Gjest BM2 Skrevet 23. juni 2012 #81 Skrevet 23. juni 2012 Hvis du kunne endre noe på de nettdatingsidene du er på hva ville du endret da? Hva irriterer deg og hva synes du er bra? Noen funksjoner du savner eller synes er unødvendige? Match-tall... Herregud for noe vissvass. Ellers bør Sukker&co tenke mer på sikekrhet. Er for ofte at Irina er der inne... At hun flere å senere ennå sender e-poster sier noe om at noen har stjålet e-post databasen til Sukker... Hva annet har de da stjålet av opplysninger om en? Det sier noe når eneste plassen en virkelig har blitt kjent med kvinner er på diskusjonsforum. Tar noen hintet? 1
Steinar40 Skrevet 23. juni 2012 #82 Skrevet 23. juni 2012 Jeg tror ikke date funksjonen er døfødt når folk forstår hvordan den fungerer. Poenget med å være på en datingside er jo tross alt for å date, ikke for å få seg venner som man chatter medpå nettet. Da kan man bruke nettvenn eller match eller noe. Hvis man setter opp en dato for å treffes så har man god tid på å bli kjent før den tid. Det er bare å klikke på avlys hvis man finner ut at man ikke vil. Det er også greit for deg å se hvis har date med andre f.eks så du ikke dobbeltbookder. Dette er jo helt bakvendt. Først må man føle at det er noen vits i å avtale en date. Og det vet man ikke før man har kommunisert mer eller mindre. Ved å sette en date vil man også få den funksjonen du ønsker deg med en evaluering/tilbakemelding etter daten. Jeg tror det vil lette mange hjerter der ute som holder på å dæ i spenning etter hver date. Du kan ikke tvinge folk til dette. Det enste måtte isåfall vært at man gir beskjed på denne måten at man er interessert i en ny date med vedkommende. Eller ikke. Årsak kan man ikke forvente å få.
Steinar40 Skrevet 23. juni 2012 #83 Skrevet 23. juni 2012 (endret) Det sier noe når eneste plassen en virkelig har blitt kjent med kvinner er på diskusjonsforum. Tar noen hintet? Vi lever i dagens samfunn. Når man er ferdig med å studere, og har passert 30 år, så blir det plutselig veldig vanskelig å treffe og bli kjent med aktuelle kandidater av det motsatte kjønn. Finnes det ingen på arbeidsplassen, man ikke har typiske kvinne(eller manne)interesser, og man ikke liker å gå på fylla ute på byen hver helg, så er altså alternativene få. Eller hva mener du? Endret 23. juni 2012 av Steinar40
punkyB Skrevet 23. juni 2012 #84 Skrevet 23. juni 2012 Hvordan skal dere finne hvem som skal date hverandre ? Dere har kun noen få spm. som vil gjøre det vanskelig å finne hvem som passer sammen - og da kan man risikere å date mange 'frosker'. Det er vel det som er litt av poenget med matching at man prøver å koble sammen de som passer sammen - men det er jo mange fallgruber , dvs vanskelig å finne hvem som matcher. Selv om du tjener lite/mye er du ikke nødvendigvis så interessert i hva den du skal date tjener og det trenger hvertfall ikke være det samme som deg. Nå fyller man mye ut om seg selv og man blir matchet med noen systemet tror passer basert på det. Man må jo heller kunne ha muligheten til å fylle inn hva man søker - så kan man bli matchet med noen som søker det samme. Hvis jeg skal date noen tror jeg at jeg selv vil finne fram til den personen - og ha muligheten til å 'eliminere' personen før en date. Basert da feks. på at vi ikke har felles interesser , søker det samme osv. Har vært innom sukker - der er det litt for mange spm. og der tror jeg faren er at matchingsystemet ikke klarer å matche riktig. Som KW skriver så kan man jo svare en ting men systemet har ikke mulighet til å oppfatte 'nyansene' i det man svarer og plasserer deg feil og dermed feil match. I Suker er mye basert på matchtallet og da ser man ikke de som havner langt ned. Jeg tror mange er litt for forsiktige til å hive seg ut på en date med en gang. Mange vil heller ikke date 'hvem som helst' - jeg synes nettdating kan være ok fordi man kan finne ut mye om personen på en rask og enkel måte (på nettet) uten å måtte bruke tid på å date vedkommende. Jeg tror et slikt datingsysten kan (mis)brukes av menn som vil ha seg en date, enten at de ikke får det til ellers, de ikke gidder å bruke tid på det men kjøper seg heller det. Det kan (mis)brukes også andre veien av damer som vil ha seg en date av diverse grunner. Jeg regner med at man sjekker om dette er noe 'folket' vil ha - det kan jo evnt. være en tilleggsfunksjon på en side med andre 'vanlige' funksjoner. Tror det er ok at systemet koster litt penger for da er de som bruker det litt mer seriøse - men det bør ikke være for dyrt heller, da blir det heller ikke brukt av de riktige folkene. 1
