Gjest Anna.S Skrevet 22. juni 2012 #1 Skrevet 22. juni 2012 Hvis du kunne endre noe på de nettdatingsidene du er på hva ville du endret da? Hva irriterer deg og hva synes du er bra? Noen funksjoner du savner eller synes er unødvendige?
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2012 #2 Skrevet 22. juni 2012 All reklame med ting som beveger seg eller lager lyd. Det er utrolig slitsomt (og jeg kan ikke slå av dette på jobben for vi skal IKKE oppdatere nettleseren til siste versjon eller laste ned pluginer nei..). De som har laget en nettside med hovedmål at den skal se bra ut om man surfer fra mobil. Alt blir kjempestort og trøkt sammen på venstre kant av bildet (ba.no) Anonym poster: 267c3c1af6f6a5336deed7bb94cc4256
Gjest Anna.S Skrevet 22. juni 2012 #4 Skrevet 22. juni 2012 Mennene... Hvis du kunne utelukke noen hvilke ville det da vært? Hvis du kunne f.eks vite at den personen du snakket med var den han utgav seg for å være ville det hjulpet? Eller hvis du kunne se på profilen at personen faktisk hadde fått positive tilbakemeldinger etter andre date han hadde vært på?
Gjest Anna.S Skrevet 22. juni 2012 #5 Skrevet 22. juni 2012 All reklame med ting som beveger seg eller lager lyd. Det er utrolig slitsomt (og jeg kan ikke slå av dette på jobben for vi skal IKKE oppdatere nettleseren til siste versjon eller laste ned pluginer nei..). De som har laget en nettside med hovedmål at den skal se bra ut om man surfer fra mobil. Alt blir kjempestort og trøkt sammen på venstre kant av bildet (ba.no) Anonym poster: 267c3c1af6f6a5336deed7bb94cc4256 NettDATING sider, ikke nettsider Jeg tenker altså funksjoner. Søkefunksjoner, matchingsystemer, registreringsmetoder, måten sidene er lagt opp på. Bildebruk, om det er nødvendig med profiltekst (siden de fleste går etter utseende uansett), funksjoner man savner eller ikke bruker osv.. 1
Gjest KateW Skrevet 22. juni 2012 #6 Skrevet 22. juni 2012 (endret) Hvis du kunne utelukke noen hvilke ville det da vært? Hvis du kunne f.eks vite at den personen du snakket med var den han utgav seg for å være ville det hjulpet? Eller hvis du kunne se på profilen at personen faktisk hadde fått positive tilbakemeldinger etter andre date han hadde vært på? I grunnen ikke. Jeg responderer veldig dårlig på den sjekkliste-og kravspekk-mentaliteten menn har på datingsider, samt at man blir ilagt og tillagt egenskaper man ikke har, basert på ting man ikke har sagt. Rett og slett. Endret 22. juni 2012 av KateW
Gjest Anna.S Skrevet 22. juni 2012 #8 Skrevet 22. juni 2012 Skal du lage din egen side? Mulig. Er i allefall i en prosess med et webfirma om utformelse, funksjonsmuligheter, osv. Jeg har noen ideer selv og så vil jeg gjerne høre hva andre mener.
Gjest .-L-. Skrevet 22. juni 2012 #9 Skrevet 22. juni 2012 (endret) Mulig. Er i allefall i en prosess med et webfirma om utformelse, funksjonsmuligheter, osv. Jeg har noen ideer selv og så vil jeg gjerne høre hva andre mener. Tror du tjener mye på å holde ting enkelt. At det ikke er så veldig avansert og vanskelig å bruke Endret 22. juni 2012 av .-L-.
Gjest Anna.S Skrevet 22. juni 2012 #10 Skrevet 22. juni 2012 I grunnen ikke. Jeg responderer veldig dårlig på den sjekkliste-og kravspekk-mentaliteten menn har på datingsider, samt at man blir ilagt og tillagt egenskaper man ikke har, basert på ting man ikke har sagt. Rett og slett. Hvilke krav det du mener at de skal ha da? Hva skal de søke etter som du føler at de ikke søker etter nå? I min tid på nettdatingsider har jeg jo møtt utallige forskjellige typer menn, så jeg synes det er rart at du putter alle i en bås på denne måten. Kanksje du søker feil type mann selv? Og når det kommer til det å bli illagt egenskaper man ikke har, bassert på ting man ikke har sagt så kommer det jo ann på kommunikasjon. Hva hvis kommunikasjonsmuligheten uteble? At det hele dreide seg om å planlegge en date, gjennomføre daten, evaluere daten i etterkant og så velge om man vil fortsette å treffes eller ikke?
