Gå til innhold

Irriterende/bra ting med nettdatingsider.

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hvis du kunne endre noe på de nettdatingsidene du er på hva ville du endret da? Hva irriterer deg og hva synes du er bra? Noen funksjoner du savner eller synes er unødvendige?

Det eneste som betyr noe er bra damer.

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Gjest Anna.S
Skrevet

Hm? Nå tror jeg du misforsto.

Jeg påpeker at nettdating ikke er noe for meg. Ferdigutfylte skjemaer for hva man tenner på og ikke, gjør at man eliminerer folk basert på ting som høyst sannsynligvis ikke betyr noe. Jeg får aldri match på "sextidsbruk" eksempelvis. Jeg har nemlig svart ærlig på at jeg ikke trenger å pule i fem timer hver gang for å bli glad. Jeg blir like glad av å bli tatt bakfra i to minutter ved kjøkkenbenken. På disse skjemaene kommer dette da opp som om jeg ikke er interessert i å bruke tid på sex. Da tror menn at jeg ikke er interessert i sex. Og da skriver de jo ikke.

I tillegg så har menn på nettdating kravspesifikasjoner fra ville helvete, og finner de EN ting de ANTAR de ikke liker, så er det over og ut før du får begynt.

Har skrevet det flere ganger her inne, men IRL har jeg draget, på nett får jeg ikke et eneste brev.

Men spørsmålet mitt var jo om nettating. Hvis du ikke benytter deg av det eller ikke har noen mening om det så er det jo ikke noe vits å delta i tråden? eller? :P

Men ut i fra det du sier så har du jo mening om kanskje hva som irriterer deg. Matchingsystemet irriterer deg. Da noterer jeg det :)

Gjest KateW
Skrevet (endret)

Jupp, hele konseptet irriterer meg. Og jeg har prøvd, og jeg har prøvd 10 ulike sider. (er det godkjent for deltakelse i tråden din?)

Endret av KateW
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tanken bak matchsystemet er bra, men det er tungvint og sikkert ofte ganske misvisende, både fordi en mistolker spørsmål, ikke vet hva en skal sammenlikne seg med (hvordan en fungerte i forhold til en eks, en venninne, hvem er gjennomsnittet, egentlig? Jeg endrer av og til noen innstillinger etter å ha vært på en date hvor jeg følte jeg oppførte meg sånn eller slik, etter ulike sosiale eller faglige hendelser osv hvor jeg ser at jeg pushet grenser eller feiget ut mer enn jeg trodde fra før)... så kanskje greit å droppe et så avansert system.

Jeg synes det virker litt baklengs å avtale date før en har kommunisert. Riktignok ser en en del utfra profiltekst og bilder, men jeg liker å prate littegrann før jeg setter av tid til en date. For det krever jo både tid og penger å reise for å møte noen.

Anonym poster: 3a31a7360ab19af021303c5c0470ce08

Gjest KateW
Skrevet

@AB over, jeg har truffet flere menn IRL, som jeg har det både moro med, og som jeg kunne ha falt for, som jeg har under 70 i match med på Sukker, og som jeg derfor aldri verken "ser" eller får kontakt med der.

Vi har sammenlignet noen ganger, og aldri funnet helt ut HVA som gjør at vi ikke matcher der....

• Liker 1
Skrevet

Mulig. Er i allefall i en prosess med et webfirma om utformelse, funksjonsmuligheter, osv. Jeg har noen ideer selv og så vil jeg gjerne høre hva andre mener.

De tingene jeg missliker, er gjerne de tingene som er der for at folk skal gidde å betale.

En ting jeg syns er noe dritt, er at folk kan se at jeg har lest mailen de sendte. Det gjør at jeg føler et slags press på å svare med en gang jeg har lest (om det er en person jeg vil fortsette å skrive med), for å ikke fremstå som en overlegen pikk, eller eventuelt en sånn "3 dagers regelen"-mann.

En annen ting er de latterlig stive prisene, i kombinasjon med reklame... Skal jeg virkelig betale noe så overprisa som nettdating, skal det i det minste være reklamefritt!

Og en annen ting med prisene, om man setter de ned litt, vil flere mennesker være villig til å betale, og det åpner for at folk feks er villige til å betale ved hjelp av å sende en sms til et spesifikt nummer, og sånne ting som det.

Matching-systemene er også totalt idiotiske. Det finnes ikke et eneste system i verden, som er flinkere enn meg til å vite hvilke mennesker jeg kommer over ens med.