Gjest BM2 Skrevet 23. juni 2012 #85 Skrevet 23. juni 2012 Vi lever i dagens samfunn. Når man er ferdig med å studere, og har passert 30 år, så blir det plutselig veldig vanskelig å treffe og bli kjent med aktuelle kandidater av det motsatte kjønn. Finnes det ingen på arbeidsplassen, man ikke har typiske kvinne(eller manne)interesser, og man ikke liker å gå på fylla ute på byen hver helg, så er altså alternativene få. Eller hva mener du? Det er en riktig observasjon du har der. Tror unisex diskusjonsforum er fremtiden for relasjonsbygging.
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2012 #86 Skrevet 23. juni 2012 Veldig god ide det med interesser. Mulig man kunne hatt et eventopplegg hvor brukerne kunne legge inn etterspørsler for date/invetere til date. Fin måte å treffes på og så putter man det i kalenderen så har man kontrollen. Ah, det var kjempelurt med sånn event-opplegg! Det kunne jeg nok likt. Da kan man finne folk som vil gjøre det samme, også slipper man litt av det kleine "hvaskalvigjørepåførstedatedaaaaa..." Sånn ellers: Det som gjør at jeg har tatt kontakt med de jeg har (hatt) på sukker er først og fremst bilder som sier meg noe om vedkommende er en person jeg kan like. Deretter synes jeg faktisk det er ekstremt viktig å lese en profil / noe som vedkommende har skrevet, for da får iallefall jeg et mye bedre (og jeg vil tro) riktigere inntrykk av hvordan personen faktisk er, noe jeg ikke alene kan lese ut i fra oppramsede fakta om han liker å trene, favorittprogram eller sånn. Så for meg er det med bilde og en slags tekst/profil og gjerne noen få fakta om hva slags humor han f.eks liker noe som jeg MÅ få se før jeg i det hele tatt kan fatte noen interesse. Kunne aldri sendt forespørsel til en person kun ut fra en liste om "har barn, liker å trene, liker rock, dykker på fritiden osv". MEN, jeg kunne kanskje godt tenkt meg en side som var utformet litt mer som et slags "åpent" nettsamfunn, mer ala facebook enn at det bare er mail mellom to personer. Grunnen til det er at jeg tenker man får et annet helhetsinntrykk av en person hvis man kan utforme profilene mer omfattende og man kan poste ting man liker, skrive innlegg i "interesseforum" o.l. Og så kan man kanskje bli litt kjent sånn først, før man begynner å skrive private meldinger. Da blir det litt mer uformelt og litt mindre skummelt og kleint kanskje. Men utfordringen er jo å samtidig ha det seriøst med det formålet det skal ha - nemlig å finne en kjæreste. Til tross for dette så er jeg veldig begiestret for ideen din om å ha mer fokus på selve datinga fremfor å sitte å tørrskrive lenge. Men jeg tenker også kanksje at hvis man har en litt annen uforming på det enn f.eks slik det er på sukker hvor det kun er basert på at man skal sende en mail til noen man kanskje tror er interessant så blir terskelen høyere både for å ta kontakt og for å dra det videre til et faktisk møte. Hvis man heller har et slags nettsamfunn hvor man får større mulghet til å vise hvem man faktisk er gjennom ulike "aktiviteter" så får man kjappere noe å snakke/skrive om og at det blir mer naturlig å møtes kjapt. Liker også tanken som flere her er inne på, at man på et eller annet vis skal kunne se om det er noen andre som liker vedkommende. Anonym poster: f415c4e9b0d39cb552de176b368ccc52
Steinar40 Skrevet 23. juni 2012 #87 Skrevet 23. juni 2012 Hvis man heller har et slags nettsamfunn hvor man får større mulghet til å vise hvem man faktisk er gjennom ulike "aktiviteter" så får man kjappere noe å snakke/skrive om og at det blir mer naturlig å møtes kjapt. Utvilsomt. Liker også tanken som flere her er inne på, at man på et eller annet vis skal kunne se om det er noen andre som liker vedkommende. Anonym poster: f415c4e9b0d39cb552de176b368ccc52 Dette kan imidlertid misbrukes. Man burde ha muligheten til å rapportere folk som juger eller ikke er seriøse. Men da må man på den annen side også få muligheten til å forsvare seg imot falske anklager.
Gjest Anna.S Skrevet 23. juni 2012 #88 Skrevet 23. juni 2012 Dette er jo helt bakvendt. Først må man føle at det er noen vits i å avtale en date. Og det vet man ikke før man har kommunisert mer eller mindre. Du kan ikke tvinge folk til dette. Det enste måtte isåfall vært at man gir beskjed på denne måten at man er interessert i en ny date med vedkommende. Eller ikke. Årsak kan man ikke forvente å få. Hvis du leser hva jeg skriver så har man mulighet til å avlyse daten. Daten er på en måte en uformell og morsom greie. et er ikke slik at politiet kommer på døra di fordi du har bedt noen på date og ikke dukker opp! Du kan se på det at du trykker på date knappen som at dere har en første date online hvor dere får mer informasjon om hverandre enn den dere finner på profilen og kan finne ut om dere skal treffes i virkeligheten. Vil dere ikke det så er det bare å avslutte samtalen og ta en første "date" med noen andre.
Gjest Anna.S Skrevet 23. juni 2012 #89 Skrevet 23. juni 2012 (endret) Ah, det var kjempelurt med sånn event-opplegg! Det kunne jeg nok likt. Da kan man finne folk som vil gjøre det samme, også slipper man litt av det kleine "hvaskalvigjørepåførstedatedaaaaa..." Sånn ellers: Det som gjør at jeg har tatt kontakt med de jeg har (hatt) på sukker er først og fremst bilder som sier meg noe om vedkommende er en person jeg kan like. Deretter synes jeg faktisk det er ekstremt viktig å lese en profil / noe som vedkommende har skrevet, for da får iallefall jeg et mye bedre (og jeg vil tro) riktigere inntrykk av hvordan personen faktisk er, noe jeg ikke alene kan lese ut i fra oppramsede fakta om han liker å trene, favorittprogram eller sånn. Så for meg er det med bilde og en slags tekst/profil og gjerne noen få fakta om hva slags humor han f.eks liker noe som jeg MÅ få se før jeg i det hele tatt kan fatte noen interesse. Kunne aldri sendt forespørsel til en person kun ut fra en liste om "har barn, liker å trene, liker rock, dykker på fritiden osv". Vi har alle noen konkrete ting vi ser etter, i allefall når vi blir eldre og det vil ikke være ting som liker rock, fisketurer osv. Poenget med å fjerne profiltekstene som man skreiver selv, er at veldig mange skriver det de skulle ønske de var og ikke det de egentlig er. Jeg har opplevd så mange ganger at de legger ut om hvor klar de er for å slå seg til ro og finne den rette, og når det kommer til stykke er det bare innimellom de vil det mens de ellers vil ut på byen f.eks. Folk er lei av å lese flotte profiler som ikke har sammenheng med virkeligheten, og da er det like greit å heller skrive og bli kjent uten at man har fått et inntrykk via profilen. MEN, jeg kunne kanskje godt tenkt meg en side som var utformet litt mer som et slags "åpent" nettsamfunn, mer ala facebook enn at det bare er mail mellom to personer. Grunnen til det er at jeg tenker man får et annet helhetsinntrykk av en person hvis man kan utforme profilene mer omfattende og man kan poste ting man liker, skrive innlegg i "interesseforum" o.l. Det er mange som går over på facebook sjapt for å se hverandre der. Ellers å kunne et åpent nettsamfunn være noe, men nettby ble lagt ned pga facebook så jeg tror ikke markedet er der nå som facebook har kommer. Og så kan man kanskje bli litt kjent sånn først, før man begynner å skrive private meldinger. Da blir det litt mer uformelt og litt mindre skummelt og kleint kanskje. Men utfordringen er jo å samtidig ha det seriøst med det formålet det skal ha - nemlig å finne en kjæreste. Til tross for dette så er jeg veldig begiestret for ideen din om å ha mer fokus på selve datinga fremfor å sitte å tørrskrive lenge. Men jeg tenker også kanksje at hvis man har en litt annen uforming på det enn f.eks slik det er på sukker hvor det kun er basert på at man skal sende en mail til noen man kanskje tror er interessant så blir terskelen høyere både for å ta kontakt og for å dra det videre til et faktisk møte. Hvis man heller har et slags nettsamfunn hvor man får større mulghet til å vise hvem man faktisk er gjennom ulike "aktiviteter" så får man kjappere noe å snakke/skrive om og at det blir mer naturlig å møtes kjapt. Liker også tanken som flere her er inne på, at man på et eller annet vis skal kunne se om det er noen andre som liker vedkommende. Anonym poster: f415c4e9b0d39cb552de176b368ccc52 Endret 23. juni 2012 av Anna.S
