Gå til innhold

Slik kan en mann forandre seg.

Fremhevede innlegg

Gjest Anna.S
Skrevet

Hvorfor må det være en bestemt atferd? Kan det ikke bare være så enkelt som at de klikker og har en god kjemi hvor sånne ting føles naturlig?

Nettopp! Derfor er det viktig å ikke ta til takke med noe som føles helt rett for oss selv :) Enten om de viser masse følelser, eller ingen følelser eller noe annet. Hvis man ikke føler at den man er med ikke viser den type følelse man ønsker at han/hun skal vise så er det ikke den rette :)

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Gjest .-L-.
Skrevet

Hvorfor må det være en bestemt atferd? Kan det ikke bare være så enkelt som at de klikker og har en god kjemi hvor sånne ting føles naturlig?

Fordi det er naturlig at folk tiltrekkes av en hvis type adferd :gjeiper:

Jeg lurer på hvilken som fikk han på kroken.

Det er en grunn til at de klikker sammer tenker no jeg.

Gjest .-L-.
Skrevet (endret)

Hvis man ikke føler at den man er med ikke viser den type følelse man ønsker at han/hun skal vise så er det ikke den rette :)

Jeg er helt uenig. H*n kunne vært den rette, men h*n ble bare ikke tiltrukket tilbake.

Jeg er virkelig for personutvkling hvor en lærer seg litt om for eksempel hvordan man skal kommunisere bra, hvilke tankesett som er sunne osv.Det hjelper ikke å bare si at: "Nei, h*n likte meg ikke så det betyr jo at h*n ikke var den rette". Hvordan skal man vokse dersom man hver gang skal si at, "nei h*n var ikke den rette". På et eller annet tidspunkt må man jo innse at det er noe som gjør at den hin ikke vil være sammen med en. Så, kan man jobbe mot å bli mer attraktiv.

Ellers blir man bare gående i den samme fella om og om igjen.

Endret av .-L-.
  • Liker 2
Skrevet

Jeg er helt uenig. H*n kunne vært den rette, men h*n ble bare ikke tiltrukket tilbake.

Jeg er virkelig for personutvkling hvor en lærer seg litt om for eksempel hvordan man skal kommunisere bra, hvilke tankesett som er sunne osv.Det hjelper ikke å bare si at: "Nei, h*n likte meg ikke så det betyr jo at h*n ikke var den rette". Hvordan skal man vokse dersom man hver gang skal si at, "nei h*n var ikke den rette". På et eller annet tidspunkt må man jo innse at det er noe som gjør at den hin ikke vil være sammen med en. Så, kan man jobbe mot å bli mer attraktiv.

Spørsmålet er nok om det er noe smart å trigge feil person til å bli interessert i deg med en viss type oppførsel.

Hvis dette da heller ikke er din naturlige oppførsel så kommer det aldri til å kunne fungere over tid. Da det er skuespill ifra din side som har tiltrukket den andre.

Før i tia kunne det jo forsåvidt fungere, ettersom den fisken du fikk fanget som regel ikke skilte seg. Om de ble noe lykkelige er imidlertid en helt annen sak. To som ikke passer i sammen har små muligheter til det.

Og i dag fungerer det ihvertfall ikke i lengden, når folk går ifra hverandre for alt og ingenting.

Det er med andre ord ikke noe smart å bruke såkalte PUA-triks til å finne den rette.

Gjest Anna.S
Skrevet

Men etter hvert som den nyforelselsesfølelsen la seg gikk det sakte men sikkert tilbake sånn som det var.. Jeg tror menn (og kvinner) kan forandre seg i den perioden hvor de er bare full av euforie av forelskelse, men når det har lagt seg er de i bunn og grunn bare seg selv.

Ja og det er derfor det er viktig å ikke ta store avgjørelser mens man er i den fasen. Hverken jobb, flytting, få barn osv. Der og da føles alt perfekt men når forelskelsesrusen legger seg så blir man virkelig kjent med hverandre.

Gjest Anna.S
Skrevet

Greit hvis man aldri finner noen og bare får avslag, da må man ta et oppgjør med seg selv.

Men hvis man har gjort den jobben som må til for å være mer attraktiv da? Får man lov til å si det da? ;) Selvfølgelig er ikke han den rette for meg hvis han ikke liker det han ser og har blitt kjent med, hvis jeg er fornøyd med meg selv slik som jeg er!

For det har seg nemlig ikke slik at alle som ikke treffer den rette har noe feil ved seg. Det handler om kjemi og om gjensidig tiltrekning.

Man skal ikke tilpasse seg en mann, slik at han blir intressert, men være den beste utgaven av seg selv, og finne han som tiltrekkes av det :)

Skrevet

Hva i all verden er det egentlig så mange av dere vet om denne mannen, hans eks og hans nye kjæreste som jeg har gått glipp av? Mannen er gal, eksen synd i og den nye kjæresten psycho og gal?!

Nå har vel aldri TS sagt at en mann MÅ oppføre seg som en fjortis for at følelsene hans skal være ekte, men heller ville dele det hun anser som en solskinnshistorie? Det ER jo faktisk mange som savner at menn blir så tydelig forelska (dog i litt ulike grader, kanskje), og TS ville vel bare her gi beskjed om at det er håp?

Jeg kjenner til et likt tilfelle, forresten. Han har alltid vært "playersk" og tøff, men smeltet fullstendig da han for et par år siden ble sammen med ei - han er den mest klissete jeg har på facebook og er nå ikke bare tussete etter sin samboer men også deres nyfødte datter. Uten at (såvidt jeg vet, selvsagt) noen av dem er gale.

• Liker 1
Gjest .-L-.
Skrevet

Spørsmålet er nok om det er noe smart å trigge feil person til å bli interessert i deg med en viss type oppførsel.

Hva mener du med feil type person?

Hvis dette da heller ikke er din naturlige oppførsel så kommer det aldri til å kunne fungere over tid. Da det er skuespill ifra din side som har tiltrukket den andre.

Det er ikke snakk om å spille skuespill. Det er snakk om å skaffe seg en del egenskaper som gjør deg mer attraktiv som partner.

Før i tia kunne det jo forsåvidt fungere, ettersom den fisken du fikk fanget som regel ikke skilte seg. Om de ble noe lykkelige er imidlertid en helt annen sak. To som ikke passer i sammen har små muligheter til det.

Og i dag fungerer det ihvertfall ikke i lengden, når folk går ifra hverandre for alt og ingenting.

Slik er det for alle, ser ikke helt poenget.

Det er med andre ord ikke noe smart å bruke såkalte PUA-triks til å finne den rette.

Man skal ikke bruke pua-triks, men pua tankesett.

Gjest .-L-.
Skrevet (endret)

Greit hvis man aldri finner noen og bare får avslag, da må man ta et oppgjør med seg selv.

Men hvis man har gjort den jobben som må til for å være mer attraktiv da? Får man lov til å si det da? ;) Selvfølgelig er ikke han den rette for meg hvis han ikke liker det han ser og har blitt kjent med, hvis jeg er fornøyd med meg selv slik som jeg er!

Jeg mener jo at man aldri blir ferdig med denne jobben. Dersom man skal "holde seg attraktiv", må man forsette å utvikle seg, forsette å "vokse".

For det har seg nemlig ikke slik at alle som ikke treffer den rette har noe feil ved seg. Det handler om kjemi og om gjensidig tiltrekning.

Det er forsåvidt sant, noen ganger hadde man ikke fått h*n selv om man hadde vært en flott person.

Poenget er at kjemi er noe man skaper. Det å skape kjemi, kan man lære seg :gjeiper: Dersom man klarer å skape seksuell kjemi, blir det ofte gjensidig tiltrekkning. Mange menn har jo ikke peiling og tenker ikke over viktigheten av kjemi i det hele tatt, noen er heldig å skaper det helt naturlig. Denne "naturlige" kjemien som spesielt damer snakker om er noe som ikke er så vanskelig å skape med "riktig" adferd.

Man skal ikke tilpasse seg en mann, slik at han blir intressert, men være den beste utgaven av seg selv, og finne han som tiltrekkes av det :)

Jeg synes heller ikke man skal tilpasse seg en bestemt mann. Det som er smart, er å se på universelle adferds trekk menn blir tiltrukket av, å skaffe seg de. Grei måte å øke sjangsene sine betraktelig på. Man blir rett og slett kvitt diverse skavanker som ødelegger "naturlig" kjemi.

Jeg synes uansett at det blir feil å si at han ikke var den rette hele tiden, for da annerkjenner man ikke at man selv har gjort noe "feil", noe veldig mange gjør.

For å sette dette på spissen, så kan man ta utgangspunkt i en tøffelmann. Skal han løpe rundt å være tøffel med 1000x damer før han finner en som vil ha han? Hvis han sier: "Nei, hun var ikke den rette for meg", hver gang, så kommer jo han aldri til å gjøre noe med at han er en tøffel.

Endret av .-L-.
Skrevet

Hva mener du med feil type person?

En av alle disse som man ikke passer å leve i sammen med i hverdagene. Med andre ord de aller fleste.

Det er ikke snakk om å spille skuespill. Det er snakk om å skaffe seg en del egenskaper som gjør deg mer attraktiv som partner.

Skaffe seg gode egenskaper er aldri feil :)

Slik er det for alle, ser ikke helt poenget.

Saken er den at før i tiden så skilte ikke folk seg nesten uansett hvordan de hadde det i sammen - fordi det ikke var økonomisk mulig eller sosialt akseptabelt.

Man skal ikke bruke pua-triks, men pua tankesett.

Ser ikke noen forskjell. Men å opparbeide seg gode egenskaper er altså ikke feil.

Gjest Vampen
Skrevet

Fordi det er naturlig at folk tiltrekkes av en hvis type adferd :gjeiper:

Jeg lurer på hvilken som fikk han på kroken.

Det er en grunn til at de klikker sammer tenker no jeg.

Vel, jeg er uenig. Min erfaring er at det er snakk om kjemi, tiltrekning og en følelse av at noe bare "klikker", mer enn en spesiell og observerbar atferd hos den ene. Til en viss grad tror jeg atferden også påvirkes av samspillet mellom to, slik at atferd som føltes feil med en annen, blir riktig nå.

Gjest .-L-.
Skrevet

Vel, jeg er uenig. Min erfaring er at det er snakk om kjemi, tiltrekning og en følelse av at noe bare "klikker", mer enn en spesiell og observerbar atferd hos den ene.

Hva er det som skaper kjemi in the first place?

Til en viss grad tror jeg atferden også påvirkes av samspillet mellom to, slik at atferd som føltes feil med en annen, blir riktig nå.

Det kan forklares med at kjemien ikke er der :gjeiper:

Gjest Vampen
Skrevet

Hva er det som skaper kjemi in the first place?

Det kan forklares med at kjemien ikke er der :gjeiper:

Hva som skaper kjemi kan være mye forskjellig. Fra sammenfallende verdier, interesser eller hva det måtte være, til noe som bare er der.

Og nei, det handler ikke om mangel på kjemi.Jeg har vært sammen med menn som jeg har hatt kjemi med, likt, og hatt følelser for. Hva som føltes naturlig med dem, og hvordan atferd vi hadde i forhold til hverandre, var allikevel forskjellig. To menn kan også ha ganske lik observerbar atferd, uten at atferden mot hverandre blir den samme av den grunn.

AnonymBruker
Skrevet

De to var sammen i over ett år. Han la ut bilder av henne selvfølgelig men de var ikke så mye sammen i hverdagen og hadde på en måte hvert sitt liv. Hun var mest på han med tagging på Facebook osv.

Nå selger han huset og flytter til henne langt opppi nord. Greit han kommer derfra han også så han vil jo ha familien osv nær, men han skulle aaaaldri flytte fra Stavanger for en stund siden.

Dette er info som gjør det altfor lett for andre å finne ut hvem du snakker om.

Anonym poster: 50bd96cef07cb6808af6b4f241f06ef1

Gjest Anna.S
Skrevet

Dette er info som gjør det altfor lett for andre å finne ut hvem du snakker om.

Anonym poster: 50bd96cef07cb6808af6b4f241f06ef1

Sånn, nå har jeg endret hovedinnlegget så nå er det bare ditt innlegg som "røper" han/hun/de.

Gjest "gjest"
Skrevet

Jeg er glade på deres vegne, men folk fra Stavanger/Sandnes/Jæren bruker å være litt spesielle. Sterkt generalisert så er de ugenerøse og ugjestfrie.

Skrevet

Awwwh, så søtt! :)

Gjest .-L-.
Skrevet (endret)

Hva som skaper kjemi kan være mye forskjellig. Fra sammenfallende verdier, interesser eller hva det måtte være, til noe som bare er der.

Der er vi uenig, jeg mener at verdier og interesser ikke skaper kjemi, men adferd skaper kjemi.

Og nei, det handler ikke om mangel på kjemi.Jeg har vært sammen med menn som jeg har hatt kjemi med, likt, og hatt følelser for. Hva som føltes naturlig med dem, og hvordan atferd vi hadde i forhold til hverandre, var allikevel forskjellig. To menn kan også ha ganske lik observerbar atferd, uten at atferden mot hverandre blir den samme av den grunn.

Tror ikke vi snakker om det samme. Jeg mener ikke nødvendigvis at hele personligheten til en mann er det som skaper kjemi. Heller det at når man møttes så hadde man en flørtende tone/flørtende adferd, som skapte gnister. Kjemi er ikke noe som plutselig oppstår, det er noe som kommer av en grunn. Interesser, verdier osv, er egenskaper, egenskaper til en annen person er ikke det som vekker følelser, imo.

Endret av .-L-.
  • Liker 1
Gjest Vampen
Skrevet (endret)

Der er vi uenig, jeg mener at verdier og interesser ikke skaper kjemi, men adferd.

Tror ikke vi snakker om det samme.

To mennesker kan da ha like interesser og verdier, men ulik atferd?

Edit: min erfaring er uansett at kjemi er noe som bare er der, eller ikke er der. Det kan heller ikke skapes av endret atferd eller gode kvaliteter.

Endret av Vampen
Gjest .-L-.
Skrevet

To mennesker kan da ha like interesser og verdier, men ulik atferd?

Ja?

Edit: min erfaring er uansett at kjemi er noe som bare er der, eller ikke er der. Det kan heller ikke skapes av endret atferd eller gode kvaliteter.

Har du prøvd?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...