Gå til innhold

Utsatt for silent treatment


Puse1974

Anbefalte innlegg

har noe erfaringer med dette og hvordan reagerer dere? tenker spesielt på når dette skjer i kjælighetsforhold.

Hva er det den som utøver dette ønsker å oppnå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest

har noe erfaringer med dette og hvordan reagerer dere? tenker spesielt på når dette skjer i kjælighetsforhold.

Hva er det den som utøver dette ønsker å oppnå?

silent treatment blir utøvd når partneren din prøver å gi deg dårlig samvittighet.

det er en hersketeknikk og blir brukt for å psyke deg ned.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer vel an på i hvilken sammenheng den utøves? Og jeg skjønner ikke helt at noe kan hete silent treatment i et kjærlighetsforhold?

Endret av LYSVING
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva om den som gjør det er deprimert/ sliter, da er det kanskje ikke med overlegg

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

det kommer ann på om hun gir silent treatment når du prøver å snakke til henne,at hun ignorerer deg osv.da er det en hersketeknikk for å få deg til å bli helt "væææær så snill pus,hva er det?",da burde du heller si "du kan komme til meg når du vil prate,jeg orker ikke det opplegget der."enkelt og greit.

Er det derimot at hun virker mutt,trist,lei seg osv og unngår samtaler,så kan det være noe annet,og da må du være forståelsesfull,da hjelper det ikke å si "ja du får komme når du vil prate"da kan hun tenke at du driter langt f... i henne.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

det kommer ann på om hun gir silent treatment når du prøver å snakke til henne,at hun ignorerer deg osv.da er det en hersketeknikk for å få deg til å bli helt "væææær så snill pus,hva er det?",da burde du heller si "du kan komme til meg når du vil prate,jeg orker ikke det opplegget der."enkelt og greit.

Er det derimot at hun virker mutt,trist,lei seg osv og unngår samtaler,så kan det være noe annet,og da må du være forståelsesfull,da hjelper det ikke å si "ja du får komme når du vil prate"da kan hun tenke at du driter langt f... i henne.

MELLOMROM ETTER PUNKTSETTING!! Herregud, skriv skikkelig!

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at typen din er langsint og straffer deg med silent treatment slik at du skal få dårlig samvittighet og krype for han. Sett foten ned og krev kommunikasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan være mye. Kanskje han har nok med seg selv? Og at du mer eller mindre blir en belastning. Selvom det kanskje heller ikke er det han ønsker. At en forsøker å utøve silent treatment bevisst kan være mishandling. Men det kan også være terapi.

Endret av LYSVING
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MELLOMROM ETTER PUNKTSETTING!! Herregud, skriv skikkelig!

er dette et forum eller en norsk rettskrivningsprøve?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg tror at i mitt tilfelle så er det snakk om depresjoner/angst- men en er aldri sikker. Jeg har ikke opplevd å bli avvist dersom jeg har ønsket å snakke med han men han tar ingen initiativ selv. Og nå har det gått 10 dager siden noen kontakt.

Jeg ble frustrert og slettet han fra facebook for en stund siden men da ble han stresset og ville jeg skulle legge han til igjen. Rare greier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

er dette et forum eller en norsk rettskrivningsprøve?

Du får begynne å se på det som en norsk rettskrivingsprøve. Dette er et voksenforum og det blir forventet at man skriver skikkelig. Det er slitsomt å lese det du skriver. Og for din egen del så kan du tenke over det faktum at du virker barnslig og useriøs når du skriver sånn. Hvorfor kan du ikke bare skrive skikkelig da?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg tror at i mitt tilfelle så er det snakk om depresjoner/angst- men en er aldri sikker. Jeg har ikke opplevd å bli avvist dersom jeg har ønsket å snakke med han men han tar ingen initiativ selv. Og nå har det gått 10 dager siden noen kontakt.

Jeg ble frustrert og slettet han fra facebook for en stund siden men da ble han stresset og ville jeg skulle legge han til igjen. Rare greier.

La han være i fred og glem han. Det er ikke verdt det.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest

Jeg mener at "silent treatment" kan være en form for psykisk mishandling, i hvert fall har jeg opplevd det tidligere med en ex. Han brukte det for å psyke meg ned,som en form for manipulering.

Da jeg sa at jeg fikk angst av det, svarte han: Ja det har skjedd med de som jeg har vært sammen med tidligere også!

Men nå er som sagt fyren en ex. Vil nok si at folk som er deprimerte kan bli tause, men det oppleves likevel på en annen måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Neivel, jeg må nok innrømme, at jeg bruker silent treatment av og til. Når jeg blir skikkelig sinna, sier jeg: "Nå har jeg ikke lyst å snakke." og hvis han prøver, ignorerer jeg fullstendig. For alternativet er å bli enda mer sinna og det blir ikke noe god løsning. Av og til må han bare la meg roe meg ned før han snakker til meg. Særlig når det er han som gjorde meg sint.

Andre ganger er det slik at jeg er altfor trøtt, trist eller bare frakoblet av verden rundt meg for å delta i noen som helst samtaler. Igjen, det er bare å la meg være i fred for en stund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Neivel, jeg må nok innrømme, at jeg bruker silent treatment av og til. Når jeg blir skikkelig sinna, sier jeg: "Nå har jeg ikke lyst å snakke." og hvis han prøver, ignorerer jeg fullstendig. For alternativet er å bli enda mer sinna og det blir ikke noe god løsning. Av og til må han bare la meg roe meg ned før han snakker til meg. Særlig når det er han som gjorde meg sint.

Andre ganger er det slik at jeg er altfor trøtt, trist eller bare frakoblet av verden rundt meg for å delta i noen som helst samtaler. Igjen, det er bare å la meg være i fred for en stund.

Det kommer helt an på situasjonen. Jeg er i en situasjon for øyeblikket der jeg har problemer med tillit til min kjære. Når jeg har tatt opp diverse ting gang på gang, men at han fortsetter i samme spor, bruker jeg nå silent treatment for å få han til å kanskje se situasjonen bedre utenfra. Det er ikke alltid ord hjelper, men tid og taushet kan få enkelte til å tenke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Silencio

Silent treatment er straffing. Det finnes ingen unnskyldning for dette. Jeg opplevde det med en potensiell kjæreste som sa "jeg vet det er vondt for deg å ikke få svar" når jeg var så dum å spørre. Hxn visste det altså. At det gjorde vondt. Det var meningen.

Men det hxn "vant" var at kjærligheten gikk i vasken. Hvis hxn begynner med slike ting tidlig i et forhold så kan jeg jo bare gjette meg til hva mer hxn har på lager. Dette trenger jeg ikke i livet mitt. Bye bye :-.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Silent treatment er straffing. Det finnes ingen unnskyldning for dette. Jeg opplevde det med en potensiell kjæreste som sa "jeg vet det er vondt for deg å ikke få svar" når jeg var så dum å spørre. Hxn visste det altså. At det gjorde vondt. Det var meningen.

Men det hxn "vant" var at kjærligheten gikk i vasken. Hvis hxn begynner med slike ting tidlig i et forhold så kan jeg jo bare gjette meg til hva mer hxn har på lager. Dette trenger jeg ikke i livet mitt. Bye bye :-.)

Kan jo være noen som trenger en form for "straff" da...Det kommer som sagt an på situasjonen. I mitt tilfelle, ignorerte han meg da jeg ringte han, ja flere ganger, jeg hørte at han tok telefonen, men han ignorerte meg...Jeg sendte og sms, men ingen lyd før dagen etter. Han vet at jeg har problemer med å stole på han, vi hadde nylig en diskusjon på dette.

Da han ringte meg dagen etter, skulle jeg da bare tatt den, spurt hvorfor han ikke svarte osv, osv...? Nei, det blir for lett for min del. Jeg fikk ikke sove den natta. Dette har gjort at jeg stiller spørsmål til hele forholdet, om jeg klarer å satse på en som kan gjøre sånn...Da trenger jeg tid for meg selv til å tenke. Han har godt av å lure på hva som skjer når han først ignorerte meg. Kan jo nevne at han har gjort noe lignende tidligere, og at ord da tydeligvis ikke hjalp.

Så Silencio...hadde du bare tatt vedkommende inn i varmen med en gang? Noen trenger sterkere motstand enn andre, dessverre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...