Gå til innhold

hva synst dere gutter og jenter om denne kroppen?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Og kråkefjas, å tro at brutalt ærlige tilbakemeldinger om kroppen din er den beste medisinen mot spiseforstyrrelser så bør du nok lese deg litt mer opp om temaet. Ikke at jeg har noen stor kompetanse på feltet, men det sier seg selv at det du sier her ikke stemmer.

Er ikke forvrengt selvbilde årsaken til spiseforstyrrelser da? Den beste medisin mot forvrengte oppfatninger er ærlighet.

Det er jo nettopp dette at alle får høre for fine og flotte de er uansett som gjør at folk blir usikre på seg selv og hva som egentlig er riktig.

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Brutal ærlighet? Mener du kanskje at løgner er mindre brutalt?

Anonym poster: d5bc4cb09333a855b935bd14389ed4d2

AnonymBruker
Skrevet

hva synst dere gutter og jenter om denne kroppen? pen eller feit?

Tja, den bæsjer, tisser og raper vel som alle andre kropper så kan ikke si jeg synes noe annet enn at den virker ganske så normal.

Anonym poster: a795b58468b696f6e2dd015e843d04e0

• Liker 3
Skrevet

Synes den ser formfull og fin ut, jeg. Det er forskjell på å ha former og å være feit. Regner med du er usikker på kroppen din eller noe... Du er flott som du er. De fleste kan gå ned noen få kilo og føle seg bedre med det, og om du selv føler du er for rund noen steder, så kan du jo alltids spise litt sunnere noen uker og se om det hjelper. De fleste damer har lett for å legge på seg litt fett ("ammefett"), og hvis du ikke liker å ha så mye former, så kan du bare gå ned litt og se hva du får ut av det.

Husk at det viktigste er ikke hva vi andre mener; det viktigste er hvordan du har det selv.

Gjest Svampebob1
Skrevet

Er ikke forvrengt selvbilde årsaken til spiseforstyrrelser da? Den beste medisin mot forvrengte oppfatninger er ærlighet.

Det er jo nettopp dette at alle får høre for fine og flotte de er uansett som gjør at folk blir usikre på seg selv og hva som egentlig er riktig.

Sist jeg sjekket så var det individuelt hva som var vakkert og ikke.

Se bare på de forskjellige svarene her.

Spørsmålet da er om glasset er halvtomt eller halvfult. Skal man ta til seg de positive eller de negative svarene?

Og hvis man slanker seg for mye, så blir vel kanskje de positive til negative i stedet?

Noen synes at for tynne jenter ikke er fint heller.

Selv synes jeg nå dette så ut som et prakteksemplar av en kvinnekropp, så får de andre mene hva de vil :-).

• Liker 4
Skrevet (endret)

Definitivt ikkje feit, eg syns kroppen var fin og normal :)

Endret av X-1
Skrevet

Det forvrengte selvbildet går som regel ut på at man synes man er for feit, og fortsetter å synes det uansett hvor slank eller tynn man blir. Da hjelper det ikke at andre først forteller deg at du er feit, så at du har noen kg ekstra å gå ned, og så at du er fin. Tankene vil sitte brent fast i hodet uansett, og det er noe mange sliter med resten av livet.

Om færre fokuserer så veldig på kropp, noen kg ekstra rundt magen og trening vil nok færre i utgangspunktet utvikle spiseforstyrrelser. At hovedårsaken til at folk blir usikre på seg selv og utvikler spiseforstyrrelser er fordi folk er snille og sier at andre ser fine ut klarer jeg ikke å tro på.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Riktig så flott kropp.

Akkurat passe "kjøtt på beina" etter min smak. Formfull og fin. :)

Anonym poster: 06d7b7f6092c520ac7bc600c30c87e66

• Liker 1
Skrevet (endret)

Om færre fokuserer så veldig på kropp, noen kg ekstra rundt magen og trening vil nok færre i utgangspunktet utvikle spiseforstyrrelser. At hovedårsaken til at folk blir usikre på seg selv og utvikler spiseforstyrrelser er fordi folk er snille og sier at andre ser fine ut klarer jeg ikke å tro på.

Dersom alle tror på julenissen blir det sikkert en fin jul også. Kropp er og forblir noe av det viktigste i hele verden. Skal man først forholde seg til den virkelige verden så er ærlighet beste medisin.

Endret av kråkefjas
Skrevet

Dersom alle tror på julenissen blir det sikkert en fin jul også. Kropp er og forblir noe av det viktigste i hele verden. Skal man først forholde seg til den virkelige verden så er ærlighet beste medisin.

Nå blir dette litt for fjernt, så jeg takker for meg i denne diskusjonen inntil videre.

