Gjest ada Skrevet 20. juni 2012 #61 Skrevet 20. juni 2012 Har ett spørsmål,men du trenger ikke å svare. Hvor lenge har du hatt det sånn?
Gjest faith Skrevet 20. juni 2012 #62 Skrevet 20. juni 2012 Du klarer det! Du aner ikke hvor sterk du er som bærer på dette alene. Og du har fått støtte av mange her som ikke kjenner deg. Er sikker på at mannen som elsker deg ønsket å støtte deg også. Og du har tatt ett stort steg ved å åpne deg her, så jeg er sikker på at du har styrke nok til å ta det opp med din mann. Jeg har virkelig troen på deg. Men det hjelper ofte og bestemme seg på forhånd. 1
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2012 #63 Skrevet 20. juni 2012 Har slitt ganske lenge, men har bygget seg opp kraftig i det siste sammen med økende smerter. Sist gang jeg var sp nedfor var da jeg fant min far død. Det var da jeg tok overdose av sovepiller og alkohol. Min mann kommer foresten ikke hjem før til helgen. Anonym poster: fcfdbbe58c4f0fc78841690397a3b8f5
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2012 #64 Skrevet 20. juni 2012 Snakket med mannen i sted. Han hørte noe var galt, men jeg greide ikke si noe. Løy og sa det bare var for at jeg hadde vondt. Anonym poster: fcfdbbe58c4f0fc78841690397a3b8f5
Gjest ada Skrevet 20. juni 2012 #65 Skrevet 20. juni 2012 Har slitt ganske lenge, men har bygget seg opp kraftig i det siste sammen med økende smerter. Sist gang jeg var sp nedfor var da jeg fant min far død. Det var da jeg tok overdose av sovepiller og alkohol. Min mann kommer foresten ikke hjem før til helgen. Anonym poster: fcfdbbe58c4f0fc78841690397a3b8f5 Kunne du tenkt deg å komme til ett senter der du kan være i noen uker? Der du vil få samtale med psykolog, evt med gruppe. Samtale terapi. Mulighet til å turer sammen med gruppe. Jeg kjenner noen som var på ett sånt sted. Den personen slet veldig med smerter hver dag. Den personen fortalte meg at det var en befrielse å komme til ett sånt sted. Langt borte fra alt det kjente. Jeg tror, er ikke helt sikker, at de som var der også slapp å måtte forholde seg til daglige ting som å gå på butikken for å handle mat, og å lage mat. For den personen jeg kjenner var så langt nede på alle måter, of beskrev stedet som en ferie, ett avbrekk. Samtidig som det ikke var lov å snakke med de andre som var der om sine problemer. Jeg har aldri vært der selv, men kanskje du kunne snakke med lege/psykolog om å få komme til ett sånt sted?
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2012 #66 Skrevet 20. juni 2012 Kunne du tenkt deg å komme til ett senter der du kan være i noen uker? Der du vil få samtale med psykolog, evt med gruppe. Samtale terapi. Mulighet til å turer sammen med gruppe. Jeg kjenner noen som var på ett sånt sted. Den personen slet veldig med smerter hver dag. Den personen fortalte meg at det var en befrielse å komme til ett sånt sted. Langt borte fra alt det kjente. Jeg tror, er ikke helt sikker, at de som var der også slapp å måtte forholde seg til daglige ting som å gå på butikken for å handle mat, og å lage mat. For den personen jeg kjenner var så langt nede på alle måter, of beskrev stedet som en ferie, ett avbrekk. Samtidig som det ikke var lov å snakke med de andre som var der om sine problemer. Jeg har aldri vært der selv, men kanskje du kunne snakke med lege/psykolog om å få komme til ett sånt sted? Det var en god tanke av deg, men jeg har faktisk vært på et sånn sted. Det er et slikt senter hær jeg bor. Feiget ut etter en ukes tid og dro hjem. Fikk ikke til og snakke med de som var dær og slet med og være alene på det lille rommet mitt. Anonym poster: fcfdbbe58c4f0fc78841690397a3b8f5
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2012 #68 Skrevet 20. juni 2012 For all del, jeg ønsker ikke holde noen våken. Ingen av dere skal føle at dere må sitte oppe for min del. Jeg er veldig takknemelig for at dere hører på meg og skriver tilbakemeldinger. Anonym poster: fcfdbbe58c4f0fc78841690397a3b8f5
Gjest ada Skrevet 20. juni 2012 #69 Skrevet 20. juni 2012 Nå skal jeg sove, men jeg håper du føler deg bittelitt bedre, og fortsatt gir lyd ifra deg her på KG. Du er tøff, jeg håper du vet det.
Gjest faith Skrevet 20. juni 2012 #70 Skrevet 20. juni 2012 Jeg må nok også krype til køys, men kommer til sjekke i morgen her og håper du klarer å sove litt du også. Og helt sånt som ada skriver. Du er tøff. Er lov å håpe at det kansje er litt bedre i morgen. Sender en nattaklem og mange varme tanker
Rumle Skrevet 21. juni 2012 #71 Skrevet 21. juni 2012 Kjære TS, så godt å se at du svarer her igjen Du gjør en kjempejobb som står i alt dette nå! Det viktigste akkurat nå er at du kommer deg igjennom de neste timene og natten. Jeg synes du skal si det til mannen din. Som du selv sier, så hører han på telefonen at noe er galt. Kan du ikke be ham komme hjem i morgen, eller så snart han kan? Så forteller du ham alt? Jeg tror som sagt at det vil være veldig godt for deg å slippe å holde på alle disse vonde tankene helt alene. Dette er en krise, og det er helt ok å be om hjelp i kriser
Kosemose Skrevet 21. juni 2012 #72 Skrevet 21. juni 2012 (endret) Kjære TS, som du vet tillater vi ikke selvmordstråder her på KG. Jeg har derfor ryddet litt i tråden din og stengt den. Den har stått skjult mens den var til vurdering, så beklager jeg at det har tatt litt tid. Håper det går bedre med deg, og at du følger noen av de fine rådene du har fått her i tråden, om å snakke med mannen din om hvordan du egentlig har det og hvilken krise du faktisk befinner deg i, samt kontakte lege og fortelle hvor akutt vanskelig du har det akkurat nå. Jeg ønsker deg alt godt, ting blir bedre men du må la de som er glad i deg få lov til å slippe til og hjelpe deg. Du skåner ikke dine nærmeste med å skåne dem fra det som er vondt for deg. Jeg ønsker også å tipse deg om sidene til Si det med ord: http://www.sidetmedord.no/kontakt_oss de har også en døgnåpen hjelpetelefon: 116 123. Hvis du en annen natt sliter med vonde tanker kan du ringe dit. Der kan du være anonym og der kan du få noen å snakke med som sitter der i håp om å få hjelpe deg og andre som har det så vondt. Kosemose, mod Endret 21. juni 2012 av Kosemose 1
Fremhevede innlegg