Gå til innhold

Har jeg rett til å være irritert?


Gjest jente20

Anbefalte innlegg

Jeg synes ikke du er kravstor, jeg synes du er ufattelig lat som ikke klarer å gå 6 skarve km til jobb!

Se på det som trim, når du synes 6km til jobb er mye så er vel trim noe du har mer enn bare litt godt av!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du hadde altså en gangfart på over 13 km/t? Imponerende...

Det er da ingen som har angrepet deg som person, men hvis du virkelig påstår at du kunne gå så raskt som du påstår så er det jo merkelig om ikke du drev på med kappgang på veldig, veldig høyt nivå...

Edit: Her ser du hvilket nivå du har vært på.

Haha, endelig noen som fikk satt blondie på plass!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil tro din mor satte pris på din voksne handling da du ringte og unnskyldte deg!

Og du blir jo "belønnet" med ny sykkel. Husk lås så du ikke blir frastjålet igjen:)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest alille

Jeg synes ikke du er kravstor, jeg synes du er ufattelig lat som ikke klarer å gå 6 skarve km til jobb!

Se på det som trim, når du synes 6km til jobb er mye så er vel trim noe du har mer enn bare litt godt av!

Jeg tror ikke akkurat at det klassifiserer som latskap å ikke ønske å gå 12km om dagen, altså... :ler: Ingen synes joggere som løper 5km om dagen er late, men stakkars TS er lat fordi hun ikke vil gå 12 km?

Men det er jo en perfekt avstand å sykle da, så med en sykkel greier TS seg fint. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge foreldrene sier at det vet at TS trodde hun ville bli kjørt, og foreldrene i tillegg har vært med å pushe på at hun skal komme hjem, så synes jeg faktisk ts har litt rett til å være irritert. Foreldrene burde sagt i fra tidligere, og tatt opp dette da ts skulle ta en avgjørelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bestemte meg for to måneder siden at jeg skulle dra hjem for på jobbe der i sommer. Før jeg tok valget, snakket jeg med foreldrene mine om dette og de sa at det var i orden, de oppfordret meg til å komme hjem da jeg ikke er så ofte hjemme. Jeg hadde fått sommerjobb i studiebyen min og hadde egentlig tenkt å tilbringe sommeren her, men da jeg fikk sommerjobb i hjemplassen min, bestemte jeg meg for å ta den jobben, slik at jeg kan være hjemme i sommer.

Arbeidsplassen ligger cirka seks kilometer fra huset til foreldrene mine. De bor i distriktet, og jeg har ikke fått meg bilseritikat enda, så da regnet jeg med at foreldrene mine skal kjøre meg til jobben (de har gjor det før), siden jeg mangler bil, lappen og siden det ikke går buss i området. Men nå, tre uker før jeg skal hjem får jeg beskjed av foreldrene mine at de ikke kommer til å kjøre meg til og hente meg fra jobben, at jeg må ta i bruk apostlenes hester :P

Jeg reagerte på dette, syns det var veldig dårlig gjort å gi meg beskjed om dette tre uker før jeg kommer. Hadde jeg visst dette på forhånd hadde jeg tatt sommerjobben i studiebyen min, her går det i hvert fall busser og arbeidsplassen ligger nesten rett ved siden av der jeg bor. Jeg syns dette var veldig dårlig gjort og jeg mistet lysten til å reise hjem, men det er ikke så mye jeg kan gjøre med det nå, får jo ikke en ny sommerjobb i juni måned.

Foreldrene mine har ferie da jeg kommer hjem og de syns det er så stress å kjøre fram og tilbake. Så nå må jeg belage meg på å gå 1,2 mil hverdag i fire uker. Og, nei, jeg har ikke sykkel. Den ble stjelt i fjor vår og jeg har ikke hatt råd til å kjøpe meg ny.

Kommer i hvert fall ikke til gjøre sammen tabben flere ganger. Har ikke lyst til å dra hjem i det hele tatt...

Lurer på hvordan dere hadde reagert? Har jeg rett til å være skuffet og irritert?

Du forventet at det som har vært tidligere skal være på samme måte, og uten å spørre de forventet du at det ble slik du trodde. Kunne du ha spurt de, før du valgte å tenke at de skulle gjøre som du ville?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest

Vil tro din mor satte pris på din voksne handling da du ringte og unnskyldte deg!

Og du blir jo "belønnet" med ny sykkel. Husk lås så du ikke blir frastjålet igjen:)

Til informasjon så trener jeg regelmessig, og er 167 cm og veier 52 kg. Grunnen til at jeg syns seks km hver vei er langt, er på grunn av at de 7-8 timene jeg kommer til å være på jobb hver dag må jeg belage meg på å gå og løfte mye, og når jeg i tillegg skal sykle 1,2 mil hverdag, så syntes jeg det hørtes mye ut. Er jeg lat på grunn av det? Nei, det mener jeg ikke. Men jeg skal, som sagt, få meg ny sykkel og da må jeg sykle til og fra jobben hver dag.

