Gå til innhold

Mannen min overlater alt husarbeid til meg.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gråter du alltid på badet eller har du grått fremfor han også? Hvis ikke så ville jeg prøvd det. Når du har fått oppmerksomheten hans så sier du stille og rolig at du vil dere skal bo en stund fra hverandre. Da må det vel bli fart i gubben. Og hvis ikke så gjør du alvor av det.

Jeg har ikke grått fremfor han nei. Jeg greier ikke gråte foran folk, har en sperre der. Men han spurte meg en gang om jeg gråt mens jeg var inne på bedt så han må jo ha fått det med seg, ihvertfall den gangen. Selv om jeg sa nei med en gang fordi jeg alltid sier det, er livredd for å vise tårer til andre enn mitt eget speilbilde.

Ts.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvordan skal dere oppdra datteren deres til å ta i et tak og bidra når bare den ene forelderen er et godt eksempel på å ta i et tak? (Eller egentlig er dere dårlige eksempler begge to, en slask og ei dørmatte. Hvem vil du hun skal ta etter av dere to?)

Hun kommer enten til å bli en som ikke gjør noe i huset fordi hun ser at noen klarer å slippe unna, eller så kommer hun til å forakte faren mens hun rydder etter ham med sammenbitte tenner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gorgonzola

Ufattelig underlig tråd må jeg si.

73 innlegg med sterkt preg av samstemt kakling og "korsfest korfest" rettet mot denne stakkaren.

Hvorfor er det sånn at TS skal være eneveldig premissgiver for hva som er godt nok/hvordan alt skal se ut og deretter hudflette mannen hennes fordi han ikke lydig følger regimet hun har nedfelt???

Pokker heller trådstarter, om ikke mannen din evner/ser eller gidder så kan du i det minste ta initiativ til en dialog der målet med praten er "hvordan skal vi ha det sammen og hvordan skal vi enes om hva som er akseptabelt/stas/godt nok når det kommer til felles rede?" Jo jeg mener du er den nærmeste til å ta det initiativet all den tid du ikke takler åssen ting er nå mens mannen din (basert på det du skriver) virker å kunne leve med tingenes tilstand med vesentlig lavere puls enn hva du innehar.

Kjefting, potensiell belønningssex for god oppførsel, monolog og instrukser er i beste fall quick wins.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var noen i en annen tråd her med samme problem som hadde prøvd søppelsekk metoden med godt resultat. det kan være noe å prøve hvis du ikke klarer å få han til å forstå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo mer du gjør vil han kanskje se at han også kan være med på å bidra litt. Å legge klærne på senga. Er jo halvt arbeide i seg selv. At han slenger de på gulvet når dere skal sove blir jo om trent det samme. I tilegg til å ergre seg over å rydde vil nok ikke vekke hans lyst til å gjøre det heller. Det er vel ment.

Endret av LYSVING
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke at dere kan blande inn sex som belønning?

Endret av LYSVING
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjestinnen

:skratte: :skratte:

Denne må være på lista når årets tråd skal nomineres. At det er mulig. Tror jeg ler meg ihjel.

Nok en husarbeidstråd om perfekte kvinnen hvis man er udugelig og ikke gjør som hun sier. og KG´erne svikter ikke, hehe.

-Dump han!

-Ta ut separasjon!

-Kast ham ut!

TS har ikke nevnt om hvem som eier huset, eller hvordan den økonomiske situasjonen er. Men de som jobber i offshore har fort over millionen i årslønn. Da er nok sjansen ganske så stor for at han er medeier i boligen vil jeg tro.....Ikke bare å kaste han ut da, eller??

Så dras selvsagt sex inn i bildet. Sexnekt som straff er alltid en klassiker.

Men han er kanskje ikke så udugelig når det kommer til penger? Millionlønna hans er det kanskje lite å klage på, eller??

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nok en husarbeidstråd om perfekte kvinnen hvis man er udugelig og ikke gjør som hun sier.

Slik jeg forstår det har de snakket om å ha en minstestandard, men han klarer ikke det en gang. Seriøst, er man perfeksjonist om man synes at klær på gulvet og skitne tallerkner som ikke finner veien til oppvaskmaskinen er en uting?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns at ts trenger å vokse seg ryggrad, snarest. Hun er ikke hushjelpen i eget hjem og når manenn er hjemme må han selvsagt ta sin del av husarbeidet.

Dere må kommunisere bedre, ta en samtale når du er rolig og ikke ty til tårer, det er emosjonell utpressing. Dersom ting ikke endrer seg må du tenke konsekvenser, er du klar for det? Du kan selvsagt fortsette å irritere og slite deg ut i mange år fremover, men husk at du har bare et liv, vil du kaste det bort med å irritere deg hver eneste dag?

Den som påpeker "offshore-millionene", du overvurderer betydningen av penger. Kvinner klarer seg utmerket også uten en mann med høy lønn og jeg er kunne godt tenke meg at ts gir blaffen i pengene bare hun kommer til et ryddig hjem.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Ufattelig underlig tråd må jeg si.

73 innlegg med sterkt preg av samstemt kakling og "korsfest korfest" rettet mot denne stakkaren.

Hvorfor er det sånn at TS skal være eneveldig premissgiver for hva som er godt nok/hvordan alt skal se ut og deretter hudflette mannen hennes fordi han ikke lydig følger regimet hun har nedfelt???

Pokker heller trådstarter, om ikke mannen din evner/ser eller gidder så kan du i det minste ta initiativ til en dialog der målet med praten er "hvordan skal vi ha det sammen og hvordan skal vi enes om hva som er akseptabelt/stas/godt nok når det kommer til felles rede?" Jo jeg mener du er den nærmeste til å ta det initiativet all den tid du ikke takler åssen ting er nå mens mannen din (basert på det du skriver) virker å kunne leve med tingenes tilstand med vesentlig lavere puls enn hva du innehar.

Kjefting, potensiell belønningssex for god oppførsel, monolog og instrukser er i beste fall quick wins.

Og hvorfor er det så mer legitimt at den som har LAVEST standard ifht. husarbeid skal bestemme hvordan ting skal være?

Jeg fatter ikke at det er greit å mene at den med høyest standard overhode IKKE skal sette noen premisser - mens den med lavest standard har alle rettigheter til å gjøre det.

Og så har jeg aldri skjønt at VOKSNE folk ikke forstår at de har et ansvar for det fellesskapet de har valgt å leve i og med.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BabyBlue

Jeg har det sånn hjemme, men så har jeg en litt annen situasjon da jeg er datteren i huset og ikke noens kone. Jeg kan frese til faren min av og til når han sitter på sofaen og slavedriver (han jobber også offshore, forresten), men jeg bor tross alt gratis og får kost og losji, så det er mer forventet fra min side. Dere på en annen side skal være likemenn og dele på byrder og fordeler i hverdagen. Det at kona skal ta seg av husarbeid og barnepass er litt 1950, syns du ikke?

Han er nok av den typen som ble skjemt bort da han bodde hjemme og som aldri helt kom inn i det å reie på senga og plukke opp etter seg. Om han skal snappe ut av illusjonen sin om at han fremdeles bor hjemme må du gi beskjed om det :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Musestille

Hver dag etter jobb møter jeg et bomba horehus hjemme. Ingenting er gjort, huset ser verre ut enn det gjorde da jeg dro om morgenen.

Kjøkkenet er bomba det også, ingenting er satt inn i oppvaskmaskinen selv om den er tom.

Nå har gubben min fri i flere uker i strekk, da han jobber offshore. Så han har god tid. Og det er ikke mye jeg ber om, men at huset i dt minste ser ok ut. Det gjør det ikke. Det første jeg gjør etter en dag på jobb er å kaste meg over alt rotet som ligger strødd i stua. Og hva gubben gjør? Han sitter med pc en, og spiller.

Han sier at han skal. Ja han skal gjør det sier han. Ingenting skjer. Og sier jeg Ifra blir han muggen og sur og kjefter på meg fordi han syns jeg maser. han gjør ikke noe hvis jeg holder kjeft heller. Så hva skal jeg gjøre med dette mennesket..?? Jeg blir så lei meg og slitn av dette. I tillegg har vi en datter sammen som henger rundt føttene på meg når jeg kommer hjem, i tillegg til husarbeidet jeg må gjøre, OG ta initiativ til middag. For der er det ikke ofret en tanke en gang..

