Gå til innhold

Irriterende/bra ting med nettdatingsider.

Fremhevede innlegg

Gjest Anna.S
Skrevet

- Ønsketenkning: Hvis man, etter å ha sendt et visst antall meldinger med noen, ikke gir dem en forklaring på hvorfor de bare kutter kontakten, så burde det være mulig for den andre å si i fra om dette.

Egentlig burde det være et rapporteringssystem for høflighet også. :P

Det er derfor vi tenker på denne "date meg" funksjonen i stedenfor at man kan sende mailer. Man betaler en liten sum, trykker på den man vil "date" og så blir det sendt en mail til personen med infoen du registrerte når du registrerte deg. Under på denne mailen står det "ja" eller "nei". Klikker du ja, vil din informasjon bli sendt i retur og man kan maile med hverandre. Hvis man ikke i løpet av 14 dager har satt opp en date i kalenderen vil kommunikasjonen brytes eller et eller annet.. :P (vi er ikke kommet så langt i prosessen enda)

Man kan også sette opp dater med flere og man kan avlyse når man selv vil. Da vil man kunne gi en tilbakemelding om hvorfor man avlyste hvis man ønsker det.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har skumlest tråden, så jeg vet ikke om det er med. Jeg vil gjerne at det ikke skal være mulig å søke på folk som bare har én setning i profilen eller noe slik som "Det kommer mere senere". De bør heller ikke kunne søke eller gjøre noe i systemet før de har skrevet mer. Det gjelder selvfølgelig også om de ikke svarer på spørreskjemaet enten om seg selv eller den de ønsker å møte. (Det kan godt være en automatisert returmail med "Du har ikke gjort ferdig profilen din, gjør det nå..." eller noe lignende etter en ukes tid eller noe.)

Av spørsmål på spørreskjemaet ønsker jeg som kristen at det er et spørsmål om det. Ja, jeg vet det finnes egne datingsider for kristne og de går gjerne i detalj om hvilket kirkesamfunn man tilhører. Det trenger du ikke å ha, men religion og viktigheten av den er av stor betydning for mange.

Ellers synes jeg det høres spennende ut med et annet utgangspunkt for å snakke sammen, og ønsker deg lykke til.

• Liker 1
Gjest Anna.S
Skrevet

Har skumlest tråden, så jeg vet ikke om det er med. Jeg vil gjerne at det ikke skal være mulig å søke på folk som bare har én setning i profilen eller noe slik som "Det kommer mere senere". De bør heller ikke kunne søke eller gjøre noe i systemet før de har skrevet mer. Det gjelder selvfølgelig også om de ikke svarer på spørreskjemaet enten om seg selv eller den de ønsker å møte. (Det kan godt være en automatisert returmail med "Du har ikke gjort ferdig profilen din, gjør det nå..." eller noe lignende etter en ukes tid eller noe.)

Av spørsmål på spørreskjemaet ønsker jeg som kristen at det er et spørsmål om det. Ja, jeg vet det finnes egne datingsider for kristne og de går gjerne i detalj om hvilket kirkesamfunn man tilhører. Det trenger du ikke å ha, men religion og viktigheten av den er av stor betydning for mange.

Det med religion skal jeg absolutt notere meg, for som du sier så er det viktig med alle. Det vil også være ganske greit når man får tilsendt informasjon fra en annen bruker fordi det da vil stå om man er ateist, kristen, muslim etc og hvis det er noe som gjør at man ikke vil date så trykker man nei.

Det med "her kommer det mer senere" er en av grunnene til at jeg har lagt inn ønske om at profilene ikke ha sånn profiltekst som man vanligvis har. Ei heller at de uten bilde skal være synlige. De kan være skjulte og kontakte andre, men å ha en haug med profiler uten bilde synlig synes jeg blir å kaste bort brukernes penger. De må jo klikke på "date meg" for å få tilsendt bilde og info og dermed synes jeg bilde skal være et MUST for å kunne ha synlig profil.

Skrevet

Jeg ville et valg mellom betal pr melding, og betal en fast sum pr måned og få send ubegrenset med meldinger. Jeg sender færre meldinger om jeg vet hver koster meg.

Anonym poster: 267c3c1af6f6a5336deed7bb94cc4256

Ja, det er greit å ha valgmuligheten, men om du bare sender 10 meldinger (la oss si at hver sms koster 10 kr, så det blir 100 kr), er jo det utrolig mye billigere å betale for hver av dem, enn å betale 300-400 i måneden. Tenker ikke folk sånn? Om du skriver 10 meldinger med en person, og han/hun skriver 10 tilbake, er jo det absolutt nok til å finne ut om du vil møte han/hun.

Gjest Anna.S
Skrevet

Ja, det er greit å ha valgmuligheten, men om du bare sender 10 meldinger (la oss si at hver sms koster 10 kr, så det blir 100 kr), er jo det utrolig mye billigere å betale for hver av dem, enn å betale 300-400 i måneden. Tenker ikke folk sånn? Om du skriver 10 meldinger med en person, og han/hun skriver 10 tilbake, er jo det absolutt nok til å finne ut om du vil møte han/hun.

Det vi har diskutert litt er å ikke ha mailfunksjon, men at man inviterer til date. Det koster en sum. Så får man enten ja eller nei ut i fra hva personen synes om profilen som personen får tilsendt på mail. Takker personen ja kan man sende så mange mail man vil til hverandre men man må avtale en date innen 14 dager.

Hvis man har sølv medlemskap får man f.eks 5 klikk inkludert i de 149,- det koster i måneden. Velger man gull medlemskap så får man alle inkludert. Hvis ett klikk koster 29 pr sms kan det lønne seg å betale 149 når der også inkluderer stempel for ekthet. F.eks..

Skrevet

Om jeg hadde gått inn på en dating-side som fungerte på den måten der, hadde jeg aldri blitt med. Det er alt for tydelig at det handler om å tjene penger, istedenfor å tilby en tjeneste.

Det er alt for usikkert om man får svar fra folk, til at man gidder å bruker såpass høye summer på å ta sjansen.

• Liker 1
Gjest Anna.S
Skrevet

Om jeg hadde gått inn på en dating-side som fungerte på den måten der, hadde jeg aldri blitt med. Det er alt for tydelig at det handler om å tjene penger, istedenfor å tilby en tjeneste.

Det er alt for usikkert om man får svar fra folk, til at man gidder å bruker såpass høye summer på å ta sjansen.

Men hadde det kostt 10 kroner så hadde det vært greit?

Skrevet

Kompisene lurte på meg et medlemsskap hos en sånn nettdatingside.

Sammen skrev vi en bra profil, manglet bare å legge ut bilde av meg da det første brevet tikket inn...

FRA SØSTRA MI!!!

Logget ut og så meg ikke tilbake :gjeiper:

Har møtt ei fantastisk jente her inne, det får klare seg :rodmer:

• Liker 2
Gjest Anna.S
Skrevet

For du vet jo ikke om du får svar når du betaler 10 kroner for en mail heller..

Gjest Anna.S
Skrevet

Kompisene lurte på meg et medlemsskap hos en sånn nettdatingside.

Sammen skrev vi en bra profil, manglet bare å legge ut bilde av meg da det første brevet tikket inn...

FRA SØSTRA MI!!!

Logget ut og så meg ikke tilbake :gjeiper:

Har møtt ei fantastisk jente her inne, det får klare seg :rodmer:

hahaha.. offf.. ja derfor er det et must med bilde med en gang før profilen blir akseptert.. hehe

Men gratulerer med kjærese :)

Skrevet

Men hadde det kostt 10 kroner så hadde det vært greit?

Jeg missforsto det du hadde skrevet. Hvis dere vil kunne utnytte dere av at folk kan sende sms (noe som gjør ting mer lettvint for folk, siden de slipper å begynne med visa osv) burde ikke prisen være noe høyere enn 10 kr, og helst lavere... Men på en annen side, med en sånn sms-løsning, vil det være lettere for folk å kødde og sende useriøse henvendelser.

Jeg tror kanskje det funker bra sånn du har skrevet. De prisene der er jo i tråd med alle andre dating-sider... alle tar jo alt for godt betalt, med tanke på at andre typer nettbaserte abonnementer koster en tredjedel, og krever et team med minst 10 (ofte er det team på 40 mennesker) utdannede personer i fulltidsstilling, og hele rom fulle av servere og maskiner i diverse land, for å opprettholde tjenesten.

Kanskje jeg bare burde lage min egen side, som koster 45 kr i måneden, og da er alle tjeneste inkludert ;)

Gjest Anna.S
Skrevet

Kanskje jeg bare burde lage min egen side, som koster 45 kr i måneden, og da er alle tjeneste inkludert ;)

Det er jo lov å prøve! :D

Skrevet

hahaha.. offf.. ja derfor er det et must med bilde med en gang før profilen blir akseptert.. hehe

Tviler på at alle ønsker å ha bilde liggende offentlig.

Og dette med garanti imot at folk juger er ren ønsketenkning.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Kunne tenke meg en slag dating som går på interesser.

Jeg vil gå på konsert med den artisten. Noen som vil gå sammen med meg?

Jeg vil jogge langs Sognsvann. Blir du med?

Dette blir da matching på interessenivå.

Jeg ønsker å lese brev til meg uten at det vises for den andre.

Det med å avtale date før man ser profilen anser jeg som dødfødt. Jeg vil da vite litt om personen før jeg sier ja. Noen bruker lang tid før de vil treffes. Andre kjapt. Tror det kjappeste jeg har vært med på er snakk om timer. Uten å kjenne personen overhode og kun vekslet noen få setninger.

En funksjon hvor man kunne gi hverandre tilbakemelding etter et treff. Gjerne med noen svaralternativer for de som ikke klarer å si i fra selv. Er rimelig lei av at folk ikke kan være ærlig og bare si at det ikke var full klaff og at vedkommende ikke ønsker å gå videre. Kanskje lettere å gi tilbakemelding dersom det bare var noen kryss å huke av. Kan godt kombineres med at man legger inn i kalenderen en date.

Anonym poster: 6c879e2fefe7408d3142242c7aa19bea

Gjest Anna.S
Skrevet

Det med å avtale date før man ser profilen anser jeg som dødfødt. Jeg vil da vite litt om personen før jeg sier ja. Noen bruker lang tid før de vil treffes. Andre kjapt. Tror det kjappeste jeg har vært med på er snakk om timer. Uten å kjenne personen overhode og kun vekslet noen få setninger.

En funksjon hvor man kunne gi hverandre tilbakemelding etter et treff. Gjerne med noen svaralternativer for de som ikke klarer å si i fra selv. Er rimelig lei av at folk ikke kan være ærlig og bare si at det ikke var full klaff og at vedkommende ikke ønsker å gå videre. Kanskje lettere å gi tilbakemelding dersom det bare var noen kryss å huke av. Kan godt kombineres med at man legger inn i kalenderen en date.

Jeg tror ikke date funksjonen er døfødt når folk forstår hvordan den fungerer. Poenget med å være på en datingside er jo tross alt for å date, ikke for å få seg venner som man chatter medpå nettet. Da kan man bruke nettvenn eller match eller noe. Hvis man setter opp en dato for å treffes så har man god tid på å bli kjent før den tid. Det er bare å klikke på avlys hvis man finner ut at man ikke vil. Det er også greit for deg å se hvis har date med andre f.eks så du ikke dobbeltbookder.

Ved å sette en date vil man også få den funksjonen du ønsker deg med en evaluering/tilbakemelding etter daten. Jeg tror det vil lette mange hjerter der ute som holder på å dæ i spenning etter hver date.

Veldig god ide det med interesser. Mulig man kunne hatt et eventopplegg hvor brukerne kunne legge inn etterspørsler for date/invetere til date. Fin måte å treffes på og så putter man det i kalenderen så har man kontrollen. :)

Gjest Anna.S
Skrevet

Tviler på at alle ønsker å ha bilde liggende offentlig.

Og dette med garanti imot at folk juger er ren ønsketenkning.

Det er derfor man kan ha skjult profil hvis man vil. Da kan man invitere på date og vil vise bilde når man inviterer på date, men utenom det er man ikke synlig i søk eller noe.

Og selvfølgelig kan man ikke garantere mot at folk juger, men pga tilbakemldingsfunksjonen og ekthetsstempelet vil man kunne velge de som har fått gode tilbakemeldinger kontra de som har fått negative ;)

AnonymBruker
Skrevet

Ved å ha et ekthetsstempel. For å få det betaler man en liten sum og så gir man administrasjonen lov til å sjekke at infoen stemmer overens med den du er. Det gjør man ved at man faktisk kontakter den personen man sier at man er og hører om personen er på nettstedet eller ikke.

Og hvordan har du tenkt å sjekke denne informasjonen da?

Hvem som helst kan juge på seg et navn og ikke alle har f.eks. et mobilnummer synlig på nett. Jeg er god for å prate for meg så hvordan ville du ha kunnet sjekket at min info som jeg oppgir stemmer med hvem jeg er?

• Liker 1
Skrevet (endret)

Hvis dette blir en realitet så vil det være et sted KUN for de som søker kjæreste og som ikke er opptatt, i en vet ikke fase, eller ute etter noen å leke med. Seriøsiteren skal vektlegges først og fremst. Så kan de som vil ha sex et nummer eller bruker nettdatingsider til tidsfordriv finne seg et annet sted eller forbli der de er :)

Vil det være lovlig å pule på første date? heh..

Lykke til:)

Endret av Sommee
Skrevet (endret)

For meg har dette aldri vært noe problem, fordi jeg som regel finner noen intressante i de jeg får opp. Eller fordi jeg er mye mer på møteplassen eller match :)

Men jeg er av de som synes hele matching systemet er piss, og kommer ikke til å anbefale webfirma til å ha det.

Vel, matching systemet til sukker baserer seg på fanesaken din da, å gi deg størst mulig sjanse til å finne den rette.

Ikke hvem man går best overens med, eller den man har best kjemi med(umulig å vite), men kriterier som gjør at forholdet har størst mulig sjans til å vare.

Det med å ikke se match under 70 er jeg enig i, tåpelig.

Synes det er mye bedre på sukker enn på mp f eks.

Endret av Sommee
Skrevet

Det er derfor man kan ha skjult profil hvis man vil. Da kan man invitere på date og vil vise bilde når man inviterer på date, men utenom det er man ikke synlig i søk eller noe.

Og selvfølgelig kan man ikke garantere mot at folk juger, men pga tilbakemldingsfunksjonen og ekthetsstempelet vil man kunne velge de som har fått gode tilbakemeldinger kontra de som har fått negative ;)

Skjult profil er ikke interessant i seg. Man skal typisk ikke være på en datingside for å ikke bli sett. Men å ikke måtte ha offentlig bilde på profilen vil være det. Tenker jeg.

Men å kunne sette profilen inaktiv, slik at den ikke er synlig og søkbar, det bør man selvfølgelig ha muligheten til.

Dette med ekthetsstempelet tror jeg du bare kan glemme. Man kan aldri hindre folk som virkelig vil juge å juge eller å pynte på sannheten.

Jeg tror det beste du kan få til vil være å ta betalt for å opprette en profil. Dermed kan du begrense antall falske profiler. Samtidig kan det være en automatisk funksjon i systemet som setter alle profiler inaktive etter at brukeren ikke har logget inn på en viss tid. F.eks etter 1 uke. Tenker jeg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...