Gå til innhold

Mannen min overlater alt husarbeid til meg.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Bli sur og kjeft tilbake da!!! KLIKK på han!!! Så han aldri tør å sluntre unna igjen. Det skal ikke være sånn at han kan bare bli sur og så tør du ikke å si fra. Du får snu om på det, og gjøre han redd for din reaksjon.

BLI RASENDEEEEEEEEEEEEEEEEEEE :kjempesinna: :kjempesinna: :kjempesinna: :kjempesinna: :kjempesinna: :kjempesinna:

Jeg har blitt rasende, men når jeg blir skikkelig sint så blir jeg bare helt tom for ord. Men skal det være så vanskelig? Jeg mener, han er jo ikke et barn, hvorrfor skal det så mye til for at han skal forstå at husarbeid skal deles? Dt er ikke sånn at jeg roser han hver gang han her satt inn tallerkener sin i oppvaskmaskinen, det kommer jeg ikke til å gjøre heller, han er voksen og bør vite bedre enn som så...

åå, jeg kjenner meg så igjen. men vi har bare en hund ;) men alt er mitt ansvar, var borte en dag, og da hadde han t.o.m klart å glemme å mate hunden! (som er hans) han er hjemme og har fri en uke i strekk,(på jobb 1/3 av mnd i en annen by) men det er jeg som er fulltidsstudent og jobber tre kvelder i uka som gjør alt hjemme.. (bortsett fra en gang i kvartalet kanskje, da har han en dag han er supereffektiv på) Fryktelig provoserende. han mener det er snilt siden han betaler strømmen (den er lav) men han tjener jo 4 ganger så mye som meg i mnd, så jeg synes det hadde vært fint om han kunne bidra mer når han vet hvor sliten jeg er... nei, nå ble det mye om mitt her...

Aner ikke hva du skal gjøre... Jeg har også prøvd å ikke mase, men det skjer ikke noe for det. det er akkurat som de tenker at de ikke gidder hvis vi maser, men vi vil jo ikke vi heller..det må jo gjøres!! Møkkamannfolk innimellom. Kanskje du skal vise han denne tråden?

Hus jeg e sulten på storkrangel og roping og smelling av dører så kan jeg sikkert det. Må sende ungen til barnevakta først da tror jeg,

Du har åpenbart ikke nådd inn til ham og i effekt har du to barn. Jeg er generelt mot ultimatum, men her hadde jeg sagt at enten ble han med på noe kommunikasjonsforbedringsopplegg eller så flytter jeg.

Han har fått ultimatum. Det ondt på å bli slutt i fjor. Men så kjente jeg på at jeg er så inderlig glad i denne mannen tross alt dette at jeg greide ikke gå. Dt rare med det hele var at han vêr enig, siden vi hadde kranglet såpass mye.

Vet ikke hva jeg skal gjøre jeg.

Ts.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest

sånn hadde jeg også det da barna var små.

jobbet som dagmamma på dagtid da far var på jobb, og jobba selv om kveldene.

huset var ryddig og ren da han kom hjem, og da jeg kom hjem måtte jeg rydde over alt :(

maten sto på benken og klær og leker lå strødd over hele huset.

det ble skilsmisse ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mysticgirl

Mannfolk :gjeiper:

De er gjerne litt eh.. ja rotete og glemmer å legge på plass.

Tro meg, det nytter ikke å kjefte og mase :sjenert:

Det som nytter er å skryte uhemmet.. ja jeg vet at de ikke er noen unger.. men det er det som nytter :gjeiper: Skryte av dem når de gjør noe og si at de er så snille og hjelpsomme og at du er så heldig som har en mann som tar i et tak :)

Si det mens du smiler og stryker han over rumpa, le og vær humoristisk og takk han for hjelpen MED GOD DEILIG SEX. dA SKAL DU SE HAN MER ENN VILLIG hjelper deg mer ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er han interessert i at du og datteren skal få kvalitetestid da?

Hva med å spørre ham om han er interessert i å betale for en hjemmehjelp? Jeg kjenner noen som har en mann som jobber borte mye, og får hun lite tid med barna så har de hjemmehjelp som vasker huset.

Han skjønner jo at lillejenta trenger oppmerksomheten min, men bryr seg ikke om at huset er bomba. Setter seg heller ned sammen med oss og koser........det er dt siste jeg trenger fra han akkurat da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannfolk :gjeiper:

De er gjerne litt eh.. ja rotete og glemmer å legge på plass.

Tro meg, det nytter ikke å kjefte og mase :sjenert:

Det som nytter er å skryte uhemmet.. ja jeg vet at de ikke er noen unger.. men det er det som nytter :gjeiper: Skryte av dem når de gjør noe og si at de er så snille og hjelpsomme og at du er så heldig som har en mann som tar i et tak :)

Si det mens du smiler og stryker han over rumpa, le og vær humoristisk og takk han for hjelpen MED GOD DEILIG SEX. dA SKAL DU SE HAN MER ENN VILLIG hjelper deg mer ;)

Og det skal ham få hver gang han har vært "flink gutt" resten av mitt liv.......? Hva får jeg for å gjøre nødvendig husarbeid? Ikke en skit.

:(

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli sur og kjeft tilbake da!!! KLIKK på han!!! Så han aldri tør å sluntre unna igjen. Det skal ikke være sånn at han kan bare bli sur og så tør du ikke å si fra. Du får snu om på det, og gjøre han redd for din reaksjon.

BLI RASENDEEEEEEEEEEEEEEEEEEE :kjempesinna: :kjempesinna: :kjempesinna: :kjempesinna: :kjempesinna: :kjempesinna:

For et tankeløst svar. Det kommer helt an på personen. Jeg vil tro et fåtall av menn hadde blitt redd og begynt å vise respekt. Er hun uheldig blir han aggressiv tilbake og leiver til henne. Selv blir jeg mektig irritert av hysteriske folk som klikker. Hadde ikke blitt fysisk, men hadde svart høylytt tilbake, og slikt er ikke så sunt når det er unger i huset.

Mitt råd til deg, ts, er å snakke rolig med han om det. Si at det sliter på deg, og at det er begrenset hvor lenge du klarer å holde ut hvis ting ikke blir bedre. Gjør det tydelig at du ikke klarer å bo under slike forhold og at hvis det fortsetter så er det fare for skillsmisse. At dette ikke er noe du ønsker, men at han ikke gir deg noe valg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Også kommer han bare med unnskyldningen, "ja men jeg gidder jo ihvertfll ikke gjøre noe når du maser". Wtf?? han gjør jo ikke noe når jeg holder kjeft heller.

Tror jeg holder på å krepere her jeg sitter, verre og verre jo mer jeg tenker på det. Skal jeg sladre til mora hans eller noe? Han her en tendens til å høre på henne mer enn på meg.

Ts.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tiger

Hehe. Festlig tråd. Det interessante er jo at det neppe blir snakk om noe brudd da offshore-millionene til gubben nok blir vanskelig å si farvel til :skratte:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kansje du kan sette opp en liste. Hva gjør han for deg og hva gjør du for ham. Og se hvordan de går opp i mot hverandre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Naut var fordi du lar ham gjøre dette, forresten.

Men da vil jeg gjerne høre et forslag på hva jeg kan gjøre, det hadde vært fint.

Jeg både snakket rolig, kjeftet, maset, holdt kjeft om det en stund, gitt ultimatum..... Hva står igjen da?

Ts.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så glad jeg er singel.

Haha, ikke alle menn er slik altså :gjeiper: Mannen til TS er et skrekkes eksempel på en voksen baby.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mysticgirl

Og det skal ham få hver gang han har vært "flink gutt" resten av mitt liv.......? Hva får jeg for å gjøre nødvendig husarbeid? Ikke en skit.

:(

Nei men det funker til han blir vant til å ta i et tak ;)Og dere bryter den onde sirkelen dere er i nå. Har noe annet hittil virket da?.. Nei, du sier jo selv at kjefting og mas ihvertfall IKKE virker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men da vil jeg gjerne høre et forslag på hva jeg kan gjøre, det hadde vært fint.

Jeg både snakket rolig, kjeftet, maset, holdt kjeft om det en stund, gitt ultimatum..... Hva står igjen da?

Ts.

At du ber om separasjon en stund og så får en av dere finne en annen plass å bo. Han utnytter deg.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Glenfarclas

Men da vil jeg gjerne høre et forslag på hva jeg kan gjøre, det hadde vært fint.

Jeg både snakket rolig, kjeftet, maset, holdt kjeft om det en stund, gitt ultimatum..... Hva står igjen da?

Ts.

Finne en mann som virker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vlorita

Krev at han holder litt disiplin når han er hjemme.. Hvis ikke kan ikke forholdet fungere. Han har ikke ferie når han er hjemme fra jobb. Han er familiemann og har sine plikter.

Hvis han ikke skjønner; illustrer med at du ikke akkurat kan legge deg på sofaen og gi f#%# i barn og husarbeid så raskt du er hjemme fra jobben din. Et familieliv krever samarbeid og jobbing hele døgnet; sånn er det bare. Om man ikke ønsker dette må man heller leve et ungkarsliv. I dag er det ingen som MÅ gifte seg eller få barn. Det er et frit valg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har blitt rasende, men når jeg blir skikkelig sint så blir jeg bare helt tom for ord. Men skal det være så vanskelig? Jeg mener, han er jo ikke et barn, hvorrfor skal det så mye til for at han skal forstå at husarbeid skal deles? Dt er ikke sånn at jeg roser han hver gang han her satt inn tallerkener sin i oppvaskmaskinen, det kommer jeg ikke til å gjøre heller, han er voksen og bør vite bedre enn som så...

Hus jeg e sulten på storkrangel og roping og smelling av dører så kan jeg sikkert det. Må sende ungen til barnevakta først da tror jeg,

Han har fått ultimatum. Det ondt på å bli slutt i fjor. Men så kjente jeg på at jeg er så inderlig glad i denne mannen tross alt dette at jeg greide ikke gå. Dt rare med det hele var at han vêr enig, siden vi hadde kranglet såpass mye.

Vet ikke hva jeg skal gjøre jeg.

Ts.

Da må du finne ord. Kall han en gris av en drittsekk og gi beskjed om at du kommer til å ta ut separasjon.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kansje du kan sette opp en liste. Hva gjør han for deg og hva gjør du for ham. Og se hvordan de går opp i mot hverandre.

Hva jeg kan gjøre for ham? Jeg vasker klærne hans, trusene og sokkene som han slenger på soversomsgulvet. Jeg har ansvar for klesvask, han har oppvasken. Jeg syns ikke man skal fordele det slik, og at han skal få belønning for å gjøre nor så basic. Husarbeid er noe som skal deles. Det er ikke kun min jobb å holde huset rent og ryddig.

Ts..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For et tankeløst svar. Det kommer helt an på personen. Jeg vil tro et fåtall av menn hadde blitt redd og begynt å vise respekt. Er hun uheldig blir han aggressiv tilbake og leiver til henne. Selv blir jeg mektig irritert av hysteriske folk som klikker. Hadde ikke blitt fysisk, men hadde svart høylytt tilbake, og slikt er ikke så sunt når det er unger i huset.

Mitt råd til deg, ts, er å snakke rolig med han om det. Si at det sliter på deg, og at det er begrenset hvor lenge du klarer å holde ut hvis ting ikke blir bedre. Gjør det tydelig at du ikke klarer å bo under slike forhold og at hvis det fortsetter så er det fare for skillsmisse. At dette ikke er noe du ønsker, men at han ikke gir deg noe valg.

Så han skal få bli sint men ikke hun? Hun skriver jo allerede at han bare blir sint når hun maser så da har hun faen meg lov å bli forbanna tilbake.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva jeg kan gjøre for ham? Jeg vasker klærne hans, trusene og sokkene som han slenger på soversomsgulvet. Jeg har ansvar for klesvask, han har oppvasken. Jeg syns ikke man skal fordele det slik, og at han skal få belønning for å gjøre nor så basic. Husarbeid er noe som skal deles. Det er ikke kun min jobb å holde huset rent og ryddig.

Ts..

Det er jo akkurat dette du må si til han. Jeg hadde tatt tak i skjortesnippen og sagt i fra iskaldt at sånn blir det eller så har han ikke et forhold med deg lenger.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...