Gå til innhold

Vi venter på det lille knøttet vårt!

My84

Anbefalte innlegg

Gjest roseduft

Nydelig ticker My84 :jepp:

Og høres ut som en herlig "avslappende" søndag!

Rydding og organisering er noe jeg hvertfall liker å gjøre. Og forstår godt du gleder deg til å innrede barneværelset!

Det er enda bare en fjern drøm for meg..

Ser du for deg hvordan alt skal være eller? :) Maling på vegger? Dekor, tapet, klister, tema?

Farge på seng? ..uro over senga? Himmelseng? :ler:

Jeg elsker å innrede og planlegge hvordan rom skal se ut !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Dream89

Det burde du, det var fantastisk. :rodmer: Tror du det er jente eller gutt da?

Har trodd det har vert jente hele tiden. Var gravid før i år men mistet i uke 12 og var 100% sikker på at det var gutt. Og denne gang var det annerledes og jeg føler det bare på meg at det er jente. Men kan jo ta helt feil da:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nydelig ticker My84 :)

Og høres ut som en herlig "avslappende" søndag!

Rydding og organisering er noe jeg hvertfall liker å gjøre. Og forstår godt du gleder deg til å innrede barneværelset!

Det er enda bare en fjern drøm for meg..

Ser du for deg hvordan alt skal være eller? Maling på vegger? Dekor, tapet, klister, tema?

Farge på seng? ..uro over senga? Himmelseng?

Jeg elsker å innrede og planlegge hvordan rom skal se ut !!

Rydding og organisering kan være ålreit det, men ikke når man har flere tonn med klær og ting som man ikke vet hvor man skal gjøre av. :fnise: Alt må ut av soverommet, gangen og boden før oppussing starter. Får heldigvis lov til å lagre noe hos faren min. :) Jeg har noen ideer til barnerommet, tror det blir hvite vegger med noen søre wallstickers. ;) Har funnet mange fine på diverse nettbutikker. Det blir et veldig lite barnerom da, så vi blir nok ganske bundet med tanke på møblering. Må nesten se hvordan det blir før vi bestemmer oss. Tenkte å bruke et hvitt skap vi har fra før, og kanskje tapetsere det. Det kunne blitt fint tror jeg. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har trodd det har vert jente hele tiden. Var gravid før i år men mistet i uke 12 og var 100% sikker på at det var gutt. Og denne gang var det annerledes og jeg føler det bare på meg at det er jente. Men kan jo ta helt feil da:P

Så trist at du mistet forrige, men supert at du denne gangen har kommet godt over kneika på 12 uker! :jepp: Da kan du vel senke skuldrene litt. :klem: Spennende å se om magefølelsen din er riktig da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rydding og organisering kan være ålreit det, men ikke når man har flere tonn med klær og ting som man ikke vet hvor man skal gjøre av. :fnise: Alt må ut av soverommet, gangen og boden før oppussing starter. Får heldigvis lov til å lagre noe hos faren min. :) Jeg har noen ideer til barnerommet, tror det blir hvite vegger med noen søre wallstickers. ;) Har funnet mange fine på diverse nettbutikker. Det blir et veldig lite barnerom da, så vi blir nok ganske bundet med tanke på møblering. Må nesten se hvordan det blir før vi bestemmer oss. Tenkte å bruke et hvitt skap vi har fra før, og kanskje tapetsere det. Det kunne blitt fint tror jeg. :jepp:

Jeg må gjøre det samme før jeg kan gå igang med å male rommet til lille. Har valgt en litt gråligere farge enn helt hvit, teblomst heter den. Ellers er alt av møbler som skal inn hvite. Og jeg kjøpte i sommer en kjempefin sengehimmel fra Miljøgården (brukt) som skal henge over sengen. :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dream89

Så trist at du mistet forrige, men supert at du denne gangen har kommet godt over kneika på 12 uker! :jepp: Da kan du vel senke skuldrene litt. :klem: Spennende å se om magefølelsen din er riktig da!

Ja gleder meg veldig:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg må gjøre det samme før jeg kan gå igang med å male rommet til lille. Har valgt en litt gråligere farge enn helt hvit, teblomst heter den. Ellers er alt av møbler som skal inn hvite. Og jeg kjøpte i sommer en kjempefin sengehimmel fra Miljøgården (brukt) som skal henge over sengen. :rodmer:

Det hørtes kjempefint ut. :rodmer: Har du noe tips om bra seng? Ikea har jo mye fine sprinkelsenger, og så er det jo så mange fancy senger på markedet som kan forstørres etterhvert som barnet vokser. Har hørt at noen liker at kanten på sengen kan senkes sånn at det er åpent mellom babyens og foreldrenes seng. Tror vi kommer til å gå for en vanlig sprinkelseng egentlig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hørtes kjempefint ut. :rodmer: Har du noe tips om bra seng? Ikea har jo mye fine sprinkelsenger, og så er det jo så mange fancy senger på markedet som kan forstørres etterhvert som barnet vokser. Har hørt at noen liker at kanten på sengen kan senkes sånn at det er åpent mellom babyens og foreldrenes seng. Tror vi kommer til å gå for en vanlig sprinkelseng egentlig...

Vi skal kjøpe sengen Hensvik fra Ikea å ha på rommet til den lille også blir det Leandervuggen eller bedside crib på vårt rom da vi ikke har plass til en sprinkel der.