Han er også fryktelig glad i å sitte innendørs. Med pc. Tror jeg blir gaaaaaaal. Jeg må ut, ha frisk luft....skjønner ikke at han kan få rævva opp av sofaen og bli en MANN.

Like før jeg rakner helt her...

Han jobber vel desto intensere når han er ute på jobben. Han har jo krav på fritiden sin.

Jeg tror nok mange sliter med samme problem med at menn ikke er huslige av seg.

Når dere har forskjellig krav til standard hjemme så kan det nok bli vanskelig å "oppdra" ham. Kanskje du vil ha det perfekt men han ikke har noe i mot litt rot.

Det vil i alle fall ikke føre noe godt med seg å angripe ham eller bebreide ham. Du får prøve å ta det på den gode måten. Eller alternativt den opprørske måten; Dra på byen på shopping eller på restaurant med venner i stedet og la han forstå at du ikke har så lyst til å komme hjem til ham når han ikke har hjulpet å gjøre det fint mens du var på jobb!

Endret av Rainbow81
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bella90

Jeg har samme problemet selv, leiligheten ser alltid ut som en svinesti! Jeg prøver for harde livet å holde det rent og ryddig her, men det er umulig. Hver gang han har laget seg mat er vasken full av mat, skittne kopper er stablet opp i hverandre på benken, ovnen og kjøkkenbenken ser ikke ut. Jeg får lyst til å gråte hver gang det synet møter meg. Det føles helt feil ut at jeg skal gå rundt å rydde opp etter et voksent menneske som er i stand til å rydde opp etter seg selv.

Det verste er at det ikke nytter å si ifra om det, da blir han drit sur og begynner å kjefte på meg. Også kommer han alltid med unnskyldningen om at siden han jobber som kokk er han vant til å jobbe på stort kjøkken å bare kunne slenge ting rundt seg, derfor gjør han det hjemme og.. Jeg aner ikke hva jeg skal gjøre lenger, jeg er så lei..

Endret av Bella90
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Han jobber vel desto intensere når han er ute på jobben. Han har jo krav på fritiden sin.

Jeg tror nok mange sliter med samme problem med at menn ikke er huslige av seg.

Når dere har forskjellig krav til standard hjemme så kan det nok bli vanskelig å "oppdra" ham. Kanskje du vil ha det perfekt men han ikke har noe i mot litt rot.

Det vil i alle fall ikke føre noe godt med seg å angripe ham eller bebreide ham. Du får prøve å ta det på den gode måten. Eller alternativt den opprørske måten; Dra på byen på shopping eller på restaurant med venner i stedet og la han forstå at du ikke har så lyst til å komme hjem til ham når han ikke har hjulpet å gjøre det fint mens du var på jobb!

Og når har TS krav på sin fritid? Hun er jo alene både med dattere, husarbeid og sin egen jobb de ukene mannen er ute + at hun tydligvis er alene med datteren, husarbeidet, sin egen jobb OG det å rydde opp etter en voksen mann når han er hjemme.

Endret av Rainbow81
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fatter og begriper ikke at dere bare fortsetter å rydde etter voksne mannfolk som ikke gjør det selv.

Dropp det - rydd evt. ditt eget - og bit tennene sammen og lev i svinestien hans en stund. De aller fleste innser at de må ta et tak når ikke alt ordnes uten at han må ta et tak.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest

Jeg har samme problemet selv, leiligheten ser alltid ut som en svinesti! Jeg prøver for harde livet å holde det rent og ryddig her, men det er umulig. Hver gang han har laget seg mat er vasken full av mat, skittne kopper er stablet opp i hverandre på benken, ovnen og kjøkkenbenken ser ikke ut. Jeg får lyst til å gråte hver gang det synet møter meg. Det føles helt feil ut at jeg skal gå rundt å rydde opp etter et voksent menneske som er i stand til å rydde opp etter seg selv.

Det verste er at det ikke nytter å si ifra om det, da blir han drit sur og begynner å kjefte på meg. Også kommer han alltid med unnskyldningen om at siden han jobber som kokk er han vant til å jobbe på stort kjøkken å bare kunne slenge ting rundt seg, derfor gjør han det hjemme og.. Jeg aner ikke hva jeg skal gjøre lenger, jeg er så lei..

Dump han. Hvorfor i all verden tar dere ikke tak i egne liv???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hver dag etter jobb møter jeg et bomba horehus hjemme. Ingenting er gjort, huset ser verre ut enn det gjorde da jeg dro om morgenen.

Kjøkkenet er bomba det også, ingenting er satt inn i oppvaskmaskinen selv om den er tom.

Nå har gubben min fri i flere uker i strekk, da han jobber offshore. Så han har god tid. Og det er ikke mye jeg ber om, men at huset i dt minste ser ok ut. Det gjør det ikke. Det første jeg gjør etter en dag på jobb er å kaste meg over alt rotet som ligger strødd i stua. Og hva gubben gjør? Han sitter med pc en, og spiller.

Han sier at han skal. Ja han skal gjør det sier han. Ingenting skjer. Og sier jeg Ifra blir han muggen og sur og kjefter på meg fordi han syns jeg maser. han gjør ikke noe hvis jeg holder kjeft heller. Så hva skal jeg gjøre med dette mennesket..?? Jeg blir så lei meg og slitn av dette. I tillegg har vi en datter sammen som henger rundt føttene på meg når jeg kommer hjem, i tillegg til husarbeidet jeg må gjøre, OG ta initiativ til middag. For der er det ikke ofret en tanke en gang..

Han er også fryktelig glad i å sitte innendørs. Med pc. Tror jeg blir gaaaaaaal. Jeg må ut, ha frisk luft....skjønner ikke at han kan få rævva opp av sofaen og bli en MANN.

Like før jeg rakner helt her...

Det burde ikke være nødvendig at du maser på ham, for han burde selv se hva som bør gjøres av rydding og vasking. Bare dette synes jeg er ille nok. Enda verre er det da at han selv etter at du blir tvunget til å mase på ham fremdeles ikke gjør noe.

Det jeg ikke fatter er hvorfor såpass mange menn ikke forstår at denslags oppførsel er oppskriften på et samliv fylt med krangling, langvarig oppdemmet frustrasjon og ufred. Det alene kan ta knekken på et forhold, i tillegg kommer det at han gir seg selv rollen som assistent i hjemmet ved å aldri ta initiativet til vasking og rydding selv. Hvordan forventer han at du tenner på ham da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gorgonzola

Hvorfor er det sånn at TS skal være eneveldig premissgiver for hva som er godt nok/hvordan alt skal se ut og deretter hudflette mannen hennes fordi han ikke lydig følger regimet hun har nedfelt???

ta initiativ til en dialog der målet med praten er "hvordan skal vi ha det sammen og hvordan skal vi enes om hva som er akseptabelt/stas/godt nok når det kommer til felles rede?"

Og hvorfor er det så mer legitimt at den som har LAVEST standard ifht. husarbeid skal bestemme hvordan ting skal være?

Jeg fatter ikke at det er greit å mene at den med høyest standard overhode IKKE skal sette noen premisser - mens den med lavest standard har alle rettigheter til å gjøre det.

Og så har jeg aldri skjønt at VOKSNE folk ikke forstår at de har et ansvar for det fellesskapet de har valgt å leve i og med.

Du siterte meg og jeg har da ikke hevdet at den som har "lavest" standard skal bestemme? Jeg har kun stilt spørsmål ved om hvorfor den med "høyest" standard skal være premissleverandøren OG - viktigst av alt - jeg mener at velger man å leve sammen må man gjøre akkurat det, leve sammen. Med andre ord, bli enige, finne løsninger, kompromisser osv.

Denne må være på lista når årets tråd skal nomineres. At det er mulig. Tror jeg ler meg ihjel.

Nok en husarbeidstråd om perfekte kvinnen hvis man er udugelig og ikke gjør som hun sier. og KG´erne svikter ikke, hehe.

