Rosinbolle Skrevet 30. mai 2012 #1 Skrevet 30. mai 2012 (endret) ... Endret 11. juli 2012 av Rosinbolle
Okapi Skrevet 30. mai 2012 #2 Skrevet 30. mai 2012 Jeg synes du er pen som du er. Kan vel forsåvidt forstå at det er noe du vil endre på, men sett opp mot kostnader, potensielle problemer og spydige kommentarer om jåleri tror jeg jeg hadde behold den naturlige. 3
Gjest Eluveitie Skrevet 30. mai 2012 #3 Skrevet 30. mai 2012 Jeg synes du er skikkelig pen jeg.. Hvis jeg var deg, hadde jeg ikke operert meg. Jeg har en og annen kompleks jeg også, som jeg ser som en katastrofe, men som andre ikke ser slik jeg ser de. Jeg har gitt opp operasjon fordi jeg er redd for hvor mye verre og styggere det kan bli pga en operasjon. At jeg først etter operasjonen får grunn til å klage, og da er det for sent, om du skjønner? Og i det stygge lyset de fleste butikker har i prøverommene sine, ser vi alle helt fæle ut, jeg mister lysten til å prøve klær i enkelte butikker.. 4
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2012 #4 Skrevet 30. mai 2012 Jeg syns du var kjempefin. Såg på før og etter bildene av da du hadde redigert, og jeg kan ikke si at jeg merket så stor forskjell. Ja etter bilde av nesa ble mindre, men jeg syns forsatt du var nydelig på før bilde Om jeg hadde vært deg så ville jeg ikke tatt operasjon. Tenk om du blir mer missfornøyd, og angrer tilbake til den gamle nesa. 4
encore Skrevet 30. mai 2012 #5 Skrevet 30. mai 2012 (endret) Nesa di var nydelig, skikkelig gresk nese Men for å være helt ærlig, ser du MYE bedre ut uten briller! edit; så hva med en laseroperasjon av synet istedet? Endret 30. mai 2012 av encore 8
kråkefjas Skrevet 30. mai 2012 #6 Skrevet 30. mai 2012 Så, hva mener derejeg burde gjøre? Syns du skal gjøre det jeg. Nesa di er ikke direkte stygg, men når du åpenbart trives så dårlig med den selv så er det på tide å gjøre noe. Du trenger heller ikke bekymre deg så veldig for resultat. Det er forholdsvis enkelt og høvle av en hump og endre størrelse. Det er nesetipp og symmetri i ansiktet som er det vanskelige. Det slipper du. 1
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2012 #7 Skrevet 30. mai 2012 Jeg skjønner følelsen for jeg har selv fått utdelt en romersk nese og er lite fornøyd med det. Men jeg må helt ærlig si at du har en finere nese enn meg. Din nese ser mer "normal" ut enn min og er mer typete og kul. Jeg har selv vært der at jeg har vurdert operasjon pga både mobbing og egen lave selvtillit. Jeg hater bilder av meg selv i profil og prøver fortvilt å kun bli tatt bilde av rett forfra. Jeg har hatt komplekser for den siden den utviklet seg fra en fin barnenese til denne romerske katastrofen som alle legger merke til (føles ihvertfall sånn). Men, etter mange år med tenking og vurdering har jeg kommet frem til at nesen forblir urørt. Uansett hvor lite lekker den er, er den min. Den fungerer sånn høvelig og jeg får puste gjennom den. Sett forfra er den fin og jeg har gradvis vent meg til å se den i profil. Med årene synes jeg ikke den ser like stor ut lenger. Jeg er redd for hva en operasjon kan gjøre med den i form av smerter, "feil" utseende, arrvev o.l. I tillegg kommer dette med å operere friskt vev bare for skjønnhetens skyld. Jeg har også tenkt på hva andre kommer til å mene, og selv om jeg i utgangspunktet hadde gitt blaffen i andres mening, er det nesten litt nederlag å operere. Det vil jo vises lang vei og lyse at jeg ikke var fin og god nok som jeg var. Det blir nesten litt seier til mobberne fra skola siden jeg indirekte innrømmer at nesen var så fæl at den faktisk måtte opereres. Så etter noen års tenking har jeg altså latt nesen være. Jeg har ikke lært å bli glad i den eller like den, men jeg har godtatt den og størsteparten av tiden glemmer jeg den og tenker ikke over den. Den føles også som sagt litt mindre og mer passende til ansiktet etter at jeg ble voksen, og det henger nok sammen med psyken og selvfølelsen. Jeg vet ikke hvilke råd jeg skal gi deg, for det er din nese og ditt liv, men jeg synes det er noe tøft over det å trosse skjønnhetsidealet. Hadde jeg hatt din nese hadde jeg vært adskillig mer fornøyd enn med den jeg har nå, men det er nok en fattig trøst til deg. Uansett hva du bestemmer deg for, så tenk nøye gjennom avgjørelsen. Du skal tross alt leve med nesen midt i fjeset uansett hva du bestemmer deg for 6
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2012 #8 Skrevet 30. mai 2012 Hvis du virkelig ikke liker den, og den gir deg dårlig selvtillit, så synes jeg at du burde søke opp et seriøst sted med god kritikk, og gjøre det. Ser ikke hvorfor de som kjenner deg godt skulle se ned på det valget hvis en neseoperasjon hadde gitt deg bedre selvtillit.
