drukket brus ved middag, untatt til fisk

Hvorfor til fisk?

AnonymBruker
Skrevet

Er jeg den eneste som synes brus med smak ødelegger smaken av middagen..? Godt til typisk dagen derpå middag men det er jo ikke hverdagskost.

Anonym poster: 5bd4ed0df33eb23e05e90be7258662c9

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

på tide å krabbe ned fra sin høye hest monteracheval.gif

Anonym poster: 1516c5af715fbe7732d53d98836e3070

Ha kg ny smiley???????? hvis ikke, denne SKAL bli kgs nye smiley!!!!

Anonym poster: 73b4a4968fa9b75e0c914799830ddaa5

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er Coca Cola Zero, Pepsi Max er faktisk ikke pyton slik som Cola Zero :P

Ja ja, same shit, new wrapping. Jeg sier meg enig med _La Femme.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...