Jeg tror ikke akkurat at det klassifiserer som latskap å ikke ønske å gå 12km om dagen, altså... :ler: Ingen synes joggere som løper 5km om dagen er late, men stakkars TS er lat fordi hun ikke vil gå 12 km?

Men det er jo en perfekt avstand å sykle da, så med en sykkel greier TS seg fint. :)

Hehe, ja, jeg syns det er langt, men nå som jeg får meg en ny sykkel, så går det nok fint :) Men om jeg gleder meg til å sykle 1,2 hver dag etter å ha vært på jobb i syv-åtte timer? Nja, skeptisk. Trim og masse frisk luft får jeg i hvert fall.

Så lenge foreldrene sier at det vet at TS trodde hun ville bli kjørt, og foreldrene i tillegg har vært med å pushe på at hun skal komme hjem, så synes jeg faktisk ts har litt rett til å være irritert. Foreldrene burde sagt i fra tidligere, og tatt opp dette da ts skulle ta en avgjørelse.

Ja, jeg ble irritert til å begynne med, men det ordnet seg :)Ja, skulle kanskje fått beskjed om det tidligere, eller jeg burde ha avklart det før jeg tok jobben...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Vil tro din mor satte pris på din voksne handling da du ringte og unnskyldte deg!

Og du blir jo "belønnet" med ny sykkel. Husk lås så du ikke blir frastjålet igjen:)

Takk! Ja, skal kjøpe meg ny sykkellås, ja :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok- kjøp deg en sykkel på Biltema til 800 spenn.

Og se på det som gratis trim.

I tillegg vil du jo spare masse penger til mat ol, for antar du får det når du bor hjemme?

Godt foreldra dine endelig satte litt grenser, så de kan nyte ferien de og, og du kan begynne å ta ansvar for livet ditt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til informasjon så trener jeg regelmessig, og er 167 cm og veier 52 kg. Grunnen til at jeg syns seks km hver vei er langt, er på grunn av at de 7-8 timene jeg kommer til å være på jobb hver dag må jeg belage meg på å gå og løfte mye, og når jeg i tillegg skal sykle 1,2 mil hverdag, så syntes jeg det hørtes mye ut. Er jeg lat på grunn av det? Nei, det mener jeg ikke. Men jeg skal, som sagt, få meg ny sykkel og da må jeg sykle til og fra jobben hver dag.

Jeg sykler 1,3 mil hver dag til og fra skolen, i tillegg trener jeg løping/sykling og styrke 5-6 dager i uken. Å sykle 1,3 mil er omtrent ingenting for et voksent menneske i normalt god form - selv om man skal stå på beina/løfte tungt resten av dagen! Da jeg gikk på en annen skole gikk jeg 6-7 km (litt avhengig av ruten jeg valgte) hver vei hver dag, sommer som vinter. Da trente jeg også 5-6 dager i uken og hadde en fysisk krevende deltidsjobb i tillegg. Det er ikke all verden. Jeg synes kanskje ikke du er lat, men jeg synes du henger deg mer opp i problemene dine enn løsningene. De første dagene kommer du nok til å være ekstra sliten og sovne fort om kvelden, men jeg tipper at du etter en uke får ekstra energi!

Jeg synes det er superflott at foreldrene din investerer i sykkel og at du tar beina fatt! Tenk på den ekstra trimmen og friske luften du får, og er det oppoverbakker blir du sannsynligvis å få flott(ere) rumpe også ;) En av fordelene med å sykle til jobb er at du blir kvikk og rask når du kommer til jobb, sammenlignet med at du blir treg i rumpa og litt søvnig av å sitte i en bil. Iallfall blir jeg det når jeg sykler; de månedene jeg må ta buss er jeg alltid mye mindre opplagt når jeg kommer fram til skolen. Det er så varmt og behagelig på bussen og jeg blir så trøtt av å sitte der...

Dersom du liker å sykle, kan du jo fortsette med det når du kommer tilbake til studentbyen. Sykling er en super måte å komme seg rundt på, og jeg foretrekker det framfor bil/buss så lenge det er praktisk mulig. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra at det ordnet seg for deg :)

Jeg skjønner godt at du ble irritert når de sa at de ikke akter å kjøre deg.

Siden de har kjørt deg tidligere år, og derfor visste at du kalkulerte med skyss i år også, så synes jeg de lurte deg litt ved å ikke gi beskjed tidligere.

De visste nok at du ikke valgte den jobben i år, og da ikke kom hjem, om de sa fra tidligere, derfor ventet de...

Jeg håper foreldrene dine er såpass at de kjører deg i dårlig vær og ellers ved anledning, det er for meg en fin måte å bry seg på.

De gir deg også en ny sykkel, og det er jo kjempebra :)

Du er i hvert fall ikke lat som synes det kan bli stritt med så lang arb.vei i tillegg til jobb, hver dag hele ferien.

Det er stor forskjell på det vi gjør fordi vi vil, og fordi vi må...

Noen går og sykler milevis hver dag, men de har nok ofte en litt annen motivasjon :)

Jeg kjører mye på ungene mine, ikke fordi de er late, men fordi det gir meg glede å gjøre det. Tiden i bilen er den beste samtaletiden vi har nå som de vokser til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...