Gjest Anna.S Skrevet 23. juni 2012 #90 Skrevet 23. juni 2012 Hvordan skal dere finne hvem som skal date hverandre ? Dere har kun noen få spm. som vil gjøre det vanskelig å finne hvem som passer sammen - og da kan man risikere å date mange 'frosker'. Vi skal ikke finne ut hvem som skal date hverandre, det skal folk finne ut selv ved at de snakker med de de har lyst til å snakke med og avtale date. Det er vel det som er litt av poenget med matching at man prøver å koble sammen de som passer sammen - men det er jo mange fallgruber , dvs vanskelig å finne hvem som matcher. Selv om du tjener lite/mye er du ikke nødvendigvis så interessert i hva den du skal date tjener og det trenger hvertfall ikke være det samme som deg. Nå fyller man mye ut om seg selv og man blir matchet med noen systemet tror passer basert på det. For mange er det viktig at noen tjener så og så mye og det kan de søke etter. De kan også søke etter alder, bosted, reiseønsker, likestilling/ikke likestilling ønsker barn/har barn og noen andre ting. Man må jo heller kunne ha muligheten til å fylle inn hva man søker - så kan man bli matchet med noen som søker det samme. Når man registrer seg fyller man inne både info om seg selv og info om den man søker. Det er to registreringskjemer. En for deg og en for den du søker. Hvis jeg skal date noen tror jeg at jeg selv vil finne fram til den personen - og ha muligheten til å 'eliminere' personen før en date. Basert da feks. på at vi ikke har felles interesser , søker det samme osv. Har vært innom sukker - der er det litt for mange spm. og der tror jeg faren er at matchingsystemet ikke klarer å matche riktig. Som KW skriver så kan man jo svare en ting men systemet har ikke mulighet til å oppfatte 'nyansene' i det man svarer og plasserer deg feil og dermed feil match. I Suker er mye basert på matchtallet og da ser man ikke de som havner langt ned. Det er derfor vi snakker om å ikke ha noe matchingsystem. Fordi folk bruker det ikke og fordi de synes det er alt for mange spørsmål å svare. Jeg tror mange er litt for forsiktige til å hive seg ut på en date med en gang. Mange vil heller ikke date 'hvem som helst' - jeg synes nettdating kan være ok fordi man kan finne ut mye om personen på en rask og enkel måte (på nettet) uten å måtte bruke tid på å date vedkommende. Men det er samtidig mange som vil date raskt og de irriterer seg over de som bare sitter på nettet og skal "date" der og aldri har tenkt til å treffes ute. Dermed vil dette være et alternativ for de som faktisk er på nettdating for å date og ikke for å chatte Jeg tror et slikt datingsysten kan (mis)brukes av menn som vil ha seg en date, enten at de ikke får det til ellers, de ikke gidder å bruke tid på det men kjøper seg heller det. Det kan (mis)brukes også andre veien av damer som vil ha seg en date av diverse grunner. Det er jo ikke sånn at man blir hentet hjemmefra for å gå på date når man bruker systemet, men systemet er lagt opp til at det slik man får info om hverandre og får muligheten til å bli kjent. Det er det som gjør at denne nettdatingsiden vil skille seg ut fra andre, fordi her handler det faktisk om å treffe. Det kan jo ikke misbrukes mer enn det kan misbrukes på andre sider ved at man avtaler en date. Som sagt så MÅ man ikke avtale en date men man begynner å snakke ved at