Vestlandsjente Skrevet 30. mai 2012 #10 Skrevet 30. mai 2012 Hei ts! Så tøft av deg at du legger ut bilde her når du er så lite fornøyd som du sier du er! Og du er en kjempepen jente,med strålende hud! Det er etpar lure ting du kan gjøre slik at ikke nesen din kommer i fokus. Å sminke øynene større, og ha noen flotte,ryddige og litt markerte bryn,slik at fokuset blir dratt mer mot dette. Volum i håret vil gjøre ansiktet litt større og føre til at nesen ikke virker så stor i forhold til resten av ansiktet. Markere kinnbeina vil løfte ansiktet og kan gjøre at nesen glir bedre inn. Du kan også matte ned nesen med et matt pudder og så skyggelegge den mindre med f.eks litt solpudder. Dette er bare tips! Tenk deg nøye om før du vurderer operasjon! Selv om du ikke liker nesen din,så er det din nese,og du er vakker som du er! Det er noe med å være..seg selv! :-) 11
Gjest BM2 Skrevet 30. mai 2012 #11 Skrevet 30. mai 2012 Du er pen! Et lite smil og du blir nydelig Ikke finn på å røre nesa! 7
Gjest BM2 Skrevet 30. mai 2012 #12 Skrevet 30. mai 2012 Da har jeg sett de andre albumene også. Ingen tvil om at stil og utstråling (det betyr selvtillit) er det som kan forbedres. Kirugi er helt unødvendig. 5
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2012 #13 Skrevet 30. mai 2012 Jeg synes du er vakker og personlig synes jeg ikke du burde operere den. Det er selvfølgelig ditt valg, men jeg kjenner folk som har operert ting de er misfornøyd med og som etterpå finner ut at det ikke forandrer selvbildet deres, kanskje fordi det er noe dypere der. For noen er det sikkert en hjelp, men jeg ville prøvd å bli mer glad i meg selv først! En annen ting er at det er ikke ting som stor nese eller små pupper (meg!) som avgjør hva folk synes, om andre blir forelsket i en, osv. F.eks., jeg ble nettopp dumpet av mannen i mitt liv, mitt livs kjærlighet. Han er lavere enn meg, og selv om han er slank har han dobbelthake - men det kunne jeg da ikke bry meg det minste om! Jeg elsket ham for personligheten og alt det der, og synes han var nydelig samma hva. Så jeg tror det er viktig å vite at en ganske drastisk operasjon ikke plutselig forandrer selvtilliten din. Da har jeg mer tro på det andre prosjektet ditt, med stil osv., for du er helt nydelig! Jobb mer med deg selv først, synes jeg... 1
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2012 #14 Skrevet 30. mai 2012 Synes ikke du trenger å gjøre det. Nesa di er ikke en perfekt liten hollywood-nese, men det er nesa DI og det er den du bør ha. Du er fin nok som du er Hvis du ikke har tenkt å bli modell eller noe sånt, er det virkelig ikke nødvendig å operere deg. Husk at en operasjon innebærer mange risikoer. Jobb med selvtilliten din heller!
ninuska_ Skrevet 30. mai 2012 #15 Skrevet 30. mai 2012 (endret) [...]og den stjeler rett og slett alt fokuset fra resten av ansiktet mitt. Jeg følte for å kommentere dette, selv om jeg sjelden kommenterer i slike tråder. Vet du hva jeg tenkte på når jeg så bilde av deg? For en fantastisk ansiktstruktur og nydelig øyne! Jeg la ikke merke til nesa di i det hele tatt. Syns du har en flott utstråling! Jeg slet lenge med nesa mi i profil mens jeg var yngre. Jeg er av utenlandsk opprinnelse, og vi er et folkeslag med fremtredende nese. I starten syns jeg den var enorm i forhold til alle andre jenters nese. Etterhvert syntes jeg ikke den nødvendigvis var så stor, men at den hadde en spesiell form på toppen av neseryggen som man ser forfra. Vel, jeg fant ALT som var galt med den, for jeg lette etter det. Jeg hadde aldri tanker om plastisk kirurgi, men jeg kunne gjerne byttet den ut med en hvilken som helst annen. Det var inntil jeg innså at (godt etter fylte tyve): det var kun jeg som så negativt på nesa mi. Jeg har faktisk begynt å synes den er ganske så søt i det siste, og at den er "meg". Og den kjolen var kjempesøt! Støtter prosjektet ditt (for å unngå forvirring: ikke kirurgi) Endret 30. mai 2012 av ninuska_ 5
Gjest BM2 Skrevet 30. mai 2012 #16 Skrevet 30. mai 2012 OK, nå har jeg bladd mellom gamle og nye album. Fremgangen er jo stor og god! Om du er singel så er det i alle fall ikke utseende det står på! Vær rak i ryggen, smil og tro på alle kompliment 3
Gjest Meridius Skrevet 30. mai 2012 #17 Skrevet 30. mai 2012 (endret) Er det mulighet for å kutte ut brillene. Bruke linser istedenfor? Jeg synes brillene dine fremhevet nesa de altfor mye. Hadde du jobbet litt med holdningen (Mer ut med brystet) Tatt av brillene vil du ha blitt mye mer attraktiv. Trist at du gjemmer det pene ansiktet ditt bak brillene. Endret 30. mai 2012 av Meridius
Gjest Caroline Skrevet 30. mai 2012 #18 Skrevet 30. mai 2012 Uff, nå ble jeg selv usikker i grunn.. Jeg synes nesa di er kjempefin, jeg! Du har et nydelig ansikt og superfine øyne. Min nese er større. Har selv tenkt på operasjon, men har kommet frem til at det ikke er noe jeg kommer til å ha råd til uansett.
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2012 #19 Skrevet 30. mai 2012 Jeg synes du er en flott jente, og du er både pen og har bra kropp, men for meg er det ingen tvil om at en nose job ville gjort en stor (positiv) forskjell. Og så synes jeg du er mye finere uten briller
CoffeeCup Skrevet 30. mai 2012 #20 Skrevet 30. mai 2012 Du er vakker jente! Håper du innser det selv snart! Før du gjør noe du kan komme til å angre på 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå