Gå til innhold

Utsatt for silent treatment


Puse1974

Anbefalte innlegg

Gjest Silencio

Vel, det høres ut som om han begynte Silent Treatment først ovenfor deg. 2 taause i en relasjon går jo ikke.

For min del ga jeg vedkommende mange muligheter til å komme inn i varmen. Men når man ikke vil kommunisere så er det jo etter hvert slutt da. Hun dukket opp på nabo bordet på en pub for noen uker siden. Hun sa ikke et ord til meg, snudde ryggen til og forsvant i en bue ut døren etter en times tid.

Kommunikasjon er den eneste forbindelsen man har i en nær relasjon. Når man begynner å strupe den så struper man hele forholdet. Det er bare et spørsmål om tid før det er slutt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest .-L-.

Husker jeg gjorde dette med en jeg likte på vidergående. Hun gjorde meg potta sur noen ganger og jeg ville ikke snakke med hun :gjeiper:

Hun ble ganske forvirret ja^^

Endret av .-L-.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest EasyRider

Silent treatment er ikke noe man gjør med de man er glad i eller har forhåpninger om å ha en god relasjon med. Den som utsettes for det glemmer ikke og man risikerer å få samme behandling tilbake. Tidlig i en relasjon så er det fint å få denne behandlingen for da vet man at det er slutt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Silent treatment er straffing. Det finnes ingen unnskyldning for dette.

Nja, det er ikke nødt til å dreie seg om straff.

Jeg er kvinne, og dårlig til å prate om følelser. Veldig dårlig! Særlig når noe er vanskelig, eller lukter konflikt, er min første reaksjon å "clam up" og ikke si noe som helst. Det er verken ment som straff, eller for å gjøre noen vondt, men jeg blir bare helt stum. Og må tenke, godt og lenge, på hva jeg mener og hvordan jeg skal si det.

Heldigvis er jeg gift med en fyr som skjønner hvordan jeg er skrudd sammen, og vet det ikke er meningen å være slem. Han lar meg gå rundt og tenke og sture i noen dager, uten at han blir sint. Men så vet han jo også veldig godt at intensjonen ikke er vond. Jeg er stille fordi jeg er fortvilet og mangler ord, ikke "stille" som i å skru av telefonen, nekte å svare på spørsmål, og kose meg over at jeg sårer ham. Det siste hadde han nok ikke funnet seg i ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Silencio

Jeg gjentar: Silent Treatment er straffing. Det finnes ingen unnskyldning for dette.

Det du beskriver er ikke Silent Treatment. Det å være stille er noe helt annet.

Silent Treatment er deginert som "abuse" dvs en type besvisst og overlagt psykisk mishandling. Hensikten er å straffe.

Du kan lese mer her:

Silent treatment is a form of banishing someone from the abuser's existence without the benefit of closure or a good bye or a chance at reconciliation. In a word..it's meant to torture someone you profess to love. Should I meet someone again who uses this tactic just once he will not get another chance. Because the silent treatment is something that the abuser repeats over and over again. The silent treatment is CONTROL, and a safe means for them to avoid any  'uncomfortable' topics, issues in the relationship, or issues within himself (or herself).

The silent treatment is a method the abuser uses to 'kill' you for something you have done. In a sense, you have been psychologically 'murdered' by them, but your physical life goes on.

http://abuse101.com/silenttreatmentandabuse.html

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pusestille

Jeg kan nok tenkes å bruke den metoden når jeg synes jeg får for mye kritikk men ikke er villig til å forandre meg.

Sliter faktisk med hyppig moderat depresjon også og for depresjon så gjør kritikk alt bare verre.

Dvs. Man blir bare mer deprimert av kritikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Silencio

Pusestille - Silent Treatment er beskrevet som en teknikk som er i allmenn bruk av psykopater/sosiopater og narcissister. En vanlig holdning fra disse er at de har rett til sin adferd for å skade andre eller at de ikke vil bekjenne seg det (som en stoff- og/eller alkoholmisbruker).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pusestille

Jeg kan nok tenkes å bruke den metoden når jeg synes jeg får for mye kritikk men ikke er villig til å forandre meg.

Sliter faktisk med hyppig moderat depresjon også og for depresjon så gjør kritikk alt bare verre.

Dvs. Man blir bare mer deprimert av kritikk.

Jeg tror ikke Silencio helt skjønta hva jeg mente.

Jeg opplever at mannen min har tendens til å hakke på meg.

Når det blir for ille så lar jeg til slutt være å svare ham og trekker meg unna ham. Er ikke det å gi ham Silent Treatment?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjentar: Silent Treatment er straffing. Det finnes ingen unnskyldning for dette.

Det du beskriver er ikke Silent Treatment. Det å være stille er noe helt annet.

Jo, men hvordan kan vi vite at TS' kjæreste (og andre vi møter) bedriver denne formen for Silent Treatment, mog ikke er stille av avmakt eller redsel, eller rett og slett blir overkjørt av motparten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Silencio

Pusestille - jeg tror det er en forskjell mellom naturlig stillhet og tilbaketrekning fordi noen går litt langt i en diskusjon eller hakker på noen av og til.

Silent Treatment er en del av overlagt manipulasjon og kamp om makten for å få den andre til å underkaste seg. "My way ot the Highway!". Men les linkene så ser du litt mer om hva dette dreier seg om.

Jeg har opplevd det fra ei som betydde mye for meg. Adferden ledet til fullstendig kutt fra begges side. Dette er noe man skal unngå hvis man setter pris på et forhold og balanse i det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk nok av stillheten hans en dag og hadde tenkt å bryte kontakten og glemme han, derfor slettet jeg han fra facebook. Da kom det melding på tlf kort tid etterpå der han ga uttrykk for at det satte ham og trodde at det var fordi jeg hadde truffet en annen.. han ville at jeg skulle legge han til på fb igjen, men tar ikke kontakt på eget initiativ. Han har sagt at han ikke har det bra for tiden med seg selv, så det kan være angst/depresjoner som ligger bak og ikke manipulering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis vi krangler og det blir bråkete, så har jeg behov for å trekke meg unna en stund. Jeg liker ikke høylytte konfrontasjoner, jeg liker at man snakker sammen. Når jeg har behov for å trekke meg unna, så vil jeg ha fred. Vi kan ta opp tråden etter en stund, men ikke fortsette i samme sporet.

Dette er ikke for å "straffe" han, jeg bare blir lei og mutt av krangling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Silent treatment innebærer at tråden aldri tas opp igjen av den som begynner. Det er kun den andre som blir overlatt til det. Tenk deg at du ALDRI tok kontakt med typen din etter at du trakk deg vekk for alltid. Typen din må da gjøre alt arbeidet for å redde forholdet. My way or the highway er en maktkamp.

Det å trekke seg vekk litt og så ta kontakt igjen er noe helt annet. Du vil nok vite hva jeg mener hvis du er så uheldig å få oppleve det :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg satte jo hardt mot hardt og da protesterte han jvf innlegget oppforbi. Blir noe forvirret. Men mest føles det vondt, det skaper en tomhetsfølelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg satte jo hardt mot hardt og da protesterte han jvf innlegget oppforbi. Blir noe forvirret. Men mest føles det vondt, det skaper en tomhetsfølelse.

Ja, det skaper en tomhetsfølelse spesielt hvis det er dypere følelser der bak. Når han kontakter deg på FB, ikke svar. Han vil bli mer og mer desperat. Til slutt MÅ han ha deg og er villig til å gjøre mye mer enn du vil tro. Men min erfaring er egentlig at Silent treatment er begynnelsen på slutten på et forhold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

før det har begynt skikkelig.. han brøt kontakten midt i heteste forelskelsen og han har ikke vært i mer enn ett forhold før. redsel kanskje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er jo noen som løper når det blir alvor. Utrolig trist for deg. Kanskje du bør spørre han om dere kan snakke sammen. Men vil han ikke så kan du ikke gjøre så mye. Du kan vente lenge uten utvikling. Noe er galt tror jeg. Kanskje ikke så bra match?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Silent treatment kan brukes når man trenger en pause fra en person, gjerne en som irriterer eller gjør deg sint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

han har problemer med relasjoner har jeg inntrykk av og har lite tillit til folk + han prater om selvforakt. Hvis en ikke liker seg selv er det sikkert vanskelig å engasjere seg i andre ..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...