Gjest Anna.S Skrevet 22. juni 2012 #11 Skrevet 22. juni 2012 Tror du tjener mye på å holde ting enkelt. At det ikke er så veldig avansert og vanskelig å bruke Nettopp, det er det vi har funnet ut også. Hvis det skal bli noe av må det skille seg totalt ut fra de eksisterende sidene og det må være noe brukerne finner nyttig og tilfredstillende. Ikke irriterende, kostbart og uten at det gir resultater.
Gjest .-L-. Skrevet 22. juni 2012 #12 Skrevet 22. juni 2012 (endret) Nettopp, det er det vi har funnet ut også. Hvis det skal bli noe av må det skille seg totalt ut fra de eksisterende sidene og det må være noe brukerne finner nyttig og tilfredstillende. Ikke irriterende, kostbart og uten at det gir resultater. Lykke til Blir sikkert spennende og morsomt! Endret 22. juni 2012 av .-L-.
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2012 #13 Skrevet 22. juni 2012 Enkelt er helt klart et pluss. For uoversiktlig og for mange "fyll i skjema med 250 spørsmål og få en identitetsmatch" gjør at folk ikke gidder. Cupido fungerer (fungerte) fint fordi det er enkelt, det har et eget forum hvor folk kan diskutere alt mulig og bli kjent, enkle profiler å sette opp og det er det. Ja da, det har en eller annen relevanse til sex også, men det er det enkle opplegget som de vinner frem som beste med. Spam-mail av typen "denne uken har vi HALV-PRIS-TILBUD, kjøp en pluss-profil for 3 måneder og får 3 måneder gratis på kjøpet!" er bare irriterende. Det gjelder på nett som alle andre steder ellers i samfunnet, fornøyde kunder forteller det for alle i sin omkrets og er den beste reklame man kan få. Misfornøyde kunder forteller det til hele verden. Anonym poster: 2f6bc318e733e436ea26e5c7fa66bd0b 1
Gjest Anna.S Skrevet 22. juni 2012 #14 Skrevet 22. juni 2012 Enkelt er helt klart et pluss. For uoversiktlig og for mange "fyll i skjema med 250 spørsmål og få en identitetsmatch" gjør at folk ikke gidder. Cupido fungerer (fungerte) fint fordi det er enkelt, det har et eget forum hvor folk kan diskutere alt mulig og bli kjent, enkle profiler å sette opp og det er det. Ja da, det har en eller annen relevanse til sex også, men det er det enkle opplegget som de vinner frem som beste med. Spam-mail av typen "denne uken har vi HALV-PRIS-TILBUD, kjøp en pluss-profil for 3 måneder og får 3 måneder gratis på kjøpet!" er bare irriterende. Det gjelder på nett som alle andre steder ellers i samfunnet, fornøyde kunder forteller det for alle i sin omkrets og er den beste reklame man kan få. Misfornøyde kunder forteller det til hele verden. Anonym poster: 2f6bc318e733e436ea26e5c7fa66bd0b Tusen takk for kjempe god og nyttig tilbakemelding. Jeg må inn på Cupido og se hvordan det fungerer skjønner jeg. Hvis dette blir en realitet så vil det være et sted KUN for de som søker kjæreste og som ikke er opptatt, i en vet ikke fase, eller ute etter noen å leke med. Seriøsiteren skal vektlegges først og fremst. Så kan de som vil ha sex et nummer eller bruker nettdatingsider til tidsfordriv finne seg et annet sted eller forbli der de er
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2012 #15 Skrevet 22. juni 2012 Det må være mulig å sile ut de som sender ut enten samme melding til flere (md5sum på meldingen og sjekke den opp mot de fem siste meldingene, feks) eller sender samme type melding til mange på en gang. Dette er som regel ikke personer som er interessert i å bli kjent med noen med heller er interessert i å bare få et eller annet svar, slenger ut agn for å se om noen biter her eller der. Trenger ikke stenge slike personer ute, men en fordel om slike meldinger ikke blir sendt til mottaker og avsender får en beskjed om at det er en duplisert melding og spamming ikke er tillat eller noe lignende. Anonym poster: 2f6bc318e733e436ea26e5c7fa66bd0b
Gjest Anna.S Skrevet 22. juni 2012 #16 Skrevet 22. juni 2012 Det må være mulig å sile ut de som sender ut enten samme melding til flere (md5sum på meldingen og sjekke den opp mot de fem siste meldingene, feks) eller sender samme type melding til mange på en gang. Dette er som regel ikke personer som er interessert i å bli kjent med noen med heller er interessert i å bare få et eller annet svar, slenger ut agn for å se om noen biter her eller der. Trenger ikke stenge slike personer ute, men en fordel om slike meldinger ikke blir sendt til mottaker og avsender får en beskjed om at det er en duplisert melding og spamming ikke er tillat eller noe lignende. Anonym poster: 2f6bc318e733e436ea26e5c7fa66bd0b Helt enig! Vi har snakket om å ikke ha mulighet for å sende meldinger i systemet faktisk, men at man via en "date meg" funksjon avtaler en date som legges inn i kalenderen man har inne på sitt eget profilpanel ( ikke i profilen utad) og når man har avtalt en date, så får man mulighet til å maile med hverandre. På den måten takker du nei til dater ved å trykke på nei og slipper å lese gjennom masse mailer for å se om det kan være noe. Hvis man finner ut at man ikke liker hverandre før daten avlyster man enkelt daten på kalenderen.
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2012 #17 Skrevet 22. juni 2012 Vent litt... Du mener du vil folk som ikke kjenner hverandre, ikke aner noe om hverandres personlighet, skal avtale en date helt ut av det blå? For all del, det er en ny og kreativ idé, virkelig!, men jeg lurer litt på hvor mange som faktisk er villige til det. Anonym poster: 2f6bc318e733e436ea26e5c7fa66bd0b
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2012 #18 Skrevet 22. juni 2012 Yo, hva med å heller prøve å lage en venneside? hvor man kanskje først blir kjent på nett gjennom å diskutere fotball eller noe, men hvor det er lagt opp til at man heller ser kampen på pub etter en stundt. Anonym poster: 6348b62597d4acff3bc1bfabea5f64b5
Gjest Anna.S Skrevet 22. juni 2012 #19 Skrevet 22. juni 2012 (endret) Vent litt... Du mener du vil folk som ikke kjenner hverandre, ikke aner noe om hverandres personlighet, skal avtale en date helt ut av det blå? For all del, det er en ny og kreativ idé, virkelig!, men jeg lurer litt på hvor mange som faktisk er villige til det. Anonym poster: 2f6bc318e733e436ea26e5c7fa66bd0b Du avtaler ikke hvor daten skal være eller noe som helst, man setter bare opp en dato i kalenderen. Så blir man kjent og ser om man vil treffes. Hvis ikke så avlyser man daten. Vi har sett at mange ønsker en side hvor man ikke skrive opp og ned i mente i flere måneder for så å finne ut at personen ikke er ekte eller det han/hun utgir seg for å være. Dette vil være en datingside hvor man faktisk.. dater.. Og alle profilene vil ha mulighet til å få et godkjenningstempel hvis de ønsker det. Det betyr at de betaler en liten sum for at en i administrasjonen skal sjekke ut /prate med perssonen for å se at han/hun er den hun/han sier at de er. Da får man også se om bilde stemmer overens med nåtiden eller ikke. Man kan eventuelt også legge ut facebook nick for å vise sitt ekte jeg hvis man tør/ønsker det. Alternativer finnes det jo mange av. Som vennskapsider osv. Endret 22. juni 2012 av Anna.S
Gjest KateW Skrevet 22. juni 2012 #20 Skrevet 22. juni 2012 Hvilke krav det du mener at de skal ha da? Hva skal de søke etter som du føler at de ikke søker etter nå? I min tid på nettdatingsider har jeg jo møtt utallige forskjellige typer menn, så jeg synes det er rart at du putter alle i en bås på denne måten. Kanksje du søker feil type mann selv? Og når det kommer til det å bli illagt egenskaper man ikke har, bassert på ting man ikke har sagt så kommer det jo ann på kommunikasjon. Hva hvis kommunikasjonsmuligheten uteble? At det hele dreide seg om å planlegge en date, gjennomføre daten, evaluere daten i etterkant og så velge om man vil fortsette å treffes eller ikke? Hm? Nå tror jeg du misforsto. Jeg påpeker at nettdating ikke er noe for meg. Ferdigutfylte skjemaer for hva man tenner på og ikke, gjør at man eliminerer folk basert på ting som høyst sannsynligvis ikke betyr noe. Jeg får aldri match på "sextidsbruk" eksempelvis. Jeg har nemlig svart ærlig på at jeg ikke trenger å pule i fem timer hver gang for å bli glad. Jeg blir like glad av å bli tatt bakfra i to minutter ved kjøkkenbenken. På disse skjemaene kommer dette da opp som om jeg ikke er interessert i å bruke tid på sex. Da tror menn at jeg ikke er interessert i sex. Og da skriver de jo ikke. I tillegg så har menn på nettdating kravspesifikasjoner fra ville helvete, og finner de EN ting de ANTAR de ikke liker, så er det over og ut før du får begynt. Har skrevet det flere ganger her inne, men IRL har jeg draget, på nett får jeg ikke et eneste brev.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå