Gå til innhold

Mannen min overlater alt husarbeid til meg.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hver dag etter jobb møter jeg et bomba horehus hjemme. Ingenting er gjort, huset ser verre ut enn det gjorde da jeg dro om morgenen.

Kjøkkenet er bomba det også, ingenting er satt inn i oppvaskmaskinen selv om den er tom.

Nå har gubben min fri i flere uker i strekk, da han jobber offshore. Så han har god tid. Og det er ikke mye jeg ber om, men at huset i dt minste ser ok ut. Det gjør det ikke. Det første jeg gjør etter en dag på jobb er å kaste meg over alt rotet som ligger strødd i stua. Og hva gubben gjør? Han sitter med pc en, og spiller.

Han sier at han skal. Ja han skal gjør det sier han. Ingenting skjer. Og sier jeg Ifra blir han muggen og sur og kjefter på meg fordi han syns jeg maser. han gjør ikke noe hvis jeg holder kjeft heller. Så hva skal jeg gjøre med dette mennesket..?? Jeg blir så lei meg og slitn av dette. I tillegg har vi en datter sammen som henger rundt føttene på meg når jeg kommer hjem, i tillegg til husarbeidet jeg må gjøre, OG ta initiativ til middag. For der er det ikke ofret en tanke en gang..

Han er også fryktelig glad i å sitte innendørs. Med pc. Tror jeg blir gaaaaaaal. Jeg må ut, ha frisk luft....skjønner ikke at han kan få rævva opp av sofaen og bli en MANN.

Like før jeg rakner helt her...

Endret av Rainbow81
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Og ja jeg ha sagt ifra flere ganger og han er klar over at dette er ikke sånn jeg vil det skal være. Og han er enig. Men virker som det går inn et øre og ut det andre.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan skylde deg selv, du gjør jo alt for ham. Det er ikke HER du skal sitte når du trenger å få ut litt damp, du må ta det med den slasken av en mann du har pådratt deg.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Sulphide

Ikke rart du føler at du rakner.

Mannen din er udugelig, enkelt og greit. Minner meg faktisk om min eks tenåringssønn. Sett ned foten og si at han er ikke hjemme på ferie, han har bare fri.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan skylde deg selv, du gjør jo alt for ham. Det er ikke HER du skal sitte når du trenger å få ut litt damp, du må ta det med den slasken av en mann du har pådratt deg.

Skreiv over deg at jeg her sagt ifra. Jeg har ikke tall på hvor mange ganger. Men når han bare blir sint og sur på meg da frister det ikke akkurat å si noe. Jaggu vet at det ender med krangel hvor jeg sier noe, hva faen skal jeg gjør da?

Jeg blir så irritert at jeg går på badet og gråter en skvett, og det begynner å bli litt vel ofte nå syns jeg.

Nå er hun reist vekk. Og jeg kjenner jeg savner han litt men er glad jeg og datteren min kommer hjem til et normalt hjem imorgen....

Ts.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik jeg ser det er argumentasjonen enkel: Datteren din savner deg, så du må ha litt kvalitetstid med henne når du kommer hjem. Det er et glimrende tidspunkt for ham å rydde opp etter seg og kanskje vaske badet eller noe på når han først er i gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde KREVD TOTAL OPPSKJERPING eller så hadde det vært rett ut. For en douchebag.

Slutt å jobber for han.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skreiv over deg at jeg her sagt ifra.

Hva er å "si i fra"? Viser du med handlinger at du ikke gidder å stelle for ham som om han var en treåring, eller bare sier du noen ord som han ikke hører, mens huset "rydder seg selv" foran øynene hans?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skreiv over deg at jeg her sagt ifra. Jeg har ikke tall på hvor mange ganger. Men når han bare blir sint og sur på meg da frister det ikke akkurat å si noe. Jaggu vet at det ender med krangel hvor jeg sier noe, hva faen skal jeg gjør da?

Jeg blir så irritert at jeg går på badet og gråter en skvett, og det begynner å bli litt vel ofte nå syns jeg.

Nå er hun reist vekk. Og jeg kjenner jeg savner han litt men er glad jeg og datteren min kommer hjem til et normalt hjem imorgen....

Ts.

Bli sur og kjeft tilbake da!!! KLIKK på han!!! Så han aldri tør å sluntre unna igjen. Det skal ikke være sånn at han kan bare bli sur og så tør du ikke å si fra. Du får snu om på det, og gjøre han redd for din reaksjon.

