Gå til innhold

Irriterende/bra ting med nettdatingsider.

Fremhevede innlegg

Gjest .-L-.
Skrevet

Det skal være en datingside hvor folk går inn for å få seg en date. Ikke for å bli matchet opp av maskiner eller lure folk eller jabbe og få seg venner eller elskerinner. Man skal date, enkelt og greit.

Jeg kommer muligens til å fungere som en date rådgiver/konsulent matchmaker som en ekstra tjeneste, men det er etter at jeg er ferdig med studier osv. Nå fungerer jeg bare som en rådgiver til prosjektet, ut i fra den nettdating erfaringen jeg har, og så får vi se hvordan det går og hva vi får til.

Høres skikkelig spennende ut :)

Videoannonse
Annonse
Gjest Anna.S
Skrevet

Så nettopp det jeg sliter med, samtidig som jeg forstår grunnen til at man har det sånn. NOE må man jo ta i bruk for å matche folk...

Jeg har aldri brukt match greiene på sukker. Jeg bryr meg pøkk om hva folk har som tall og det har jeg aldri oppplevd at andre gjør heller.

Skrevet

Ved å ha et ekthetsstempel. For å få det betaler man en liten sum og så gir man administrasjonen lov til å sjekke at infoen stemmer overens med den du er. Det gjør man ved at man faktisk kontakter den personen man sier at man er og hører om personen er på nettstedet eller ikke.

hehe Ja, det høres jo ganske radikalt ut.

Spørsmålet er vel om dette er noe mange ønsker å gjøre?

Og hvordan skulle dette skje i praksis?

Gjest .-L-.
Skrevet

Så nettopp det jeg sliter med, samtidig som jeg forstår grunnen til at man har det sånn. NOE må man jo ta i bruk for å matche folk...

Ser den, blir vanskelig å ta tak i noe som kjemi også :gjeiper:

Skulle vært en knapp å krysse av på :fnise:

Kan du flørte/skape kjemi?

Skrevet

Er det interesser og slikt de vektlegger da? De må jo forstå at slike ting ikke skaper kjemi etc :gjeiper: Høres rart ut.

Man fyller ut hva man syns om diverse ting, om man røyker, hvor glad man er i å gå tur. På papir vil jo dette føre til at like mennesker møter hverandre... Mennesker som har fylt inn samme poengsum på "liker du å gå tur" møter andre mennesker som liker å gå tur osv.

Problemet med dette sytemet, er først og fremst at folk ikke veit hvor glad de er i ting, og at om man gir samme person samme testen 2 ganger, vil svarene variere ganske mye, bortsett fra på ting han/hun har ekstremt sterke meninger på.

Jeg er veldig glad i å trene, og trener 6 dager i uka, men det betyr jo ikke at jeg ikke vil møte en jente som ikke trener. Folk fungerer ikke på en måte som gjør at man kan fylle dem inn på et ark.

De som driver nettstedet må jo tjene penger også, men det som folk betaler for må være attraktiv og ekstra.

Ja, så derfor må jo noen av disse irriterende momentene være der, men det går an å gjøre det på en måte som fremstiller det som at du faktisk har et valg, isteden for å bli tvunget... For folk flest holder det jo med en illusjon av at de har et valg, for da blir de jo litt mer medgjørlige, enn om de føler at noen prøver å presse dem for penger.

Helt enig! Jeg hater at jeg må åpne mailer på sukker f.eks og så får de sett at jeg har åpnet. Jeg sitter kanskje å gjøre noe annet og vil bare lese mailen og får svarpanikk..

Tror ikke møteplassen har det sånn, men uansett så vil det ikke være sånn hvis jeg får bestemme.. hehe

De har det sånn på møteplassen, men det er litt mindre synlig enn det er på sukker.

Folk føler nok at de har mer oversikt, om de får sjekka at noen har lest mailen dems, men det er en totalt ubrukelig funksjon, fordi om en person ikke vil svare mer, spiller det jo ingen rolle om du veit at han har lest meldinga di... Det forandrer jo ikke det at han/hun ikke ville svare :gjeiper:

Det gir bare en falsk følelse av kontroll, virker det som.

Hvis du kunne betalt en bitteliten sum hver gang du ville kontakte noen fremfor en månedtlig sum kunne det vært noe? Vil du ikke kontakte noen så koster det deg heller ingenting og det vil alikevell være mulig å kontakte deg.

Ja, det er dette jeg mente med å kunne betale med feks sms, men da er det viktig at prisene er lave.

Om en melding koster 15 kr å sende, vil folk kvie seg for å gjøre det... Koster den 5 kr er det litt enklere, og da vil jo folk fort ha sendt 3-4 meldinger. Jeg tror 4 kr er "the sweet spot" på noe sånt.

Det er veldig attraktivt for forbrukeren å kunne betale for akkurat det man bruker selv, og det er jo det som er markedstrenden nå om dagen.

La oss si at man sender en sms for 4 kroner, og får en engangskode man kan skrive inn for å sende, eller svare mail, vil jo det gjøre at flere mennesker betaler, enn om de faktisk betale 300 i måneden (og samtidig risikere at ingen sender dem noe).

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan har du tenkt å hindre at folk juger og skriver en mye yngre (eller eldre) alder på sin profil?

Om folk lyger på alderen vet jeg ingenting om, jeg har opplevd å møte opp på date med en fyr som var fem år eldre enn han hadde oppgitt.

Men jeg får ihvertfall luket ut en god del. Nå får jeg meldinger fra folk som har det stående i profilen at de er godt over 10 år eldre enn det jeg har satt som maxgrense. Disse hadde jeg sluppet unna.

Man kan forsåvidt ikke vite om folk lyger når de sier de har barn eller ei, eller om det virkelig er dem det er bilde av, eller om de faktisk snakker sant når de skriver de liker turer i skog og mark. Men man kan ihvertfall luke ut de som -oppgir- informasjon om interesser/egenskaper man ikke vil ha.

Anonym poster: 267c3c1af6f6a5336deed7bb94cc4256

AnonymBruker
Skrevet

Det kunne også vært greit med mulighet til å differensiere på hva en selv er opptatt av, og hva en er opptatt av at den man søker skal være opptatt av. På sukker er jeg usikker på hvordan det virker, men der virker det som om man får opp folk med samme interesser. Det er litt dumt. Som Yme sier, at jeg har en interesse, som er veldig viktig for meg, betyr ikke at det er viktig for meg at partneren føler det samme. På enkelte områder er det jo tvert imot; noen må jo være hjemme og passe ungne mens jeg trener, så da er det jo litt greit med en sofagris :fnise:

Skrevet

Om folk lyger på alderen vet jeg ingenting om, jeg har opplevd å møte opp på date med en fyr som var fem år eldre enn han hadde oppgitt.

Men jeg får ihvertfall luket ut en god del. Nå får jeg meldinger fra folk som har det stående i profilen at de er godt over 10 år eldre enn det jeg har satt som maxgrense. Disse hadde jeg sluppet unna.

Man kan forsåvidt ikke vite om folk lyger når de sier de har barn eller ei, eller om det virkelig er dem det er bilde av, eller om de faktisk snakker sant når de skriver de liker turer i skog og mark. Men man kan ihvertfall luke ut de som -oppgir- informasjon om interesser/egenskaper man ikke vil ha.

Ja, jeg vil tro alle disse som juger (om et eller annet) kanskje er det største problemet på slike sider (som i livet ellers).

Og jeg kan ikke helt se hvordan man skal kunne hindre det.

Gjest Anna.S
Skrevet

Høres skikkelig spennende ut :)

Ja jeg synes det er gøy å ha blitt spurt :)

Gjest .-L-.
Skrevet

Man fyller ut hva man syns om diverse ting, om man røyker, hvor glad man er i å gå tur. På papir vil jo dette føre til at like mennesker møter hverandre... Mennesker som har fylt inn samme poengsum på "liker du å gå tur" møter andre mennesker som liker å gå tur osv.

Problemet med dette sytemet, er først og fremst at folk ikke veit hvor glad de er i ting, og at om man gir samme person samme testen 2 ganger, vil svarene variere ganske mye, bortsett fra på ting han/hun har ekstremt sterke meninger på.

Jeg er veldig glad i å trene, og trener 6 dager i uka, men det betyr jo ikke at jeg ikke vil møte en jente som ikke trener. Folk fungerer ikke på en måte som gjør at man kan fylle dem inn på et ark.

Så de matcher folk ut i fra interesser basicly da. Vel, det er jo et greit sted å begynne, men det garanterer jo ikke noe suksee.

Hehe, nei, jeg er fast bestemt på å møte en dame "ute" :gjeiper:

Gjest Anna.S
Skrevet

La oss si at man sender en sms for 4 kroner, og får en engangskode man kan skrive inn for å sende, eller svare mail, vil jo det gjøre at flere mennesker betaler, enn om de faktisk betale 300 i måneden (og samtidig risikere at ingen sender dem noe).

Så betaling via sms er lurt! :D *noterer*

AnonymBruker
Skrevet

Så betaling via sms er lurt! :D *noterer*

Jeg ville et valg mellom betal pr melding, og betal en fast sum pr måned og få send ubegrenset med meldinger. Jeg sender færre meldinger om jeg vet hver koster meg.

Gjest Anna.S
Skrevet

Det kunne også vært greit med mulighet til å differensiere på hva en selv er opptatt av, og hva en er opptatt av at den man søker skal være opptatt av. På sukker er jeg usikker på hvordan det virker, men der virker det som om man får opp folk med samme interesser. Det er litt dumt. Som Yme sier, at jeg har en interesse, som er veldig viktig for meg, betyr ikke at det er viktig for meg at partneren føler det samme. På enkelte områder er det jo tvert imot; noen må jo være hjemme og passe ungne mens jeg trener, så da er det jo litt greit med en sofagris :fnise:

Absolutt. Derfor har vi en ide om at man når man registrrer seg får to skjemaer å fylle ut (ikke lange tunge men enkle klikk her og der max 15-20 klick) Først fyller man ut om selv, og så fyller man ut det man søker etter.

