Gå til innhold

Irriterende/bra ting med nettdatingsider.

Fremhevede innlegg

Gjest Anna.S
Skrevet

Enig i at det er bra med en side hvor date er i fokus istedet for masse mail! Men poenget er at jeg hadde ikke gidda kontakte noen uten å få info/bilde FØRST. Vet jo ikke hvem jeg vil kontakte for å få alt dette når jeg ikke har det å gå etter.

Anonym poster: f415c4e9b0d39cb552de176b368ccc52

Men bilde og info vil det være i profilen. De som tror at det ikke vil være det har misforstått. Men det vil kommer MER info og mulighet for å skrive mail hvis man trykker "inviter på date" eller "bli bedre kjent" knappen. Den ene handler om å invitere direkte på date og den andre er for de som trenger mer tid. :)

De som ikke vil ha bilde synlig for alle vil heller ikke ha synlig profil. De kan kontakte folk men kan ikke bli kontaktet. og når de kontakter vil altså personen få bilde og info i kontaktmailen automatiskt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Matchingsystem blir det ikke, men diskusjonsforum kan hende det blir. Nå må vi først få på plass de viktigste funksjonene og teste ut og så videreutvikle etterhvert.

Kom gjerne med flere ting dere irriterer dere over eller ønsker dere :)

Hele poenget med en dating side må jo være å bli kjent med folk. det er noe ironsik over det at en blir virkelig kjent med folk på gratis diskusjonsforum, mens en betaler idiotisk mye penger for å være overfladisk på Sukker.

Om ikke en klarer å skape et populært, men utelukkende reklamefinansiert, nettsamfunn så har ikke konseptet livets rett.

AnonymBruker
Skrevet

Det jeg egentlig savner mest er at man på sin profil kan poste ting, skrive statuslignende greier sånn at man viser mer hvem man er!

Gjest Anna.S
Skrevet

Hele poenget med en dating side må jo være å bli kjent med folk. det er noe ironsik over det at en blir virkelig kjent med folk på gratis diskusjonsforum, mens en betaler idiotisk mye penger for å være overfladisk på Sukker.

Om ikke en klarer å skape et populært, men utelukkende reklamefinansiert, nettsamfunn så har ikke konseptet livets rett.

Hele poenget med en dating side er å gå på date! ;) I allefall i mine og mange andres øyne. Det handler om å planlegge date og treffes i det virkelige liv og bli kjent med hverandre utenfor nettet. Det andre har man facebook til :) Men vi er i vurderingsfasen med venneforespørsler og statusoppdateringer, siden vi skal ha en "aktiv" og "inaktiv" funksjon. På den måten kan man hvis man er venn få se om datingen ikke gikk så bra etter en stund osv. :)

• Liker 1
Gjest Anna.S
Skrevet

Det jeg egentlig savner mest er at man på sin profil kan poste ting, skrive statuslignende greier sånn at man viser mer hvem man er!

Vi har snakket litt om det, men vi får se om fuksjonen vil komme etterhvert :)

Skrevet

Jeg er mer for en "Avtal date"-side enn enda en side der man skriver statuser. Det kan man som regel få raskt adgang til når man snakker sammen og da gjerne gir sin Facebook-informasjon.

Og til de som har nevnt at det burde være en side der man avtalte en aktivitet sammen, så finnes det allerede, nemlig "aktivitetsvenner.no" (er medlem, men har ikke brukt siden).

Gjest Anna.S
Skrevet

Burde man få "straff" hvis man ikke svarte på mail? Hvis det er slik at en bruker betaler penger for å kontakte deg, burde man ikke da i det minste svare?

AnonymBruker
Skrevet

Burde man få "straff" hvis man ikke svarte på mail? Hvis det er slik at en bruker betaler penger for å kontakte deg, burde man ikke da i det minste svare?

Jeg synes det, men bare hvis man ikke svarer nesten noen. Har man 100 forespørsler daglig, så kan man jo ikke forlange at man skal svare på alle.

Anonym poster: 5b2cf4b5bd21e8b46a3ca6bca929078d

Gjest Anna.S
Skrevet

Det skal være en funksjon i admin panelet som viser hvor mange meldinger en bruker får og sender, så da kan man jo ha litt kontroll, eventuelt så kan man ha et rapporteringsystem på det. Så kan en av de ansatte ta en prat med den som har blitt rapportert og høre hvorfor hun/han ikke svarer på mail f.eks og høre om det er noe vi kan gjøre for at hun/han skal treffe noen. For det gjør man jo ikke hvis man aldri svarer på mail!

Skrevet

Det skal være en funksjon i admin panelet som viser hvor mange meldinger en bruker får og sender, så da kan man jo ha litt kontroll, eventuelt så kan man ha et rapporteringsystem på det. Så kan en av de ansatte ta en prat med den som har blitt rapportert og høre hvorfor hun/han ikke svarer på mail f.eks og høre om det er noe vi kan gjøre for at hun/han skal treffe noen. For det gjør man jo ikke hvis man aldri svarer på mail!

Er dette et "hobbyprosjekt" du skal eie, eller er det andre som skal eie og du være med og drive ?

Bare nysgjerrig, og kjenner ikke til kostnadene ved å få noe sånt opp og gå, samt drifte det, og ikke minst markedsføre det.

Gjest Anna.S
Skrevet

Er dette et "hobbyprosjekt" du skal eie, eller er det andre som skal eie og du være med og drive ?

Bare nysgjerrig, og kjenner ikke til kostnadene ved å få noe sånt opp og gå, samt drifte det, og ikke minst markedsføre det.

Dette er nok ikke noe hobbyprosjekt hvis det blir en realitet, og jeg skal være med i eierdelen samt drive med rådgivningstjenester, pluss "selge" konseptet ut ad. Driften er det andre som skal stå for.

Man kan lett få en opensource nettdatingside opp gratis ved å gjøre noen endringer selv, men jeg ser ikke poenget med å gjøre noe som andre tjener gode penger på allerede. Skal det være aktuelt må det bygges opp fra grunnen av med funksjoner som skiller seg ut fra andre. Vi har en budrunde gående nå fra forskjellige selskaper og budene varierer fra 150.000 opp mot 250.000 og det er bare for programvaren. Så kommer markedsføringskostnadder, design, store nok severe, ansatte som skal være moderatorer osv.

Vi snakker minimum halv mill bare for å få det på G.

Skrevet (endret)

Dette er nok ikke noe hobbyprosjekt hvis det blir en realitet, og jeg skal være med i eierdelen samt drive med rådgivningstjenester, pluss "selge" konseptet ut ad. Driften er det andre som skal stå for.

Man kan lett få en opensource nettdatingside opp gratis ved å gjøre noen endringer selv, men jeg ser ikke poenget med å gjøre noe som andre tjener gode penger på allerede. Skal det være aktuelt må det bygges opp fra grunnen av med funksjoner som skiller seg ut fra andre. Vi har en budrunde gående nå fra forskjellige selskaper og budene varierer fra 150.000 opp mot 250.000 og det er bare for programvaren. Så kommer markedsføringskostnadder, design, store nok severe, ansatte som skal være moderatorer osv.

Vi snakker minimum halv mill bare for å få det på G.

Spennende å regne på... Med to årsverk har du automatisk en burnrate på cirka 2 mill i året da, hvis vi sier markedsbudsjettet er 500 000.

Tror det lønner seg å skille seg ut, og fronte det som "noe nytt og annerledes", da sukker f eks. er veldig billig for de som har vært der en stund.

Men si et medlem i snitt generer 150,- pr måned, så trenger dere i overkant av 1000 betalende pr mnd for å gå i null.

Er investorenes forhold til banken bra, så trenger man sikkert ikke voldsomt mye egenkapital heller.

Utfordringen er kanskje å lage en god forretningsplan da man ikke har så mange tall, til opplysning omsatte sukker(eller selskapet som eier sukker, regner med sukker står for omtrent all omsetning) for 13,6 mill i 2010, med et sinnssykt driftsresultat på nesten 8 millioner kroner.....

Og bransjen er i vekst, og lite konjunkturavhengig vil jeg tro...heh, så mulighetene er der, definitivt.

Endret av Sommee
Gjest Anna.S
Skrevet

Spennende å regne på... Med to årsverk har du automatisk en burnrate på cirka 2 mill i året da, hvis vi sier markedsbudsjettet er 500 000.

Tror det lønner seg å skille seg ut, og fronte det som "noe nytt og annerledes", da sukker f eks. er veldig billig for de som har vært der en stund.

Men si et medlem i snitt generer 150,- pr måned, så trenger dere i overkant av 1000 betalende pr mnd for å gå i null.

Er investorenes forhold til banken bra, så trenger man sikkert ikke voldsomt mye egenkapital heller.

Utfordringen er kanskje å lage en god forretningsplan da man ikke har så mange tall, til opplysning omsatte sukker(eller selskapet som eier sukker, regner med sukker står for omtrent all omsetning) for 13,6 mill i 2010, med et sinnssykt driftsresultat på nesten 8 millioner kroner.....

Og bransjen er i vekst, og lite konjunkturavhengig vil jeg tro...heh, så mulighetene er der, definitivt.

Vi satser på ekstra finessene med små betalingsbeløp i tillegg til månentlige innbetalinger. I tillegg så har vi en eksepsjonell god markedsføringsplan som vil føre til at markedsføringsbudsjetter er ektremt lavt i forhold til andre slike siders budsjetter. Det viser seg at alt jeg har holdt på med i disse årene har en sammenheng og nettverket står på en måte klar til å gi en hjelpende hånd. I tillegg til at vi tenker nytt og moderniserer det hele akkuratt når tiden er inne.

Så forretningsplanen er bygget opp under de mulighetene som vi har som andre ikke har. Markedsverdien i seg selv er enorm, selv uten noen konkrete inntektsbudsjetter som vi kan forholde oss til, fordi vi ser inntjeningsmuligheter ikke bare på selve nettsiden med egentlig i hovedsak med noe annet. hehe

Det blir i allefall spennende å se fremover. Først og fremst må programmvaren være akkuratt slik vi ønsker det, hvis ikke så legger vi hele prosjektet ned. Det skal enten gjøres skikkelig eller så er det ikke noe vits.

Skrevet

Det viser seg at alt jeg har holdt på med i disse årene har en sammenheng og nettverket står på en måte klar til å gi en hjelpende hånd. I tillegg til at vi tenker nytt og moderniserer det hele akkuratt når tiden er inne.

Bare pass på å få frem verdien av nettverket ditt ovenfor de du skal starte dette med, og få det frem fra dag 1. Krev en like stor eierandel som investorene, og plass i styret. Kjenner flere som kommer med kompetanse/kunderelasjoner eller annet av høy verdi når et selskap skal startes, så er de fornøyd med 5% av aksjene, ei syntes det var stas å bare få være med fra starten av, som ansatt.

Synd å si det, men damer er nok overrepresentert i slike tilfeller.

Gjest Anna.S
Skrevet

Bare pass på å få frem verdien av nettverket ditt ovenfor de du skal starte dette med, og få det frem fra dag 1. Krev en like stor eierandel som investorene, og plass i styret. Kjenner flere som kommer med kompetanse/kunderelasjoner eller annet av høy verdi når et selskap skal startes, så er de fornøyd med 5% av aksjene, ei syntes det var stas å bare få være med fra starten av, som ansatt.

Synd å si det, men damer er nok overrepresentert i slike tilfeller.

Jeg har gått på en smell tidligere ved å drive et DA. Det kostet meg en kvart mill og det var en dyrekjøpt erfaring som heldivis fjernet både skylapper og naivitet.

Vi kvinner har en tendens til å tenke med hjertet og ikke hodet, jeg har lært meg å tenke med begge deler men hodet først. Det vi sparer på markedsføringsbudsjettet går inn på min konto etterhvert, for å si det sånn.

Skrevet

Jeg har gått på en smell tidligere ved å drive et DA. Det kostet meg en kvart mill og det var en dyrekjøpt erfaring som heldivis fjernet både skylapper og naivitet.

Vi kvinner har en tendens til å tenke med hjertet og ikke hodet, jeg har lært meg å tenke med begge deler men hodet først.

Høres bra ut:) Delt ansvar tror jeg ikke er en selskapsform lenger. AS er egentlig eneste alternativ spør du meg, ellers er vel kun sukker norskregistrert av konkurrentene dine tror jeg.

Skrevet

Hele poenget med en dating side er å gå på date! ;) I allefall i mine og mange andres øyne. Det handler om å planlegge date og treffes i det virkelige liv og bli kjent med hverandre utenfor nettet. Det andre har man facebook til :) Men vi er i vurderingsfasen med venneforespørsler og statusoppdateringer, siden vi skal ha en "aktiv" og "inaktiv" funksjon. På den måten kan man hvis man er venn få se om datingen ikke gikk så bra etter en stund osv. :)

Og derfor blir dere same shit... Det er samme hinderet for å treffe noen som alle andre rating sider. Med andre ord en meningsløs nettsider det allerede er tretten på dudsinet av.

Gjest Anna.S
Skrevet

Og derfor blir dere same shit... Det er samme hinderet for å treffe noen som alle andre rating sider. Med andre ord en meningsløs nettsider det allerede er tretten på dudsinet av.

Nå er du bare negativ og virker bitter, så da skal du se at du blir positivt overrasket over konseptet hvis det blir produsert :) For det blir absolutt ikke det samme som alle andre. Ingen av de andre har en inaktiv funksjon som gjør at du kan legge deg på en "venteliste" og få beskjed om at en person er aktiv igjen.

Realitetsdatingen som blir en videreføring av Sukkerfestene blir mest sannsynlig testet ut allerede fra høsten av. Har kontakt med et eventbyrå i Stavanger som skal arrangere den første sammenkomsten :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...