BLI RASENDEEEEEEEEEEEEEEEEEEE :kjempesinna: :kjempesinna: :kjempesinna: :kjempesinna: :kjempesinna: :kjempesinna:

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sophie

Du er ikke moren hans, han får ta ansvaret for eget rot.

Du får begynne å rydde opp etter deg selv, men ikke etter ham og la ham ta oppvasken sin selv, vaske egne klær selv, og du får begynne å kjøpe med deg mat og ta med hjem. Han får ordne mat selv, for det er vel ingen som gidder å lage mat i en utbombet kjøkken?

Ikke la deg bruke som ei skurefille, for det er det du lar ham gjøre ovenfor deg.

Kvinn deg opp og begynn å sette grenser, for dette kommer til å bare fortsette, med mindre du begynner å sette ut dine til nå temmelig tomme ord i praksis.

Da først vil han ta deg på alvor. Hjelper ikke å klage, syte og mase om du ikke omgjør dine ord til praksis.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest

åå, jeg kjenner meg så igjen. men vi har bare en hund ;) men alt er mitt ansvar, var borte en dag, og da hadde han t.o.m klart å glemme å mate hunden! (som er hans) han er hjemme og har fri en uke i strekk,(på jobb 1/3 av mnd i en annen by) men det er jeg som er fulltidsstudent og jobber tre kvelder i uka som gjør alt hjemme.. (bortsett fra en gang i kvartalet kanskje, da har han en dag han er supereffektiv på) Fryktelig provoserende. han mener det er snilt siden han betaler strømmen (den er lav) men han tjener jo 4 ganger så mye som meg i mnd, så jeg synes det hadde vært fint om han kunne bidra mer når han vet hvor sliten jeg er... nei, nå ble det mye om mitt her...

Aner ikke hva du skal gjøre... Jeg har også prøvd å ikke mase, men det skjer ikke noe for det. det er akkurat som de tenker at de ikke gidder hvis vi maser, men vi vil jo ikke vi heller..det må jo gjøres!! Møkkamannfolk innimellom. Kanskje du skal vise han denne tråden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har åpenbart ikke nådd inn til ham og i effekt har du to barn. Jeg er generelt mot ultimatum, men her hadde jeg sagt at enten ble han med på noe kommunikasjonsforbedringsopplegg eller så flytter jeg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Slik jeg ser det er argumentasjonen enkel: Datteren din savner deg, så du må ha litt kvalitetstid med henne når du kommer hjem. Det er et glimrende tidspunkt for ham å rydde opp etter seg og kanskje vaske badet eller noe på når han først er i gang.

Jada i teorien er den enkel. Men i praksis er det visst fryktelig vanskelig. Setter jeg meg ned med datteren min blir det ikke gjort noe. Det hender ja, men han gjør jo aldri noe før jeg har kommet hjem, og før han virkelig MÅ.

Hva er å "si i fra"? Viser du med handlinger at du ikke gidder å stelle for ham som om han var en treåring, eller bare sier du noen ord som han ikke hører, mens huset "rydder seg selv" foran øynene hans?

Når det ender med krangel hver bidige gang og tårer fra min side, så må det jo synke inn et eller annet sted...?

Men hvis jeg lar være å rydde så bryr han seg ikke, og jeg orker ikke leve i et sånt rotehus det grier jeg bare ikke. Jeg har testet å latt være å fortelle ham at huset må vaskes hver fredag. Jeg holdt ut i to uker, han sa ikke noe, reagerte ikke på skittent gulv eller noe.

E mannfolk så grisete til vanlig eller er det bare min.....?

Ts.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvinn deg opp og bli eitrandes forbanna! Evt så tar du med deg musa og tastaturet hans på jobb og sier at han kan få det tilbake når han skjerper seg. Hihi

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er han interessert i at du og datteren skal få kvalitetestid da?

Hva med å spørre ham om han er interessert i å betale for en hjemmehjelp? Jeg kjenner noen som har en mann som jobber borte mye, og får hun lite tid med barna så har de hjemmehjelp som vasker huset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

E mannfolk så grisete til vanlig eller er det bare min.....?

Min er i alle fall ikke sånn. Han gjorde faktisk alt husarbeidet i mange uker da jeg var gravid, kvalm, spydde og prioriterte lønnsarbeid. Huset så akkurat ut som det gjør til vanlig når jeg tar halvparten.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...