Kom gjerne med forslag til hva man skal ha der

F.eks

Har barn - ønsker barn

Leier - Eier

Har lappen

Har vært gift - vil bli gift

Hvor lenge man har vært singel

Hvor langt det lengste forholdet har vært

Hvor mye man tjener

Om man trener

Om man liker å reise

forslag?

Disse skjemaene sendes automatisk ut når man har trykket på "date/kontakt" knappen.

Gjest Anna.S
Skrevet

Jeg ville et valg mellom betal pr melding, og betal en fast sum pr måned og få send ubegrenset med meldinger. Jeg sender færre meldinger om jeg vet hver koster meg.

*tommel opp*

Gjest KateW
Skrevet

Jeg har aldri brukt match greiene på sukker. Jeg bryr meg pøkk om hva folk har som tall og det har jeg aldri oppplevd at andre gjør heller.

Men man får fortsatt ikke se profiler til folk som har lavere enn 70% match med. Med mindre man spesifikt krysser av for dette, og det er det få som gjør. (så da bruker man dem jo, selv om man ikke bruker dem)

Gjest Anna.S
Skrevet

Hva tenker dere om selve dating konseptet? At det er knyttet opp mot et system som gjør at man gir en tilbakemelding etter date og på den måten slipper lure på hva den andre mener? Man kan også gi et smil eller stjerne hvis man hadde en god date som vil komme opp på den man datet sin profil. På den måten vet man at den personen er snill og grei.

En annen ting er hvis man dater en fyr og så finner man ut at man vil fortsette å treffes. Man settes altså som inaktiv uten at profilen blir borte, men det står at man for øyeblikket dater. Hvis man vil kan man da få en mail hvis den personen blir aktiv på datefronten igjen.

Gjest Anna.S
Skrevet (endret)

Men man får fortsatt ikke se profiler til folk som har lavere enn 70% match med. Med mindre man spesifikt krysser av for dette, og det er det få som gjør. (så da bruker man dem jo, selv om man ikke bruker dem)

For meg har dette aldri vært noe problem, fordi jeg som regel finner noen intressante i de jeg får opp. Eller fordi jeg er mye mer på møteplassen eller match :)

Men jeg er av de som synes hele matching systemet er piss, og kommer ikke til å anbefale webfirma til å ha det.

Endret av Anna.S
Gjest KateW
Skrevet

Har barn - ønsker barn

Når det gjelder Barn-greia, så er det hovedproblemet for meg (og mange med meg) som ikke har barn og er over 30. Der blir man eliminert over en lav sko av menn på egen alder. (og eldre)

Hvorfor? Fordi alle barnløse kvinner på over 30 bare er ute etter barn, uansett hva vi skriver og hva vi sier. Så akkurat den ville jeg kanskje IKKE tatt med.

Leier - Eier Ikke interessant

Har lappen Ikke interessant

Har vært gift - vil bli gift Litt som i barn-kategorien, vekker ugreie følelser i mange. (200 samboerforhold er greit, men har man vært gift da lyser varsellampene)

Hvor lenge man har vært singel Definer singel, så er den grei

Hvor langt det lengste forholdet har vært ikke så veldig interessant

Hvor mye man tjener Ikke interessant

Om man trener OK (selv om her juger folk masse... :ler:)

Om man liker å reise Viktig (For det er en viktig interesse for meg)

Andre?

Krysse av for noen ting som er viktige i livet? Snarere enn stort fokus på penger og inntekt.

Da kunne du tatt med Reise og Trening

Film, konsert, teater, mat, vin, gourmet, mekk, håndverk osv den type ting, kanskje?

Gjest KateW
Skrevet

For meg har dette aldri vært noe problem, fordi jeg som regel finner noen intressante i de jeg får opp. Eller fordi jeg er mye mer på møteplassen eller match :)

Men jeg er av de som synes hele matching systemet er piss, og kommer ikke til å anbefale webfirma til å ha det.

Kult, dropp det.

AnonymBruker
Skrevet

Et av hovedproblemene med slike sider er vel at noen ødelegger for alle? Noen tips for å unngå det:

- La det koste litt for hver ny person man kontakter, så kanskje man unngår all spammen.

- Krev at admin av siden får lov til å sjekke deg opp, for å unngå falske profiler.

- Sett et tak på hvor mange man kan kommunisere med samtidig.

- La en brukers aktivitet være offentlig, litt som her på KG. Type "sendte 100 meldinger siste 2 dager" eller noe.

- Krev at man svarer på et minimum av meldinger per måned, ellers gjøres brukeren usynlig. Slik kan man luke ut inaktive / useriøse profiler.

- Min favoritt: Krev at man faktisk møter folk. Det som gjorde at jeg la opp nettdating for godt var damer som bare ville chatte, men fikk kalde føtter så fort det var snakk om å møtes.

- Ønsketenkning: Hvis man, etter å ha sendt et visst antall meldinger med noen, ikke gir dem en forklaring på hvorfor de bare kutter kontakten, så burde det være mulig for den andre å si i fra om dette.

Egentlig burde det være et rapporteringssystem for høflighet også. :P

Anonym poster: 5b2cf4b5bd21e8b46a3ca6bca929078d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...