-Dump han!

-Ta ut separasjon!

-Kast ham ut!

TS har ikke nevnt om hvem som eier huset, eller hvordan den økonomiske situasjonen er. Men de som jobber i offshore har fort over millionen i årslønn. Da er nok sjansen ganske så stor for at han er medeier i boligen vil jeg tro.....Ikke bare å kaste han ut da, eller??

Så dras selvsagt sex inn i bildet. Sexnekt som straff er alltid en klassiker.

Men han er kanskje ikke så udugelig når det kommer til penger? Millionlønna hans er det kanskje lite å klage på, eller??

Millionlønn eller ei, det er underordnet om enn ikke helt uviktig. Du treffer godt ellers.

Men sånn vil det alltid være på et nettforum, vi får servert den ene siden av stoy'en, for alt vi vet sitter den omtalte og utskjelte mann som et digert spørsmålstegn og ikke skjønner bæret, berettiget eller ei :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I mitt forhold var rollene motsatt. Her er det jeg som er blind for alt som heter rot og møkk. Samboern jobber og ikke jeg (student) så jeg har kortere dager enn han, men likevel så lot jeg rotet stå til han kom hjem, og jeg gadd ikke innvolvere meg i middagslaging/planlegging. Dette måtte han ta seg av selv om han hadde hatt en lang og slitsom dag på jobb.

Stakars samboern ble mer og mer frustrert, til slutt tok han en alvorsprat med meg og forklarte (rolig men bestemt) at han ikke hadde det bra når rotet fløt rundt han, og ettersom jeg var årsaken til det så betydde det også at han ikke hadde det bra sammen med meg. Han forklarte videre hva han trengte at jeg gjorde/ikke gjorde og understreket nøye hvor alvorlig dette var. Det hjalp virkelig, for når sant skal sies så hadde jeg ikke tenkt på andre enn meg, og jeg merket derfor ikke hvordan alt rotet og latskapen min påvirket han.

Gjør som min samboer - ta en prat, rolig uten skriking, men forklar hvordan situasjonen påvirker deg og dine følelser for han.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hver dag etter jobb møter jeg et bomba horehus hjemme. Ingenting er gjort, huset ser verre ut enn det gjorde da jeg dro om morgenen.

Kjøkkenet er bomba det også, ingenting er satt inn i oppvaskmaskinen selv om den er tom.

Nå har gubben min fri i flere uker i strekk, da han jobber offshore. Så han har god tid. Og det er ikke mye jeg ber om, men at huset i dt minste ser ok ut. Det gjør det ikke. Det første jeg gjør etter en dag på jobb er å kaste meg over alt rotet som ligger strødd i stua. Og hva gubben gjør? Han sitter med pc en, og spiller.

Han sier at han skal. Ja han skal gjør det sier han. Ingenting skjer. Og sier jeg Ifra blir han muggen og sur og kjefter på meg fordi han syns jeg maser. han gjør ikke noe hvis jeg holder kjeft heller. Så hva skal jeg gjøre med dette mennesket..?? Jeg blir så lei meg og slitn av dette. I tillegg har vi en datter sammen som henger rundt føttene på meg når jeg kommer hjem, i tillegg til husarbeidet jeg må gjøre, OG ta initiativ til middag. For der er det ikke ofret en tanke en gang..

Han er også fryktelig glad i å sitte innendørs. Med pc. Tror jeg blir gaaaaaaal. Jeg må ut, ha frisk luft....skjønner ikke at han kan få rævva opp av sofaen og bli en MANN.

Like før jeg rakner helt her...

å heregud dette var skummelt, du beskre jo meg å mannen min nå :O

han er også offshore og sitter hjemme 4 uker i strekk og spiller på pcen!

og når jeg ber om hjelp til husarbeid så blir han sint fordi jeg maser!

nei fy fan!!

men litt posetivt er det også da, jeg prøver så godt jeg kan å holde det fint, men når det forfaller helt og det er så jævlig at vi spiser suppe fra melkeglass, DA tar han tak da og det skinner etter han..

men daglig husarbeid blir IKKE gjort!

du er ikke alene :S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...