man har lyst til å date personen. Du vil nok se at det ikke er så skremmnde som det virker. Jeg regner med at man sjekker om dette er noe 'folket' vil ha - det kan jo evnt. være en tilleggsfunksjon på en side med andre 'vanlige' funksjoner. Tror det er ok at systemet koster litt penger for da er de som bruker det litt mer seriøse - men det bør ikke være for dyrt heller, da blir det heller ikke brukt av de riktige folkene. Jeg har snakket med uttallige mennesker på fire forskjellige nettdatingsider og jeg har også snakket med mange som ikke vil nettdate for å vite hvorfor de ikke vil. Og ut i fra det så har vi funnet ut at det er mange som ønsker noe som er mer seriøst og mer konkret på datingen. I 2012 er det mye mer vanlig å treffes for et glass vin uten at man har blitt så veldig kjent ført og for dem er dette nettstedet noe de savnet. Da har de kontroll over alle datene de planlegger og kan evalure og bli evaluert. Det er derfor vi kaller det Nettdating 2.0 fordi nå er det på tide med noe nytt
Gjest Anna.S Skrevet 23. juni 2012 #91 Skrevet 23. juni 2012 Og hvordan har du tenkt å sjekke denne informasjonen da? Hvem som helst kan juge på seg et navn og ikke alle har f.eks. et mobilnummer synlig på nett. Jeg er god for å prate for meg så hvordan ville du ha kunnet sjekket at min info som jeg oppgir stemmer med hvem jeg er? Anonym poster: 6c879e2fefe7408d3142242c7aa19bea Som sagt lengre oppe i tråden vil vi kunne ta kontakt med vedkommende via telefon/mail for å få en tilbakemelding på om han er på siden eller ikke. Hvis han vil at vi skal bekrefe at han er den han utgir seg for og betaler for dette vil han/hun selvfølgelig bidra til at vi også fnner den informasjonen. Seriøsiteten vil være i fokus og vi sikter ikke etter å ha 500.000 medlemmer, men å ha få men seriøse medlemmer som vi kan få et godt forhold til og hjelpe finne den rette
Gjest Anna.S Skrevet 23. juni 2012 #92 Skrevet 23. juni 2012 Vil det være lovlig å pule på første date? heh.. Lykke til:) Selvfølgelig vil det det, men om du knuller dama og så stikker og aldri lar høre fra deg mens hun trudde dere skulle bli sammen, vil du nok få "player" på profilen din
Steinar40 Skrevet 24. juni 2012 #93 Skrevet 24. juni 2012 Hvis du leser hva jeg skriver så har man mulighet til å avlyse daten. Daten er på en måte en uformell og morsom greie. et er ikke slik at politiet kommer på døra di fordi du har bedt noen på date og ikke dukker opp! Du kan se på det at du trykker på date knappen som at dere har en første date online hvor dere får mer informasjon om hverandre enn den dere finner på profilen og kan finne ut om dere skal treffes i virkeligheten. Vil dere ikke det så er det bare å avslutte samtalen og ta en første "date" med noen andre. Hmmmm, spørs nok om du ikke bør ha noe mer enn bare "Date knappen" da men. Hva med "Jeg vil vite mer om deg knappen"? Alle er ikke like risikovillige som deg, skjønner du hehe
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2012 #94 Skrevet 24. juni 2012 Vi skal ikke finne ut hvem som skal date hverandre, det skal folk finne ut selv ved at de snakker med de de har lyst til å snakke med og avtale date. Men hvordan ialledager skal man vite hvem man vil snakke med hvis man ikke har sett bilde eller vet noe om personen annet enn hva han tjener og om han vil ha barn? Det blir jo veldig "mekanisk" og spiller veldig lite på personlighet og "kjemi". Anonym poster: f415c4e9b0d39cb552de176b368ccc52
Gjest .-L-. Skrevet 24. juni 2012 #95 Skrevet 24. juni 2012 (endret) I steden for en lang profiltekst(som du ikke ville ha), så kan du jo ha en liten greie hvor, utdanning, interesser, osv står, at man skriver en setning om det og thats it. Å bare date en etter å bare ha sett bilde, synes jeg virker skummelt Mulig jeg har misforstått konseptet no da^^ Endret 24. juni 2012 av .-L-.