I en jungel av senger så fant vi ut at de fra Ikea er like bra og under halve prisen som på enkelte andre. Og siden vi har funne litt andre ting som er kostbare så kjøper vi den rimeligste sengen. :) Har sett den i bruk å den er av god kvalitet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hensvik sengen er kjempefin. :Nikke: Vi går nok for noe sånn klassisk vi også.

Har oppdaget siden barnevognguiden.no, nå skal jeg endelig få litt mer greie på vogner også. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gøy med shopping, My! :jepp:

Hva slags vogn tenker du på da? (Mulig du har skrevet det før, asså, menneh..)

Vi har en 3-hjuling, sportsvogn. Hva den heter, aner jeg ikke. Den er 4 eller 5 år gammel. Lyseblå, med håndbrems. Tror det passer godt i by og genrelt ulendt terreng.

Den er såpass smal og liten, at jeg lett kan håndtere den selv. Det er viktig her i gården iallfall. Også at den passer inn i bilen uten å ta for stor plass.

Herlighet så mye man må ha med seg på tur når man har barn :ler:

:popcorn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, jeg skal ihvertfall ha en duovogn. Det er det eneste jeg har klart å bestemme meg for. :ler: Jeg trenger en vogn som er god å trille på forskjellig underlag, også snø og slaps! :) Og så er det fint at sportsvogndelen kan vendes mot den som triller. Kanskje håndbrems er lurt, for det er en del bakker her. Den bør heller ikke være altfor tung å trille. Og så gjør det ingen ting om den er fin i tillegg da...;) Kanskje det er en TFK-vogn du har? Vogner som jeg er ekstra nysgjerrig på er TFK Joggster Twist, Emmaljunga City Cross, Emmaljunga Edge Duo. Skal på skikkelig vognshopping med samboeren snart, gleder meg til å teste de ut! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har bestemt oss for Emmaljunga Mondial Duo med classic understell. :) Valget falt på det pga alt slags drittvær vi kan ha her nord.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gøy gøy!!

Jeg orker ikke gå ned i kjelleren for å se hvilket merke vi har på vogna.. Men ja, den likner på TFK Joggster Twist :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Clafoutis

Sånn, har jeg deg på mine innlegg igjen :) Spennende med vognshopping da, et viktig kriterium for oss var at sportsvognsdelen kunne vendes både med og mot kjøreretningen- og det er umulig med de aller fleste trehjulinger. Ellers tror jeg egentlig man bare må prøve seg frem og se hva man trives med, samme hva man velger, vil det nok være sånn at det er noe man synes er supert med den og så er det noe som trekker ned (for eksempel synes jeg at kurven under er litt for åpen på den ene siden på vår vogn- Emmaljunga Nitro City). Hvilken farge har dere mest lyst på, da? Ser at mange velger svarte vogner, vi har mørkeblå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pysepusen

Vi har Simo Duo og jeg gleeeeeder meg til å ta den i bruk igjen :hjerte: Men har egentlig litt lyst på Emmaljunga også da... tror ikke mannen synes vi trenger to vogner ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ofte er det vel sånn at man ikke kan få i både pose og sekk når det gjelder vogn, nei. ;) Får prøve å sette opp en liste med kriterier og se hva som passer best. Når det gjelder farge har jeg kanskje mest lyst på grå eller beige vogn. Syns Emmaljungavognene er veldig fine da, skjønner at de har blitt så populære. :jepp:

Har hørt at mange er veldig fornøyd med TFK Joggster Twist, Nuttis! :jepp: En venninne av meg har akkurat kjøpt en sånn, kanskje jeg kan få prøvetrille litt på den.

Pysepusen, hvordan er Simo'en? Er den god å trille? Tung?

Endret av My84
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest pysepusen

Jeg synes Simoen er kjempegod å trille. Ikke noe tung, Har med kompakt understell. Men dette er 2009 eller 2010-modell. Hvordan de nye er, vet jeg ikke. Vi har 2012-modell av sportstrilla og den var overraskende lett sammenlignet med 2011-modellen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Clafoutis

Ja, jeg synes også Emmaljunga-vognene er veldig pene. Vi sto tilslutt mellom Brio Go og den Emmaljungaen vi valgte, og det ble Emmaljunga rett og slett fordi jeg syntes den så finere ut. (I tillegg til at vi fikk den i den limited edition-fargen vi ville ha ;) )

Endret av Clafoutis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes Simoen er kjempegod å trille. Ikke noe tung, Har med kompakt understell. Men dette er 2009 eller 2010-modell. Hvordan de nye er, vet jeg ikke. Vi har 2012-modell av sportstrilla og den var overraskende lett sammenlignet med 2011-modellen :)

Høres bra ut den da! :jepp: Må sjekkes ut. ;)

Ja, jeg synes også Emmaljunga-vognene er veldig pene. Vi sto tilslutt mellom Brio Go og den Emmaljungaen vi valgte, og det ble Emmaljunga rett og slett fordi jeg syntes den så finere ut. (I tillegg til at vi fikk den i den limited edition-fargen vi ville ha ;) )

Utseende har også noe å si, man skal jo se på vognen hver dag i flere år. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi valgte Mondial duo istedet for Edge duo pga jeg liker utseende på Mondialen bedre. For det er jo ikke nå annet enn en solskjerm som skiller de to. :fnise:

Men, hvordan får du linken til dagboken i signaturen din? Jeg får ikke det til hos meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...