• Liker 3
Gjest Svampebob1
Skrevet

Jeg er enig i det at ærlighet er en bra ting, men det finnes ikke ett ærlig svar på ett spørsmål. Det kommer helt an på hvem du spør. Grunnen til at dette da blir feil fokus er fordi man må finne ut selv hva som er riktig for en. Ikke hva alle andre synes når alle har forskjellig mening om ting.

• Liker 3
Skrevet

Grunnen til at dette da blir feil fokus er fordi man må finne ut selv hva som er riktig for en. Ikke hva alle andre synes når alle har forskjellig mening om ting.

Det er selvsagt best, men var det tilfelle for TS så hadde hun nok ikke spurt.

Gjest norah
Skrevet

Er det ikke da flott at man kan få rettet ut det forvrengte bildet via anonyme vurderinger her på KG? Spør du den 18årige kompisen din du så svarer han det du vil høre.

Det er kjempefint om noen kan endre selvbildet sitt til det positive, uansett hvor det er.

Men, de som jobber mye med dette(og jeg gjennom å ha mange venninner som gjennom mange år, fra tidlig tenår helt til nå i 30årene som har hatt ulike grader av spiseforstyrrelser og forvrengt kroppsbilde) vet følgende;

- Kroppsbildet formes i veldig sterk grad utenfra, og spesielt unge jenter og i økende grad gutter lar seg sterkt påvirke av dette bildet. De blir syke av det.

- Dette er i aller høyeste grad følelsesmessig basert, ikke realitetsbasert. Altså; selv om 98% sier at du er flott og vakker - så vil mange mennesker la seg tråkke ned av disse 2%`ene som kommer med det som jo ikke oppfattes som ærlige, men giftige kommentarer.

En ærlig tilbakemelding på at Kråkefjas burde trene mer benkpress for å klare neste sportskonkurranse er ærlig og konstruktivt.

En "ærlig" tilbakemelding på at Kråkefjas har 4 cm for liten penis til å tilfredsstile kjæresten og altfor stygt ansikt til å noensinne få en kjæreste som er glad i ham er ikke spesielt konstruktivt - det er bare slemt, ondsinnet og usant.

Konklusjon: vi kan komme med ærlige tilbakemeldinger på bakgrunn av helsefaktorer - men sålenge noen er innenfor nogenlunde normal-ish BMI/fettprosent/livsstil vil alt være subjektivt og ikke nøytralt ærlig.

Og hva er da poenget med å se alt det negative som endel her gjør? De slemme AB`ene er bare ute etter å kritisere og finne feil - og ingen får noe ut av det.

Problemet er at det finnes en rekke mennesker der ute som tror selvfølelsen blir bedre "bare jeg endrer meg sånn at jeg ser perfekt ut" - og uheldigvis har vi en rekke folk på steder som dette som står parat til å informere dem klart og tydelig om at "ånei, du kan nok fortsatt bli enda mer perfekt - du er enda ikke god nok".

Jeg synes de folka kan dra en viss plass.

• Liker 5
Skrevet

En "ærlig" tilbakemelding på at Kråkefjas har 4 cm for liten penis til å tilfredsstile kjæresten og altfor stygt ansikt til å noensinne få en kjæreste som er glad i ham er ikke spesielt konstruktivt - det er bare slemt, ondsinnet og usant.

Dersom det var tilfelle så hadde jeg satt pris på at noen fortalte det. Så hadde jeg sluppet å gå rundt med falske forhåpninger.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Utrooolig fin kropp :) Skulle gjerne hatt den selv.

Kan jeg spørre om målene dine rundt midje og hofter? :)

Anonym poster: a1ea44ca2fd57f424f91c1b26bb7ca7a

• Liker 1
Skrevet

Synes du har en kjempefin og sunn kropp. Blir nesten litt skremt over at folk mener du har for mye kjøtt på kroppen. Trodde moten med radmagre kvinnkropper var på vei ut, men den gang ei. Dette er en helt normal og fin kropp. Du kan være godt fornøyd som du er :)

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Skjønner ikke grunnen til at folk reagerer så sterkt. Hun spør etter ÆRLIGE tibakemeldinger?? Hva skal man gjøre da? Lyve? :klo:

Jeg syns kroppen så utrent ut, men pen!

Anonym poster: afb084c8e9872b5d9636cdceee3ba5cf

• Liker 3
Gjest test123
Skrevet

Forstår ikke de som sier kroppen bare er "grei". Jenta på bildet er sykt digg.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Er nok noen ekstra kg men synes kroppen var pen.

Anonym poster: 5f4971f9ad15cf847458473d6d789478

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...