Jeg har helt sikkert mye mer, men det er disse tingene jeg kom på i farta :nigo:

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

@AB over, jeg har truffet flere menn IRL, som jeg har det både moro med, og som jeg kunne ha falt for, som jeg har under 70 i match med på Sukker, og som jeg derfor aldri verken "ser" eller får kontakt med der.

Vi har sammenlignet noen ganger, og aldri funnet helt ut HVA som gjør at vi ikke matcher der....

Sant nok :) Han jeg har hatt det hyggeligst med av de jeg har møtt fra sukker, er den jeg hadde lavest match med (riktignok nokså høy likevel). Noen spørsmål er det jo vanskelig å svare presist på, likevel løper det poeng. Kanskje det skulle vært noen få sånne absolutt-krav, ellers ikke så mye. Men det blir mange å bla gjennom da, når det er et stort nettsted.

Gjest Anna.S
Skrevet

Jeg synes det virker litt baklengs å avtale date før en har kommunisert. Riktignok ser en en del utfra profiltekst og bilder, men jeg liker å prate littegrann før jeg setter av tid til en date. For det krever jo både tid og penger å reise for å møte noen.

Det vil være en egen funksjon når man ikke bor i samme by som gjør at man kan sette en date uten dato og så har man 14 dager på seg til å finne en dato eller avlyse daten. Uansett så er ikke daten bindende, men det er en måte å ha kontroll over hvem du dater og når f.eks. Man kan altså planlegge date med flere og bli kjent med flere og så avlyse dater etterhvert som man finner ut at man ikke passer sammen.

Date funksjonen er i hovedsak der for at man ikke skal utlevere info om seg selv til alle, bare de man godtar en "date" med. Med en gang du godtar eller sende date henvendelse vil den kortfattede infoen du skrev om deg selv når du registrerte deg komme på mail til "motparten". På den måten kan man ha en usynlig profil som ikke er søkbar, men man kan oppsøke medlemmer for date og sende bilde og infoen på den måten.

Da slipper man alle disse uten bilde osv.

Gjest .-L-.
Skrevet (endret)

Har de et program som matcher folk opp?

Endret av .-L-.
Gjest KateW
Skrevet

Har de et programm som matcher folk opp?

Man får bare se profilen på dem man har over 70% match med. Og de stemmer ikke for mitt vedkommende iallefall.

Gjest .-L-.
Skrevet

Matching-systemene er også totalt idiotiske. Det finnes ikke et eneste system i verden, som er flinkere enn meg til å vite hvilke mennesker jeg kommer over ens med.

Ble litt nyskjerrig nå, har de et programm som søker opp folk du vil 'matche" med?

AnonymBruker
Skrevet

Ting jeg ønsker meg fra en slik side:

- mulighet til å sperre på alder om folk får se profilen eller ikke. Jeg får så mange meldinger fra mannfolk som ligger -langt- ut over de aldersgrensene jeg har sagt jeg søker etter. Type folk på alder med min far. Jeg vil kunne sette at folk som er alt for gamle ikke engang skal kunne se profilen min.

- få se hele samtalen når man har sendt flere meldinger med folk

- mulighet til å krysse av på ønskede og uønskede egenskaper når man søker. Av typen "ønsker ikke folk med barn", og så får man ikke opp folk med barn når man søker.

- at avsender ikke får se om man har lest meldingen eller ikke, og ihvertfall ikke NÅR man har lest den.

- mulighet for å merke folk som interessante, uten at de får se det. Jeg vil ha en privat huskeliste over folk jeg kanskje skal manne meg opp til å sende brev til, uten at de ser at jeg har merket dem som interessant.

- mulighet for å se også folk med "dårlig" match.

- ikke sånne "ferdigmeldinger". Greit med ferdige avslag, men ikke "ferdigbrev" for å ta kontakt, som de har på sukker. Aner da ikke hva jeg skal svare når en fyr ikke har giddet skrive noe selv, bare trykket på en ferdigflørt der.

Anonym poster: 267c3c1af6f6a5336deed7bb94cc4256

• Liker 2
Gjest .-L-.
Skrevet

Man får bare se profilen på dem man har over 70% match med. Og de stemmer ikke for mitt vedkommende iallefall.

Er det interesser og slikt de vektlegger da? De må jo forstå at slike ting ikke skaper kjemi etc :gjeiper: Høres rart ut.

Gjest Anna.S
Skrevet

De tingene jeg missliker, er gjerne de tingene som er der for at folk skal gidde å betale.

De som driver nettstedet må jo tjene penger også, men det som folk betaler for må være attraktiv og ekstra.