Gjest Anna.S Skrevet 24. juni 2012 #96 Skrevet 24. juni 2012 I steden for en lang profiltekst(som du ikke ville ha), så kan du jo ha en liten greie hvor, utdanning, interesser, osv står, at man skriver en setning om det og thats it. Å bare date en etter å bare ha sett bilde, synes jeg virker skummelt Mulig jeg har misforstått konseptet no da^^ Det er akkuratt noe slikt vi har tenkt. Og så innser vi at vi må gå for Steinar40 sitt forslag og ha en "bli bedre kjent" knapp i tillegg til "inviter til date" knappen. Nei alle er ikke like vågale som meg, men det er veldig mange som er det, og de irriterer seg fletta over de som bare er der inne for å jatte piss Dette blir et sted for de som faktisk vil date og da mener jeg ikke over skype eller msn men i den virkelige verden
Gjest Anna.S Skrevet 24. juni 2012 #97 Skrevet 24. juni 2012 Men hvordan ialledager skal man vite hvem man vil snakke med hvis man ikke har sett bilde eller vet noe om personen annet enn hva han tjener og om han vil ha barn? Det blir jo veldig "mekanisk" og spiller veldig lite på personlighet og "kjemi". Anonym poster: f415c4e9b0d39cb552de176b368ccc52 Man får både bilde og masse info over mail når man blir kontaktet. Alle synlige profiler vil også inneholde bilde og en del mer info enn de to tingene du nevnte. Du får også mer info om personen hvis du vil bli kjent med personen eller date personen. Tror de som skriver "sexy" vil slutte med det når de må betale 10 kroner hver gang de skriver det, og der løser vi ett av irritasjonsmomentene som mange har. Det samme med masse e-mail utsendelsene. Tror ikke så mange gidder copy paste når det koster dem 10 kroner stk. 1
Gjest BM2 Skrevet 24. juni 2012 #98 Skrevet 24. juni 2012 Lag et skikkelig diskusjonsforum for svarte! Og drit i det ubrukelige matchingsystemet. Nettby i sine spebarnsdager bør være et hint...
Gjest Anna.S Skrevet 24. juni 2012 #99 Skrevet 24. juni 2012 Lag et skikkelig diskusjonsforum for svarte! Og drit i det ubrukelige matchingsystemet. Nettby i sine spebarnsdager bør være et hint... Matchingsystem blir det ikke, men diskusjonsforum kan hende det blir. Nå må vi først få på plass de viktigste funksjonene og teste ut og så videreutvikle etterhvert. Kom gjerne med flere ting dere irriterer dere over eller ønsker dere
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2012 #100 Skrevet 24. juni 2012 Det er akkuratt noe slikt vi har tenkt. Og så innser vi at vi må gå for Steinar40 sitt forslag og ha en "bli bedre kjent" knapp i tillegg til "inviter til date" knappen. Nei alle er ikke like vågale som meg, men det er veldig mange som er det, og de irriterer seg fletta over de som bare er der inne for å jatte piss Dette blir et sted for de som faktisk vil date og da mener jeg ikke over skype eller msn men i den virkelige verden Enig i at det er bra med en side hvor date er i fokus istedet for masse mail! Men poenget er at jeg hadde ikke gidda kontakte noen uten å få info/bilde FØRST. Vet jo ikke hvem jeg vil kontakte for å få alt dette når jeg ikke har det å gå etter. Anonym poster: f415c4e9b0d39cb552de176b368ccc52
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå