Gå til innhold

Pasjonsblomstens drivhus

Pasjonsblomst

Anbefalte innlegg

Uff, vondt med den aborten, det skjønner jeg godt. :(

Hehe, her i huset er det gjerne mannen som tar langvarig byssing, for jeg er av den heller utålmodige sorten... :sjenert: Det kan ta litt lenger tid før Snorkfrøken roer seg hos ham, men det går jo bra likevel. :)

Når det gjelder puppene - jeg har hatt det sånn i perioder, jeg også, både med Turnerose og et par ganger nå. Det går over hos meg, smører gjerne med Purelan et par dager, og så gir det seg av seg selv... Aner ikke hva det kommer av, men mistenker at det kan være snakk om uheldig ammestiling/dårlig grep et måltid eller to.

Håper du har fått et par litt bedre dager nå! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Frøkna vår foretrekker også mamma'n sin foreløpig, og selv om det er veldig koselig, så blir det også litt slitsomt, spesielt når byssinga drar ut i tid. Men vi får prøve å høre på de kloke og erfarne og nyte tiden som best vi kan, for det er nok ikke lenge til vi savner nettopp denne nærheten.

Setter igrunn veldig stor pris på at jeg er "den utvalgte" mammaen og at jeg kan gi henne det hun trenger. Føles veldig godt! Føler meg heldig. Prisen jeg må betale, at jeg blir litt sliten av og til, er jo ganske liten.

Hei og hopp! :)

Nå har jeg lest litt inne hos deg også, så her følger jeg gjerne med videre! :jepp:

Koseilg å lese hos noen med småbaby. O er blitt så stor han, at jeg føler ikke han er baby lenger, på en måte. Tenker på da jeg hadde en sped liten bylt i armene mine, mens nå krabber ungen over alt og gjentar handlingene sine dersom han merker at vi ler av han.. :fnise:

Ha en flott kveld!

På 8 måneder har det skjedd litt av hvert ja. Det er SÅÅ fascinerende og herlig og se de små vokse til og utvikle seg. Og så stolte vi mammaer blir av alt det de får til. Lager O masse lyder og ler og slikt? Kan du forstå ham av og til?

Uff, vondt med den aborten, det skjønner jeg godt. :(

Hehe, her i huset er det gjerne mannen som tar langvarig byssing, for jeg er av den heller utålmodige sorten... :sjenert: Det kan ta litt lenger tid før Snorkfrøken roer seg hos ham, men det går jo bra likevel. :)

Når det gjelder puppene - jeg har hatt det sånn i perioder, jeg også, både med Turnerose og et par ganger nå. Det går over hos meg, smører gjerne med Purelan et par dager, og så gir det seg av seg selv... Aner ikke hva det kommer av, men mistenker at det kan være snakk om uheldig ammestiling/dårlig grep et måltid eller to.

Håper du har fått et par litt bedre dager nå! :klemmer:

Er nok litt bedre i brystvorta idag.. ikke så vondt, om litt ømt enda. Satse på at det går seg til ;)

''''''''''

Nå har dagene vært bedre her ja! Koser meg med rolige dager og mannen hjemme. Fint vær innimellom, om enn ikke helt de store temperaturene. Blir biltur østover om ikke så mange dagene, spent på hvordan det går.

Pasjonsfrukten er så skjønn om dagen... Idag lo hun masse igjen, da jeg lekte med håret mitt over ansiktet hennes. Og hun er sååå pratesyk innimellom (når hun er våken og fornøyd), og pludrer i vei.

uff... Nå har pappaen henne nede, men hun bare skriker.. roer seg typisk med engang jeg tar henne. ..

*litt sliten sånn i kveldinga*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei i grunn ikke, hittil babler han ikke på spesielt vis i forhold til hva han gjør. Annet enn at lydene og tonefallene kanskje er anderledes når han babler fordi han er oppspilt, ser noe nytt eller lignende.. :)

Slitsomt med gråting på kvelden, da..Kan det være hun ikke er trøtt? Her begynte O gradvis å vise tegn til å ville legge seg tidligere og tidligere fra han var to måneder gammel. Det var også da kolikken ga seg. Men før det la han seg samtidig som meg hver kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alabama

Slitsomt med gråting på kvelden, da..Kan det være hun ikke er trøtt? Her begynte O gradvis å vise tegn til å ville legge seg tidligere og tidligere fra han var to måneder gammel.

Lillemann også. Vi han funnet ut at vi unngår at han blir overtrøtt om vi bare legger han i tide. Var omtrent rundt to mnd da han plutselig begynte å bli overtrøtt. Hylte et par kvelder før vi bestemte oss for å prøve å legge han. Det funket fint. :Nikke: Nå har han noen skrikekvelder igjen, mulig vi bør legge han enda tidligere!?

Før tenkte jeg at det var helt unaturlig å starte så tidlig med rutiner, men det virket faktisk som om han etterspurte det selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei i grunn ikke, hittil babler han ikke på spesielt vis i forhold til hva han gjør. Annet enn at lydene og tonefallene kanskje er anderledes når han babler fordi han er oppspilt, ser noe nytt eller lignende.. :)

Slitsomt med gråting på kvelden, da..Kan det være hun ikke er trøtt? Her begynte O gradvis å vise tegn til å ville legge seg tidligere og tidligere fra han var to måneder gammel. Det var også da kolikken ga seg. Men før det la han seg samtidig som meg hver kveld.

Ja, det var helt klart trøtt hun var. Bare synd at det er jeg som må bysse og roe henne, for med pappaen blir hun bare mer urolig..

Lillemann også. Vi han funnet ut at vi unngår at han blir overtrøtt om vi bare legger han i tide. Var omtrent rundt to mnd da han plutselig begynte å bli overtrøtt. Hylte et par kvelder før vi bestemte oss for å prøve å legge han. Det funket fint. :Nikke: Nå har han noen skrikekvelder igjen, mulig vi bør legge han enda tidligere!?

Før tenkte jeg at det var helt unaturlig å starte så tidlig med rutiner, men det virket faktisk som om han etterspurte det selv.

Helt klart dette som skjer her også... først la hun seg med meg, gjerne i 00-01 tida, så 23/00 en stund, så i 22 tida, av og til slokna rundt 20/21.

I går byssa og byssa jeg fra halv 9, da hun var så trøtt. Hun sovnet i armene mine, men våknet da jeg la henne. Fikk henne ikke i seng før nærmere halv 12, og da var jeg heeeelt øm i ryggen av å bysse og bysse og bysse. Og gåen i humøret (sliiiten og hormonell).

Nå sovnet hun 20 omtrent, etter at jeg bysset og sang henne i seng (hun var urolig og trøtt). Fikk lagt henne, men nå ligger hun og lager litt lyder. Avventer litt om hun begynner å skrike litt, kanskje hun sovner igjen? (betvilses sterkt).

Idag har jeg kjøpt 3 deeeeilige, svale bambusbodyer fra ClaireKids på salg. Og truffet 2 stk kolleager og 2 stk babyer, kjempekoselig! Deilig å komme seg ut av huset, og sosialisere med andre i samme situasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi skal snart på lang biltur og J skal selvfølgelig være med.

Da hun blir ganske klam og våt på ryggen og i hodet av å sitte i bilstolen, vurderer jeg 4 ulike løsninger på problemet:

1) kjøpe skinnfell til bilstol (ca 400 kr)

2) kjøpe et sommerinnlegg til bilstol (Aeromoov f. eks om jeg finner, ca 300 kr)

3) legge gaskluter i bilstolen

4) Kjøpe tynn sommerull og ikle henne

Noen formeninger her? Eller andre forslag? ;) Tar imot innspill med takk

''''''

Her kommer som forespurt noen av mine Iherb favoritter!

(har handlet derfra i flere år nå, og anbefaler det absolutt! de er så proffe. Dere MÅ bare se denne filmen, jeg blir alltid like imponert av den: http://www.iherb.com/info/About

Til bruk i smoothie:

bestiller om igjen og om igjen:

kokosolje (også i havregrøt osv)

Lecithin (bra for ammende, mot tette melkekanaler. Jeg har hatt det i smoothien min i flere år)

Udos Choice olje (sunt!)

Hempfrø (sunne og næringsrike)

Chiafrø (gir herlig "konsistens" og tyggemotstand i smoothiem, også sunne såklart)

Kakaonibs (deilig tyggemotstand og smak)

nylig kjøpt og anbefales:

Activated barley (gir meg masse energi og metter godt, holder blodsukkeret mitt stabilt lenge utover dagen)

snacks

rå sjokolade (min absolutt yndlingssjoko nå, den er såååå god)

gummibjørner (god og naturlig smak, herlig myyyyke)

snackbarer (sykt gode!!)

tørket kiresebær (alene eller i sjokolade)

favoritt te:

http://www.iherb.com...27-oz-36-g/5498 (mange gode teer, fra Yogi og andre). nb ikke for ammende

Jeg har også diverse pulver: lucuma, maca osv som jeg bruker av og til, rå kakao og kakaofett til sjokoladelaging, diverse søtningsmiddel som stevia, yaconsirup og agavesirup osv.

Kommer sikkert på noe mer senere, jeg har bestilt endel.. ;)

Endret av Pasjonsblomst
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blessed :sol:

Jeg må være verdens heldigste som har fått lille J inn i livet mitt.

Vakre, lille J, som blir større og større for hver dag. Og vakrere. Og tryggere.

Som pludrer og prater, kikker og fekter. Hver lyd du lager når meg langt inn i hjerterota, enten det er godlyder eller sutring og gråt. Og når du smiler til meg med hele ansiktet ditt sender du masse varme gjennom hele kroppen min.

Allerede når har vi et sterkt bånd, det føles magisk. Øyekontakt og god kjemi. Kjærlighet og varme ;)

Jeg elsker deg, lille gullet mitt! :hug:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hjerte: Så fint skrevet!

Ang. kjøring - vi gikk for sommertrekk (har Maxi Cosi, kjøpte sommertrekket som hører til til Turnerose) og ull/silke-klær på våre langturer nå. Det funket veldig bra, litt svett i hodet når hun kavet seg opp med skriking, men ellers fin temperatur. Teppe over når hun sovnet for kvelden (vi kjørte på kvelden begge gangene).

Gøy med andres iherb-favoritter! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blessed :sol:

Jeg må være verdens heldigste som har fått lille J inn i livet mitt.

Vakre, lille J, som blir større og større for hver dag. Og vakrere. Og tryggere.

Som pludrer og prater, kikker og fekter. Hver lyd du lager når meg langt inn i hjerterota, enten det er godlyder eller sutring og gråt. Og når du smiler til meg med hele ansiktet ditt sender du masse varme gjennom hele kroppen min.

Allerede når har vi et sterkt bånd, det føles magisk. Øyekontakt og god kjemi. Kjærlighet og varme ;)

Jeg elsker deg, lille gullet mitt! :hug:

:klemmer: Så nydelig skrevet! Kjenner igjen følelsen, er ikke noe som er så vakkert som å få et barn. :hjerte: *snufse*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig at du storkoser deg og at alt faller på plass! :klemmer: Det er fint å se. For min del var ikke de tre første månedene noe særlig, bare glad for å være ferdig med dem, så er fint å se at det gikk bedre for andre. :)

Ang. varme og bilstol..Noen barn blir for varme av ull. Vi har ikke hatt ull i O sin seng siden han var fire mnd. Og når han har ullbody/bukse på seg, så må det være en ganske kjølig dag for at han ikke skal bli svett. Han blir ikek regulert av ullen sånn som den "skal" gjøre, han blir bare veldig varm, og deretter svett. Så jeg ville gått for sånn sommertrekk :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hjerte: Så fint skrevet!

Ang. kjøring - vi gikk for sommertrekk (har Maxi Cosi, kjøpte sommertrekket som hører til til Turnerose) og ull/silke-klær på våre langturer nå. Det funket veldig bra, litt svett i hodet når hun kavet seg opp med skriking, men ellers fin temperatur. Teppe over når hun sovnet for kvelden (vi kjørte på kvelden begge gangene).

Gøy med andres iherb-favoritter! :jepp:

Da høres sommertrekk fornuftig ut. Har dere det på hele sommeren da? Får nå se om det blir langtur, men sikkert lurt med trekker for det. Pengene flyyyyr med baby i hus..

:klemmer: Så nydelig skrevet! Kjenner igjen følelsen, er ikke noe som er så vakkert som å få et barn. :hjerte: *snufse*

Yes, lykken med henne kjennes veldig god. Samtidig er det enda litt overgang å ikke ha så mye tid til meg selv og ikke jobbe osv, som av og til kan gjøre meg litt "nedfor".. Men hun overstråler heldigvis dette!

Så koselig at du storkoser deg og at alt faller på plass! :klemmer: Det er fint å se. For min del var ikke de tre første månedene noe særlig, bare glad for å være ferdig med dem, så er fint å se at det gikk bedre for andre. :)

Ang. varme og bilstol..Noen barn blir for varme av ull. Vi har ikke hatt ull i O sin seng siden han var fire mnd. Og når han har ullbody/bukse på seg, så må det være en ganske kjølig dag for at han ikke skal bli svett. Han blir ikek regulert av ullen sånn som den "skal" gjøre, han blir bare veldig varm, og deretter svett. Så jeg ville gått for sånn sommertrekk :jepp:

Takk for tipset, sommertrekk høres bra ut. jeg kjøpte inn endel ull til hun lille, for jeg trodde at små babyer måtte pakkes så godt inn og frøs uansett. Så ender det opp med å gå mye i bodyer, for hun er så varm. Litt mye klær i de minste str som ikke ble brukt ja..

''''''''''''

Nå er J badet og klar for natten, sitter nede i stua med pappaen sin. Hører lydene hennes konstant, hun er blitt så skravlete nå :hjertesmil: pappen ser forresten på tv, og da ser jo hun også tv innimellom. Hvilke tanker har dere om dette? Hun er jo ikke satt foran tv, men er i samme rom.

Lite gråting om dagen, om hun er misfornøyd så kan hun f.eks si øhhhhh øhhhhh øøøøøh øhhhhhhhhhhh, eller kanskje hyle et lite aaaaaaaaahhhh for å få oppmerksomhet. Og hun kan hvine av glede og smile fra øre til øre, og ler mer og mer. Stort sett ei svært blid og oppvakt jente vi har hos oss.

Vi har begynt å leke med henne, sånn fly over hodet og sånt. Hun liker det, vil mer og mer være i bevegelse. Hun "sitter" på fanget nå og koser seg. Og i badet spreller hun og sperrer opp øynene, og plaprer litt ;)

Ellers kjeder jeg meg bittelitt om dagen, sommerferie og regn og ingenting som skjer... savner litt sosialt fellesskap merker jeg. savner tom mer happenings på facebook og KG.

Fikk meg en ny duppeditt idag da, en vindusvasker fra Kärcher. Så jeg har kosa meg litt med å vaske vinduer og fliser idag. What a life ;) Den fungerte veldig bra, og gjorde vindusvasken til en ren og pen lek.

Fikk meg også god gåtur til sentrum, der jeg kjøpte en skrivebok (skal bruke til dagbok nå i spedbarnstida og notere ned uke for uke happenings med J), og en gave jeg skal gi til J`s mormor: Bestemors minnebok, som hun skal få fylle ut og gi tilbake til J. Stas å ta vare på kunnskap og minner om slekta.

Edit: Min kjære imponerte stort i kveld.... Endelig ring på fingeren etter 5 måneders forlovelse! Og for en ring!! *gliiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiis*

Endret av Pasjonsblomst
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Wow, endelig ring! :strix: Gratulerer! ;) Har dere satt dato for bryllupet, forresten?

Kjenner igjen det å kjede seg litt, men det er bra du kommer ut på tur. Det hjelper vel litt!

Vi hadde noe ull det første året, men det ble nesten ikke brukt. Syntes det var lettere å pakke inn snuppa i ett deilig ullpledd. Det bli noe annet når de begynner i bhg. Men det var først i vinter når hun fylte to vi virkelig fikk bruk for den, og jeg tror ikke hun gikk i noe annet i bhg.

Takk for super iHerb-liste! Skal virkelig kikke på den! Så litt i "den store iHerb-tråden" her på KG, men det ble litt mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åhh - så koselig lesing her inne :hjerter_rundt:

Og grattis med ring - ble det med sten? ;)

Nå skal jeg ta meg en tur inn på iherb :jepp:

Og jammen frista du meg med sushi også (leste de to siste sidene her inne :) )

Ser du skriver om hemp - når det blir aktuelt - det er fint å ha litt hemp i grøten til den lille :jepp: - veldig sunt! Men du må jo vente en stund til - og greit å bare prøve seg med litt om gangen for å se hvordan det går med magen. Men hvis det funker får hun i seg masse fine omega fettsyrer :)

Håper kjøreturen går fint. Hvor langt/lenge skal dere kjøre?

Ha en fortsatt super sommer med den lille familien din :sol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med ring på fingeren! Spent på hvordan den ser ut, hvis du vil vise? ;)

Og takk for inspirerende Iherb-liste! Når jeg får tid skal jeg få lagt inn en bestilling :jepp:

Kjenner forøvrig veldig igjen den følelsen av for lite tid til meg selv. Greit at den lille skal være i fokus og få alt hun trenger til enhver tid, men mamma'n trenger også litt tid til å gjøre det hun vil. Føles ofte som at dagen min bare er noen timer lang (når hun sover) og resten av dagen er A sin. Går seg nok til etterhvert som de blir mer selvstendige og pappa'n kan delta litt mer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Wow, endelig ring! Gratulerer! Har dere satt dato for bryllupet, forresten?

Kjenner igjen det å kjede seg litt, men det er bra du kommer ut på tur. Det hjelper vel litt!

Vi hadde noe ull det første året, men det ble nesten ikke brukt. Syntes det var lettere å pakke inn snuppa i ett deilig ullpledd. Det bli noe annet når de begynner i bhg. Men det var først i vinter når hun fylte to vi virkelig fikk bruk for den, og jeg tror ikke hun gikk i noe annet i bhg.

Takk for super iHerb-liste! Skal virkelig kikke på den! Så litt i "den store iHerb-tråden" her på KG, men det ble litt mye.

Vi har ikke satt dato for brullypet, nei! Har ikke fortalt om forlovelsen til hele familien engang. Men blir forhåpentligvis til neste år, kanskje allerede om 1/2 år.. avhenger litt av økonomi også, det koster vel litt penger regner jeg med...

Iherb rocks, but be aware... lett å bli hekta!

Åhh - så koselig lesing her inne

Og grattis med ring - ble det med sten?

Nå skal jeg ta meg en tur inn på iherb Og jammen frista du meg med sushi også (leste de to siste sidene her inne )

Ser du skriver om hemp - når det blir aktuelt - det er fint å ha litt hemp i grøten til den lille - veldig sunt! Men du må jo vente en stund til - og greit å bare prøve seg med litt om gangen for å se hvordan det går med magen. Men hvis det funker får hun i seg masse fine omega fettsyrer

Håper kjøreturen går fint. Hvor langt/lenge skal dere kjøre?

Ha en fortsatt super sommer med den lille familien din :sol:

Biltur avlyst, tror sambo kvia seg ganske mye til å ha med lille baby... så da ble det liksom ikke noe av. Har derfor ikke gått til innkjøp av sommertrekk til bilstol heller.

Det ble en fin og ganske stor sten i ringen, ja ;) Elsker å se ned på den og hvordan den skinner så fint. Bling bling ;)

KJempelurt med hemp i grøten... lurt å piffe det opp litt. Gleder meg til å begynne å gi henne litt forskjellig mat, jeg ;)

Gratulerer med ring på fingeren! Spent på hvordan den ser ut, hvis du vil vise? ;)

Og takk for inspirerende Iherb-liste! Når jeg får tid skal jeg få lagt inn en bestilling :jepp:

Kjenner forøvrig veldig igjen den følelsen av for lite tid til meg selv. Greit at den lille skal være i fokus og få alt hun trenger til enhver tid, men mamma'n trenger også litt tid til å gjøre det hun vil. Føles ofte som at dagen min bare er noen timer lang (når hun sover) og resten av dagen er A sin. Går seg nok til etterhvert som de blir mer selvstendige og pappa'n kan delta litt mer :)

Takk for det ;) Tok bilde av ringen med mobilen, men det ble ikke bra nok bilder. Må nok frem med digitalkameraet, ja. Og få frem glans og bling ;)

Lykke til med Iherb bestilling, det blir nok bra! sjokoladen er såååå god, yum yum...

Hurra for ring på fing!! :hoppendeglad:

Thank you :smilyblomst:

'''''''''''''''

Nok en fin dag er over! Dvs jeg mista helt humøret før middagsturer, etter at jeg og kjære diskuterte litt innkjøp og økonomi og slikt, litt forskjellige prioriteringer. Og så gikk jeg i sliten og hangry-fella (sulten og etterhvert mindre godt humør). og så måtte jeg lage mat, mot min vilje :kjempesinna: det var ikke mat med kjærlighet. Slike dager man har grandiosa til, er det ikke? (ok kanskje hakket med avansert da, big one f.eks?)

Men når lille J ler og smiler og hvordan hun sover ved puppen og "svooooooosj" suger seg av puppen for så å ligge der med et totalt avslappet og fredelig ansikt. Eller hvordan hun gliiiser av glede etter mat og bare er så fornøyd. Jeg kan ikke se meg mett på henne, hun er bare såååååå herlig ;)

Følelsen av å være mamma er bedre enn forestilt ;) Det forandrer livet, og meg! (Kanskje ikke alltid til det bedre, jeg blir jo litt enspora mot babyen... men føler allikevel at jeg blir mer og mer "balansert" mot den virkelige verden allikevel). Det er jo helt naturlig at vi skal sette babyen først, nå.

Nå sitter jeg og hører på deilig sommermusikk på spotify,,, :kaklehone:

Og drømmer litt om skuldermassasje...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alabama

Oj, gratulerer med forlovelsesring! :smilyblomst: Er det ikke uvant å ha den på?

Det er deilige dager med disse små. Og synes det er litt mer gøy nå som han så tydelig viser at han koser seg. :hjerte:

Vi er forresten ikke så veldig flnike til å skru av TV'n. :sjenert: Eller, samboer vil veldig gjerne ha den på. Prøver i det minste å dempe lyden og ikke ha lillemann vendt mot den.

Edit: Den vindusvaskeren.. Kan du ikke prøve den på fliser og se om det blir bra resultat. Har så lyst på noe som rengjør fugene ordentlig.

Endret av Alabama
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen dager er det helt greit med ferdigpizza!

Jeg trodde jeg hadde opplevd den store kjærligheten når jeg ble sammen med kjære, men det han ga meg er virkelig den store kjærligheten! :hjerte: Finnes ikke noe som kan måle seg med det jeg føler for snuppa mi! :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...