En ting jeg syns er noe dritt, er at folk kan se at jeg har lest mailen de sendte. Det gjør at jeg føler et slags press på å svare med en gang jeg har lest (om det er en person jeg vil fortsette å skrive med), for å ikke fremstå som en overlegen pikk, eller eventuelt en sånn "3 dagers regelen"-mann.

Helt enig! Jeg hater at jeg må åpne mailer på sukker f.eks og så får de sett at jeg har åpnet. Jeg sitter kanskje å gjøre noe annet og vil bare lese mailen og får svarpanikk..

Tror ikke møteplassen har det sånn, men uansett så vil det ikke være sånn hvis jeg får bestemme.. hehe

En annen ting er de latterlig stive prisene, i kombinasjon med reklame... Skal jeg virkelig betale noe så overprisa som nettdating, skal det i det minste være reklamefritt!

Og en annen ting med prisene, om man setter de ned litt, vil flere mennesker være villig til å betale, og det åpner for at folk feks er villige til å betale ved hjelp av å sende en sms til et spesifikt nummer, og sånne ting som det.

Hvis du kunne betalt en bitteliten sum hver gang du ville kontakte noen fremfor en månedtlig sum kunne det vært noe? Vil du ikke kontakte noen så koster det deg heller ingenting og det vil alikevell være mulig å kontakte deg.

Helt enig!

Jeg har helt sikkert mye mer, men det er disse tingene jeg kom på i farta :nigo:

Takk :D

Gjest .-L-.
Skrevet

Hva er det egentlig konseptet går ut på Anne.S? Matcher du folk opp mot hverandre?

Gjest Anna.S
Skrevet

- mulighet til å sperre på alder om folk får se profilen eller ikke. Jeg får så mange meldinger fra mannfolk som ligger -langt- ut over de aldersgrensene jeg har sagt jeg søker etter. Type folk på alder med min far. Jeg vil kunne sette at folk som er alt for gamle ikke engang skal kunne se profilen min.

- få se hele samtalen når man har sendt flere meldinger med folk

- mulighet til å krysse av på ønskede og uønskede egenskaper når man søker. Av typen "ønsker ikke folk med barn", og så får man ikke opp folk med barn når man søker.

- at avsender ikke får se om man har lest meldingen eller ikke, og ihvertfall ikke NÅR man har lest den.

- mulighet for å merke folk som interessante, uten at de får se det. Jeg vil ha en privat huskeliste over folk jeg kanskje skal manne meg opp til å sende brev til, uten at de ser at jeg har merket dem som interessant.

- mulighet for å se også folk med "dårlig" match.

- ikke sånne "ferdigmeldinger". Greit med ferdige avslag, men ikke "ferdigbrev" for å ta kontakt, som de har på sukker. Aner da ikke hva jeg skal svare når en fyr ikke har giddet skrive noe selv, bare trykket på en ferdigflørt der.

Masse gode tips og forslag! Tusen takk! :D

Gjest KateW
Skrevet

Er det interesser og slikt de vektlegger da? De må jo forstå at slike ting ikke skaper kjemi etc :gjeiper: Høres rart ut.

Så nettopp det jeg sliter med, samtidig som jeg forstår grunnen til at man har det sånn. NOE må man jo ta i bruk for å matche folk...

Skrevet

Anonym poster: 267c3c1af6f6a5336deed7bb94cc4256

Hvordan har du tenkt å hindre at folk juger og skriver en mye yngre (eller eldre) alder på sin profil?

• Liker 1
Gjest Anna.S
Skrevet

Hva er det egentlig konseptet går ut på Anne.S? Matcher du folk opp mot hverandre?

Det skal være en datingside hvor folk går inn for å få seg en date. Ikke for å bli matchet opp av maskiner eller lure folk eller jabbe og få seg venner eller elskerinner. Man skal date, enkelt og greit.

Jeg kommer muligens til å fungere som en date rådgiver/konsulent matchmaker som en ekstra tjeneste, men det er etter at jeg er ferdig med studier osv. Nå fungerer jeg bare som en rådgiver til prosjektet, ut i fra den nettdating erfaringen jeg har, og så får vi se hvordan det går og hva vi får til.

Gjest Anna.S
Skrevet

Hvordan har du tenkt å hindre at folk juger og skriver en mye yngre (eller eldre) alder på sin profil?

Ved å ha et ekthetsstempel. For å få det betaler man en liten sum og så gir man administrasjonen lov til å sjekke at infoen stemmer overens med den du er. Det gjør man ved at man faktisk kontakter den personen man sier at man er og hører om personen er på nettstedet eller ikke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...